Makkelijk? Serieus? Zo'n stuk is echt niet makkelijk hoor.... is niet een beetje knippen en plakken en wat suggestieve zinnetjes. Zit mega-veel research en tijd in. 100% oneens.Mr. Ajax schreef:Dat dus. Is natuurlijk ontzettend makkelijk.
Eens. Maar is dat raar of verwerpelijk? Je gaat natuurlijk niet zomaar at random ergens onderzoek naar doen als journalist. Je hebt signalen dat er iets niets klopt en vervolgens duik je in zo'n journalistiek project met een bepaalde insteek en hypothese. Het wordt pas verwerpelijk op het moment dat je de feiten geweld aan doet en hoe dan ook het stuk wilt schrijven dat je je voorgenomen hebt te schrijven.Mr. Ajax schreef:Het is ook vanaf de eerste zin overduidelijk dat het artikel draait om het zwartmaken van Ling .
De reden dat ze hier opduiken heeft waarschijnlijk te maken met de link tussen Cruijff en Ling. Maar dat vind ik journalistiek verklaarbaar en logisch. Ajax is het belangrijkste sportproduct van Nederland. Cruijff is de baas bij Ajax en Ling is zijn (omstreden) protegé. Dan leent zo'n onderwerp zich voor een onderzoek door een (kwaliteits)krant.
Oneens. Ik vind dat er onbekende feiten worden gepresenteerd en op een goede, verantwoorde manier. Veel feiten, bronnen en onderzoek. Ik vind het ook geen sensatiestuk. Sterker nog, ik vind het allemaal niet zo heel spannend. Ling komt er een beetje slecht af, maar in mijn ogen valt het allemaal nog wel mee.Mr. Ajax schreef: en niet zo zeer om een weergave van tot nu toe onbekende 'feiten'. Ik ben dan ook halverwege afgehaakt, dit vind ik echt riooljournalistiek hoor. Voor de goede orde: ik heb zelf helemaal niks met Ling. Gaat me echt om de de manier van rapporteren.