Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Lionel

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » za aug 15, 2015 2:01 pm

Ze spelen om de prijzen maar goed voetbal? Valt reuze mee. Ze geven wel amper iets weg. Spelers worden er ook beter. Maar het systeem bestond al. Finetunen is wel makkelijker.

Maar Van Gaal maakt er wel een zooitje van. Met de spelers voorin ga je geen hoge ogen gooien in de CL. Nooit niet. In de competitie trouwens ook niet. Maar zie ze wel bovenin meedraaien.

Koeman gaat een moeizaam jaar tegemoet trouwens. Thuis 0-2 achter tegen Everton.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS

Bericht door LucaS » za aug 15, 2015 2:16 pm

Ik las dat Blind gisteren is gekozen tot Motm. Stond hij geen LCV?
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za aug 15, 2015 2:18 pm

Wacht maar, Luuk.
Monkey Tonk schreef:Niet ontspannen genoeg, denk ik. Staat nog teveel druk up bij Memphis. Zie ook die vrije trap die de derde ring invliegt, terwijl een aantal ManU spelers een bal in het strafschopgebied verwachten.
Bij PSV was het net zo. Die jongen heeft veel talent maar zijn rendement is matig omdat hij op beslissende momenten het overzicht verliest. Wil hij een topspeler worden, dan zal hij op dat punt zich moeten verbeteren.

Iets anders:

http://www.theguardian.com/football/201 ... ter-united

LVG heeft zich niet populair gemaakt bij zijn Spanjolen.

zeux

Bericht door zeux » za aug 15, 2015 2:37 pm

LucaS schreef:Ik las dat Blind gisteren is gekozen tot Motm. Stond hij geen LCV?
Op Red Café zijn ze tot nu toe vrijwel unaniem erg positief over de gehele defensie, inclusief Blind.
Maar Villa is natuurlijk nog geen echte test geweest (Spurs al iets meer). Over een wedstrijd of acht verder kijken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za aug 15, 2015 2:38 pm

Yopi schreef:Wacht maar, Luuk.
Waarop?

@Lionel+wimpey:

Ik denk dat Chelsea het altijd wel degelijker doet doordat ze 1) Nooit attractief proberen te spelen, maar puur op resultaat, en 2) er spelen weinig tot geen Engelsen in die ploeg.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za aug 15, 2015 2:49 pm

Op betere tegenstanders.
Met deze verdediging gaat MU geen potten breken.

Le T.

Bericht door Le T. » za aug 15, 2015 2:52 pm

Yopi schreef: Iets anders:

Ja, er wordt er alweer lekker stemming gemaakt op basis van het feit dat.... he, er is helemaal geen feit. Het lijkt wel transfernieuws.

Die Cruijffbode van jou doet natuurlijk ook enthousiast mee:
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... tes__.html
Wollt ihr den totalen Mensch?

zeux

Bericht door zeux » za aug 15, 2015 3:03 pm

Er is een mooie thread over op Red Café: Is LVGs treatment of certain players stopping other players from joining?

Helaas voor Yopi komt Louis er in die thread helemaal niet slecht van af.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za aug 15, 2015 3:31 pm

Yopi schreef:Op betere tegenstanders.
Met deze verdediging gaat MU geen potten breken.

Die jongen heeft toch gewoon een puike partij gespeeld? Hoezo 'wacht maar'? Kan je het echt niet uit je strot krijgen? :aai.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za aug 15, 2015 3:41 pm

Yopi schreef: http://www.theguardian.com/football/201 ... ter-united

Volgens Rishi is Pedro de grootste matennaaier die er bij die zaalvoetvalvereniging rondloopt, ik ken hem verder niet, maar dat moet voorwaar een grootse prestatie zijn tussen die verzameling vallers.

Lijkt me overigens leuk als hij naar United komt, in de tweede seizoenshelft is Flanagan hopelijk weer fit. :smallgrin.gif:
YNWA

zeux

Bericht door zeux » za aug 15, 2015 3:43 pm

Janmaat pakt effe een hele domme tweede gele kaart. Newcastle - toch al 1-0 achter bij Swansea - verder met 10 man.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za aug 15, 2015 3:55 pm

Le T. schreef:
Yopi schreef: Iets anders:

Ja, er wordt er alweer lekker stemming gemaakt op basis van het feit dat.... he, er is helemaal geen feit. Het lijkt wel transfernieuws.

Die Cruijffbode van jou doet natuurlijk ook enthousiast mee:
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... tes__.html
Tja, zo gaan die dingen. LVG heeft wat probleempjes (gehad) met Falcao, Di Maria, Van Persie, Valdes en De Gea.

Blijkbaar is het heiligschennis om daarover te schrijven. The Guardian is geen Telegraaf, trouwens.

