Atletiek-topic

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

wimpey

Re: Atletiek-topic

Bericht door wimpey » vr aug 28, 2015 2:35 pm

Wow, wat knap! :worshippy.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr aug 28, 2015 2:52 pm

:headbang.gif:

Bizar hoeveel progressie ze in korte tijd gemaakt heeft. Voordeel voor haar is wel dat ze een richtpunt heeft, dat kan net het verschil maken in zo'n close wedstrijd.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel

Bericht door Lionel » vr aug 28, 2015 3:06 pm

:applaus.gif:
IK GELOOF!!!!!!

beelzebub

Bericht door beelzebub » vr aug 28, 2015 3:10 pm

Die Elaine Thompson (nr 2) en Schippers schelen maar twee weken qua leeftijd. Kunnen elkaar de komende jaren alleen maar meer opstuwen naar betere tijden. Hoop ik...
Zijn ze tijdens de Spelen 24, 28 en 32. Al is de sprint niet zoals vroeger (bij de mannen en vrouwen) het domein van de dertigers meer.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 28, 2015 6:40 pm

Ja, dat was een prachtige strijd tussen die twee dames. Echt genoten vanmiddag, topsport van de bovenste plank.

Ik had m'n twijfels of ze er nog overheen kon komen. Als het een 195 meter was geweest had ze het met zilver moeten stellen. Mooi ook dat het zo'n reactie los maakt in het land. Ik zette vanmiddag op kantoor de grote flatscreen even aan en binnen no time stond iedereen mee te kijken.

Zo'n sprint is echt indrukwekkend he? Alles moet kloppen. De start, iedere pas, de concentratie, het finishen. En dan moet in een aantal secondes echt alles er uit komen. In het kader van de context van dit forum. Het is zeg maar alles wat je bij Ajax niet ziet. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » za aug 29, 2015 6:53 am

Hopelijk kunnen we straks ook genieten van het estafetteteam vrouwen die ondanks migraine van Dafne met een Nederlands record naar de finale 4x100 meter gaat! :worshippy.gif:

Starttijd 14.50 uur.

Zuidema

Bericht door Zuidema » za aug 29, 2015 8:37 am

Marillion schreef: Ik had m'n twijfels of ze er nog overheen kon komen. Als het een 195 meter was geweest had ze het met zilver moeten stellen.
Hm, lastig. Zet je bij 195 meter dan niet eerder aan? Omgekeerd kan je dan ook stellen dat als de 100 meter 5 meter langer was geweest, Dafne die "105 meter" ook had gewonnen. Haar topsnelheid lag volgens mij bij de finishlijn op 100 meter hoger dan die van de uiteindelijke winnares. 1 of 2 passen verder en ze was er voorbij geweest.
Zo'n sprint is echt indrukwekkend he? Alles moet kloppen. De start, iedere pas, de concentratie, het finishen. En dan moet in een aantal secondes echt alles er uit komen. In het kader van de context van dit forum. Het is zeg maar alles wat je bij Ajax niet ziet. :smallgrin.gif:
Tja, Ajax... Daar klopt vooral de laatste seizoenen inderdaad wel bijzonder weinig. Zelfs in compleet vanzelfsprekende basics. En het wordt alleen maar erger. Ajax voelt als de geliefde die na al die jaren wel heel erg onaantrekkelijk geworden is op te veel fronten. En waarbij nu eigenlijk alleen nog maar een geweldig gezamenlijk verleden en trouw resteert.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za aug 29, 2015 8:52 am

Zuidema schreef:
Marillion schreef: Ik had m'n twijfels of ze er nog overheen kon komen. Als het een 195 meter was geweest had ze het met zilver moeten stellen.
Hm, lastig. Zet je bij 195 meter dan niet eerder aan? Omgekeerd kan je dan ook stellen dat als de 100 meter 5 meter langer was geweest, Dafne die "105 meter" ook had gewonnen. Haar topsnelheid lag volgens mij bij de finishlijn op 100 meter hoger dan die van de uiteindelijke winnares. 1 of 2 passen verder en ze was er voorbij geweest.
Klopt, dat laat zien hoe hoog het niveau is. Met één of twee kleine foutjes bij één van de medaillewinnaars had het podium er anders uit gezien wat zich voor Schippers had kunnen vertalen in twee keer goud of twee keer zilver.

