Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Le T.

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Le T. » zo sep 06, 2015 6:38 pm

In zijn toptijd schoot Sneijder nog van eigen helft op goal.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Wouter

Bericht door Wouter » zo sep 06, 2015 6:41 pm

generaal schreef:
wimpey schreef:
generaal schreef: Het is dus niet zo dat we geen spelers uit topcompetities hebben. Nee, Blind denkt dat hij het beter kan dan Louis van Gaal en stelt Luciano Narsingh en Davy Klaassen gewoon op. Omdat het kan. Blind had beter naast De Vrij kunnen spelen. Dan was er plek voor een betere controlerende middenvelder. Dit komt echt niet meer goed.
Klaassen is een prima speler. Niet als VM. En niet als middenvelder naast een VM die zich laat overlopen en een '10' die enkel de diva uithangt. En dan heeft ie VDW en Narsingh nog eens om zich heen. :excited.gif: Fer en Clasie zijn niet fit, volgens mij...

Maar hier staat geen weerbaar elftal. Geen balls, geen vertrouwen. Ze lijken niet goed geprepareerd. Dat is een beeld dat de Ajacied van 10 jaar geleden onder deze trainer herkent.
Zoals hij bij Ajax speelt wel. Maar zo wordt hij niet door Blind gebruikt. Het is los zand.

Zou Nigel de Jong nou echt slechter als CVM zijn dan Daley Blind? Er blijven alternatieven genoeg over. En Marco van Ginkel heeft bij Milan prima wedstrijden gespeeld. Onbegrijpelijk dat ook hij niet eens een kans krijgt. Lengte, kracht, overzicht. Siem heeft dat trouwens ook allemaal in huis. Dat soort spelers heb je nodig tegen die felle Turken.
Het speelt een rol dat Van Ginkel nooit bij Ajax, Feyenoord of PSV heeft gespeeld.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo sep 06, 2015 6:43 pm

Turkije speelt Nederland helemaal zoek.

Ik ben benieuwd wie er straks in het AD van langs krijgen!

Rooie

Bericht door Rooie » zo sep 06, 2015 6:43 pm

Dit was natuurlijk wel een overduidelijke overtreding

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo sep 06, 2015 6:44 pm

Nou Danny, 2 nederlagen in 'must win' wedstrijden. Staat je goed.
Whitey on the moon.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo sep 06, 2015 6:44 pm

Danny Blind de Bondscoach, 2 gespeeld 0 punten, 4 goals tegen 0 voor, geweldig gedaan. :biggthumpup.gif:
YNWA

Alexander

Bericht door Alexander » zo sep 06, 2015 6:45 pm

Laten Sneijder en Wiel zich ook weer kinderlijk uitspelen hoor.

zeux

Bericht door zeux » zo sep 06, 2015 6:45 pm

Het volledige demasqué van Nederland.

Ik gun het die Turken wel. Hoor die stadionspeaker gaan. :biggrin.gif:

Uithuilen en opnieuw beginnen.
Alleen vrees ik dat Danny ook aan de WK-kwalificatie mag gaan beginnen...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Rooie

Bericht door Rooie » zo sep 06, 2015 6:50 pm

Ik moet zeggen dat ik de hele situatie wel komisch vind.

Eerst het hele gedoe met Hiddink en Koeman, gevolgd door het aanstellen van assistent-bondscoach Blind als toekomstig bondscoach. Het demasqué van Hiddink, gevolgd door het onmiddellijke falen van Blind. Van Oostveen zal niet goed slapen.

Khraa

Bericht door Khraa » zo sep 06, 2015 6:51 pm

Ik denk dat deze corner het niveau van het NL elftal prima weergeeft.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo sep 06, 2015 6:53 pm

Zou Danny de ballen hebben om op te stappen?
Whitey on the moon.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo sep 06, 2015 6:53 pm

zeux schreef:Het volledige demasqué van Nederland.

Ik gun het die Turken wel. Hoor die stadionspeaker gaan. :biggrin.gif:

Uithuilen en opnieuw beginnen.
Alleen vrees ik dat Danny ook aan de WK-kwalificatie mag gaan beginnen...
Nieuwe ronde nieuwe kansen :hypocrite.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo sep 06, 2015 6:54 pm

Benji schreef:Ik moet zeggen dat ik de hele situatie wel komisch vind.

