De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Jim Manna

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jim Manna » zo jul 26, 2015 10:06 pm

PSV komt er nu zo goed vanaf door Depay. Veel meer redenen niet eigenlijk. Met De Jong doorslaggevend in de titelstrijd en bakken vol met geld voor gekregen waardoor er weer wat gekocht kan worden. Dat geluk moet je soms hebben (waarmee ik niet zeg dat ze het verder slecht doen, maar Depay laat alles rooskleurig zien).

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jul 26, 2015 10:11 pm

Jim Manna schreef:PSV komt er nu zo goed vanaf door Depay. Veel meer redenen niet eigenlijk. Met De Jong doorslaggevend in de titelstrijd en bakken vol met geld voor gekregen waardoor er weer wat gekocht kan worden. Dat geluk moet je soms hebben (waarmee ik niet zeg dat ze het verder slecht doen, maar Depay laat alles rooskleurig zien).
Het is zelfs nog veel bonter Jim Manna... Naar mijn mening was inderdaad ook Luuk de Jong doorslaggevend voor de titel, maar als je ontleed hoe broodnodig die transfersom van Depay is dan val je gewoon van je stoel. Elke Eindhovenaar zal dit schrikbarend vinden.......

Ik heb een aantal dingen dik gedrukt. Gerbrands zegt onder meer: 'Dan hadden we het niet gedaan.'

Ehmmm... leg me even uit: wát zou je niet hebben gedaan?

PSV heeft weer puur lopen gokken en met onverantwoord grote zakken geld op het behalen van CL voetbal en transfer inkomsten zitten speculeren. Anders zou er een gat van maar liefst 12 miljoen euro zijn ontstaan.

Een paar jaar terug was er nog een flinke kapitaalinjectie van Philips nodig en een enorme zak geld van de gemeente waarmee men, hoe je het ook uitlegt, nog diezelfde dag de transfermarkt op ging.

Dit keer ging men 'bij wijze van uitzondering' zwaar door het salarisplafond heen om Luuk de Jong, Guardado, Wijnaldum en Depay te paaien, alle 4 spelers waar een scheurtje en dus best wat risico aan zat. Met de huidige huishouding komen ze alsnog 12 miljoen tekort. Twáálf miljoen... ik vind dat niet bepaald niets.

Die Gerbrands zegt doodleuk dat ze een transfer vóór 1 juli 2015 MOESTEN realiseren (anders zouden de jaarcijfers niet donkerrood, van donkerpaars zijn), na de Depay transfer spreekt men van 3 tot 4 miljoen winst. Dat vind ik erg weinig. De transfersom van Depay is een zeldzaam grote klapper, onderaan de streep blijkt er op de jaarrekening van PSV amper wat over te blijven en dat terwijl ze nu voor de eerste keer eens flink cashen op een speler uit eigen jeugd. Spelers die ze in het verleden duur verkochten zoals Robben, Van Nistelrooij en Kezman had men eerst relatief duur bij andere clubs gekocht.

PSV loopt in mijn ogen dus puur te gokken en heeft een veel te duur jasje aan, binnenkort komt bovendien nog een hoop stront naar buiten wanneer spelers zoals Maher voor meer dan 60% eigendom van Doyen blijken te zijn.

We mopperen hier een hoop op Ajax, een club die met naar verhouding zeer zuinig beleid 4 titels op rij binnenhaalde. PSV steekt zich voor tientallen miljoenen in de schulden, heeft voor het eerst in zeven jaar weer een toevalstreffer op sportief vlak en dan moeten we aan die club zeker een voorbeeld nemen? :excited.gif:

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo jul 26, 2015 10:53 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Even op de vraag welke speler van deze selectie het verst gaat komen; ik denk ook Bazoer, maar zeer terecht noemt Zuidema het koffiedik kijken.
1000% zeker Sinkgraven. Die gaat de absolute top halen. Die jongen heeft gewoon alles. Techniek, inzicht, persoonlijkheid. Alleen al die fantastische kop met die kuif. Lijkt zo weggelopen uit een stripboek. Dit wordt de Nederlandse Messi. Ben ik van overtuigd. Tenminste, als De Boer het niet verkloot met z'n tactiek en rare wissels. :1evil.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo jul 26, 2015 10:57 pm

