Davy Klaassen

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

wimpey

Re: Davy Klaassen

Bericht door wimpey » wo aug 12, 2015 8:13 am

Giacomo Puccini schreef:Kruideniersmentaliteit! Geen wonder dat Ajax goede spelers steeds op te jonge leeftijd ziet vertrekken en logisch dat clubs met mindere budgetten betere spelers hebben, wij kunnen niet met geld omgaan.
Ik vind juist dat Ajax géén kruideniersmentaliteit heeft. Zie al die contractspelers waarvan misschien wel 75% nooit Ajax-1 gaat halen. Zie alle miskopen, waaraan tientallen miljoenen verloren gaan en die de doorstroming vanuit de jeugd in de weg staan.

Het verhaal uit De T. v.w.b. Klaassen neem ik met een container aan zeezout. Die krant heeft het jachtseizoen op Overmars e.c. geopend (prima trouwens). Klaassen ondertekent binnenkort echt wel een verbeterd contract, of overbodige spelers nou blijven of niet. Hopelijk gaat Klaassen binnenkort ook weer goed spelen, al kan ie daarbij geholpen worden door z'n trainer, die z'n poppetjes op de juiste plaatsen moet zetten...

Wie kent Cees de Wolf nog?

Davy Klaassen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo aug 12, 2015 8:31 am

Ik vind een salarisplafond wel degelijk getuigen van kruideniersmentaliteit. Waarom niet gewoon handelen naar bevind van zaken? Hoe kan je in vredesnaam de intentie hebben om de Europese top te bestormen als je je zelf op voorhand beperkt?

Het voelt een beetje aan als een mooie middenklasser kopen, zeggen dat er geen cent meer aan wordt uitgegeven en dan te hopen op een dag in de Formule 1 te kunnen winnen.

wimpey

Bericht door wimpey » wo aug 12, 2015 8:42 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik vind een salarisplafond wel degelijk getuigen van kruideniersmentaliteit.
Hoe verklaar je miljoenen verbrassen voor Hoorn, Duarte, Andersen, Viergever, Boer, Heitinga e.c. dan? :confused.gif: Daar komt geen kruidenier aan te pas. Dat is gewoon domheid. Ik weet niet pcs hoeveel spelers we op de payroll hebben staan, maar geschat 2/3e daarvan gaan we nooit in Ajax-1 zien.

Het accent ligt gewoon verkeerd: aan de ene kant dom geld uitgeven als water, aan de andere kant beknibbelen. En dan wordt het dus niet wat. Ajax wordt op directieniveau geleid door een stel dombo's.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 12, 2015 8:49 am

Je zult nu eenmaal budget en beleid moeten maken. Dus ik snap wel dat je kaders gaat stellen (ook tav salarissen). Je zult dus vooral moeten investeren in verbetering van interne processen. Waar liggen de kansen en waar de risico's!? Wat we allemaal kunnen zien is dat het proces 'aankoopbeleid' een aantal verbeterslagen te halen zijn.
Daarnaast zou je vanuit de situatie die je gecreëerd hebt (financiele armslag), een aantal investeringen kunnen doen. Maar ook daar bijt het 'aankoopbeleid' de club. Leuk als je de middelen hebt, maar niet het netwerk en/of de juiste scouting (of het toepassen daarvan).

Het hoeft niet eens zo heel moeilijk te zijn mbt aankoopbeleid: ook daar kun je de juiste mensen binnenhalen, maar dat moet er wel visie en daadkracht zijn vanuit de directie (bestuur).

Ik ben niet kapot van Ling (puur gevoelsmatig), maar ik hoop dat hij met de juiste analyse en aanbevelingen komt. Daarna wordt het interessant of er ook iets mee gedaan wordt. Kortom, hoe lopen de machtslijntjes. :blush.gif:
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op wo aug 12, 2015 9:33 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo aug 12, 2015 9:32 am

wimpey schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik vind een salarisplafond wel degelijk getuigen van kruideniersmentaliteit.
Hoe verklaar je miljoenen verbrassen voor Hoorn, Duarte, Andersen, Viergever, Boer, Heitinga e.c. dan? :confused.gif: Daar komt geen kruidenier aan te pas. Dat is gewoon domheid. Ik weet niet pcs hoeveel spelers we op de payroll hebben staan, maar geschat 2/3e daarvan gaan we nooit in Ajax-1 zien.