Eerst het hele gedoe met Hiddink en Koeman, gevolgd door het aanstellen van assistent-bondscoach Blind als toekomstig bondscoach. Het demasqué van Hiddink, gevolgd door het onmiddellijke falen van Blind. Van Oostveen zal niet goed slapen.
Als Nederland de poule straks definitief niet doorkomt is dat het moment om met een schone lei te beginnen. De positie van zowel Bert van Oostveen als Danny Blind lijkt me dan niet houdbaar.

Ik heb weer niet gekeken maar als je onder deze omstandigheden begint met 0 uit 2 dan gaat het natuurlijk hard met je krediet. Zeker omdat de aanstelling toch al discutabel was.
Nil volentibus arduum

Le T.

Bericht door Le T. » zo sep 06, 2015 6:59 pm

Ik was de laatste tijd helemaal niet zo negatief over de eenbenige Sneijder in een wat bescheidener rol, afgemeten aan het niveau van de rest en net wat minder belachelijk omhooggeschreven, maar wat een ongelooflijk domme voetballer is het toch. Heeft hij na al die jaren nou nog steeds niet door dat verdedigers tussen de bal en goal in gaan staan?

zeux

Bericht door zeux » zo sep 06, 2015 7:02 pm

GangstaRiB schreef:Zou Danny de ballen hebben om op te stappen?
Dat vrees ik niet.

Ondertussen wordt de staat van het Nederlandse voetbal natuurlijk wel zeer zorgelijk.

Eredivisie is op weg een C-competitie te worden, Europees hebben we op team-niveau weinig in de melk te brokkelen. En als land weten we een kwalificatie te verkloten die zó gemakkelijk was gemaakt dat je beteuterd staat toe te kijken hoe dit mogelijk was.

Het is cruciaal wat bij Ajax gebeurt denk ik. Gaat de lichting Bazoer-Tete-El Ghazi-Klaassen-Riedewald daar echt de stap maken? En hoe gaat een generatiegenoot als Khisna het doen. Onder meer bij hen ligt de (internationale) toekomst van Nederland. Het is de vraag of dat clubje er al bij de WK-kwalificatie kan staan. Desondanks zou ik die groep dan centraal stellen. Bouwen aan een nieuwe generatie.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo sep 06, 2015 7:03 pm

Zo, wat een afgang. Sukkel die voor bondscoach speelt, dat kan zelfs niet tegen Turkije?

Herhaald verzoek; weet iemand of het onderlinge resultaat doorslaggevend is? In dat geval heeft Turkije genoeg aan vier punten, namelijk.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo sep 06, 2015 7:07 pm

zeux schreef:
Dat vrees ik niet.

Ondertussen wordt de staat van het Nederlandse voetbal natuurlijk wel zeer zorgelijk.

Eredivisie is op weg een C-competitie te worden, Europees hebben we op team-niveau weinig in de melk te brokkelen. En als land weten we een kwalificatie te verkloten die zó gemakkelijk was gemaakt dat je beteuterd staat toe te kijken hoe dit mogelijk was.

Het is cruciaal wat bij Ajax gebeurt denk ik. Gaat de lichting Bazoer-Tete-El Ghazi-Klaassen-Riedewald daar echt de stap maken? En hoe gaat een generatiegenoot als Khisna het doen. Onder meer bij hen ligt de (internationale) toekomst van Nederland. Het is de vraag of dat clubje er al bij de WK-kwalificatie kan staan. Desondanks zou ik die groep dan centraal stellen. Bouwen aan een nieuwe generatie.
We gaan het zien. De Nederlandse topclubs staan onder leiding van beginners (Cocu, Gio en in mindere mate Frank). Daar komt bij dat Feyenoord en Ajax er weer eens een bestuurlijk zooitje van maken. De staat van het Nederlands voetbal is zorgelijk. Maar als er een nieuwe lichting opstaat, kan het ook zo maar weer omdraaien. Kijk naar Belgie.
Whitey on the moon.

Iniesta

Bericht door Iniesta » zo sep 06, 2015 7:14 pm

Yopi schreef:Zo, wat een afgang. Sukkel die voor bondscoach speelt, dat kan zelfs niet tegen Turkije?

Herhaald verzoek; weet iemand of het onderlinge resultaat doorslaggevend is? In dat geval heeft Turkije genoeg aan vier punten, namelijk.
Onderling resultaat las ik net.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo sep 06, 2015 7:15 pm

GangstaRiB schreef:
zeux schreef:
Dat vrees ik niet.

