Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

wimpey

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » di sep 01, 2015 8:19 am

In spite of the astronomical fee, Valencia assistant manager and former United defender Phil Neville learned from those two ties just what an exciting prospect his old club have acquired.
‘He was unplayable at times,’ Neville told Sportsmail on Monday. ‘He has strength, pace, everything you could look for. He kept drifting out to the left and causing us problems. He’s a proper centre-forward. Every time he got the ball your heart was in your mouth. He was really good in both games, especially at the Mestalla.
‘He’s a proper signing and I think he’s a better bet than spending the same on Edinson Cavani or someone similar.’
Effe wat beelden bekeken, maar dat mannetje kan voetballen! :biggthumpup.gif:

36 M GBP kan met bonussen 58 M GBP worden naar het schijnt. Is een bargain voor een mannetje van 19 wanneer ie een jaar of 8 schittert voor die club.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di sep 01, 2015 8:20 am

Volgens mij zijn de grenzen wel open voor uitgaande transfers. Probleem zal alleen zijn dat de verkopende club geen vervanger kan halen, dus zal er meer betaald moeten worden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » di sep 01, 2015 8:22 am

zeux schreef: Ik denk dat Van Gaal wel baalt dat er geen topspits is aangetrokken.
Neem aan dat Martial die spits moet worden. Of rechts van Rooney speelt. Rooney die in de bal komt, gaten trekt voor Depay en Martial. Dat kan prima werken.

Maar overall komt die selectie tekort. Darmian, Schneiderlin, Blind, Romero: wel aardige spelers. Maar kijk effe wat andere clubs op die posities hebben staan. Maakt nogal een verschil.

zeux

Bericht door zeux » di sep 01, 2015 8:31 am

Duke schreef:Volgens mij zijn de grenzen wel open voor uitgaande transfers. Probleem zal alleen zijn dat de verkopende club geen vervanger kan halen, dus zal er meer betaald moeten worden.
Ok, thanks
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » di sep 01, 2015 8:35 am

wimpey schreef:
In spite of the astronomical fee, Valencia assistant manager and former United defender Phil Neville learned from those two ties just what an exciting prospect his old club have acquired.
‘He was unplayable at times,’ Neville told Sportsmail on Monday. ‘He has strength, pace, everything you could look for. He kept drifting out to the left and causing us problems. He’s a proper centre-forward. Every time he got the ball your heart was in your mouth. He was really good in both games, especially at the Mestalla.
‘He’s a proper signing and I think he’s a better bet than spending the same on Edinson Cavani or someone similar.’
Effe wat beelden bekeken, maar dat mannetje kan voetballen! :biggthumpup.gif:

36 M GBP kan met bonussen 58 M GBP worden naar het schijnt. Is een bargain voor een mannetje van 19 wanneer ie een jaar of 8 schittert voor die club.
Als Van Gaal een Kluivertje doet met Martial is alles natuurlijk vergeten en vergeven.

Ben benieuwd naar de voorwaarden voor die bonussen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Le T.

Bericht door Le T. » di sep 01, 2015 8:39 am

wimpey schreef:
Le T. schreef: Middenveld is goed, verdediging is niet af en aanval is fragiel en mist een goede spits. Dus ze lopen nog steeds ver achter op City, Chelsea, Barca, Bayern en Real.
De dag is nog niet om, tot 19:00 kan er in de UK nog gehandeld worden. Rooney is trouwens een prima spits, maar hij wordt weinig in het spel betrokken.
Ik vind Rooney wel een goede speler, maar het is eigenlijk meer een schaduwspits, en zijn ondergrens ligt niet zo hoog. Hij heeft altijd van die periodes dat zijn aannames gewoon niet goed zijn, dan wordt het lastig via de spits combineren.
Al met al ben ik niet onder de indruk van de progressie van Man U. Ze halen wel kwaliteit maar geen topkwaliteit. Zullen ook dit seizoen beneden hun mogelijkheden presteren.
Het probleem is dat zich de laatste jaren zich een top 6 heeft afgetekend van big spenders die de grootste talenten en beste spelers wegkopen bij de rest. Wil je vanuit een achterstand op een selectie van dat niveau komen dan moet je eigenlijk van hen kopen en daarnaast de hoofdprijs betalen voor jonge talenten. Als ze niet willen verkopen dan is er weinig wat je kunt doen en die clubs zijn blij dat een concurrent op achterstand kunnen houden. Die houden liever de Bale's, Dzeko's, Lewandowski's, Gotze's, Isco's, Nasri's en Willian's op de bank dan dat ze die aan een uitdager verkopen. Je kunt een heleboel met geld, maar in dat laatste stapje van de top naar de absolute top moet je jaren en jaren bouwen aan een topselectie, dat lukt je niet in 2 jaar.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di sep 01, 2015 8:39 am