Als er een patroon in zit (LVG met Spaanstaligen, DE Boer met eigenwijze jongens), dan valt het op. Dat kan ik geen stemming maken noemen. Trainers worden op hun vingers gekeken. Hoe groter hun club, hoe meer dat het geval is. Hoort erbij.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za aug 15, 2015 7:23 pm

Als er een patroon in zit (LVG met Spaanstaligen, DE Boer met eigenwijze jongens), dan valt het op.
Ach, Rijkaard tekende een contract bij PSV, omdat hij daar een stereotoren kreeg? (Was dat toen JC trainer/technisch directeur was?) Blijkbaar deed hem dat meer dan trainen onder JC. Van Basten verdween heel snel voor nog geen € 600.000 naar Milan. Wie was trainer toen Ronald Koeman naar de grootste concurent ging? Vanenburg ging ook maar naar de grote concurrent toen Druijff (is een verschrijving die ik maar laat staan) trainer was, ja die Cruijff die kon wel wat met de "belangrijke spelers", de man die Frank Stapleton, Alistair Dick, Petri Tianen (ook hij?) wist binnen te halen voor Ajax, de "kanjers van Cruijff"), oh, ja Hennie Meyer (Hij ook?) met zijn fabelachtige techniek, wat een kanjer, dat ziet alleen de echte trainer :drecul.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey

Bericht door wimpey » zo aug 16, 2015 8:35 am

Demosthenes schreef: Van Basten verdween heel snel voor nog geen € 600.000 naar Milan.
In het door jou zo graag gebruikte wikipedia is van 1,7 miljoen gulden sprake. Iets met feitjes....
LucaS schreef:Ik las dat Blind gisteren is gekozen tot Motm. Stond hij geen LCV?
Tegen de Spurs was ie ook al zo geweldig. :hypocrite.gif:

LVG en FdB houden er bij hun clubs trouwens hetzelfde systeem op na. Bij beide clubs ziet het (toevals)voetbal er niet uit. Zijn zij nou zo dom of ben ik nou zo slim??

Baseman

Bericht door Baseman » zo aug 16, 2015 8:45 am

wimpey schreef:Na 300 M euro en een jaar werk verwacht je de contouren van een topteam te zien. Maar daar is m.i. geen sprake van.
Chelsea had 2 miljard (!) geïnvesteerd voordat de 1e titel na de overname een feit was, bij ManCity bedroeg die investering 1 miljard.
Van Gaal heeft dus nog wel wat speelruimte :icon_wink.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » zo aug 16, 2015 9:04 am

Baseman schreef: Chelsea had 2 miljard (!) geïnvesteerd voordat de 1e titel na de overname een feit was, bij ManCity bedroeg die investering 1 miljard.
Dit is een wel heel cynische redenering, Baseman: wie er het meeste geld inpompt wint.

Hopelijk wordt ooit nog eens het tegendeel bewezen in het Europese topvoetbal.

LucaS

Bericht door LucaS » zo aug 16, 2015 9:23 am

Maar Blind speelde gisteren niet met MU tegen de Spurs volgens mij.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo aug 16, 2015 9:30 am

wimpey schreef:
Demosthenes schreef: Van Basten verdween heel snel voor nog geen € 600.000 naar Milan.
In het door jou zo graag gebruikte wikipedia is van 1,7 miljoen gulden sprake. Iets met feitjes....
Tegen de Spurs was ie ook al zo geweldig. :hypocrite.gif:

LVG en FdB houden er bij hun clubs trouwens hetzelfde systeem op na. Bij beide clubs ziet het (toevals)voetbal er niet uit. Zijn zij nou zo dom of ben ik nou zo slim??
In mijn herinnering stond toen het bedrag van 1.300.000 gulden in alle kranten, iets minder dan € 600.000. Ik lees in mijn bericht niet dat ik Wikipedia heb gebruikt voor dat bedrag en over feiten gesproken, waar staat in Wikipedia dat er 1.700.000 is betaald. Hieronder het citaat uit Wikipedia (Die ik dus nu wel gebruik, het onderstrepen e.d. is door mij gedaan) Over (het verdraaien van) feiten gesproken: maximaal staat er in Wikipedia, niet dat het bedrag ook is betaald aan Ajax.
In het lopende contract met Ajax had Coster laten opnemen dat er slechts een afkoopsom van maximaal 1,7 miljoen gulden hoefde te worden betaald voor de diensten van Van Basten
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey

Bericht door wimpey » zo aug 16, 2015 9:41 am

LucaS schreef:Maar Blind speelde gisteren niet met MU tegen de Spurs volgens mij.
Ik vind het zo vreemd dat je Blind wél noemt als MOTM. En niet wanneer ie zo speelt als ie deed tegen de Spurs. Wat steekt daar achter?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo aug 16, 2015 9:49 am

