Brugge is ook gewoon een goed getraind elftal waar goed aan is gebouwd. Maar ik word er een beetje moe van dat opkloppen van die bedragen met hele rare berekeningen om een punt over Van Gaal te maken, en dat zo'n eenmaal genoemd bedrag dan als feit wordt gepresenteerd.wimpey schreef:Die paar spelers die Man U verkoopt zijn een druppel op een gloeiende plaat. Die de verhoudingen t.o.v. Club Brugge ook niet veranderen. Ik snap de zin van je opmerking dus niet zo. Globaal is Man U een ploeg van 300 M euro en Brugge van 300 M BFR. Die verhouding in ogenschouw nemend vond ik Brugge prima, ook al omdat ze nogal wat spelers misten.Le T. schreef: Maths in de zin van optellen en afronden naar boven, of in de zin van optellen en aftrekken?
Engeland en Schotland
Moderator: mods
Re: Engeland en Schotland
Wollt ihr den totalen Mensch?
- InnerHarbour
Gaan de Evangaallisten nu ontkennen dat lowietje 300 miljoen uitgegeven heeft, grappig nog even en alles wat er nu instaat is door United zelf opgeleid.wimpey schreef: Ik neem aan dat je kunt rekenen. Zo'n 200 vorig seizoen, zo'n 100 deze zomer. You do the maths...

YNWA
Even uitgezocht. Uitgaande van de 'waardes' van Transfermarkt is het zelfs 400m Euro.wimpey schreef:Globaal is Man U een ploeg van 300 M euro en Brugge van 300 M BFR.
Dit is - volgens die site - de top zes van Engeland:
Chelsea € 546m
City € 418m
Arsenal € 402m
United € 395m
Liverpool € 367m
Tottenham € 282m
(volgens jouw numbers game is vierde plek dus een logisch eindresultaat in PL voor United)
Transferbalans 15/16 (tot nu toe) voor United: -9.23m (uitgaven 89,5m, inkomsten 80,27m)
Waarde Brugge: € 72,9m
Transfers Brugge: uitgaven € 6,8m, inkomsten € 9m
(aardig feit: totale 'waarde' Pro Jupiler League: € 462,25m, vrij ruim onder Chelsea.)
Laatst gewijzigd door zeux op wo aug 19, 2015 12:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
wimpey schreef:
Maar dat geef ik tot 2 keer toe aan: Brugge kwam door goed veldspel tot mogelijkheden op kansen. Maar niet tot kansen.![]()
En daar moet Ajax een voorbeeld aan nemen?

Laat Club Brugge maar even 4 punten tegen City pakken in de poulefase. Of winnen van Barca.

- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Dan moet je dat Club Brugge toch helemaal aan gort spelen?zeux schreef:Even uitgezocht. Uitgaande van de 'waardes' van Transfermarkt is het zelfs 400m Euro.wimpey schreef:Globaal is Man U een ploeg van 300 M euro en Brugge van 300 M BFR.
Dit is - volgens die site - de top zes van Engeland:
Chelsea € 546m
City € 418m
Arsenal € 402m
United € 395m
Liverpool € 367m
Tottenham € 282m
(volgens jouw numbers game is vierde plek dus een logisch eindresultaat in PL voor United)
Transferbalans 15/16 (tot nu toe) voor United: -9.23m (uitgaven 89,5m, inkomsten 80,27m)
Waarde Brugge: € 72,9m
Transfers Brugge: uitgaven € 6,8m, inkomsten € 9m
(aardig feit: totale 'waarde' Pro Jupiler League: € 462,25m, vrij ruim onder Chelsea.)
IK GELOOF!!!!!!
Ik kan me wel voorstellen dat hij een keer weggaat. In Engeland kan hij nog meer geld verdienen, de competitie is daar wat spannender, de aandacht groter...wimpey schreef:Dat zal (bij lange na) niet genoeg zijn. Wil Müller überhaupt weg?Lionel schreef:United biedt 85 miljoen voor Muller..
Hij heeft z'n carrière trouwens voor een flink deel aan LVG te danken. Hoffenheim had in 2009 een akkoord, ze zouden 4 M voor 'm betalen. Daar stak LVG ff snel een stokkie voor.
Schijnt dat Pedro naar Chelsea gaat.
IK GELOOF!!!!!!
Voor wat ik zag in de tweede helft, was dat ook zo. :-)Lionel schreef: Dan moet je dat Club Brugge toch helemaal aan gort spelen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Ik vond dat eerlijk gezegd wel meevallen. Op de kans van Depay na hebben ze niet heel veel gecreerd toch?
IK GELOOF!!!!!!
Engeland en Schotland
Goal Fellani. :-) Heb ze niet op schrijfblokje bijgehouden. Maar Brugge kwam er niet aan te pas. En 'opties op kansen' gelden inmiddels toch ook als graadmeter voor goed spel leer ik in dit topic? Plenty of those.. :-)
Als je ziet waarvoor ie gekocht is...zeux schreef: 63m voor DiMaria lijkt mij geen druppel...

