Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog?

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo aug 19, 2015 8:42 pm

Ik vind "basaal goed voetballen" de term van de dag.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do aug 20, 2015 12:25 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik vind "basaal goed voetballen" de term van de dag.
+14!!

Ben nog steeds oprecht benieuwd naar wat dat eigenlijk betekent. Ik wacht in spanning af...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » do aug 20, 2015 6:11 am

Inderdaad! Is dat net zo iets als een voetballer die voetballend goed voetbalt?
Ajax!

wimpey

Bericht door wimpey » do aug 20, 2015 7:52 am

Ik moet er bijna van blozen. :blush.gif:

Gewoon een ploeg die de basisprincipes van het voetbal goed uitvoert. Dus. Voordat de pijp leeg was, legde Brugge goed spel op de mat. Het was geen complete puinhoop als bij Ajax tegen Rapid bijv.

Baseman

Bericht door Baseman » do aug 20, 2015 8:27 am

Ook met goed spel kun je vrij kansloos zijn, zoals Brugge tegen ManU. Wat absoluut geen schande is.
Maar de teams van Preud'homme hebben altijd een strakke organisatie en zijn defensief sterk, hij is ook een prima trainer.

Lionel

Bericht door Lionel » do aug 20, 2015 8:38 am

Ajax zag er tegen City ook prima uit. Tegen Barca wordt er ook altijd leuk gevoetbald. Ik vind dat altijd zo onzinnig.
Willem 2 voetbalt ook leuk mee. AZ ook. Maar gaan er toch gewoon af.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » do aug 20, 2015 8:49 am

Le T. schreef: Ik weet niet wat de norm is voor het doen omschakelen van een hele grote club op heel ander voetbal dan het Britse.
Van Gaal doet geen poging om Man U onderscheidend voetbal te laten spelen. Het is mainstream voetbal, gericht op resultaat. En daar is ook niets mis mee.

Lionel

Bericht door Lionel » do aug 20, 2015 9:55 am

wimpey schreef:
Le T. schreef: Ik weet niet wat de norm is voor het doen omschakelen van een hele grote club op heel ander voetbal dan het Britse.
Van Gaal doet geen poging om Man U onderscheidend voetbal te laten spelen. Het is mainstream voetbal, gericht op resultaat. En daar is ook niets mis mee.
Ik zie dat andere voetbal ook nog niet eerlijk gezegd.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.

Bericht door Le T. » do aug 20, 2015 10:58 am

Giacomo Puccini schreef:Inderdaad! Is dat net zo iets als een voetballer die voetballend goed voetbalt?
Dat vind ik juist mooi typerend voor de Hollandse school, dat je met een kleine intonatieverandering de betekenis verandert van de sport als geheel tot een aspect van de sport, daarmee aangevend hoe het gespeeld moet worden.
Lionel schreef:
wimpey schreef:
Ik zie dat andere voetbal ook nog niet eerlijk gezegd.

Niet? Balbezit kunnen houden, driekhoekjes maken, positie kiezen van de bal af ipv instinctief naar de bal toe rennen, hoog druk zetten, compact spelen, vleugels gezet, backs er overheen, dat is een heel ander spel dan wat Ferguson speelde.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel

Bericht door Lionel » do aug 20, 2015 11:08 am

Dat spelen ze bij City en Arsenal ook. Liverpool ook. Swansea. Southampton.

Pep Guardiola is revolutionair bezig. Van Gaal wilt gewoon winnen. Niet voor niks winnen ze 2x maar met 1-0 he. En thuis met 3-1 van Club Brugge :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Baseman

Bericht door Baseman » do aug 20, 2015 12:04 pm

Voetbal bestaat al ruim 100 jaar, alsof iemand nu nog (echt) revolutionair kan zijn...
En ook Pep wil gewoon winnen.

Lionel

Bericht door Lionel » do aug 20, 2015 12:23 pm

Ach, die probeert in ieder geval met mooi voetbal te winnen. Van Gaal dus echt niet.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.

Bericht door Le T. » do aug 20, 2015 12:28 pm

Lionel schreef:Dat spelen ze bij City en Arsenal ook. Liverpool ook. Swansea. Southampton.

