Ajax - Willem II 15-08-2015
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Re: Ajax - Willem II 15-08-2015
Het is niet best, maar je krijgt eigenlijk vier 100% kansen waarvan er nu twee raak zijn.
Haha. Dat viel mij ook op net in een shot. Kluitsjesvoetbal!WP_LeGeNd schreef:Hebben ze nog nooit gehoord van het veld breed houden?
ik zie soms 10 ajacieden op 20 vierkante meter!
Ik ben wel echt een fan van Riedewald. Ook in zo'n slechte wedstrijd druipt de kwaliteit er vanaf.
- peter
Krijgen we nu Schone op 10? Nou dat wordt ook niks.
Dit lijkt echt in helemaal niets meer op mijn club.
I think I lost my fucking headache
Dijks speelt een dijk van een wedstrijd, heeft al 4 voorzetten gegeven die eigenlijk een doelpunt hadden moeten zijn!
CERNY!!!!
- peter
De Boer heeft het nu zo weten te wisselen dat er helemaal niks meer van klopt. Dat is ook een kunst op zich.
SANOGO!!!!!!!!!
Zou de Boer het aandurven om Veltman ooit te wisselen?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- peter
Mooie voetbeweging van Cerny bij die goal.
Die keeper was echt kansloos he. Volslagen.
Die keeper was echt kansloos he. Volslagen.

Kijk, daar is de derde! Prachtige tussenpass van SONOGOOOOOO!
3-0. Solid win. Miniem energie verspild. Nu die Tsjechen opeten.
3-0. Solid win. Miniem energie verspild. Nu die Tsjechen opeten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Tja lullig dat AEG nu MOM is geworden want hij speelde een draak van een wedstrijd!
Dijks, Sinkgraven en Riedewald waren de beste spelers!
Dijks, Sinkgraven en Riedewald waren de beste spelers!
- peter
Hebben jullie die Sanogo al eens iets zien doen? Iets wat uberhaupt rechtvaardigt dat hij in het veld mag komen?
Serieus, die Sukkie was nog beter.
Jamal Akachar was nog beter!Peter schreef:Hebben jullie die Sanogo al eens iets zien doen? Iets wat uberhaupt rechtvaardigt dat hij in het veld mag komen?
Inderdaad. Zo'n lichaam en dan nog ieder duel verliezen.. Dit is de 1e wedstrijd van het seizoen die ik live zie, en het lijkt nog nergens op. Als we donderdag zo spelen dan wordt het geen Europees voetbal dit seizoen vrees ik.Peter schreef:Hebben jullie die Sanogo al eens iets zien doen? Iets wat uberhaupt rechtvaardigt dat hij in het veld mag komen?
-
- AT Toto winner 15/16
Als ik het zo lees is er niks nieuws onder de zon dus. Wel de punten, maar met saai zaadvoetbal.
- peter
Ik vind het niet zo zeer saai, hoor. Ik vind het alleen wel slecht. Gewoon qua niveau van beide ploegen eigenlijk. Dat WillemII zal zich prima handhaven, maar eigenlijk kan dat toch niet? Zeldzame bagger wat daar rondhuppelt. Overigens is die Zivkovic ook weer volslagen onzichtbaar. Krijgt 1 kansje, maar die draait hij dan toch weer naar z'n rechter. Een goede spits schiet die bal er gewoon met links in.brigade zuid schreef:Als ik het zo lees is er niks nieuws onder de zon dus. Wel de punten, maar met saai zaadvoetbal.
We hebben prima spelers. Die echter in een belachelijk systeem worden geperst. Qua veldspel deed Willem II i.m.o. niet onder voor Ajax.brigade zuid schreef:Als ik het zo lees is er niks nieuws onder de zon dus. Wel de punten, maar met saai zaadvoetbal.
Ik weet niet waar FdB mee bezig is, met dit systeem uit de 90s. Zet je beste spelers (Riedewald, Bazoer, Klaassen) nou eens in de as. Zet Gudelj en Sinkgraven op hun eigen plek. Zorg voor een bezetting waarmee je het veldoppervlak op een logische manier bezet. Bij Ajax staan ze op een rijtje voorin.