Je moet gewoon kijken naar de ROI. En of de bedragen die Man U betaalt in verhouding staan tot de kwaliteit van die spelers. I.m.o. kun je meer doen met het enorme budget dat LVG ter beschikking heeft. Ik vind niet dat ie het optimale uit die club haalt.Le T. schreef: Maar ik word er een beetje moe van dat opkloppen van die bedragen met hele rare berekeningen om een punt over Van Gaal te maken, en dat zo'n eenmaal genoemd bedrag dan als feit wordt gepresenteerd.
Dit is echt een héle rare redenering, maar dat begrijp je zelf ook wel. Man U betaalt 35 M voor Herrera bijv. Die zit op de bank. Als je die 35 M nou anders (beter) besteedt, wordt je ploeg er wellicht sterker op i.v.m. je directe concurrenten.zeux schreef: (volgens jouw numbers game is vierde plek dus een logisch eindresultaat in PL voor United)
Basaal speelde Club Brugge goed voetbal. Basaal veel beter dan hetgeen ik tot dusver dit seizoen van Ajax heb gezien. Niets opportunistisch aan.Mr. Ajax schreef: Je laat je weer van je uber-opportunistische kant zien, Willem.
wimpey schreef:Basaal speelde Club Brugge goed voetbal. Basaal veel beter dan hetgeen ik tot dusver dit seizoen van Ajax heb gezien. Niets opportunistisch aan.Mr. Ajax schreef: Je laat je weer van je uber-opportunistische kant zien, Willem.
Nou, wel... Het seizoen is ongeveer 3 wedstrijden oud, Brugge speelt 'basaal goed' ( wat mag dat betekenen? ) tegen Man Utd maar krijgt desondanks met 3-1 klop, en Ajax moet er meteen een voorbeeld aan nemen. Dat is opportunisme ten top.
P.S. Ik zie net dat ze maar liefst 3 keer gewonnen hebben in hun laatse 8 officiele wedstrijden dit seizoen.

- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Dan tellen we daar de uitgaven van vorig jaar bij op, even grofjes schattend:zeux schreef: Transferbalans 15/16 (tot nu toe) voor United: -9.23m (uitgaven 89,5m, inkomsten 80,27m)
Di Maria 70
Blind 18
Shaw 30
Herrera 30
Rojo 15
Falcao 5
Kom ik op een kleine 170. Moeten de toen verkochte en verhuurde spelers nog vanaf, dan ligt het dus eerder rond de 150 dan rond de 300. Verdubbelen zou ik wel bewuste overdrijving willen noemen
De 'kleinere' aankopen van LVG lijken inderdaad tot nog toe de betere te zijn. (depay, blind, darmian)
Er is voor zo'n 300 M in spelers geïnvesteerd. En het gaat om de ROI. Tenminste: daar zou het om moeten gaan. Een aankoop kan slagen of mislukken. Di Maria en Falcao bakten er weinig van en hebben een enorme smak geld gekost. Herrera zit op de bank. Leeft die Rojo nog? Het gaat dus over grofweg 100 M aan uitgaven waaraan die club weinig tot geen plezier heeft beleefd.Le T. schreef: Verdubbelen zou ik wel bewuste overdrijving willen noemen
Wanneer je als manager die middelen beter aanwendt, dan speelt je ploeg beter voetbal en zal ie beter presteren. Dat dat ontkracht dient te worden, heeft natuurlijk alleen maar te maken met het feit dat de betreffende manager naar de naam LVG luistert...

