Ajax - SK Rapid Wien 04-08-2015

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Mano

Re: Ajax - SK Rapid Wien 04-08-2015

Bericht door Mano »

Ik ben toe aan nieuwe inzichten, sorry Frank, maar je tijd zit erop.

bedankt voor de 4 schalen maar ik wil nu weer echt voetbal zien.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
zeux

Bericht door zeux »

Monkey Tonk schreef:Het moet natuurlijk niet zo zijn dat iedere fout meteen een doelpunt is. Cillessen speelt momenteel gewoon als een dweil. Als de keeper wel zijn werk doet win je twee keer met 2-1.
Zou je denken dat hij met zijn kop teveel bij een eventuele transfer zit?

Ik vind dat transfers vòòr dat speelrondes beginnen moeten zijn afgerond.

Als dat betekent midden juli omdat dan de eerste voorrondes worden gespeeld: so be it.

Al dat gedraai en gekeer en gesnuffel aan elkaar kan ook in 8 weken ipv van 12 of 14.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini »

El Ghazi had vandaag niks in te brengen. Onbegrijpelijk dat Schöne niet gewoon tussen de 45e en 60e minuut wordt ingebracht.
Ajax!
Mano

Bericht door Mano »

Giacomo Puccini schreef:El Ghazi had vandaag niks in te brengen. Onbegrijpelijk dat Schöne niet gewoon tussen de 45e en 60e minuut wordt ingebracht.
Het vanuit stilstand passeren is ook vreselijk vertragend. Leuk in de zaal maar niet op het veld.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Lionel

Bericht door Lionel »

Maar even zonder gekheid... gudelj moet die gast toch doormidden schoppen bij dat doelpunt?

En AEG ziet zijn back al een seconde of 5 aan komen rennen... Ze snappen er ook gewoon niks van hoor.
IK GELOOF!!!!!!
Lionel

Bericht door Lionel »

Ajax speelt nu geen Europees toch?
IK GELOOF!!!!!!
zeux

Bericht door zeux »

Lionel schreef:Ajax speelt nu geen Europees toch?
Mag vierde ronde Europa League kwalificatie gaan spelen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Mano

Bericht door Mano »

Lionel schreef:Maar even zonder gekheid... gudelj moet die gast toch doormidden schoppen bij dat doelpunt?

En AEG ziet zijn back al een seconde of 5 aan komen rennen... Ze snappen er ook gewoon niks van hoor.

ja iedereen grijpt half in.

bij de 0-1 Sinkgraven maakt een fout, maar daarna mag AEG die back wel hebben en mag de spits niet alleen bij 2de paal staan.
zijn 3 fouten op rij.

bij de 3-2 begon het met een RUK -ingooi en had Gudelj moeten hangen aan zijn speler en had Riedewald aan de andere kant moeten dekken.(kon ie zo instappen)
wederom 3 fouten op rij
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Ik ben er ff helemaal klaar mee. Wat is dat toch altijd voor gezeik bij Ajax met zn kutbeleid. Ik ga eens wat vaker met een potje bier lekker langs de lijn staan bij mn amateurcluppie en me wat meer orienteren op het buitenlands voetbal.
Mano

Bericht door Mano »

wanneer is de loting 4de ronde?

ik wil wet IETS van europacup voetbal hebben dit jaar hoor.... :666.gif:
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Je moet bij die aftrap van de 2-2 gewoon direct ingrijpen en het roer omgooien. Het inbrengen van Sanogo was puur zelfmoord namelijk. Leuk dat je dan met wat kunst en vliegwerk die goal maakt, maar dan moet je het daarna wel direct omgooien.

Overigens vraag je je ook af wat je van de wissels moet verwachten, hoor. Daar heb je met van Rhijn, Viergever en Heitinga voldoende mogelijkheden om te verdedigen. Sowieso even de vraag of je daar nou zo vrolijk van wordt, maar goed. Aan de andere kant zie je wat worstelende buitenspelers, maar er is niemand die je daar nu kan brengen. Kunnen we nu roepen om Schone (en die had ik ook gebracht, hoor), maar daar weet je ook van dat hij niet de oplossing is. Aanvallend zijn we echt een tandeloze tijger wat dat betreft.
Wouter

Bericht door Wouter »

Yopi schreef:@Zuidema: veerkracht was niet het probleem.