Op sprintonderdelen zijn er gewoon geen marges. Alles moet op dat ene moment kloppen.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » za aug 29, 2015 9:41 pm

Die regels gelden alleen niet voor Usian Bolt. Is echt niet normaal die gast.
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr sep 11, 2015 6:25 pm

Vanavond de Ivo van Damme memorial met Daphe Schippers op de 200m tegen Allyson Felix, live op de Belg.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr sep 11, 2015 6:54 pm

Jep, Diamond League dus.

Dat gaat om de echt grote knaken. En ook om een hele lading prestige, dus.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr sep 11, 2015 7:34 pm

En hoppa Daphne wint in 22.12.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr sep 11, 2015 8:26 pm

brigade zuid schreef:En hoppa Daphne wint in 22.12.
Verdomme. Ik dacht ik kijk tot 22:00 uur VI en dan doorzappen naar de Diamond League. Kom jij als spoiler alert al met de uitslag. :666.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr sep 11, 2015 8:57 pm

200 meter was om half 9, daarna gelijk overgeschakeld op VI. :ajaxsmiley.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr sep 11, 2015 9:37 pm

Schippers klopt olympische kampioene

Dafne Schippers troeft Allyson Felix af.

Dafne Schippers heeft haar status als wereldkampioene vrijdag waargemaakt bij de slotwedstrijd van de Diamond League in Brussel. De 23-jarige Utrechtse klopte olympisch kampioene Allyson Felix uit de Verenigde Staten met ogenschijnlijk speels gemak. Schippers klopte 22,12 seconden, wel ruim boven de 21,63 waarmee ze vorige maand bij de WK in Peking historie schreef.

Felix sloeg in de Chinese hoofdstad de 200 meter over, omdat ze zich volledig wilde focussen op de dubbele afstand. De Amerikaanse kwam in Brussel als eerste de bocht uit, maar zag Schippers op het laatste rechte stuk passeren.

Afbeelding
De Nederlandse kon al voor de finish juichen. Felix eindigde als tweede in 22,22, maar pakte wel de eindzege in de Diamond League. Schippers werd tweede in dat klassement.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo sep 20, 2015 9:58 pm

Dam tot Damloop is niet echt de geschikte wedstrijd om een absolute toptijd te lopen, maar zo kan het natuurlijk ook:
Noord-Hollander doet warming-up van 24 kilometer voor Dam tot Damloop.

Marathonloper Michel Butter simuleerde zondag tijdens de Dam tot Damloop vast de marathon.

De Castricummer liep eerst 24 kilometer als opwarmer, alvorens de wedstrijd over 10 Engelse mijl tussen Amsterdam en Zaandam af te werken in 50.25.

Butter finishte ver achter de Keniaanse winnaar Edwin Kiptoo, die 45.19 nodig had voor de 16,1 kilometer. Maar het was hem er ook niet om te doen de Afrikaanse toplopers bij te houden.

''Ik zit in de laatste fase van de training voor de marathon van Amsterdam en wilde kilometers maken in het tempo waarin ik de marathon wil lopen. En dat ging goed'', meldde hij aan de finish bij RTVNH.

Butter mikt op 18 oktober in Amsterdam op de olympische limiet voor de marathon in Rio. Hij moet dan 2.11.00 of sneller lopen. ''Er stond veel tegenwind, maar het tempo voelde comfortabel aan. Ik heb de laatste kilometers van de wedstrijd ook kunnen versnellen. Ik lig goed op koers.''

