Slecht amateurtoneel.Amateurtoneel...
AZ - Ajax 09-08-2015
Moderator: mods
-
Re: AZ - Ajax 09-08-2015
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat we AZ op het juiste moment hebben getroffen. Maar toch, een lekker begin van de competitie vandaag. 3 punten in een uitwedstrijd die in het verleden nogal eens lastig is gebleken. Ik teken er voor.
Wat de 'juichperikelen' betreft. Wat mij betreft juich je wanneer je een doelpunt maakt. Al kan ik er nog wel enigszins begrip voor opbrengen in zo'n geval als bij Gudelj vandaag. Dit is zijn eerste competitiewedstrijd voor Ajax en dan gelijk tegen je oude club. Nou, vooruit. Maar volgende keer gewoon die armen omhoog.
El Ghazi moet zich gewoon gedragen als een jong ventje dat een mooi doelpunt maakt. Blij zijn en dat laten zien. Ik neem aan dat ze hem daar intern nog wel even op aanspreken. Hij moet er mee om kunnen gaan als er een keer kritiek is. Zal niet de laatste keer zijn kan ik hem wel vast verklappen.
Wat de 'juichperikelen' betreft. Wat mij betreft juich je wanneer je een doelpunt maakt. Al kan ik er nog wel enigszins begrip voor opbrengen in zo'n geval als bij Gudelj vandaag. Dit is zijn eerste competitiewedstrijd voor Ajax en dan gelijk tegen je oude club. Nou, vooruit. Maar volgende keer gewoon die armen omhoog.
El Ghazi moet zich gewoon gedragen als een jong ventje dat een mooi doelpunt maakt. Blij zijn en dat laten zien. Ik neem aan dat ze hem daar intern nog wel even op aanspreken. Hij moet er mee om kunnen gaan als er een keer kritiek is. Zal niet de laatste keer zijn kan ik hem wel vast verklappen.
Nil volentibus arduum
Over toneel gesproken... "De vloer op"... Das grappig... Laat voetballers daar eens aan mee doemnDemosthenes schreef:Slecht amateurtoneel.Amateurtoneel...
Overigens mag El Ghazi wat mij betreft wel even een weekje plees schrobben in een bejaardentehuis. Wat een over het paard getild ventje in dat interview (overigens zowaar eens goede vragen van de interviewer).
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Het zijn allemaal over het paard getilde kutjochies...
De coaches en begeleiders Kunnen dat schijnbaar niet verminderen
De coaches en begeleiders Kunnen dat schijnbaar niet verminderen
El Ghazi kwam juist bij mij altijd redelijk goed over (het was een van mijn favorieten in dit team), maar dit gedrag komt het dichts in de buurt van een meisje van 7.
Ja... Omdattie nix te vertellen had.. Hij is een speler van Ajax... En nu scoort hij 2x en voelt hij zich de beste
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Ben ik dan de enige die Gudelj wel ziet zitten op het middenveld?
Hij speelt verre van perfect, maar ik zou hem ook nog even de tijd geven op het middenveld. Voegt wel wat toe.El Clavo schreef:Ben ik dan de enige die Gudelj wel ziet zitten op het middenveld?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- Ajaciedjuh
Duelkracht, scorend vermogen en een hele goede vrije trap.
Momenteel het beste voor het elftal: Sinkgraven linksbuiten en Gudelj op het middenveld.
Momenteel het beste voor het elftal: Sinkgraven linksbuiten en Gudelj op het middenveld.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Bij twee goals betrokken.
Heeft scorend vermogen, fysieke kracht en een goede vrije trap/voorzet. Qua talent wellicht net iets minder, maar je redt het niet een heel seizoen met de talenten.
Heeft scorend vermogen, fysieke kracht en een goede vrije trap/voorzet. Qua talent wellicht net iets minder, maar je redt het niet een heel seizoen met de talenten.
Ajaciedjuh schreef:Duelkracht, scorend vermogen en een hele goede vrije trap.
Eens. Zijn vrije trap bij de 0-2 was ook prachtig.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Prima potje. Niveau van AZ is ook niet je van het, maar toch. Meer dan voldoende kansen, aardig voetbal en een zeer makkelijke overwinning.
-
Meer dan voldoende kansen? Die waren op een hand te tellen. Als we niet twee fraaie zondagschoten en een falende AZ keeper bij die vrije trap hebben, was het al zo'n beetje uit met de pret. Alleen het schot van Klaassen de tweede helft kun je dan als echte kans beschouwen. Zo goed was het allemaal echt niet. En dan ook nog de mazzel hebben dat AZ donderdagavond in Istanbul moest voetballen. Wát een verschil met Rapid.