Het accent ligt gewoon verkeerd: aan de ene kant dom geld uitgeven als water, aan de andere kant beknibbelen. En dan wordt het dus niet wat. Ajax wordt op directieniveau geleid door een stel dombo's.
Spelers aankopen en spelers salaris uitbetalen zijn twee verschillende aspecten van financieel beleid. Bovendien hoop je dat de aankoop zichzelf met een hoger transferbedrag terugverdient. Dat er enorme misperen bij de aankopen zitten is evident. Van mij mag je dat inderdaad domheid noemen. Maar het is nog dommer (en kruideniersmentaliteit) om van spelers als Klaassen het contract niet te verlengen omdat dit niet binnen het budget past. Een langer contract levert immers normaliter een hogere transfersom op. Dit is penny wise, pound foolish. Helemaal in het licht van de door jou genoemde transfersommen voor inferieure spelers.

Als ik het nog eens teruglees, bedoelen we volgens mij hetzelfde, maar voeren we vooral een semantische discussie over wat de term "kruideniersmentaliteit" behelst, Willem!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo aug 12, 2015 9:36 am

wimpey schreef:Het verhaal uit De T. v.w.b. Klaassen neem ik met een container aan zeezout. Die krant heeft het jachtseizoen op Overmars e.c. geopend (prima trouwens). Klaassen ondertekent binnenkort echt wel een verbeterd contract, of overbodige spelers nou blijven of niet.
Het verhaal is denk ik uit zijn verband getrokken. De RVC heeft gezegd: verkoop eerst eens wat, want de salariskosten lopen door al die contracten en al die contractverbeteringen wel erg op. Vervolgens heeft De T. het een en het ander gekoppeld.

Het belangrijkste is natuurlijk wat Davy wil. Als hij aan het einde van dit seizoen verwacht te vertrekken, hoeft een verbeterd contract voor hem waarschijnlijk niet zo nodig.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo aug 12, 2015 9:59 am

Yopi schreef:
wimpey schreef:Het verhaal uit De T. v.w.b. Klaassen neem ik met een container aan zeezout. Die krant heeft het jachtseizoen op Overmars e.c. geopend (prima trouwens). Klaassen ondertekent binnenkort echt wel een verbeterd contract, of overbodige spelers nou blijven of niet.
Het verhaal is denk ik uit zijn verband getrokken. De RVC heeft gezegd: verkoop eerst eens wat, want de salariskosten lopen door al die contracten en al die contractverbeteringen wel erg op. Vervolgens heeft De T. het een en het ander gekoppeld.
Denk ik ook ja, al is het personeelsbeleid van Ajax zo dramatisch dat ik er niet van zou staan te kijken als de Telegraaf het toch bij het juiste eind heeft. Verbaas me nergens meer over.
Ajax!

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo aug 12, 2015 11:18 am

Ik zou het salarisplafond anders structureren.

Bijvoorbeeld elke nieuwkomer een maximaal salaris van 1M. maar als je al 2 jaar bij Ajax zit en je bent sterkhouder (cq je hebt je bewezen) dan kan het opgerekt worden naar 1.5M ofzoiets.

Op die manier hou je je beste spelers binnen en zorg je er gelijktijdig voor dat nieuwe aankopen niet meteen een geweldige miskoop zijn als ze niet renderen.

