Lings luchtkastelen

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

LucaS

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door LucaS » ma aug 24, 2015 7:01 pm

De RvC wordt gesommeerd afstand te nemen van een artikel waar ze niets mee tee maken heeft.
'RvC niet onder indruk artikelen Volkskrant'
SamVR, 24-08-2015 om 07:18, 3101 views, De Telegraaf | Heb je het nieuwe thuisshirt al binnen?

Volgens Valentijn Driessen is de raad van commissarissen van Ajax niet onder de indruk van de kritische artikelen die De Volkskrant de afgelopen maanden publiceerde over Johan Cruijff en Tscheu la Ling. 'Twee zogenaamd onthullende onderzoeksartikelen in De Volkskrant in juni en afgelopen vrijdag zijn bij Ajax niet ingeslagen als een bom', schrijft Driessen, chef voetbal van De Telegraaf. 'Magertjes, niet van onder de indruk en zwakke financiële onderbouwing waren intern typeringen van diverse commissarissen van Ajax.'

'Het betrof een verhaal over de financiële relatie tussen Ajax en Johan Cruijffs foundation en university en het artikel "Lings luchtkastelen", waarin de adviseur van Ajax – Tscheu La Ling is bezig met een rapport over de technische organisatie binnen de club – wordt geportretteerd als bouwer van luchtkastelen. Een beeld waar de RvC van Ajax zich dus niet in kan vinden', vervolgt Driessen. 'Als Ajax’ toezichtsorgaan niet onder de indruk is van de aantijgingen aan de adressen van Johan Cruijff en Ling, dan moet de RvC actie ondernemen en publiekelijk afstand nemen van het geschetste beeld.'

Driessen benadrukt verder dat Ling officieel door de RvC benaderd is om Ajax van technische adviezen te voorzien. 'Zo iemand verdient bij verdachtmakingen openlijke bescherming door de opdrachtgever. Als RvC van Ajax blijf je dus ernstig in gebreke als je je via een clubwoordvoerder beperkt tot het statement dat "de RvC kennis heeft genomen van het artikel". Een slecht signaal. Zoals het onbegrijpelijk is dat de RvC zich in stilzwijgen hulde, toen Cruijff – de man van het plan waar de RvC toezicht op houdt – nadrukkelijk in de vuurlinie kwam te liggen', aldus de journalist.

Bron Ajax Showtime
I think I lost my fucking headache

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 24, 2015 8:13 pm

Even los van de kwaliteit van de verschillende artikelen die zijn verschenen. Op basis waarvan is eigenlijk gebleken dat Ling de ultieme kandidaat is om Ajax op het juiste spoor te zetten of daar in ieder geval over te adviseren?

Voorlopig kan hij niet meer laten zien dan dat hij met Trencin stappen heeft gemaakt in een kleine competitie. Dat lijkt me bepaald geen wonder als je er een paar centen insteekt. Overigens moesten ze eerst degraderen voor er wat schot in kwam. Dan is er nog een succesvolle transfer van Moses Daddy maar dat is me wat mager om een aanbeveling op te doen.

Nu volg ik hem niet op de voet dus misschien mis ik iets. Maar ik zie even niet waaruit zijn competentie precies blijkt.
Nil volentibus arduum

Baseman

Bericht door Baseman » di aug 25, 2015 7:27 am

Marillion schreef:Op basis waarvan is eigenlijk gebleken dat Ling de ultieme kandidaat is om Ajax op het juiste spoor te zetten of daar in ieder geval over te adviseren?
Omdat Cruijff het zegt.
Wil je soms insinueren dat dat niet meer dan voldoende is? :eusa_naughty.gif:

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di aug 25, 2015 7:56 am

Haha. Onderzoeksjournalistiek. Hoe pretentieus kun je zijn? Als alternatief voor uit-de-duim-gezogen-journalistiek?