Martial zal de nieuwe Ronaldo of Messi moeten blijken te zijn. Anders is hij veel te duur. Hij zal er immers niet meteen staan.

Van het forum van ASM begrijp ik dat hij weliswaar een groot talent is maar dat hij niet bepaald stabiel presteerde. Zeg maar wisselvallig. Het transferbedrag vinden ze bizar hoog.

zeux

Bericht door zeux » di sep 01, 2015 8:59 am

Le T. schreef: Je kunt een heleboel met geld, maar in dat laatste stapje van de top naar de absolute top moet je jaren en jaren bouwen aan een topselectie, dat lukt je niet in 2 jaar.
D'r is een topic op RedCafe over wat Ferguson van het huidige ManU vindt (of beter gezegd: wat posters denken dat hij vindt) en daarin wordt ook niet malse kritiek geleverd op de manier waarop hij het team achter heeft gelaten. Best verrassend gezien de heiligenstatus die hij - terecht - heeft. Mooie quote: 'And then he spreads his palms and asks for wine'.

wimpey

Bericht door wimpey » di sep 01, 2015 9:00 am

Le T. schreef: Die houden liever de Bale's, Dzeko's, Lewandowski's, Gotze's, Isco's, Nasri's en Willian's op de bank dan dat ze die aan een uitdager verkopen. Je kunt een heleboel met geld, maar in dat laatste stapje van de top naar de absolute top moet je jaren en jaren bouwen aan een topselectie, dat lukt je niet in 2 jaar.
Bale en Lewandowski spelen natuurlijk gewoon. De rest van de namen die je noemt haalt dat niveau niet. Dus spelen ze niet altijd.

Tussen Messi, CR7 e.c. enerzijds en Herrera, Schneiderlin e.c. anderzijds zit ook nog een categorie spelers. Daarin shopt Man U te weinig. Dus dan dicht je die kloof ook niet. In 5 transferperiodes sinds SAF was meer mogelijk geweest dan uiteindelijk bereikt is. Dus speelt die club onder z'n mogelijkheden.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di sep 01, 2015 9:06 am

zeux schreef:
Le T. schreef: Je kunt een heleboel met geld, maar in dat laatste stapje van de top naar de absolute top moet je jaren en jaren bouwen aan een topselectie, dat lukt je niet in 2 jaar.
D'r is een topic op RedCafe over wat Ferguson van het huidige ManU vindt (of beter gezegd: wat posters denken dat hij vindt) en daarin wordt ook niet malse kritiek geleverd op de manier waarop hij het team achter heeft gelaten. Best verrassend gezien de heiligenstatus die hij - terecht - heeft. Mooie quote: 'And then he spreads his palms and asks for wine'.
Tja, dat heb je met zulke ego's: na mij de zondvloed.

LVG liet bij Ajax ook een puinhoop achter.

wimpey

Bericht door wimpey » di sep 01, 2015 9:08 am

zeux schreef: D'r is een topic op RedCafe over wat Ferguson van het huidige ManU vindt (of beter gezegd: wat posters denken dat hij vindt) en daarin wordt ook niet malse kritiek geleverd op de manier waarop hij het team achter heeft gelaten.
Dat is inmiddels 5 transferperiodes en 2 managers geleden. En hij won in z'n laatste seizoen de PL fluitend, met hetgeen ie achter liet.