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 12, 2015 2:02 pm

Yopi schreef:

Het belangrijkste is natuurlijk wat Davy wil. Als hij aan het einde van dit seizoen verwacht te vertrekken, hoeft een verbeterd contract voor hem waarschijnlijk niet zo nodig.
Salarissen voor de A-selectie is de enige kostensoort die in vergelijking met 2010 lager is.
I think I lost my fucking headache

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo aug 12, 2015 3:00 pm

Salarissen voor de A-selectie is de enige kostensoort die in vergelijking met 2010 lager is.
Het kan zijn dat "de voetballers" zo hebben geselecteerd dat de A-selectie nu veel kleiner is, want in 2010 was die te groot, las ik in 2010-2011.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid

Re:

Bericht door Yopi » wo aug 12, 2015 3:08 pm

LucaS schreef:
Yopi schreef:

Dat was ook de bedoeling.

Wat bedoel je? Dat het dan in orde is?
Er kan nog flink gesaneerd worden bij de A-selectie.

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 12, 2015 4:06 pm

De bedoeling was dat de omzet hoger zou zijn, en dat alle kosten zouden stijgen behalve die van waar het eigenlijk allemaal om zou moeten draaien? Het blijft een bijzonder beleid na die zogenaamde revolutie. Het kan natuurlijk nog goedkoper, nog meer spelers verkopen en de A1 opstellen. Is ook nog eens uitstekend vor de bonussen!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo aug 12, 2015 4:31 pm

Dat de salariskosten omlaag zouden gaan.

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 12, 2015 6:31 pm

Dus jij vindt het niet bizar dat dat de enige post is waarvan de kosten zijn gedaald vergeleken met 5 jaar geleden? Ik kan er echt met mijn verstand niet bij.

Arthur

Bericht door Arthur » wo aug 12, 2015 6:43 pm

Toen hadden we nog hele dure spelers als Suarez, Sulejmani en Pantelic. Ik zou niet weten waarom het raar is dat de salariskosten gedaald zijn sinds zij weg zijn.

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 12, 2015 7:27 pm

Oke, dan zal ik de enige zijn die het vreemd vind dat de enige bezuinigging bij een voetbalclub plaats vindt op de selectie van het eerste.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo aug 12, 2015 8:15 pm

Overigens word je nu wel met de dag stelliger. De salariskosten van het eerste zijn echt niet de enige kosten die gedaald zijn natuurlijk. Ik weet niet uit welk potje de geniale Ajax Experience kwam, maar daar hebben we gelukkig ook geen kosten meer aan. Al blijft het natuurlijk wel apart dat onze commerciele man daar toentertijd een gigantische bonus voor kreeg. Those were the days. En zo zullen er vast wel meer zijn.

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 12, 2015 8:35 pm

Ik was de vorige keer wat voorzichtiger, omdat ik de conclusie uit dit topic had:

http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum12/970-77.php

En ik vind het lastig om heel stellig andermans berweringen over te nemen. Inmiddels heb ik een paar dingen gecheckt en het lijkt te kloppen. Ik weet niet welke pagina, maar het staatje op deze pagina is ook wel aardig.

Bizar dat de inkomsten zijn gestegen en de uitgaven voor het eerste -als enige- zo fors zijn gedaald.

Je kan naar die experience blijven verwijzen maar er zijn nu meer en hogere bonussen. Over plucheplakkende graaiers gesproken.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo aug 12, 2015 9:31 pm

LucaS schreef:Dus jij vindt het niet bizar dat dat de enige post is waarvan de kosten zijn gedaald vergeleken met 5 jaar geleden? Ik kan er echt met mijn verstand niet bij.
Als je gerund wordt als een amateurclub kun je alles verwachten.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do aug 13, 2015 9:38 am

De sponsoring is trouwens ook teruggelopen t/m 2014.

Ik heb er geen problemen mee dat het percentage dat spelers verdienen terugloopt, maar er waren successen beloofd (oké, pas in 2016-2018 aan de Europese top, nog niet in 2015) en wat mij opvalt is dat de daling van het percentage, wat mij betreft, gelijk opgaat met het niveau van Ajax, afgezet tegen het aanvallende spel voor de JC-revolutie en afgezet tegen de beloftes.