Van de Telegraaf verwacht ik niets, maar de VK zet zichzelf met dat stukje aardig voor schut. De titel alleen al. En dan dat pretentieuze openingstukje waarbij de verf overal vanaf bladdert en de giftige schoorsteenrook voor eeuwig de vallei verduistert (ik noem maar wat). Ik ging er eens even goed voor zitten. Hier kwam namelijk een lugubere openbaring, op het schokkende af. De vonken gingen eraf spatten. Was Ling the Dutch Godfather? Maar nee hoor. Niets van dat alles. Zelfs niets om planken van te zagen. Onkenhout bleeft steken bij vage verdachtmakinkjes zoals 'Ling is al aan zijn derde investeerder toe'. Iets in de trent van 'Ajax is aan z'n tiende shirtsponsor bezig'. Ik kan me het werktenue van Onkenhout inmiddels een beetje voorstellen, en stel dus 'onderbroekjournalistiek' voor.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di aug 25, 2015 8:57 am

Ajax Rules schreef:
wimpey schreef:Ik vraag me wel af of Ling nou zo louche is. Misschien heeft ie gewoon deels pech gehad.
Het is sowieso een proleet en een straatvechter. Letterlijk. Die man deed mee aan een kickboxgala.... (okee vechten in de ring is geen straatvechten).
Haha heb je de beelden van die kickbokspartij weleens gezien? :ajaxsmiley.gif:

't is echt, zeker voor commerciële zender meuk begrippen, gouden televisie. :biggrin.gif: John de Wolf, die stoer kijkende mannetjesputter, het symbool van het Rotterdamse mouwen opstropen, staat een paar seconden voor de start van de 1e ronde nog stoer, misplaatst te lachen. Anderhalf minuutje later gaat ie knock-out. :biggrin.gif:
https://www.youtube.com/watch?v=o0g5RcQPjxk

wimpey

Bericht door wimpey » di aug 25, 2015 9:02 am

Monkey Tonk schreef:Haha. Onderzoeksjournalistiek. Hoe pretentieus kun je zijn?
Ik las ergens dat je daarvoor zelfs bekroond kunt worden. Is er ook een universitaire opleiding voor? En een KNBO: Kon. NL Bond van Onderzoeksjournalisten? :hypocrite.gif:

De graagte waarmee menig AT-er op dit verhaal duikt maakt wel het e.e.a. duidelijk: barbertje uit Barcelona moet hangen. Oh ja en Ling ook. :smallgrin.gif:

Ik blijf trouwens vinden dat het hele onderzoek niet zoveel schandalige praktijken aan het licht brengt. Ling komt hier en daar wat onhandig over en maakt enkele niet zo goede keuzes...

Waar waren deze onderzoekers trouwens toen Boog (de Ling van Coronel) bij Ajax de macht kreeg? :hypocrite.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 25, 2015 9:32 am

Bijzondere maatschappij waar inmiddels mensen die het wagen in een krant een achtergrond artikel plaatsen over een persoon in het nieuws, beschimpt en bespot worden. En ik maar denken dat dit is wat journalisten doen en horen te doen.

wimpey

Bericht door wimpey » di aug 25, 2015 9:34 am

LucaS schreef:Bijzondere maatschappij waar inmiddels mensen die het wagen in een krant een achtergrond artikel plaatsen over een persoon in het nieuws, beschimpt en bespot worden. En ik maar denken dat dit is wat journalisten doen en horen te doen.
Bijzondere maatschappij waar mensen klakkeloos aannemen wat ergens geschreven staat. Als de inhoud ze van pas komt tenminste...

Baseman

Bericht door Baseman » di aug 25, 2015 9:42 am

De toon in deze topic maakt in ieder weer eens overduidelijk dat er bepaalde kampen bestaan, de benodigde eensgezindheid is ver te zoeken. Mogelijk gemaakt dankzij Cruijff, Van Gaal en de verschillende leidingen van Ajax.

Apart hoe dit een traditie lijkt bij Ajax...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di aug 25, 2015 9:50 am

Dat heet discussie.

wimpey

Bericht door wimpey » di aug 25, 2015 10:00 am

Baseman schreef:De toon in deze topic maakt in ieder weer eens overduidelijk dat er bepaalde kampen bestaan, de benodigde eensgezindheid is ver te zoeken.
Zo vreemd is het niet. De club heeft een aantal iconen, die elkaar niet echt mogen. Die iconen hebben hun eigen mensen gemobiliseerd. Die ieder hun eigen media-outlets hebben.

Je zag het ook bij Oranje. Hiddink werd door het AD op vrijwel dagelijkse basis onder vuur genomen. Tegelijkertijd werd de huidige bondscoach gepusht.

Achter ieder verhaal zit wel een persoon met een agenda. Je kunt dromen wat De T. over Ajax schrijft. En dat de VK een contrair geluid laat horen is ook een abc-tje.

