Vijf jaar geleden, was dat toen we AC Milan de baas waren?Demosthenes schreef:Heb er niets van gezien, zat lekker in Antwerpen te eten (en drinken). Moet ik me er druk om maken? Nee, maar dat deed ik wel toen Ajax vijf jaar geleden uit verloor van Real Madrid, dat gaf immers te denken, JC begon zelfs zijn tweede revolutie. Het zou 5 à 7 jaar duren, maar dan zou Ajax weer die cup pakken of iets dergelijks. Daar was de revolutie voor.
Het is wat dat betreft steeds meer een twee-eenheid. Cruijff heeft de natuurlijk de Telegraaf en VI plus iedereen die graag bij hem in een goed blaadje staat, maar De Boer heeft het ook wel heel erg getroffen dat zijn tweelingbroer de kritische beschouwingen van diens Ajax doet. Journalistiek is dat natuurlijk onvoorstelbaar, maar dat gaat al jaren zo.Wil je blijven dromen, dan moet je vooral Frank de Boer de schuld geven (en moet Spijkerman ook niet worden genoemd?), want hij is van voor maart 2011. Geef hem de schuld, dan gebeurt altijd in die sektes, de schuld ligt altijd elders. Geef toch Van der Boog de schuld, of Henk ten Cate of nog beter: Louis van Gaal, dat gaat er in als "Gods woord in de ouderling" of "JC's woord in"De Telegraaf". Wim Jonk als td + hoofd jeugdopleidingen + trainer van Ajax 1? Geniaal zal JC dat vinden. Het "stemvee" volgt, de verplichte figuren zegevieren, de jeugdopleiding heeft de laatste vijf jaar terra-talenten opgeleverd, "voor wie wil geloven" en dromen.
Dat is meer een antwoord op de vraag hoe het bijn ongemerkt zo diep heeft kunnen zinken. Het is het sprookje van de kleren van de keizer, zowel voor Cruijff als voor De Boer.