Dat dus. Het gaat natuurlijk ook om inzichten en keuzes. Voor Schneiderlin + Schweinsteiger had je ook Vidal kunnen halen en geld over kunnen houden. Sportief was je dan beter af geweest.WP_LeGeNd schreef:De 'kleinere' aankopen van LVG lijken inderdaad tot nog toe de betere te zijn. (depay, blind, darmian)
Ik snap ook niet goed wat je met Schneiderlin én Schweinsteiger moet. Snap ook niet waarom er nog steeds geen spits is gehaald. Nu gaat die Otamendi naar City. Hadden ze die niet eerder over de streep moeten trekken?
IK GELOOF!!!!!!
Ook niet volgens mij. Het gaat om zo'n regen van berichtjes, met alles één kant op gerekend, wat hij binnen één jaar zou hebben uitgegeven, terwijl het om 2 jaar gaat. Uiteraard wordt dan Di Maria er niet weer van afgetrokken, en de speculaties over de spelers die er nog bijkomen er vast bij opgeteld, dan zou hij bijna 300 miljoen hebben uitgegeven en hop, ineens staat het bedrag van 300 miljoen en duikt dat her en der weer op. Hoe hoger hoe beter, want als je zoveel uitgeeft moet je natuurlijk alles winnen dus faalt hij.wimpey schreef:Er is voor zo'n 300 M in spelers geïnvesteerd.Le T. schreef: Verdubbelen zou ik wel bewuste overdrijving willen noemen
Di Maria is gewoon mislukt, jammer maar dat kan gebeuren en dan moet je er ettelijke miljoenen op afschrijven. De overschatting van Falcao was bijna collectief, ik heb dat nooit zo begrepen, op zich zou je van Van Gaal kunnen verwachten dat die daar geen last van heeft, maar hij heeft een beetje een merkwaardig oog in spitsen.En het gaat om de ROI. Tenminste: daar zou het om moeten gaan. Een aankoop kan slagen of mislukken. Di Maria en Falcao bakten er weinig van en hebben een enorme smak geld gekost. Herrera zit op de bank. Leeft die Rojo nog? Het gaat dus over grofweg 100 M aan uitgaven waaraan die club weinig tot geen plezier heeft beleefd.
Ik weet niet wat de norm is voor het doen omschakelen van een hele grote club op heel ander voetbal dan het Britse. Ik vind het niet raar dat het daar wat meer tijd en moeite kost dan in Duitsland, het was wel jammer dat het na de nederlaag tegen Chelsea weer inkakte.Wanneer je als manager die middelen beter aanwendt, dan speelt je ploeg beter voetbal en zal ie beter presteren. Dat dat ontkracht dient te worden, heeft natuurlijk alleen maar te maken met het feit dat de betreffende manager naar de naam LVG luistert...Dat neemt natuurlijk niet weg dat Man U een stuk verder had moeten zijn dan het vorig seizoen kwam en nu is.
Van Gaal moet het in het algemeen niet hebben van zijn aankopen, maar hij heeft nu wel een heel aardig middenveld staan, ook als er eentje geblesseerd raakt. Met Schweinsteiger heb je ook een leider rond lopen die zich makkelijk aanpast, met Vidal een onbetrouwbaar temperament waarvan het de vraag is of die kan aarden. Dat zijn ook dingen die meespelen.Dat dus. Het gaat natuurlijk ook om inzichten en keuzes. Voor Schneiderlin + Schweinsteiger had je ook Vidal kunnen halen en geld over kunnen houden. Sportief was je dan beter af geweest.WP_LeGeNd schreef:De 'kleinere' aankopen van LVG lijken inderdaad tot nog toe de betere te zijn. (depay, blind, darmian)
- InnerHarbour
Zou het toeval zijn dat Depay tegen een Belgische middenmoter de uitblinker is en in de PL er nog niet veel van bakt?
YNWA
Afgelopen weekend is Daley in de Pl wedstrijd tot MotM gekozen. Twee wedstrijden gespeeld in de PL, dus het lijkt lichtelijk overdreven om te beweren dat hij er tot nu toe in de PL niet veel van bakt.
I think I lost my fucking headache
Pssssst, IH zat een keer niet op Daley (Delay), maar op Depay te hakken.LucaS schreef:Afgelopen weekend is Daley in de Pl wedstrijd tot MotM gekozen. Twee wedstrijden gespeeld in de PL, dus het lijkt lichtelijk overdreven om te beweren dat hij er tot nu toe in de PL niet veel van bakt.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
- Monkey Tonk
De ruimtes zijn doorgaans veel kleiner in de PL. Hoe meer ruimte, hoe beter United, want het spel op de hele kleine ruimte beheerst van Gaal gewoon niet. Zet het beeld maar een paar keer stil bij een wedstrijd als City-Chelsea. Aanval Chelsea over links, zes City spelers binnen een meter of tien van de bal en de andere vier erachter. Het hele elftal op een zeer compacte ruimte. Dat los je niet op met de filosofeeee van Louis. Met tegenstanders die met open vizier spelen heeft United niet zoveel moeite.
Het kan raar lopen in de wereld. Wie had gedacht dat veredeld kluitjesvoetbal eens de wereldtop zou halen?
Het kan raar lopen in de wereld. Wie had gedacht dat veredeld kluitjesvoetbal eens de wereldtop zou halen?
Van Gaal heeft het vorig jaar juist tegen City goed gedaan, en tegen Arsenal, Liverpool en Chelsea. Hij speelt namelijk het compactste van allemaal. De problemen ontstaan wanneer de bus wordt geparkeerd en ze balbezit hebben. Dan gingen ze niet uit zichzelf voldoende snel spelen en was er ook niet iemand die even een verrassende combinatie opzette.Monkey Tonk schreef:De ruimtes zijn doorgaans veel kleiner in de PL. Hoe meer ruimte, hoe beter United, want het spel op de hele kleine ruimte beheerst van Gaal gewoon niet. Zet het beeld maar een paar keer stil bij een wedstrijd als City-Chelsea. Aanval Chelsea over links, zes City spelers binnen een meter of tien van de bal en de andere vier erachter. Het hele elftal op een zeer compacte ruimte. Dat los je niet op met de filosofeeee van Louis. Met tegenstanders die met open vizier spelen heeft United niet zoveel moeite.
Khraa schreef:Pssssst, IH zat een keer niet op Daley (Delay), maar op Depay te hakken.LucaS schreef:Afgelopen weekend is Daley in de Pl wedstrijd tot MotM gekozen. Twee wedstrijden gespeeld in de PL, dus het lijkt lichtelijk overdreven om te beweren dat hij er tot nu toe in de PL niet veel van bakt.