Bazoer is een 'moderne' middenvelder. Die gaat misschien wel eindigen bij een club als Chelsea, Juventus of iets dergelijks. Powerhouse middenvelder waar veel topclubs graag mee weglopen. Sinkgraven vind ik een echte stylist. Voor dergelijke jongens is het toch net even wat lastiger denk ik.

Ik vind overigens dat we een leuk elftal hebben dit jaar, hoor. Aanvallend mis ik een echte smaakmaker, maar voor de rest zie ik het wel zitten. Zeer talentvol. Sterker nog, denk niet dat we qua talent de laatste paar jaren een sterkere selectie hebben gehad.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo jul 26, 2015 11:41 pm

Peter schreef:Bazoer is een 'moderne' middenvelder. Die gaat misschien wel eindigen bij een club als Chelsea, Juventus of iets dergelijks. Powerhouse middenvelder waar veel topclubs graag mee weglopen. Sinkgraven vind ik een echte stylist. Voor dergelijke jongens is het toch net even wat lastiger denk ik.
Klopt, maar persoonlijk hou ik meer van stylisten zoals pirlo,xavi,iniesta, dan van powerhousen zoals viera etc.
Peter schreef: Ik vind overigens dat we een leuk elftal hebben dit jaar, hoor. Aanvallend mis ik een echte smaakmaker, maar voor de rest zie ik het wel zitten. Zeer talentvol. Sterker nog, denk niet dat we qua talent de laatste paar jaren een sterkere selectie hebben gehad.
Ik weet niet of het door trustfull komt of dat de boer eindelijk durft in te grijpen, maar het grote verschil met vorig jaar is dat hij v.rhijn, viergever en gudelj ernaast durft te zetten. De oude de boer had v.rhijn en viergever gewoon opgesteld en aankoop gudelj ook. Ben er in ieder geval blij om en het is een trendbreuk van de boer die sinds zijn aanstelling tot in het oneindig vertrouwen gaf aan spelers, ook als ze langdurig faalden of geen progressie boekten zoals V.rhijn.
Voorin is het drama. Fischer en ghazi zijn beetje dezelfde types. Veel naar binnen, vaak alleen oog voor de goal, niet voor medespeler. En milik rendeert alleen in 2 spitsen systeem. Heb verder weinig gezien van het nieuwe Ajax, maar als ik de geluiden van Zuidema hoor dan houd het nog niet over. Als we zo moeilijk kansen creëren dan wordt het nog een hels karwei tegen Rapid. Een uitgoal is echt van levensbelang. Moet beide wedstrijden helaas missen door vakantie, maar hoop echt dat we doorkomen.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo aug 12, 2015 3:06 pm

Johan Cruijff was in zijn column in De Telegraaf van afgelopen maandag zeer kritisch op bepaalde
keuzes bij Ajax in zowel de directie als het spel van het eerste elftal, en die kritiek was vooral gericht op
voorzitter Hans Wijers. Dat denkt Jop van Kempen, columnist van Het Parool. Indirect pleit hij voor het
ontslag van De Boer en hoopt hij dat Cruijff zijn volledige gang kan gaan.