Pep Guardiola is revolutionair bezig. Van Gaal wilt gewoon winnen. Niet voor niks winnen ze 2x maar met 1-0 he. En thuis met 3-1 van Club Brugge :excited.gif:
Uiteraard wil hij gewoon winnen, dat het kansen creeeren er nog niet goed uitkomt staat daar verder los van.

Pep stapt gewoon in gespreide bedjes als een ander de revolutie al heeft bewerkstelligd. Niks mis mee, maar zelf de speelstijl van een club omgooien is een ander soort klus. Een klus die Wenger in een ver verleden ook aangepakt heeft en wat hij bijna zonder Britse spelers heeft gedaan, Swansea speelt ook leuk verzorgd voetbal, bij Liverpool gaat een verandering naar meer modern voetbal ook niet van een leien dakje terwijl net als bij City daarin de ambitie toch wat lager ligt.

wimpey

Bericht door wimpey » do aug 20, 2015 1:03 pm

Lionel schreef: Ik zie dat andere voetbal ook nog niet eerlijk gezegd.
Dat is er ook niet. Alle krampachtige pogingen van Le T. om het tegendeel aan te tonen ten spijt. Ferguson heeft in die ruim 25 jaar bij Man U natuurlijk wel een paar aardig voetballende ploegen neergezet. Bal op Scholes en dan begon het motortje te draaien.

Le T.

Bericht door Le T. » do aug 20, 2015 1:28 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef: Ik zie dat andere voetbal ook nog niet eerlijk gezegd.
Dat is er ook niet. Alle krampachtige pogingen van Le T. om het tegendeel aan te tonen ten spijt. Ferguson heeft in die ruim 25 jaar bij Man U natuurlijk wel een paar aardig voetballende ploegen neergezet. Bal op Scholes en dan begon het motortje te draaien.
Ferguson was zeker een vernieuwer, maar dat had meer overeenkomsten met het Dynamo Kiev van de jaren 80 en begin jaren 90 dan met Ajax en Barcelona.

wimpey

Bericht door wimpey » do aug 20, 2015 1:40 pm

Le T. schreef: Ferguson was zeker een vernieuwer, maar dat had meer overeenkomsten met het Dynamo Kiev van de jaren 80 en begin jaren 90 dan met Ajax en Barcelona.
Ik snap wel dat je de zwaarte van de opdracht voor LVG wilt accentueren...

Le T.

Bericht door Le T. » do aug 20, 2015 2:10 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Ferguson was zeker een vernieuwer, maar dat had meer overeenkomsten met het Dynamo Kiev van de jaren 80 en begin jaren 90 dan met Ajax en Barcelona.
Ik snap wel dat je de zwaarte van de opdracht voor LVG wilt accentueren...
En ik snap heel goed dat hij die wil negeren. Maar goed, zoals bijna altijd met Van Gaal kun je als pleitbezorger achterover leunen en wachten tot zijn criticasters schoorvoetend hun ongelijk moeten inslikken in een regen van mitsen en maren en rare gedachtenkronkels met veel "ik heb ook nooit ontkend dat..." Nog maar dik een jaar geleden hadden we daar uiterst vermakelijke voorbeelden van.

Het lerend vermogen van zijn criticasters ten aanzien van hun eigen wensdenken is dan ook zo gering dat er een boel plezier aan te beleven valt, helaas blijf ik de tussentijdse verdraaiing van de feiten irritant vinden.

wimpey

Bericht door wimpey » do aug 20, 2015 2:57 pm

Ik voorspelde een jaar geleden dat Man U net wel / net niet 4e zou worden in de PL. Jij dat LVG het in November op de rails zou hebben staan. Iets met wensdenken... En, van jouw kant, je ongelijk niet durven toegeven.

Dit seizoen wordt voor Man U, met deze selectie, eenzelfde verhaal. Simpelweg te weinige mondiale toppers. Een van 's werelds beste trainers alleen is niet genoeg. Het moet immers op het veld omgezet worden.

Lionel

Bericht door Lionel » do aug 20, 2015 3:10 pm

wimpey schreef:Ik voorspelde een jaar geleden dat Man U net wel / net niet 4e zou worden in de PL. Jij dat LVG het in November op de rails zou hebben staan. Iets met wensdenken... En, van jouw kant, je ongelijk niet durven toegeven.