We gaan het zien. De Nederlandse topclubs staan onder leiding van beginners (Cocu, Gio en in mindere mate Frank). Daar komt bij dat Feyenoord en Ajax er weer eens een bestuurlijk zooitje van maken. De staat van het Nederlands voetbal is zorgelijk. Maar als er een nieuwe lichting opstaat, kan het ook zo maar weer omdraaien. Kijk naar Belgie.
België heeft een cultuuromslag gemaakt, daarom hebben ze nu verschillende goede lichtingen door elkaar.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo sep 06, 2015 7:16 pm

Die cultuuromslag komt er in Nederland niet. Men is hier heel halsstarrig en naief.

zeux

Bericht door zeux » zo sep 06, 2015 7:23 pm

Jöhnk schreef:
België heeft een cultuuromslag gemaakt, daarom hebben ze nu verschillende goede lichtingen door elkaar.
Kun je die cultuuromslag beschrijven?

Duitsland heeft volgens mij een jaar of tien terug ook een soort van deltaplan opgesteld, toen daar een generatie op de laatste benen liep. Wimpey?

Wouter

Bericht door Wouter » zo sep 06, 2015 7:28 pm

Waarom denk jij dat alles om die Ajacieden draait, zeux? Klaassen speelde bijvoorbeeld toch weer waardeloos? Zou bijvoorbeeld Van Ginkel minder zijn? Ik heb hem de laatste tijd nauwelijks zien spelen, maar drie jaar geleden speelde hij veel beter dan Klaassen nu.

Waarom Van der Wiel er weer in stond begrijp ik niet. Ik zou ook serieus denken aan Krul als eerste keeper. Gaat niet gebeuren natuurlijk, want hij heeft geen Ajax-, Feyenoord- of PSV-verleden, maar hij is wel meer een kerel dan Cillessen.

Alexander

Bericht door Alexander » zo sep 06, 2015 7:34 pm

Poeh, wat een zwakke analyse van Blind zeg.

zeux

Bericht door zeux » zo sep 06, 2015 7:34 pm

Wouter schreef:Waarom denk jij dat alles om die Ajacieden draait, zeux? Klaassen speelde bijvoorbeeld toch weer waardeloos? Zou bijvoorbeeld Van Ginkel minder zijn? Ik heb hem de laatste tijd nauwelijks zien spelen, maar drie jaar geleden speelde hij veel beter dan Klaassen nu.
Omdat die als groep wekelijks functioneren. Ik denk dat dat belangrijk is. Jongens die elkaar aanvoelen en kennen en weten te vinden. Zo kun je een 'core' creëeren, waar omheen van alles hangt. Van routine en ervaring tot jongens die net wat ouder zijn dan het clubje dat ik hierboven noemde. Uiteindelijk moet je het met 16-20 man doen.
En ik kijk daarnaast naar de écht jonge spelers, dus ik noem ook geen Depay, Blind, De Jong, Wijnaldum, etc.

Klaassen zit in een dip. Die is beter dan wat hij laat zien. Ook in die zin is Ajax belangrijk. Ze moeten de boel daar écht op de rit gaan krijgen, want de machteloosheid en passiviteit daar lijkt zich als schimmel richting het NL-elftal uit te breiden.

Joeri zei het net mooi cynisch: het woord 'controle' valt wel erg vaak rondom het Nederlands elftal (en ook Ajax, zeg ik er bij).

We missen gogme, passie, intelligentie en drive.

Le T.

Bericht door Le T. » zo sep 06, 2015 7:38 pm

Ik ben ook wel voor een cultuuromslag. Een cultuur waarin een bewezen vakman als bondscoach als een risico wordt beschouwd en hij aldoor wordt afgezeken en een beginner als MvB die maar wat aankloot zonder er iets van te snappen voor geniaal wordt versleten is natuurlijk helemaal verkeerd. Die cultuur is al veel ouder dan vandaag, en zit ook in de hogere regionen van het clubvoetbal. Een cultuur waarin de meest egoistische spelers met een gebrek aan zelfbeheersing of een gebrek aan techniek tot held worden verklaard omdat ze lekker boos kijken tijdens het machteloos stampvoeten terwijl bescheidener dienstbare spelers die hun kwaliteiten zo goed mogelijk inzetten voor de winst de pispalen zijn.

Dan zit er iets helemaal scheef in de Nederlandse voetbalcultuur, ook bij de clubs, het gaat veel te veel over imago en persoonlijke voorkeuren, en dat gaat ten koste van kwaliteit. Dit is dan het voorlopig resultaat, het volk krijgt het voetbal dat het verdient.

Plaats reactie