Loting voorronde Europa League

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door Marillion » wo aug 05, 2015 7:26 pm

Wouter schreef:Fc Thun kan ook? Jullie zullen wel uitgekeken zijn op clubs uit de Alpenlanden...
Een grapje over spelen op hoog niveau is te flauw he? :blush.gif:

Dan laat ik het maar bij de opmerking dat we dat FC Thun al een keer een draai om de oren hebben gegeven. Vroeger, toen we nog CL speelden. Tot twee keer toe zelfs! Tegen mannen als Anastasiou en Boukhari waren zij niet opgewassen.
Nil volentibus arduum

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo aug 05, 2015 7:34 pm

Dan laat ik het maar bij de opmerking dat we dat FC Thun al een keer een draai om de oren hebben gegeven.
Was het 1-0 en uit "samengeknepen billen" en een schot van Sneijder of was dat thuis? Sterk was Ajax toen niet.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Alexander

Bericht door Alexander » wo aug 05, 2015 8:35 pm

Ik denk dat Ajax geen Europees voetbal gaat halen. Kans dat we een club als Southampton loten en gaan vliegen we er 100% zeker uit.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo aug 05, 2015 10:01 pm

Overigens is Salzburg uitgeschakeld voor de CL door Malmö.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

zeux

Bericht door zeux » wo aug 05, 2015 10:18 pm

Duke schreef:Overigens is Salzburg uitgeschakeld voor de CL door Malmö.
Dus we kunnen weer Salzburg loten in de playoffs? :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do aug 06, 2015 6:23 am

Had wel mooi geweest, maar ze zijn net als Ajax geplaatst.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do aug 06, 2015 6:25 am

Na gisteren zijn er weer wat wijzigingen, want inderdaad is Salzburg uitgeschakeld (kunnen we verder niet loten) en gaat Malmo dus uit onderstaand lijstje, om maar wat te noemen. Daardoor zijn Züricht en Liberec erbij gekomen.

FC Zürich
Slovan Liberec
Southampton
West Ham United
FK Krasnodar
Belenenses
Rosenborg
Elfsborg
Qarabag
Hajduk Split
HJK Helsinki
Vorskla Polta
Zorya Luhansk
Apollon Limassol
Omonia Nicosia
Atromitos
Molde
FC Thun
FC Mydtjylland
Videoton
Aberdeen
Milsami Orhei

Skenderbeu is door in de CL (zij wel...) dus Milsami Orhei komt erbij. Dat zou pas echt een affiche zijn!

Milsami Orhei is een voetbalclub uit Orhei. Orhei kennen we natuurlijk allemaal omdat dat in Moldavië ligt. Een stad van maar liefst 33.500 inwoners. Tevens een indrukwekkend stadion:
Afbeelding
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do aug 06, 2015 7:34 am

Volgens mij is Fenerbahçe met dat minder prettig persoon er ook bijgekomen
YNWA

Thijs

Bericht door Thijs » do aug 06, 2015 7:39 am

Klopt maar die zijn natuurlijk ook geplaatst dus die komen we in de voorronde niet tegen.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do aug 06, 2015 7:43 am

Oke, tnx for de info.
YNWA

Duke

Bericht door Duke » do aug 06, 2015 9:01 am

Er staan weer veel ploegen bij waarvan wij allemaal denken dat we die moeten kunnen hebben. :blush.gif:

Salvador Dali

Lionel

Bericht door Lionel » do aug 06, 2015 10:10 am

Duke schreef:Er staan weer veel ploegen bij waarvan wij allemaal denken dat we die moeten kunnen hebben. :blush.gif:
Eigenlijk allemaal :blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do aug 06, 2015 10:31 am

Bruggink slaat in deze column wat mij betreft de spijker op zijn kop voor wat betreft het Nederlandse voetbal.
Column Arnold Bruggink