Baseman schreef:
wimpey schreef:Na 300 M euro en een jaar werk verwacht je de contouren van een topteam te zien. Maar daar is m.i. geen sprake van.
Chelsea had 2 miljard (!) geïnvesteerd voordat de 1e titel na de overname een feit was, bij ManCity bedroeg die investering 1 miljard.
Dat is natuurlijk enigzins krom. Als een clubje als Watford richting een titel wil gaan, dan moet je daar dus 24 nieuwe spelers kopen. Dat gold ook voor City en Chelsea. Je mag verwachten van een instituut als Manchester United dat je daar de selectie al aardig op orde hebt, want je speelt daar al jaren mee om iedere titel.Het vervangen van 24 spelers is dan nicht im frage. Rooney is namelijk al de bestbetaalde speler by a clear mile en Mata, De Gea, Januzaj, Carrick, Young, Valencia en Fellaini zijn ook gewoon prima selectiespelers. Dan heb je achterin nog wat jongens lopen die je bij de selectie kan houden (Smalling, Jones of Evans) en dan kun je Chicarito als back-up aanhouden voor de aanval. Oftewel, je hebt een 'basis' van 10. Kun je er 8-9 bij kopen over twee seizoenen. Met Valdes, Romero, Shaw, Rojo, Darmian, Herrera, Blind, Schneiderlin, Schweini, Depay, Falcao, Di Maria heb je dan in ieder geval aan die doelstelling ruim voldaan. De vraag is dan even of die namen je richting een titel en richting de Europese top gaan brengen. Ik denk eerlijk gezegd niet dat ze in Munchen, Madrid en Barcelona wakker liggen van datgene wat er in Manchester gebeurt.

wimpey

Bericht door wimpey » zo aug 16, 2015 9:59 am

Peter schreef: De vraag is dan even of die namen je richting een titel en richting de Europese top gaan brengen. Ik denk eerlijk gezegd niet dat ze in Munchen, Madrid en Barcelona wakker liggen van datgene wat er in Manchester gebeurt.
Dat dus. Je vat het prima samen. :biggthumpup.gif: Schweini op retour en Schneiderlin. Da's een stuk duurder dan Vidal halen. Alleen is Vidal wel een stuk beter.

Man U gaat ook dit seizoen niet aan z'n eigen standaarden voldoen met dit materiaal, lijkt me. Ze hebben simpelweg te weinig spelers die tot de mondiale top behoren. En dat vind ik na 300 M wel vreemd.

zeux

Bericht door zeux » zo aug 16, 2015 10:37 am

wimpey schreef:
Baseman schreef: Chelsea had 2 miljard (!) geïnvesteerd voordat de 1e titel na de overname een feit was, bij ManCity bedroeg die investering 1 miljard.
Dit is een wel heel cynische redenering, Baseman: wie er het meeste geld inpompt wint.
Dat is toch de kern van jouw gezwaai met 300m?

Jij speelt de money game, Baseman geeft wat perspectief. Lijkt me above board.

LucaS

Bericht door LucaS » zo aug 16, 2015 10:42 am

wimpey schreef:
LucaS schreef:Maar Blind speelde gisteren niet met MU tegen de Spurs volgens mij.
Ik vind het zo vreemd dat je Blind wél noemt als MOTM. En niet wanneer ie zo speelt als ie deed tegen de Spurs. Wat steekt daar achter?
Ik benoem niet in elke wedstrijd hoe Blind heeft gespeeld. Als was het maar omdat ik niet alles van MU zie. Wat achter deze opmerking steekt is dat heel AT dubbel ligt van Blind op LCV, omdat hij daar waardeloos zou zijn. Als hij dan Motm wordt op die positie, vind ik dat opvallend en meld ik dat even. HEt zou niet de eerste keer zijn dat heel AT de kwaliteiten van Daley Blind veel te laag inschat.

wimpey

Bericht door wimpey » zo aug 16, 2015 10:50 am

LucaS schreef: Als hij dan Motm wordt op die positie, vind ik dat opvallend en meld ik dat even.
En als ie slecht speelt, zoals tegen de Spurs, dus niet.
HEt zou niet de eerste keer zijn dat heel AT de kwaliteiten van Daley Blind veel te laag inschat.
Ik denk dat de plussen en minnen wel duidelijk zijn. Per saldo een goede speler, tot aan een bepaald niveau.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo aug 16, 2015 10:52 am

Baseman schreef:
Je loopt weer wat te rommelen :1evil.gif: / je zit er weer naast met je cijfertjes en beweringen die je niet hard kunt maken.

Onderbouwing ajb: graag een opsomming van de 2000 miljoenen die aan wie of wat zijn uitgegeven in de jaren vóór de titel.

Plaats reactie