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo okt 18, 2015 10:26 am

Dafne Schippers is zaterdag voor de tweede keer uitgeroepen tot Europees atlete van het jaar. De 23-jarige sprintkonigin kreeg de prijs in Lausanne, tijdens een gala van de Europese atletiekfederatie. Ze is de eerste vrouw die de prijs twee jaar achter elkaar wint.
http://www.metronieuws.nl/sport/2015/10 ... n-het-jaar

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma nov 09, 2015 4:31 pm

WADA adviseert schorsing Russische atletiekbond om 'staatsgereguleerde' doping

Het mondiale anti-dopingagentschap WADA adviseert de internationale atletiekfederatie IAAF Rusland te schorsen. Dat is een van de conclusies uit het WADA-rapport over doping in de Russische atletiek. Het agentschap publiceerde maandag het rapport. IAAF-voorzitter Sebastian Coe liet in een eerste reactie weten dat hij met zijn organisatie in gesprek zal gaan over het overnemen van dat advies. Hij noemt het rapport 'alarmerend'.

Een dergelijke schorsing zou betekenen dat Russische atleten niet meer mogen meedoen aan wedstrijden, zoals de Olympische Spelen of andere grote mondiale en Europese toernooien.

De WADA-commissie die het rapport schreef identificeerde 'systematische fouten binnen het IAAF en Rusland' die een effectief anti-dopingprogramma zouden hebben verhinderd. Hoewel WADA niet direct spreekt van staatsgereguleerde doping, gaat het agentschap er wel van uit dat zelfs de Russische minister van Sport op de hoogte was van het uitgekiende dopingsysteem.

Zo zou de Russische geheime dienst FSB medewerkers van het anti-dopinglab in Moskou hebben geïntimideerd. De FSB zorgde ervoor dat de onderzoekers niet onafhankelijk konden werken, aldus WADA.

'Het laboratorium in Moskou kon niet onafhankelijk werken van het Russische antidopingagentschap en het ministerie van Sport. De onpartijdigheid, het beoordelingsvermogen en de integriteit van het lab werden geschaad door het toezicht van de FSB in het laboratorium tijdens de Winterspelen van Sotsji', staat geschreven in het rapport.

Een agent bezocht volgens getuigen regelmatig het laboratorium en de directeur moest wekelijks rapporteren. Medewerkers vermoedden dat ze werden afgeluisterd en dat hun telefoons werden afgetapt. Anderen meenden dat kantoorruimtes werden afgeluisterd. Stafleden werden bovendien verhoord door de FSB.

Levenslange schorsingen
Naast het advies om de Russische atletiekbond te schorsen, adviseert WADA ook vijf Russische coaches en vijf Russische atleten levenslang te schoren vanwege dopinggebruik of het faciliteren van een dopingsysteem.

Bekendste atleet die geschorst zou moeten worden is olympisch kampioene Maria Savinova. De 800-meterloopster werd in 2010 wereldkampioene indoor, in 2011 wereldkampioene outdoor en in 2012 olympisch kampioene in Londen op haar favoriete afstand.

Hoewel ze niet wilde meewerken aan het onderzoek, concludeerden de onderzoekers wel dat ze 'doping heeft gebruikt of dat heeft geprobeerd'. Dat geldt ook voor Jekaterina Poistogova, die derde werd op de 800 meter in Londen.

Verder blijkt uit het WADA-rapport dat bewijzen voor dopinggebruik werden verdoezeld, onder meer door het Russische dopinglaboratorium. Het anti-dopinglab in Moskou zou daarom meteen zijn accreditatie moeten kwijtraken en ook moet er een nieuwe directeur komen, aldus WADA.

In het rapport geeft WADA alleen adviezen. Het is aan het IAAF die adviezen wel of niet over te nemen. Als de federatie besluit alles over te nemen, bestaat de kans dat Russische atleten ontbreken op de Spelen van Rio in 2016.