zeux

Engeland en Schotland

Bericht door zeux » di sep 01, 2015 10:09 am

En je zult er ook alles aan doen om de 'absolute truth' over aankoopbeleid waar je al twee jaar op tamboereert te bewijzen. :-)

wimpey

Bericht door wimpey » di sep 01, 2015 10:16 am

zeux schreef:En je zult er ook alles aan doen om de 'absolute truth' over aankoopbeleid waar je al twee jaar op tamboereert te bewijzen. :-)
Dat bewijs hoef ik niet aan te tonen, dat doen de resultaten voor me. Mijn voorspelling vorig seizoen v.w.b. Man U kwam akelig precies uit. Dat zal dit seizoen niet anders zijn. Dat wekt natuurlijk wrevel bij je, maar dat hoef je niet telkens te tonen. Man up.

zeux

Engeland en Schotland

Bericht door zeux » di sep 01, 2015 10:44 am

Jij ziet het als een zwakke prestatie. Ik bekijk het milder, gezien de context.

Jij gebruikt het resultaat om Van Gaal af te kunnen fakkelen, ik mis die drive.

Cijfertjes komen jou vooral uit als ze in je voordeel zijn. :-)

wimpey

Bericht door wimpey » di sep 01, 2015 11:10 am

zeux schreef:Jij ziet het als een zwakke prestatie. Ik bekijk het milder, gezien de context.
Ik zie het als een normale prestatie.
Jij hebt de drive om Van Gaal op te hemelen. Mazzel als tijdens het WK tegen Mexico was volgens jou geregisseerd, het verloop van de wedstrijd was vooraf al duidelijk. Een soort van divine intervention. Dan haak ik af. Dan heb ik een drive om mensen erop te wijzen dat Van Gaal een mens van vleesch ende bloed is. Wat dat betreft maakt ie het me bij Man U betrekkelijk eenvoudig.
Cijfers liegen nu eenmaal niet. Als ik zeg dat Spanje easy met 2-0 gaat winnen en ze gaan er met 1-5 af: dan heb ik mijn ongelijk maar toe te geven. En dat ongelijk wordt op AT graag ingewreven, wat trouwens prima is. :smallgrin.gif:

Als ik voor het seizoen aangeef dat Man U net wel / net niet 4e wordt in de PL en dat blijkt dan uiteindelijk ook nog eens te kloppen: dan blijft het stil natuurlijk. Ook niet erg trouwens.

Was natuurlijk een domper voor degenen die Van Gaal buitenaardse kwaliteiten toedichten. En voor degenen die mij niet lijen kunnen. :smallgrin.gif: Maar daar is wel een mouw aan te passen: dan ligt het niet aan LVG, maar aan Ferguson. Of aan de media. Of aan aankopen die Man U (en niet LVG) doet die floppen.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di sep 01, 2015 11:30 am

wimpey schreef:
zeux schreef:En je zult er ook alles aan doen om de 'absolute truth' over aankoopbeleid waar je al twee jaar op tamboereert te bewijzen. :-)
Dat bewijs hoef ik niet aan te tonen, dat doen de resultaten voor me. Mijn voorspelling vorig seizoen v.w.b. Man U kwam akelig precies uit. Dat zal dit seizoen niet anders zijn. Dat wekt natuurlijk wrevel bij je, maar dat hoef je niet telkens te tonen. Man up.
ManU stond in week 34 op de 3de plaats met 1 punt achter de nummer 2. Dus dat ze 'met hangen en wurgen' 4de zijn geworden is natuurlijk onzin.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

zeux

Bericht door zeux » di sep 01, 2015 11:38 am

wimpey schreef:
zeux schreef:Jij ziet het als een zwakke prestatie. Ik bekijk het milder, gezien de context.
Ik zie het als een normale prestatie.
Jij hebt de drive om Van Gaal op te hemelen. Mazzel als tijdens het WK tegen Mexico was volgens jou geregisseerd, het verloop van de wedstrijd was vooraf al duidelijk. Een soort van divine intervention. Dan haak ik af. Dan heb ik een drive om mensen erop te wijzen dat Van Gaal een mens van vleesch ende bloed is. Wat dat betreft maakt ie het me bij Man U betrekkelijk eenvoudig.
Cijfers liegen nu eenmaal niet. Als ik zeg dat Spanje easy met 2-0 gaat winnen en ze gaan er met 1-5 af: dan heb ik mijn ongelijk maar toe te geven. En dat ongelijk wordt op AT graag ingewreven, wat trouwens prima is. :smallgrin.gif:

Als ik voor het seizoen aangeef dat Man U net wel / net niet 4e wordt in de PL en dat blijkt dan uiteindelijk ook nog eens te kloppen: dan blijft het stil natuurlijk. Ook niet erg trouwens.