'Cruijff wil de baas zijn. De rvc zit hem dwars, dus opent Cruijff de aanval op de rvc. De kogel in Cruijffs revolver
is opnieuw van papier. Binnenkort komt Cruijffs vriend Ling met een eigen werkstuk. De conclusie daarvan
verklapte de oud­nummer 14 vast: de huisregels worden met voeten getreden. Geel voor Wijers, en geel voor De
Boer', zo schrijft Van Kempen, die al een situatie voorziet bij Ajax waarin écht alles gaat zoals Cruijff het wil.
'Stel je voor: een driejarig experiment waarin Cruijff zijn goddelijke gang gaat. Ling wordt directeur, hij ontslaat De
Boer en hij maakt Jonk hoofdtrainer', droomt hij hardop en rigoureus. 'Met het Plan Cruijff keert Ajax terug aan de
Europese top. In 2018 wint de club de Champions League. Iedereen blij. Lukt dat niet, dan is het experiment
definitief mislukt. En wordt Cruijff voor eeuwig gewisseld. Laat Johan Cruijff zijn goddelijke gang gaan.'
http://www.ajaxshowtime.com/article/opi ... gele-kaart

en Henk Spaan, via AS:
Henk Spaan is in zijn laatste Spaan geeft punten niet mild voor Tscheu La Ling. De kersverse adviseur
van Ajax, die op verzoek van Johan Cruijff zijn intrede deed in Amsterdam, mag volgens de
voetbalkenner wel opschieten met zijn rapport. Hij beoordeelt Ling met een vijf.
'Hoe zit het met de adviescommissie van Ling? Wordt er een beetje doorgewerkt?', vraagt Spaan zich in Het
Parool af. 'Cruijff moppert over huisregels die ze bij Ajax overtreden. (De Boer speelt met een tien!) Waar blijft dat
rapport?' De voormalige presentator van Studio Spaan is sowieso niet te spreken over de lange duur van
bepaalde projecten bij Ajax. 'Nu ik het er toch over heb: waar is het rapport van de Boston Consulting Group dat
zou beoordelen of er meer geld in de jeugdopleiding wordt gepompt? Zeven miljoen vindt Jonk een schamel
bedrag, hoewel Feyenoord opleidt voor vier miljoen.'

Omdat er maar niets naar buiten komt van de genoemde rapporten, besloot Spaan op onderzoek uit te gaan. 'Ik
belde met Boston. Eerst wilde niemand iets zeggen. Na drie keer uitleggen aan drie verschillende dames wat ik
bedoelde, belde een officieel klinkende dame terug. Ze kon niets zeggen, zei ze. Ik mocht concluderen dat het
rapport af was. Waarschijnlijk ligt het dus in een lade te wachten op het rapport van Ling. Het rapport waarin het
vaakst 'Plan Cruijff' staat, wint.
De opleiding bij Ajax 75% duurder dan bij Feyenoord en nog is het te weinig?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 12, 2015 3:56 pm

Weet je wat een paar atletiektrainers kosten?
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo aug 12, 2015 4:26 pm

Weinig, als je er betere spelers door krijgt.

F. moest de broertjes Maduro naar Ajax laten gaan omdat het te duur was om ze op te halen met een busje.

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 12, 2015 4:32 pm

Misschien ook maar een paar judotrainers aantrekken. Lopen er trouwens nog heel veel oudtopvoetballers rond om de jeugd te trainen?

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo aug 12, 2015 4:45 pm

Ik dacht, toen Ajax met damesvoetbal begon, dat er ook korfbalcoaches zouden worden aangetrokken, leren hoe je een tegenstander moet dekken enz. Die korfbalcoaches zijn er nog niet.

Jaren geleden werden er judo coaches aangetrokken, maar dat was (da's logisch) toen belachelijk, dat waren geen hardlopers of polsstokhoogspringers. De Ajacieden zijn nu natuurlijk wel sneller dan hun tegenstanders en springen met polsstok ook hoger.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo aug 12, 2015 4:51 pm

Pffff, soms word ik er zo moe van. Lees je eens in, zou ik zeggen.

De performance trainers gaan pas intensief werken met spelers in de bovenbouw. Dit om spelers fysiek sneller klaar te maken voor Ajax 1.

Onder JOR werden de voetbaltrainingen in de onderbouw vervangen door judo.

Op dit moment wordt veel meer met de bal getraind dan vroeger. Sowieso maken de spelers meer uren.