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 25, 2015 10:18 am

wimpey schreef:
LucaS schreef:Bijzondere maatschappij waar inmiddels mensen die het wagen in een krant een achtergrond artikel plaatsen over een persoon in het nieuws, beschimpt en bespot worden. En ik maar denken dat dit is wat journalisten doen en horen te doen.
Bijzondere maatschappij waar mensen klakkeloos aannemen wat ergens geschreven staat. Als de inhoud ze van pas komt tenminste...
Feiten afkomstig van gedeponeerde jaarrekeningen en interviews. Maar ook dat is iets van deze tijd, ieder heeft zijn eigen feiten. In het artikel wordt verantwoording afgelegd over de herkomst van de feiten. En het is dus geen google in dit geval
Laatst gewijzigd door LucaS op di aug 25, 2015 10:21 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di aug 25, 2015 10:21 am

Het gaat niet om nobele principes. Daarover hoeven we ons geen illusies te maken. Het is (nog steeds) een keiharde strijd om macht, posities, invloed, primeurs. Wij supporters (van welke stroming dan ook) worden gemanipuleerd waar we bij staan. Door beide kanten, maar de T. en ook het AD doen het openlijk.

De T. gaat er met alle primeurs vandoor. Dat is niet zo leuk voor de rest.

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 25, 2015 10:23 am

Je kan dat nog zo vaak roepen, maar er is geen enkel bewijs dat iedereen buiten de T een kant kiest of heeft gekizen

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di aug 25, 2015 10:24 am

Hoezo? Je ziet het toch gebeuren?

Alsof het de media gaat om waarheidsvinding en andere nobele principes. :smallgrin.gif:

zeux

Bericht door zeux » di aug 25, 2015 10:38 am

Baseman schreef:De toon in deze topic maakt in ieder weer eens overduidelijk dat er bepaalde kampen bestaan, de benodigde eensgezindheid is ver te zoeken. Mogelijk gemaakt dankzij Cruijff, Van Gaal en de verschillende leidingen van Ajax.

Club is tot op het bot verziekt door machiavellistisch gedrag.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di aug 25, 2015 10:45 am

Marillion schreef:Even los van de kwaliteit van de verschillende artikelen die zijn verschenen. Op basis waarvan is eigenlijk gebleken dat Ling de ultieme kandidaat is om Ajax op het juiste spoor te zetten of daar in ieder geval over te adviseren?

Voorlopig kan hij niet meer laten zien dan dat hij met Trencin stappen heeft gemaakt in een kleine competitie. Dat lijkt me bepaald geen wonder als je er een paar centen insteekt. Overigens moesten ze eerst degraderen voor er wat schot in kwam. Dan is er nog een succesvolle transfer van Moses Daddy maar dat is me wat mager om een aanbeveling op te doen.

Nu volg ik hem niet op de voet dus misschien mis ik iets. Maar ik zie even niet waaruit zijn competentie precies blijkt.
Hij heeft een keer gedreigd om Cruijff een keu in zijn hol te rammen. Genoeg c.v. voor deze job, lijkt me dan.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di aug 25, 2015 10:59 am

zeux schreef:
Baseman schreef:De toon in deze topic maakt in ieder weer eens overduidelijk dat er bepaalde kampen bestaan, de benodigde eensgezindheid is ver te zoeken. Mogelijk gemaakt dankzij Cruijff, Van Gaal en de verschillende leidingen van Ajax.

Dat is al sinds jaar en dag zo. Ajax is in de greep van lui die geen bal recht vooruit konden trappen maar wel hun status aan Ajax ontlenen. Ze hebben even een stap terug moeten doen, maar zitten op het vinkentouw.

Kijk maar naar het lijstje met ereleden. Daarop staan vooral bestuursleden en zo. Een paar voetbalprominenten kwamen voor het erelidmaatschap in aanmerking, maar doorgaans pas heel laat (tegen hun pensioen of later, of zelfs bijna dood). Het hele bestuur Van Praag wel, maar LVG niet. Ik bedoel maar.

Arie van Eijden die Cruijff en LVG wegwerkt, dat kan alleen bij Ajax.
Laatst gewijzigd door Yopi op di aug 25, 2015 11:08 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di aug 25, 2015 11:00 am

Van der Sar: 'wachten op rapport Ling'

22 augustus 2015

In zijn column in De Telegraaf stelt Edwin van der Sar dat het rapport van Tscheu La Ling inmiddels gereed is. "We weten dat er op de achtergrond een onderzoek heeft plaatsgevonden door de heer Ling, die een opdracht van de RvC heeft aangenomen. Die gaat letterlijk over de zaken in en rond ons technisch hart. Hij heeft zijn analyse gemaakt en we wachten de resultaten wel af. We zullen zien hoe daarna dingen worden ingevuld."