Was natuurlijk een domper voor degenen die Van Gaal buitenaardse kwaliteiten toedichten. En voor degenen die mij niet lijen kunnen. :smallgrin.gif: Maar daar is wel een mouw aan te passen: dan ligt het niet aan LVG, maar aan Ferguson. Of aan de media. Of aan aankopen die Man U (en niet LVG) doet die floppen.
Hmmm. Neutraal? Je aanhoudende afzeikende ondertoon over Van Gaal?

Zoals ik al aangaf heb ik niet van mijzelf dat Van Gaal het verloop van de wedstrijd voorspelde. Dat heb ik van de spelers. Ik geef het slechts door.

En ja, cijfertjes. Van Gaal wordt derde op het WK. Dat wordt dan ineens niet meer als absoluut feit (prachtige prestatie) bekeken, daar moet dan volop op afgedongen worden. Want stel je voor dat Van Gaal 'eer' krijgt.

In één ding heb je gelijk: Van Gaal is voor mij niet de Antichrist, evil stepmother en Uncle Ernie ineen. Dat klopt.

zeux

Bericht door zeux » di sep 01, 2015 11:42 am

Raymon schreef:
wimpey schreef:
ManU stond in week 34 op de 3de plaats met 1 punt achter de nummer 2. Dus dat ze 'met hangen en wurgen' 4de zijn geworden is natuurlijk onzin.
In een competitie die natuurlijk geen speeltuin is. Chelsea en ManCity hadden fors grotere begrotingen en hadden al jaren kunnen knutselen aan een ingespeeld team. Dat Man U met Arsenal en Liverpool zou strijden om de derde/vierde plaats, kon iedereen wel voorspellen na een jaar waarin ze zevende werden en te maken zouden krijgen met een coachwissel en een broodnodige herstructurering van het elftal (met een stroom geblesseerden in de eerste drie maanden als toetje).

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di sep 01, 2015 11:43 am

Vorig seizoen is geweest. Laten we het erop houden dat hij moest wennen in Engeland en daardoor niet bijzonder heeft gepresteerd. Nu zijn de wittebroodsweken voorbij. Hij heeft in Engeland inmiddels een geschiedenis; iedereen kent hem nu. Dit seizoen zijn er geen excuses meer. Van hem wordt niets minder dan de titel verwacht, of anders buitengewone prestaties in de CL. Nog een overgangsjaar zullen de supporters niet accepteren. Niet nu er twee jaar achter elkaar voor heel veel geld ingekocht is.

Wimpey denkt dat het niet gaat lukken. Wat denk jij, Zeux? Zeg eens eerlijk.

zeux

Bericht door zeux » di sep 01, 2015 11:59 am

Yopi schreef:Vorig seizoen is geweest. Laten we het erop houden dat hij moest wennen in Engeland en daardoor niet bijzonder heeft gepresteerd. Nu zijn de wittebroodsweken voorbij. Hij heeft in Engeland inmiddels een geschiedenis; iedereen kent hem nu. Dit seizoen zijn er geen excuses meer. Van hem wordt niets minder dan de titel verwacht, of anders buitengewone prestaties in de CL. Nog een overgangsjaar zullen de supporters niet accepteren. Niet nu er twee jaar achter elkaar voor heel veel geld ingekocht is.

Wimpey denkt dat het niet gaat lukken. Wat denk jij, Zeux? Zeg eens eerlijk.
Een titel 'eisen' in een competitie met Chelsea en Man City is natuurlijk sowieso een bezopen houding.

Ik zeg: derde plaats, met redelijk voetbal, niet te ver achter Chelsea/ManCity en minimaal kwartfinale CL. Dan denk ik dat United het ok heeft gedaan.

Weging eventuele vierde plaats is afhankelijk van het hoe en waarom van die vierde plaats. Context-afhankelijk dus.

Alles minder dan vierde plaats is: niet goed gedaan jochie.

Lijst jij 'm in, deze post?