Ik heb Ajax sinds dat seizoen onder de huidige bondscoach niet zo kip-zonder-kop zien spelen. Het druk zetten werkt niet, het is hopen op een fout van de tegenstander, een counter, een afstandsschot of een individuele oprisping.
No worries. Jablonec gaat er voor zeker drie goals aan volgende week. Zakelijke 1-0 in Tsjechië en Europa in!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Rapid maakt er in 2 potten 5. In de eredivisie staat de tegentreffer-teller op 0. De eredivisie is werkelijk een rukcompetitie.zeux schreef:No worries. Jablonec gaat er voor zeker drie goals aan volgende week. Zakelijke 1-0 in Tsjechië en Europa in!
Leek wel tafelvoetbal vandaag bij Ajax: rijtjes, middenveld voor spek en bonen. Ik zie Klaassen er voorin vooral inkleuren. Gozer komt amper aan z'n sterke punt toe: zien van - en opduiken in de ruimte.
Dat is echt de trainer hoor...

Vraag me echt af hoe Ajax onder Frank vier keer kampioen is geworden. Wat een tactische oetlul is het.wimpey schreef:We hebben prima spelers. Die echter in een belachelijk systeem worden geperst. Qua veldspel deed Willem II i.m.o. niet onder voor Ajax.brigade zuid schreef:Als ik het zo lees is er niks nieuws onder de zon dus. Wel de punten, maar met saai zaadvoetbal.
Ik weet niet waar FdB mee bezig is, met dit systeem uit de 90s. Zet je beste spelers (Riedewald, Bazoer, Klaassen) nou eens in de as. Zet Gudelj en Sinkgraven op hun eigen plek. Zorg voor een bezetting waarmee je het veldoppervlak op een logische manier bezet. Bij Ajax staan ze op een rijtje voorin.![]()
Ik heb Ajax sinds dat seizoen onder de huidige bondscoach niet zo kip-zonder-kop zien spelen. Het druk zetten werkt niet, het is hopen op een fout van de tegenstander, een counter, een afstandsschot of een individuele oprisping.
IK GELOOF!!!!!!
Sluit ik me bij aan.LucaS schreef:Dit lijkt echt in helemaal niets meer op mijn club.
Ja, er zijn wat talenten, ik heb vanavond een paar leuke voetbalmomentjes gezien (helaas in slechts 4 van de 93 minuten) en er wordt ook best wel hard gewerkt. Maar voor de rest doen we eigenlijk maar wat en is het op vele punten gewoonweg zwaar, zwaar onder maat. Zowel individueel als kollektief. Ajax is verworden tot een grijze muis met bitter weinig vernuft en stomvervelend, narrow-minded dertien in het dozijn-voetbal in een slaapverwekkende speelstijl. 2x 3-0 tegen 2 luchtbellen uit de M&M-competitie zegt me wat dat betreft ook helemaal niks. Ajax is al enkele jaren een beproeving om naar te kijken en we leren er maar niks van. Mijn bier slaat ter plaatse spontaan dood bij dit Ajax.
En het erge is: er is geen glimp dat dit nog zal verbeteren onder het regime van Frank & Marc. Taktisch/strategisch niet, qua personeel dus ook niet. Want Frank vindt een paar broodnodige kwaliteitsinvesteringen weer eens niet nodig. Hoe vaak moet je eigenlijk je neus nog stoten? Ik heb in dat keer op keer bewust gekozen spitsroeden lopen absoluut geen zin meer, heb wel wat beters te doen dan me weer een jaar lang kapot te moeten ergeren. Dus ik trek me voorlopig terug van dit Ajax. Totdat Ajax bij zinnen is gekomen en een grote schoonmaak heeft gehouden in allerhande verstikkende dogma's en andere doodlopers op veel fronten binnen de club. Wat mij betreft te beginnen met het vertrek van vastlopers Frank en Marc en nog wat ander voor AJAX competentie-arm ongerief.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''

- peter
Quote van de dag:
'Organisatorisch staat het nu goed'.
- Frank de Boer, 15 augustus 2015.
Serieus, dit is geen grapje van mijn kant.
'Organisatorisch staat het nu goed'.
- Frank de Boer, 15 augustus 2015.
Serieus, dit is geen grapje van mijn kant.
-
Wat mij ook nog opviel; Riedewald (nota bene de MOTM) slaat een aantal keer Dijks over die diep gaat en zeeën van ruimte voor zich heeft. Iets wat vorige seizoen Van Rhijn ook vaak overkwam. Gevolg: een zouteloos geschuif achterin in plaats van diepte en gevaar. Ik snap dat dus écht niet.