I think I lost my fucking headache
- InnerHarbour
No problem Lucas.
@ Kraa, "hakken" als je constateert dat het Depay tegen een mindere club als Brugge en voorheen in Nederland vooralsnog beter uit de verf komt dan in de PL? Wat jij wil.
@ Kraa, "hakken" als je constateert dat het Depay tegen een mindere club als Brugge en voorheen in Nederland vooralsnog beter uit de verf komt dan in de PL? Wat jij wil.
YNWA
- Monkey Tonk
ManU is niet van het korte, snelle passwerk. Ze hebben meer tijd nodig, en de spelers staan verder uit elkaar. Daarom hebben ze geen oplossing tegen de park-the-bus teams, waar Chelsea en City die wel hebben.Le T. schreef:Van Gaal heeft het vorig jaar juist tegen City goed gedaan, en tegen Arsenal, Liverpool en Chelsea. Hij speelt namelijk het compactste van allemaal. De problemen ontstaan wanneer de bus wordt geparkeerd en ze balbezit hebben. Dan gingen ze niet uit zichzelf voldoende snel spelen en was er ook niet iemand die even een verrassende combinatie opzette.Monkey Tonk schreef:De ruimtes zijn doorgaans veel kleiner in de PL. Hoe meer ruimte, hoe beter United, want het spel op de hele kleine ruimte beheerst van Gaal gewoon niet. Zet het beeld maar een paar keer stil bij een wedstrijd als City-Chelsea. Aanval Chelsea over links, zes City spelers binnen een meter of tien van de bal en de andere vier erachter. Het hele elftal op een zeer compacte ruimte. Dat los je niet op met de filosofeeee van Louis. Met tegenstanders die met open vizier spelen heeft United niet zoveel moeite.
ManU speelde vorig seizoen thuis met geluk gelijk tegen Chelsea en ging in de uitwedstrijd hopeloos onderuit. En Arsenal knikkerde ManU toch uit de FA-Cup op Old Trafford? Tegen Liverpool is het natuurlijk een hele andere zaak. Dat is geen top.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op wo aug 19, 2015 7:35 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Het is maar waar je je druk over wil maken.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!