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di sep 01, 2015 11:59 am

Ze staan nu boven Arsenal, Chelsea en Liverpool :hypocrite.gif:

Maar je hebt wel gelijk, dit jaar moeten ze een stuk beter voetballen vooral. Kampioen worden is geen 'must' vind ik, dat is niet reeel. Met ManCity, Chelsea en Arsenal die dezelfde budgetten hebben is het onmogelijk te eisen dat je maar kampioen moet worden. Maar ze moeten in ieder geval gelijkwaardig zijn dan deze ploegen.

Persoonlijk denk ik dat het team beter zal voetballen dan vorig jaar. Ik denk ook dat vGaal moeilijk zijn filosofie kan overbrengen en dat daardoor het team niet optimaal zal presteren. Uiteindelijk is dat natuurlijk de verantwoordelijkheid van de coach.

Verdedigend staat het overigens wel een stuk beter. Als ze nou eens een fatsoenlijke spits zouden kopen..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

beelzebub

Bericht door beelzebub » di sep 01, 2015 12:05 pm

Raymon schreef: Verdedigend staat het overigens wel een stuk beter. Als ze nou eens een fatsoenlijke spits zouden kopen..
Zit jij wel in het goede topic te posten, dit zou ook over Ajax kunnen gaan. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di sep 01, 2015 12:13 pm

zeux schreef: Een titel 'eisen' in een competitie met Chelsea en Man City is natuurlijk sowieso een bezopen houding.

Ik zeg: derde plaats, met redelijk voetbal, niet te ver achter Chelsea/ManCity en minimaal kwartfinale CL. Dan denk ik dat United het ok heeft gedaan.

Weging eventuele vierde plaats is afhankelijk van het hoe en waarom van die vierde plaats. Context-afhankelijk dus.

Alles minder dan vierde plaats is: niet goed gedaan jochie.

Lijst jij 'm in, deze post?
Dat niet. :smallgrin.gif:

Derde is te weinig. Vierde ronduit falen. Vierde is tweede garnituur, dan doe je niet echt mee om de titel.

Eerste of tweede met beter voetbal dan vorig seizoen.
Vergeet niet dat het erin hakt bij de supporters als MU opnieuw achter MC eindigt.

Denk niet dat hij een derde jaar krijgt als hij niet voldoet aan de doelstellingen die ik hierboven heb geschetst. Tenzij hij beter presteert in de CL dan andere Engelse teams (halve finale, finale).

wimpey

Bericht door wimpey » di sep 01, 2015 12:17 pm

beelzebub schreef:
Raymon schreef: Verdedigend staat het overigens wel een stuk beter. Als ze nou eens een fatsoenlijke spits zouden kopen..
Zit jij wel in het goede topic te posten, dit zou ook over Ajax kunnen gaan. :ajaxsmiley.gif:
Eerder over de kakkies. Daar is 3e worden immers ook best OK. We hebben het hier over een club die bij de 5 grootsten ter wereld hoort. Hoorde.

Wanneer Man U o.l.v. bijv. Deschamps zou staan en 7e en 4e zou zijn geworden, dan was de teneur natuurlijk heel anders dan nu. Een blik uit de verte en de constatering: dat Man U stelt ook niet meer veel voor he! Dan zou het gebrek aan progressie en de kwaliteit van het aankoopbeleid ook anders beoordeeld worden. Maar da's logisch. :smallgrin.gif:

zeux

Bericht door zeux » di sep 01, 2015 12:44 pm

wimpey schreef: Wanneer Man U o.l.v. bijv. Deschamps zou staan en 7e en 4e zou zijn geworden, dan was de teneur natuurlijk heel anders dan nu. Een blik uit de verte en de constatering: dat Man U stelt ook niet meer veel voor he! Dan zou het gebrek aan progressie en de kwaliteit van het aankoopbeleid ook anders beoordeeld worden. Maar da's logisch. :smallgrin.gif:
Ik denk dat ik ze dan helemaal niet zo zou volgen - Man United is helemaal niet zo mijn team - en dus ook niet van context, nuances en ins en outs op de hoogte zou zijn.
Volgens mij geef ik op dit forum nauwelijks tot geen commentaar over ploegen die ik niet ken of niet volg, in binnen- of buitenland. En al helemaal niet in de absolute termen waarin jij placht te posten.

Plaats reactie