Laatst gewijzigd door Wie kent Cees de Wolf nog? op zo aug 09, 2015 9:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Meer dan voldoende kansen? Welke wedstrijd heb jij gezien?
Het was echt niet prima.
Het was echt niet prima.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Er waren best aardige momenten maar om even wat irritatie punten te noemen:
Veltman (en soms Riedewald) hebben vaak zeeën van ruimte maar blijven dan een beetje rond dribbelen zonder enige drang naar voren. Om gek van te worden.
Ook de middenvelders verstoppen zich nog te vaak terwijl ze met gemak door goed positie er voor kunnen zorgen dat de verdedigers de bal naar voren kunnen spelen (hoewel ze soms wel goed positie kiezen maar dan alsnog de bal niet krijgen).
Tete speelt trouwens erg sterk. Nog lang niet altijd goed verdedigend maar gebruikt z'n lichaam geweldig en mooie drang naar voren.
Veltman (en soms Riedewald) hebben vaak zeeën van ruimte maar blijven dan een beetje rond dribbelen zonder enige drang naar voren. Om gek van te worden.
Ook de middenvelders verstoppen zich nog te vaak terwijl ze met gemak door goed positie er voor kunnen zorgen dat de verdedigers de bal naar voren kunnen spelen (hoewel ze soms wel goed positie kiezen maar dan alsnog de bal niet krijgen).
Tete speelt trouwens erg sterk. Nog lang niet altijd goed verdedigend maar gebruikt z'n lichaam geweldig en mooie drang naar voren.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Voorafgaand aan de goal van El Ghazi zaten al wat aardige aanvallen met goed positiespel. Onder andere het terugleggen van Milik op Gudelj na een mooie voorzet. En die kopbal van Klaassen die hij net mist. Sowieso spelen we in dat eerste kwartier heel aardig met goed hoog druk zetten. Na de goal van AEG krijgt Milik in de 16 nog een vrije schietkans die je eigenlijk moet benutten. In de tweede helft is het natuurlijk gedaan, maar die Sanogo moet toch gewoon die bal erin koppen en Klaassen moet in de 1 op 1 ook gewoon scoren?
Vond overigens Gudelj niet zo denderend spelen, hoor. Onzuiver.
Vond overigens Gudelj niet zo denderend spelen, hoor. Onzuiver.
nee, ik zie dat ook wel zittenEl Clavo schreef:Ben ik dan de enige die Gudelj wel ziet zitten op het middenveld?
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
-
Ik ook hoor. Sinkgraven is met zijn dartelende spel vooralsnog juist een groter risico op het middenveld. Balverlies als linksbuiten is bovendien minder dodelijk dan als linkshalf.
Sinkgraven als linkshalf op een middenveld met de punt naar voren zie ik ook niet zitten, met de punt naar achter zou hij daar prima kunnen spelen.
Ik zou Sinkgraven wel als 10 willen zien. In de kleine ruime ziet het er goed uit.
En daar mag hij ook acties maken en fouten worden niet meteen afgestraft.Khraa schreef:Ik zou Sinkgraven wel als 10 willen zien. In de kleine ruime ziet het er goed uit.
Zet Klaassen maar een linie naar achter want ik ben niet kapot van hem als 10.
Ben het grotendeels met jullie eens. Vooral omdat Klaassen die verfijnde steekpass niet kan geven, terwijl je daar genoeg kansen op/voor krijgt in de huidige samenstelling. Gisteren zag ik hem ook een keer of 3 een beetje een blinde bal in de algemene richting van de weglopende spits geven. terwijl een strakke, nauwkeurige bal over de grond de spits meteen vrij voor de keeper zet. Sinkgraven kan dat natuurlijk wel, is een stuk 'verfijnder' wat dat betreft.WP_LeGeNd schreef:En daar mag hij ook acties maken en fouten worden niet meteen afgestraft.Khraa schreef:Ik zou Sinkgraven wel als 10 willen zien. In de kleine ruime ziet het er goed uit.
Zet Klaassen maar een linie naar achter want ik ben niet kapot van hem als 10.
Nadeel is wel dat je Klaassen dan weer weghaalt bij het vijandelijke doel, waar hij juist wel heel nuttig is/kan zijn.
- Ajaciedjuh
Klaassen heeft wel degelijk een steekbal. Sterker nog hij was daar afgelopen jaar het meest succesvol mee binnen de ploeg. Klaassen heeft nu een andere rol: knapt ontzettend veel vuil werk op binnen het team (druk zetten) en zal zijn goals blijven maken (meer als vorig jaar). Klaassen is de beste optie op 10 binnen dit elftal.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Dan moet hij het wel gaan laten zien. Zoals hij gister speelde heb je niets aan hem op 10.