Andere normen

Ik was het helemaal eens met de column van Marco van Basten vorige week in dit blad. We zijn in Nederland een beetje aan het doorslaan in de manier waarop wij het mooie voetbal vooropstellen en het resultaat dreigen te vergeten. De wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal was weer een goed voorbeeld. FC Groningen kreeg van iedereen complimenten voor het spel, maar verloor gewoon met 3-0 van PSV. Drie-nul! Hetzelfde gold vorige week voor Vitesse. Co Adriaanse zei in Studio Voetbal dat die ploeg tegen Southampton reclame had gemaakt voor het Nederlandse voetbal. Ze speelden bij vlagen best leuk, maar Ronald Koeman is natuurlijk niet gek. Die liet Vitesse een beetje komen, waarna zijn ploeg genadeloos toesloeg. Ook hier werd het 3-0.
We vergeten waar het in de topsport om gaat. Dat is presteren. Resultaat boeken. Het beste voorbeeld was Ajax, dat vorige week in de uitwedstrijd tegen Rapid Wien een 0-2 voorsprong verspeelde. Als je zo'n resultaat op zak hebt, is het ongelofelijk dat je elkaar nog in de problemen brengt. Het enige wat de spelers van Ajax na de rust deden, was het elkaar zo moeilijk mogelijk maken. Je weet dat Rapid uit de kleedkamer komt om de aansluitingstreffer te maken, dan moet je als groep het besef hebben wat ervoor nodig is om dat te voorkomen. En dat is niet: positiespel spelen. Nee, dan moet je zorgen dat je onder de druk uitkomt en dan mag die bal best eens wat vaker rechtstreeks naar de spits gespeeld worden. Daarin moet Jasper Cillessen meer het voortouw nemen door niet altijd de voetballende oplossing te zoeken. In het buitenland denken keepers juist vaak: Donder op met die bal. En die knallen 'm naar voren.
Nergens wordt de bal zo vaak rondgespeeld als in Nederland. Wat Joël Veltman tegen Rapid deed, was natuurlijk een doodzonde. De manier waarop hij bij 1-2, tegen tien man nota bene, probeerde voetballend onder de druk uit te komen, kán gewoon niet op dit niveau. Het is de kunst het moment te herkennen dat je zulke risico's niet kunt nemen. Je hoort te weten dat een ploeg als Rapid Wien juist loert op dit soort momenten dat ze je in een duel kunnen aftroeven om in de tegenstoot gevaarlijk te worden. Dat gebeurde dan ook. Ik kan me voorstellen dat je daar als trainer helemaal gek van wordt.
En de tegenstander lacht zich kapot.
Zo is het voetbal van tegenwoordig. De heel grote clubs uitgezonderd - zoals Barcelona, Bayern München en in mindere mate Arsenal - hebben de meeste ploegen in het Europese voetbal de bal liever niet. Of je het nou hebt over tegenstanders uit Cyprus, Kazachstan of Oostenrijk; ze wachten het liefst af. Ik heb zelf aan den lijve ondervonden dat er in het buitenland heel anders over voetbal wordt gedacht dan bij ons. Daar zijn mijn ogen pas opengegaan. Dieter Hecking, onze trainer bij Hannover 96 die nu bij VfL Wolfsburg werkt en Coach van het Jaar is geworden, maakte zich destijds niet zo druk over wat te doen bij balbezit. Hij dacht: Daar komen we later wel uit. De organisatie op het veld is heilig. Pas als die goed staat en er een duidelijke strategie is over hoe je de tegenstander wilt bestrijden, komt het voetballende gedeelte aan bod. Roger Schmidt, de trainer van Bayer Leverkusen, redeneert net zo bijzonder. Dat deed hij ook al in zijn tijd bij Red Bull Salzburg. De filosofie van Schmidt is gebaseerd op kracht en snelheid. Zijn ploegen moeten in staat zijn negentig minuten plankgas te geven. Ze wachten op de momenten dat een tegenstander een foutje maakt of dwingen hen daartoe, zodat ze de ruimte hebben om zelf razendsnel toe te slaan. Hun spel is prachtig om te zien.
In de top gaat het alleen maar om die drie punten of dat ene punt. Dat is ook de houding die onze clubs straks moeten hebben als in Europa gaan voetballen.
FC Groningen speelde afgelopen zondag tegen PSV nogal open en ik had de indruk dat PSV dat wel prima vond.
In de Europa League zal het straks niet anders zijn. Als wij met onze clubs niet nog verder willen afzakken op de ranglijst van de UEFA, dan moeten we in de groepsfase punten gaan binnenhalen. Maar om prestaties te mogen verwachten, heb je ook ervaring nodig in je elftal. Bij onze clubs lopen nauwelijks nog spelers van 25 jaar of ouder rond. Dat maakt het erg lastig.
Het valt me wel op dat er in ons land steeds meer verschillend wordt gedacht. Johan Cruijff en Co Adriaanse hebben duidelijk andere opvattingen dan Marco van Basten. Wat wil je? Dat is de vraag. Wil je presteren? En hoe doen we dat dan? Tegen Olympiakos Piraeus vond ik Feyenoord zaterdag erg naïef. Ze konden het zowel fysiek als qua tempo niet bijbenen. Maar vorig seizoen was Feyenoord-Sevilla juist een uitstekend voorbeeld van een echte Europese wedstrijd, die op het scherp van de snede werd gespeeld. Sevilla is naar Nederlandse begrippen een topelftal, dat vorig seizoen de Europa League won. Feyenoord heeft toen laten zien dat we ons best daaraan kunnen meten.
Qua opvatting was het fantastisch hoe iedereen zich op die topprestatie kon focussen. Dat was prachtig om te zien en ook een aanmoediging. Feyenoord heeft bewezen dat we in Europa best wel wat verder kunnen komen. Maar dan moet je wel het resultaat op de eerste plaats durven zetten.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do aug 06, 2015 10:44 am