Over Spaan gesproken, hij belde met Boston Consultancy Groep, haha.

http://www.ajaxshowtime.com/article/opi ... ek-op-ling

Ze zeiden natuurlijk niets. Toen bedacht hij zelf maar hoe het zat. :aai.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo aug 12, 2015 8:40 pm

Yopi schreef:Pffff, soms word ik er zo moe van. Lees je eens in, zou ik zeggen.

De performance trainers gaan pas intensief werken met spelers in de bovenbouw. Dit om spelers fysiek sneller klaar te maken voor Ajax 1.

Onder JOR werden de voetbaltrainingen in de onderbouw vervangen door judo.

Op dit moment wordt veel meer met de bal getraind dan vroeger. Sowieso maken de spelers meer uren.
Ach, een ander moe van het klakkeloos aannemen van alles wat de pr-machine van Ajax uitbraakt; diezelfde pr-machine maakt duidelijk dat die performance coaches er ook voor de jongere spelers zijn:

Er zijn allerlei coaches bezig, zie http://www.academievoetbal.nl/trots-op- ... kind-ajax/ Vanaf de F2 zegt Jongkind (Niet dat ze allemaal hetzelfde doen)!
In het filmpje (na ± 3.50 minuut) wordt door Jongkind gesproken over de ervoor aangetrokken coaches: genoemd worden een hardloper, judoka, triatleet, polsstokhoogspringer, rugby, iemand uit het american football en ik zal er wel een vergeten.

In http://www.ajax1.nl/langs-de-lijn-op-de ... an-unuvar/ wordt toch echt niet over een zestienjarige gesproken.

Som houdt zich gedurende 22 uur per week als performance coach bezig met de onderbouw en middenbouw van de jeugdopleiding van Ajax.
http://www.ajax.nl/Ajax-Nieuws/Ajax-Nie ... on-Run.htm

Wees niet blind, jij hoopt net als ik dat Ajax weer aan de Europese top komt; ik verschil wel van mening met je over de periode Van Gaal. Ik vind dat Ajax die periode ook tot de Europese top behoorde, jij bent het daarmee volstrekt oneens blijkt je bericht van 1 december 2014 (Mijn reactie is toen verwijderd!)
Re: ADO Den Haag - Ajax 30/11/2014
Postby Yopi » Mon Dec 01, 2014 5:35 pm

Dat speelt voor De Boer misschien een rol, maar voor die spelers? Denk het niet, hoor. Die werken naar het moment toe dat ze vertrekken. Als ze het gevoel hebben dat ze er klaar voor zijn, dan gaan ze.

Het zou kunnen veranderen als Ajax écht meetelde in Europa, maar dat is de laatste twintig jaar niet meer aan de orde geweest.
Ajax won de CL in 1995, speelde de finale in 1996, de halve finale in 1997, maar 20 jaar terug is 1994 en je schrijft dat Ajax niet echt meetelde in Europa, zou dat komen omdat niet Cruijff, maar Van Gaal toen de baas was?

We verschillen, denk ik, ook van mening over het aan de Europese top komen van Ajax in 2016-2017, zoals beloofd door "groep-JC". Ik denk dat Ajax kansloos is, ik heb het trouwens niet beloofd of was het "toegezegd". Ik zou erin willen geloven, maar het is geen 1970 meer, het is 2015.

Die performance coaches zouden zorgen voor een snellere instroming van jeugdspelers in Ajax 1 (zie het filmpje), ik merk er nog weinig van.

Ze maken meer trainingsuren, dat zal wel kloppen; de vraag is echter of die spelers daardoor beter worden, AZ werd in 2010-2011 als voorbeeld gebruikt, ik geloof dat een jeugdspeler daar duizenden uren meer heeft getraind als hij naar de senioren gaat, maar tot nu toe heeft dat geen "wereldspelers" opgeleverd. laten we hopen dat dit bij Ajax wel gebeurt.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo aug 12, 2015 9:32 pm

Ik schrijf dan ook: ze gaan pas intensief met de performance trainers werken in de bovenbouw.