Documentaire
Aanleiding voor het WADA-onderzoek was de documentaire 'Staatsgeheim doping - Hoe Rusland zijn kampioenen maakt' van de Duitse tv-zender ARD.

In de documentaire werd massaal en systematisch dopinggebruik binnen de Russische atletiek onthuld. WADA reageerde toen onthutst op de Duitse documentaire die de topsport in Rusland aan de kaak stelt. 'De combinatie van alles is ongelooflijk schokkend', zei directeur David Howman over de onthullingen.
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma nov 09, 2015 4:48 pm

Vast een complot tegen die arme Russen en Poetin, eerst een bom en nu dit. tsssssssssss
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma nov 09, 2015 6:47 pm

Zoals te verwachten viel is Rusland niet onder de indruk van het rapport. :smallgrin.gif:

AD
YNWA

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma nov 09, 2015 10:10 pm

Nou, zo te lezen hebben die Russen het in ieder geval grondig aangepakt. Een soort masterplan maar dan anders.

Ik ben benieuwd hoe de bonden hier nu mee omgaan. Wat gaan ze bijvoorbeeld doen met uitslagen? De individuele atleten zijn niet betrapt op het gebruik van verboden middelen. Het is dus maar zeer de vraag of je daar juridisch iets mee kunt. Nog even los van de vraag dat je ook maar weer moet afwachten of de concurrentie niet ook een soortgelijke constructie heeft bedacht. Het is van verschillende landen bekend dat ze het niet zo nauw nemen met lokale dopingcontroles.
Nil volentibus arduum

Arthur

Bericht door Arthur » ma nov 09, 2015 10:50 pm

Ben benieuwd wanneer de Spaanse dopingverhalen eindelijk eens naar buiten gaan komen. Die lijken me ook centraal georganiseerd.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma nov 09, 2015 11:46 pm

Arthur schreef:Ben benieuwd wanneer de Spaanse dopingverhalen eindelijk eens naar buiten gaan komen. Die lijken me ook centraal georganiseerd.
Niet zo snel, lijkt me. Jongens als Valverde en Contador zullen met zekerheid hebben gepakt, toen Rasmussen op een haar na namens Rabobank de Tour won en Contador elke bergetappe met hem in de finale aan het knokken was, was hij echt niet schoon.

Wanneer de initialen van zowel Rafael Nadal, Iniesta, Pique, Puyol, Busquets, Xavi H en Xabi A in een lab zijn opgevist maar de Spaanse regering eist van een rechter een uitspraak dat zulk materiaal moet worden vernietigd... tja.

Die omerta houden ze maar wat graag dicht. En daar krijg je ook van buiten Spanje zelf op het allerhoogste niveau hulp bij. De sportbonden weten dat er altijd door een deel vals wordt gespeeld, iconen van hun voetstuk laten vallen is niet wenselijk.
Stel dat bijvoorbeeld Usain Bolt gepakt zou worden, dat is niet alleen een groot drama voor Jamaica, ook de IAAF vindt dat niet cool. Ook de ISU zal beste schaatser aller tijden Sven Kramer niet zo graag zijn prijzen afnemen.... want moet je dan na een hele bak stront die over zo'n schaatssport wordt uitgestort Sven zijn gouden plak gaan geven aan een Italiaan of een Rus die in Sotsji achter hem is geëindigd? :smallgrin.gif:

beelzebub

Bericht door beelzebub » di nov 10, 2015 12:00 pm

Coe blijft nog buiten schot. Hij was degene die het hardste riep dat ARD/ZDF de sport in diskrediet bracht etc...
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di nov 10, 2015 6:20 pm

Arthur schreef:Ben benieuwd wanneer de Spaanse dopingverhalen eindelijk eens naar buiten gaan komen. Die lijken me ook centraal georganiseerd.

En de Amerikaanse. Kom op, zeg. :excited.gif:

Plaats reactie