Volgens de Boer was er geen reden om Veltman te vervangen, de jongen spelers hadden bewezen dat ze het goed gedaan hadden BZ, niet zo zeuren, het was een incidentje. :hypocrite.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do aug 06, 2015 10:53 am

Ik vind dat, zelfs als we bijvoorbeeld Southampton loten, het tweeluik gewoon horen te winnen. Heeft Pelle ooit weleens een potje van Ajax gewonnen? Met AZ dan misschien, met Feyenoord in 5 pogingen in ieder geval niet.

Tadic is daar één van de beste spelers, in de wedstrijden tegen Ajax maar ook tegen PSV en fey blonk hij altijd uit in niet thuis geven.

Maar wie er ook uit de koker komt, zelfs al is het die club uit Moldavië: er zal ongezond veel druk op komen te staan. Billen knijpen hoe dit elftal daar mee om gaat.....

Duke

Bericht door Duke » do aug 06, 2015 11:24 am

Lionel schreef:
Duke schreef:Er staan weer veel ploegen bij waarvan wij allemaal denken dat we die moeten kunnen hebben. :blush.gif:
Eigenlijk allemaal :blush.gif:
Zouden we niet beter moeten weten, inmiddels?

Salvador Dali

Lionel

Bericht door Lionel » do aug 06, 2015 10:13 pm

Ik ga er nog steeds vanuit dat we makkelijk winnen. Kan er niks aan doen.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 06, 2015 11:23 pm

West Ham United er uit. Dat is jammer. Dat had ik nou echt leuk gevonden. Zodra ze straks hun stadion verlaten verliezen de Hammers hun charme. Nu was ik er graag naartoe gegaan.