Die kleintjes hebben daar geen tijd voor. Die zijn al heel veel tijd kwijt aan de voetbaltrainingen.

Tja, je weet niet of het helpt. Ik zeg je: meer trainen helpt, dat geldt voor elke sport. Doen, doen, doen. Als je toch al weinig traint en een deel van je tijd gaat ook nog op aan judo, dan schiet dat niet op.
(Uiteraard staat talent voorop. Dat schrijf ik erbij, anders krijgen we die discussie weer.)

Je moet ook op de goede manier trainen, natuurlijk. Gelukkig zijn de trainingen in de onderbouw nu van hoger niveau van voorheen. Zo zijn de Twin Games een doorslaand succes. Daar is eigenlijk iedereen het wel over eens.

wimpey

Bericht door wimpey » vr aug 14, 2015 12:42 pm

Yopi schreef: Over Spaan gesproken, hij belde met Boston Consultancy Groep, haha.

Wannabe intellectueel Amsterdam heeft het niet zo op Cruijff. Meer op het andere kamp. Bacardi en B.O.B. enzo...

Spaan vind ik een beetje de Vermeegen onder de columnisten. Koud hè!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr aug 14, 2015 1:58 pm

Ik word altijd een beetje moe van de 'ja maar Feyenoord leidt op voor 4 miljoen en die hebben de beste jeugdopleiding. Oftewel, het kan wel...'
Eigenlijk offtopic, maar waaruit blijkt nou dat Feyenoord de beste jeugdopleiding heeft dan? In het huidige elftal is een plekje gereserveerd voor? Van Beek? Kongolo? Twee basisspelers op 11 spelers. Waarschijnlijk spelen ze dit jaar beiden als back. Mag ook hopen dat je als topjeugdopleiding je eigen backs kan opleiden. De rest is dus gekocht of komt uit de jeugdopleiding van Ajax.Of zijn Manu, Achahbar, Nelom, Karsdorp en Vilhena de parels, maar zitten ze nu even onverhoopt op de bank.
Serieus, ik snap dat dus niet helemaal. Iedereen praat elkaar maar na dat de jeugdopleiding van Feyenoord overuren draait, maar feitelijk zie je amper doorstroming richting het eerste.

Nu zeg ik niet dat de doorstroming bij Ajax optimaal is, maar ik zie in ieder geval veel meer talentvolle jongens doorbreken. Nu heb ik bij Feyenoord geen zicht op de nabije toekomst, maar bij Ajax weet ik in ieder geval zeker dat je over 1-2 jaar wéér een paar goede jongens zult zien aanhaken bij Ajax-1.

Le T.

Bericht door Le T. » za aug 15, 2015 8:35 am

Yopi schreef: Over Spaan gesproken, hij belde met Boston Consultancy Groep, haha.

Volgens mij heeft hij het over twee rapporten, eentje van Boston en eentje van Ling. Hij voorspelt wat er in dat van Ling komt te staan, en dat die dus wint. Daar zou hij best wel eens gelijk in kunnen krijgen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » za aug 15, 2015 9:08 am

Le T. schreef: Volgens mij heeft hij het over twee rapporten, eentje van Boston en eentje van Ling. Hij voorspelt wat er in dat van Ling komt te staan, en dat die dus wint. Daar zou hij best wel eens gelijk in kunnen krijgen.
Maar Le T, dat kan toch iedereen bedenken? Cruijff en Ling zijn buddy's. Cruijff fluistert Ling in wat de conclusie van diens 'onderzoek' zal zijn en that's it. En dan jaagt Cruijff er binnen Ajax wel doorheen dat Ling's bevindingen bindend zijn.

Neemt niet weg dat die column van Spaan nog steeds satire van het niveau Pisa / Verona is. Hij dweept met spelers die er weinig van kunnen.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za aug 15, 2015 9:31 am

Neemt niet weg dat die column van Spaan nog steeds satire van het niveau Pisa / Verona is. Hij dweept met spelers die er weinig van kunnen.
Hij is ook gewoon supporter, die ik af en toe bij Sparta zie, als Sparta tegen een jeugdteam van Ajax speelt, er zijn niet veel Ajacieden die dat doen.