Jonge spelers zullen minder verdienen, dat zullen ze zelf niet als probleem ervaren, begrijp ik uit alle Ajax-berichten, ze willen investeren, maar ze moeten wel presteren op Ajax-niveau en dat gebeurt niet (Ik weet dat ik erop gewezen ben op AT hoe goed Ajax voetbalde, hoe aanvallend, gedurfd, begin vorig seizoen, maar je kunt natuurlijk ook tevreden zijn met één lange bal die aankomt!) Wie daar verantwoordelijk voor zijn? Het TH en FdB.

Het TH mag van De T. niet vervangen worden, het rapport-Ling zal er op wijzen dat meer de weg van JC moet worden gevolgd, wat een verrassing en de roep om Van der Beek zal sterker worden. Hij had Ajax vorig seizoen al kunnen redden als ik reacties op zijn spel lees. Ik adviseer iedereen om eerst eens naar een wedstrijd van Van der Beek te kijken, gewoon langs de lijn, niet in een Ajax-samenvatting van vijf minuten met drie herhalingen als er iets moois gebeurt en waarin fouten van Ajacieden niet altijd worden getoond.

Davy Klaassen? Laten we hopen dat hij zijn faam waar kan maken, hij heeft natuurlijk de handicap te zijn opgeleid door die hele slechte jeugdopleiding, hij zit immers al heel lang bij Ajax, gold in zijn jonge jeugd als een "Jari Litmanen", hij speelde "op 10". Die vergelijking lees ik niet meer, Jari Litmanen, wat zou hij in dit Ajax kunnen presteren?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do aug 13, 2015 11:20 am

Demosthenes schreef: Hij had Ajax vorig seizoen al kunnen redden als ik reacties op zijn spel lees. Ik adviseer iedereen om eerst eens naar een wedstrijd van Van der Beek te kijken, gewoon langs de lijn, niet in een Ajax-samenvatting van vijf minuten met drie herhalingen als er iets moois gebeurt en waarin fouten van Ajacieden niet altijd worden getoond.
Wanneer van de Beek, Nouri, de koning van de middelcirkel, enz, enz met JA meedoen vallen ze niet op, alleen in de A1 tegen clubs die ze laten voetballen zijn het blijkbaar giganten. Volgens Yopi komt er een geweldige lichting aan, ik krijg steeds meer de indruk dat het nogal tegenvalt en dat geweldige alleen in zijn hoofd bestaat omdat het de Cruiff-leer is.

Maar goed ik laat me graag verrassen.
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » do aug 13, 2015 12:08 pm

Je moet jonge spelers ook de kans geven om te wennen aan een hogere categorie/ander type spel.
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do aug 13, 2015 12:15 pm

Jawel maar wat ik vooral treffend vond was het feit dat zodra die bewierookte A1 tegen een tegenstander kwam te staan die niet leuk meewerkte aan hun show het volledig mis ging, niemand van die geweldige talenten kwam met de oplossing, dat zegt mij dat het best wel eens kan tegenvallen met die "geweldige lichting"
YNWA

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do aug 13, 2015 2:58 pm

InnerHarbour schreef:Jawel maar wat ik vooral treffend vond was het feit dat zodra die bewierookte A1 tegen een tegenstander kwam te staan die niet leuk meewerkte aan hun show het volledig mis ging, niemand van die geweldige talenten kwam met de oplossing, dat zegt mij dat het best wel eens kan tegenvallen met die "geweldige lichting"
Die lichting is niet zo geweldig, maar er zitten wel een paar goede jeugdspelers bij. Geef ze de tijd om zich te ontwikkelen, al weet ik niet of ze dat beste bij Ajax kunnen doen.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do aug 13, 2015 3:31 pm

Ik hoop het Demo, ik hoop het, maar zouden de buitenlandse topclubs die alle jeugdwedstrijden zien dan collectief zitten te slapen dat deze jongens nog steeds bij Ajax zitten? Of zouden die ook door hebben dat als je ze niet de vrijheid geeft om leuk te ballen dat het toch wel flink tegenvalt?
YNWA

Plaats reactie