De commercieel directeur zegt nog van niets te weten. "Bij mij is niet duidelijk nog welke richting het op gaat, omdat ik de inhoud van het rapport niet ken. Met mij is ook niet gesproken, ik heb geen input op technisch gebied gegeven en kan dus ook niets beïnvloeden."

Ling kwam gisteren in de media uitgebreid onder vuur te liggen na het artikel in de Volkskrant waarin zijn zakelijke successen nadrukkelijk ter discussie werden gesteld.
Ajax Netwerk
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 25, 2015 11:05 am

Yopi schreef:Hoezo? Je ziet het toch gebeuren?

Alsof het de media gaat om waarheidsvinding en andere nobele principes. :smallgrin.gif:
Dus als alle media behalve de T kritisch zijn over die machtsgreep is dat bewijs dat ze partij hebben gekozen? Vreemd, in mijn beleving geldt dat voor die ene partij, die tegen alle andere berichtgeving in, over die onzin revolutie jubelt.

zeux

Bericht door zeux » di aug 25, 2015 11:11 am

Yopi schreef:
zeux schreef:

Dat is al sinds jaar en dag zo. Ajax is in de greep van lui die geen bal recht vooruit konden trappen maar wel hun status aan Ajax ontlenen. Ze hebben even een stap terug moeten doen, maar zitten op het vinkentouw.

Kijk maar naar het lijstje met ereleden. Daarop staan vooral bestuursleden en zo. Een paar voetbalprominenten kwamen voor het erelidmaatschap in aanmerking, maar doorgaans pas heel laat (tegen hun pensioen of later, of zelfs bijna dood). Het hele bestuur Van Praag wel, maar LVG niet. Ik bedoel maar.

Arie van Eijden die Cruijff en LVG wegwerkt, dat kan alleen bij Ajax.
De club is in handen van een krant.
Triester kan het niet worden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » di aug 25, 2015 11:16 am

LucaS schreef: Feiten afkomstig van gedeponeerde jaarrekeningen en interviews. Maar ook dat is iets van deze tijd, ieder heeft zijn eigen feiten. In het artikel wordt verantwoording afgelegd over de herkomst van de feiten. En het is dus geen google in dit geval
Wat doet Ling allemaal wat niet door de beugel kan dan? :confused.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di aug 25, 2015 11:20 am

Ze hebben juist zo goed als niets gevonden, ondanks hun 'onderzoek'.

zeux schreef: De club is in handen van een krant.
Huh? Ik dacht: in handen van Cruijff. :hypocrite.gif:
Maar dat is zeker hetzelfde? Alles op een hoop. :hypocrite.gif:

De T. vervult hier dezelfde rol als Bild bij Bayern. Goede contacten met prominenten binnen de club. Bij primeurs op de eerste rij. Op zich zegt dat weinig over de manier waarop een club wordt geleid. Veel clubs (neem PSV met ED-Elfrink) hebben huisjournalisten die het beleid verkopen aan de supporters.

@Luuk: alsof die 'kritische media' zich oprecht zorgen maken over de 'puinhoop' bij Ajax. Voor de media geldt: hoe meer rotzooi, hoe meer ze te schrijven hebben.

wimpey

Bericht door wimpey » di aug 25, 2015 11:36 am

Yopi schreef:Ze hebben juist zo goed als niets gevonden, ondanks hun 'onderzoek'.
Ondernemer heeft schulden. Join the club.

Vanuit Ajax is eerder geprobeerd om Ling door de mangel te halen. Zie diens jarenlange rechtsstrijd met die bekroonde change manager. Hij en zijn clan wilden TLL van alles in de schoenen schuiven. Helaas ontbrak het aan bewijs.

Daarom maakt geen mens me wijs dat de munitie voor dit onderzoek niet uit die hoek komt. En dat de VK hun outlet is. Ik zou als redacteur van de VK trouwens een tikkie teleurgesteld zijn over het resultaat waarmee deze bekroonde onderzoeksjournalisten op de proppen kwamen.

zeux

Bericht door zeux » di aug 25, 2015 12:04 pm

Yopi schreef:Ze hebben juist zo goed als niets gevonden, ondanks hun 'onderzoek'.

zeux schreef: De club is in handen van een krant.
Huh? Ik dacht: in handen van Cruijff. :hypocrite.gif:
Maar dat is zeker hetzelfde? Alles op een hoop. :hypocrite.gif:
Yep. Is hetzelfde.

Plaats reactie