Hij dweepte met verkeerde spelers? In de jeugd is het anders voetballen dan op Europees niveau, hij ziet die spelers vaak in de jeugd en ziet dan qua voetbal "iets moois op het veld". Heb ik meer mee, dan met critici die nooit langs het veld staan, zoals veel commentatoren op tv.

Hij dweepte ook met Eriksen, die vond ik in de jeugd erg goed, nu volg ik hem niet meer, maar hij schijnt het in de PL ook niet slecht te doen, als ik whoscored.com mag geloven.

Le T.

Bericht door Le T. » za aug 15, 2015 11:26 am

wimpey schreef:
Le T. schreef: Volgens mij heeft hij het over twee rapporten, eentje van Boston en eentje van Ling. Hij voorspelt wat er in dat van Ling komt te staan, en dat die dus wint. Daar zou hij best wel eens gelijk in kunnen krijgen.
Maar Le T, dat kan toch iedereen bedenken? Cruijff en Ling zijn buddy's. Cruijff fluistert Ling in wat de conclusie van diens 'onderzoek' zal zijn en that's it. En dan jaagt Cruijff er binnen Ajax wel doorheen dat Ling's bevindingen bindend zijn.
Dat zal wel ja, maar kennelijk bedenkt niet iedereen dat en is het niet zo verkeerd dat een columnist dat schrijft. Bovendien is het een beetje raar dat je een advies bestelt en daar fors voor betaalt, en het rapport dan niet komt ophalen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za aug 15, 2015 11:57 am

Bovendien is het een beetje raar dat je een advies bestelt en daar fors voor betaalt, en het rapport dan niet komt ophalen.
Spaan schrijft (althans dat staat er op AS):
Na drie keer uitleggen aan drie verschillende dames wat ik bedoelde, belde een officieel klinkende dame terug. Ze kon niets zeggen, zei ze. Ik mocht concluderen dat het rapport af was.
Het kan zijn dat het rapport niet positief is over de organisatie van de jeugdopleiding na de JC-revolutie, er is bij Ajax bekend wat erin staat (mag ik aannemen, de opdrachtgever was toch Ajax?) In dat geval is het inderdaad wachten op rapport-Ling. Er is dan misschien geen behoefte meer aan een ander rapport.

Het blijft speculeren, maar het is wel lang wachten voordat het rapport er officieel is. Gaat het om dit rapport? http://www.consultancy.nl/nieuws/9068/b ... -ajax-door

Het bericht is al behoorlijk oud.
Laatst gewijzigd door Demosthenes op za aug 15, 2015 12:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

zeux

Bericht door zeux » za aug 15, 2015 11:59 am

Een van de AT-leden werkt toch bij dat bureau? (of heb ik dat verkeerd onthouden?)

Helaas mag hij waarschijnlijk niks zeggen. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

LucaS

Bericht door LucaS » za aug 15, 2015 2:09 pm

Dwepen met de verkeerde spelers overkomt de besten toch? Cruijff, Oulida?

Nou komt Cruijff natuurlijk nooit bij de jeugd van Ajax kijken, maar das logisch.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za aug 15, 2015 2:26 pm

Toen wel, hoor. Cruijff kende álle jeugdspelers.
Ajax was toen nog een veredelde amateurclub, natuurlijk. Cruijff liep elke zaterdag rond op de Toekomst en als hem iets niet aanstond, meldde hij zich bij de trainer of in de kleedkamer.

Oulida was een topper in de jeugd. Vergelijk hem met Nouri.