Dit zijn de ongeplaatste ploegen die we dus volgens mij allemaal kunnen loten:

Belenenses
Rosenborg BK
Garabag Agdam
Hajduk Split
HJK Helsinki
Zorya Luhansk
Atromitos FC
Molde FK
FC Thun
Astra Giurgiu
Brøndby IF
MSK Zilina
Dinamo Minsk
FK Jablonec
FC Midtjylland
Videoton Fehérvár
Vojvodina Novi Sad
Odd Grenland
Rabotnicki Skopje
Milsami Orhei
Gabala FK
Kairat Almaty

Daar zit niet direct iets bij waar ik als supporter naar uit kijk.
Nil volentibus arduum

DelToro

Bericht door DelToro » vr aug 07, 2015 7:15 am

Zou FC Midtjylland wel leuk vinden. Kijken of die "Moneyball" club ook een beetje leuk kan voetballen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Thijs

Bericht door Thijs » vr aug 07, 2015 7:42 am

Er is een voorloting geweest waaruit vijf mogelijke tegenstanders zijn ontstaan.

We spelen dus tegen één van onderstaande clubs, de rest mogen jullie vergeten:

- Qarabag (Azerbadzjan)
- Molde (Noorwegen)
- Jablonec (Tsjechië)
- Brondby (Denemarken)
- Milsami Orheiiiii!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr aug 07, 2015 8:21 am

Bij Milsami ben je het land vergeten te noteren. Na een zoektochtje blijkt dat ze uit Moldavië komen haha.

Nou, op basis van deze clubs maak ik me geen zorgen. 5x appeltje eitje. :smallgrin.gif:

Laten we Molde dan maar loten. Dat is wel leuk.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr aug 07, 2015 8:29 am

Vind het wel prima. Mooi contrast. Spelen tegen ploegen op een veredeld amateurterrein, terwijl onze jochies een volle Arena gewend zijn. Dat is het niveau waar we thuishoren blijkbaar.
Whitey on the moon.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr aug 07, 2015 8:45 am

De reacties (ook die van mij) zullen te vergelijken zijn met die na het bekendmaken van tegenstanders als Boekarest, RBS en RW. Deze week werd ik herinnerd aan de wedstrijden tegen Frederikstadt. Volgens de NRC (Ook het Parool: http://www.parool.nl/parool/nl/3924/CHA ... ropa.dhtml) speelde Ajax toen met het jongste team ooit, tot de confrontatie met Rapid Wien. Ajax werd uitgeschakeld.

In mijn herinnering had de KNVB Feyenoord ingeschreven voor de EC 1, ondanks dat Ajax kampioen was. Er is toen, om te voorkomen dat Ajax ingeschreven moest worden(?), een nacompetitie gespeeld, waarin Ajax met het tweede team speelde. De UEFA heeft de inschrijving van Feyenoord omgezet in die voor Ajax, dat direct werd uitgeschakeld dooor een Noorse tegenstander :ajaxsmiley.gif:

Wikipedia: Milsami Orhei, Totaal aantal punten voor UEFA Coëfficiënten: 0.0 (Komt uit Moldavië), volgens vi.nl uit Macedonië:
Ajax, dat in die fase dinsdag zelf verloor van Rapid Wien, werd voor de loting in Groep 2 geplaatst. Daarin zitten ook de in het miljoenenbal uitgeschakelde kampioenen Molde FK, FK Qarabag (Azerbeidzjan) en Milsami Orhei (Macedonië). Het Deense Brøndby IF en FK Jablonec uit Tsjechië overleefden donderdag de derde voorronde van de Europa League.
http://www.vi.nl/nieuws/scandinavische- ... -en-az.htm
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr aug 07, 2015 9:08 am

Brøndby wordt gewoon lastig, mochten we die loten. Maar we moeten gewoon Europa in: ervaring opdoen en op een podium die bij ons past (op dit moment).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Thijs

Bericht door Thijs » vr aug 07, 2015 9:49 am

Milsami heeft wel Loedogorets uitgeschakeld. :hypocrite.gif: We mogen ze dus niet onderscha...HOOOO

Plaats reactie