Dit seizoen wordt voor Man U, met deze selectie, eenzelfde verhaal. Simpelweg te weinige mondiale toppers. Een van 's werelds beste trainers alleen is niet genoeg. Het moet immers op het veld omgezet worden.
City gaat De Bruyne kopen. Dan zijn die echt de nummer 1. Arsenal, Chelsea, United moeten om plek 2 tot en met 4 gaan vechten verwacht ik. En dat kan alle kanten op. Maar dit jaar zal United ook wat moeten doen in de verschillende bekers EN in Europa. Wordt een zwaar jaar, zeker zonder topspits.
IK GELOOF!!!!!!

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do aug 20, 2015 3:50 pm

United staat er nu veel beter op dan een jaar geleden. Er lopen nu geen verdwaalde spelers meer in het team, waardoor het 'klikken' veel langer duurt. Ik verwacht ook niet dat van Gaal weer zoveel gaat schuiven als hij vorig jaar, lang op zoek naar balans, deed. United verspeelde de titelkansen toen al voor de kerst. Chelsea en City zijn wereldtop, met een duidelijke voorsprong in ontwikkeling, dus je hebt ook wat mazzel nodig dat die punten laten liggen (Chelsea is nog net zo goed als verleden seizoen, maar liet al vijf punten liggen). Arsenal schiet zichzelf wel in de voet; daar kun je de klok op gelijk zetten, en Liverpool is een middenmoter, een wereld verwijderd van het team met Suarez en Gerrard. Het gaat er wat mij betreft om hoe snel United dit jaar klikt. Je wordt in Engeland kampioen tegen de kleinere teams, die veel opportunistischer zijn dan in andere competities. Daar verslikte van Gaal zich vorig jaar in.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do aug 20, 2015 6:15 pm

Lionel schreef:City gaat De Bruyne kopen. Dan zijn die echt de nummer 1. Arsenal, Chelsea, United moeten om plek 2 tot en met 4 gaan vechten verwacht ik. En dat kan alle kanten op. Maar dit jaar zal United ook wat moeten doen in de verschillende bekers EN in Europa. Wordt een zwaar jaar, zeker zonder topspits.
Je vergeet Liverpool.
YNWA

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do aug 20, 2015 6:24 pm

Vooralsnog moet Mourinho zijn flater met De Bruyne met de ene na de andere speler repareren. Nu Pedro dus die kant op, waardoor Caudrado na een paar invalbeurten waarschijnlijk weer foetsie mag.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel

Bericht door Lionel » do aug 20, 2015 8:31 pm

InnerHarbour schreef:
Lionel schreef:City gaat De Bruyne kopen. Dan zijn die echt de nummer 1. Arsenal, Chelsea, United moeten om plek 2 tot en met 4 gaan vechten verwacht ik. En dat kan alle kanten op. Maar dit jaar zal United ook wat moeten doen in de verschillende bekers EN in Europa. Wordt een zwaar jaar, zeker zonder topspits.
Je vergeet Liverpool.
Helemaal niet. Die worden zevende ofzo.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » vr aug 21, 2015 8:27 am

Monkey Tonk schreef: Er lopen nu geen verdwaalde spelers meer in het team, waardoor het 'klikken' veel langer duurt. Ik verwacht ook niet dat van Gaal weer zoveel gaat schuiven als hij vorig jaar, lang op zoek naar balans, deed.
Memphis op 10 was bepaald geen meesterzet...

United doet dit seizoen mee om de prijzen, wanneer ze de komende 1.5 week nog topkwaliteit binnenhalen. Pedro is i.m.o. geen topkwaliteit. Da's een paniekaankoop van Mourinho.

Baseman

Bericht door Baseman » vr aug 21, 2015 8:46 am

De komst van Pedro bij Chelsea begrijp ik ook totaal niet, evenals de interesse in Anthony Martial (19 jarige spits/linksbuiten van Monaco, waarop Chelsea een bod van € 55m gedaan zou hebben).
Wat moet Chelsea met al die buitenspelers? Dadelijk mag Cuadrado weer vertrekken na slechts 1 jaar...vorig seizoen werd het transferbeleid van Chelsea nog geroemd (want in de plus, wat zeldzaam is), nu is het een puinhoop en blijkt het laten gaan van De Bruyne een enorme blunder.

Mourinho is heel vreemd bezig.

Plaats reactie