Spaan vind ik een rare man, met zijn gedweep met jongetjes. Hij doet ook meer kwaad dan goed door die kinderen tot de nieuwe die of de nieuwe die uit te roepen.

wimpey

Bericht door wimpey » zo aug 16, 2015 10:03 am

Ome Henk was trouwens gisteren in het Parool niet lief voor de manager van Man U! Dat kan natuurlijk eigenlijk niet, maar hij heeft Spaan's bossom buddy RVP als een hete aardappel laten vallen. Daarom kreeg ie van Henk maar een 6.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo aug 16, 2015 1:13 pm

Nu zeg ik niet dat de doorstroming bij Ajax optimaal is, maar ik zie in ieder geval veel meer talentvolle jongens doorbreken. Nu heb ik bij Feyenoord geen zicht op de nabije toekomst, maar bij Ajax weet ik in ieder geval zeker dat je over 1-2 jaar wéér een paar goede jongens zult zien aanhaken bij Ajax-1.
Over de nabije toekomst zal Feyenoord zich geen zorgen maken, want de meest talentvolle lichting ooit (volgens veel Feyenoorders, ik heb daar geen zicht op) met Schuurman, Verdonk, er is zelfs een documentaire over gemaakt (heb ik niet gezien) staat op doorbreken, volgens die Feyenoorders.

Vreemd vind ik dan wel dat er dit seizoen zeven spelers voor het eerste zijn gehaald en Van Bronkhorst nog een rechtsback wil hebben, maakt acht spelers, net als vorig seizoen.

Over de doorstroming bij Ajax zullen de meningen verschillen, Keje Molenaar had het over: "er stromen steeds meer goede talenten door uit de jeugdopleiding" (bron: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=253234 al heb ik het ook op AS e.d. gelezen) Na ruim 4 jaar revolutie speelden het afgelopen seizoen maar liefst 13 spelers in Ajax 1 die ook in Ajax B1 hebben gespeeld. Het is de keuze die ik tot nu toe altijd heb gemaakt, waarom? Zo maar, jongere elftallen zie ik zelden of nooit spelen. Wie speelden er mee? Van Rhijn, Veltman, Boilesen, Fischer, Klaassen, Riedewald, Tete, Bazoer, Menig, Vermeer, Blind, Denswil en Ligeon. Een keer invallen is al genoeg om op http://www.wikiwand.com/en/2014%E2%80%9 ... jax_season genoemd te worden.

In seizoen 2010-2011, het seizoen waarin Ajax de JC-revolutie meemaakte deden er 19 spelers mee die en in de eredivisie en in Ajax B1 hebben gespeeld. De namen: Stekelenburg, Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita, Eriksen, De Jong, Vermeer, Blind, Lindgren, Bonevacia, Boilesen, Ozbiliz, Lukoki, Ebecilio, Castillion, Jozefzoon, Emanuelson en Zeegelaar, zie http://www.wikiwand.com/en/2010%E2%80%9 ... jax_season

Molenaar kan natuurlijk beweren dat die 19 spelers niet tot de "goede talenten" behoren en de spelers die nu doorstromen juist wel; geeft hij zichzelf gelijk, doen er wel meer.

In 2010-2011 speelde Ajax, inclusief invallers, met 8,9 spelers uit de eigen B1. In 2014-2015 was dat gemiddeld 4,7 spelers. Deze cijfers vergelijkend kun je concluderen dat er nu met minder spelers uit de eigen gespeeld wordt, maar Molenaar heeft het over "goede talenten", hij zal misschien wel 4,7 "goede talenten" tellen en in 2010-2011 0,6? "goede talenten", het was immers die hele slechte jeugdopleiding in die tijd.

Nu ik die lijst uit 2010-2011 zie (Suarez deed toen ook nog mee), schat ik in dat de verkopen zo'n 110 à 120 miljoen hebben opgeleverd, zonder Suarez misschien zo'n 90 miljoen, een mooi bedrag voor die slecht opgeleide jeugdspelers. Kan "goede sier" mee worden gemaakt door het TH.

Maak me digitaal uit te voeten, sneller dan Bonifatius in 754 (die had nog een Bijbel om mee te vechten), jullie kunnen blijven genieten van de succesverhalen van de pr-afdeling van Ajax: "nu ook op AT".

Plaats reactie