Bij de wissels heeft mijn vriendin mij moeten tegenhouden. Anders had ik de televisie het raam uitgesmeten. En ik heb net een nieuwe. :blush.gif:

.
Je zat niet in het stadion? :confused.gif:
Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk »

Yopi schreef:Cilessen pakte geen onmogelijke ballen, maar aan de doelpunten kon hij weinig doen.
Dat zou wel heel veel pech zijn, als we een keeper beoordelen op zijn redding-percentage. Voor keepers geldt voor mij een ijshockeystandaard.Bij ijshockey zie je dat een goalie in vorm bijna alles houdt, en diezelfde goalie uit vorm de ene na de andere puck doorlaat. Als een keeper niks tegenhoudt speelt hij slecht. 'Stapje naar rechts, stapje naar links..', zeg maar.
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Gelukkig niet, Wouter. :blush.gif:

Het gaat steeds op dezelfde zakkige manier. Als Ajax was weggespeeld door een sterk team, dan kon ik er vrede mee hebben. Maar dit... totaal onnodig. Dat gevoel overheerst bij mij.

Onze trainer was weer zijn geniale zelf. Aardige kerel, maar van meubels sjouwen heeft hij meer verstand.
Alexander

Bericht door Alexander »

Op geen enkele positie heeft Rapid een betere speler dan Ajax staan. Dus kan je niet anders dan concluderen dat we een totaal verkeerde trainer hebben. Helemaal klaar mee. Die man heeft werkelijk 0 tactisch inzicht.
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Onnodig, maar het gebeurt steeds weer. Blijkbaar zijn we niet beter.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Demosthenes

Bericht door Demosthenes »

Heb er niets van gezien, zat lekker in Antwerpen te eten (en drinken). Moet ik me er druk om maken? Nee, maar dat deed ik wel toen Ajax vijf jaar geleden uit verloor van Real Madrid, dat gaf immers te denken, JC begon zelfs zijn tweede revolutie. Het zou 5 à 7 jaar duren, maar dan zou Ajax weer die cup pakken of iets dergelijks. Daar was de revolutie voor.

Wil je blijven dromen, dan moet je vooral Frank de Boer de schuld geven (en moet Spijkerman ook niet worden genoemd?), want hij is van voor maart 2011. Geef hem de schuld, dan gebeurt altijd in die sektes, de schuld ligt altijd elders. Geef toch Van der Boog de schuld, of Henk ten Cate of nog beter: Louis van Gaal, dat gaat er in als "Gods woord in de ouderling" of "JC's woord in"De Telegraaf". Wim Jonk als td + hoofd jeugdopleidingen + trainer van Ajax 1? Geniaal zal JC dat vinden. Het "stemvee" volgt, de verplichte figuren zegevieren, de jeugdopleiding heeft de laatste vijf jaar terra-talenten opgeleverd, "voor wie wil geloven" en dromen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Wouter

Bericht door Wouter »

Misschien had je ze in het stadion nog een paar tactische aanwijzingen kunnen geven, Yopi... :smallgrin.gif:

Hoe dan ook, het Nederlandse voetbal is wel heel erg afgegleden. Zeker van Ajax, als rijkste club, verwacht je beter.
Demosthenes

Bericht door Demosthenes »

Hoe dan ook, het Nederlandse voetbal is wel heel erg afgegleden. Zeker van Ajax, als rijkste club, verwacht je beter.
Als het Nederlandse voetbal zo is afgegleden, waarom dan iets van Ajax (op grote afstand van PSV tweede geworden) verwachten? Ajax is afgegleden en daarmee het Nederlandse voetbal, moet je het niet omdraaien? Van Go Ahead mag je niets verwachten, ik heb geen idee wat PSV in de CL gaat doen. Groningen en AZ zullen Europees geen cup pakken, maar dat hebben ze nooit gedaan, zeker de laatste jaren niet.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
zeux

Bericht door zeux »

Wouter schreef:Misschien had je ze in het stadion nog een paar tactische aanwijzingen kunnen geven, Yopi... :smallgrin.gif:

Zozeer dat serieus de directe toegang tot CL in gevaar komt. Nu hebben Nederlandse clubs daar ook niets te zoeken, maar het is wel een teken aan de wand. We worden door Oostenrijkse clubs gepakt. Een pijnlijke constatering.
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Dat komt ook doordat het Nederlandse voetbal al een tijdje geen grote trainerstalenten heeft voortgebracht. Geen nieuwe Michels, Cruijff, Van Gaal of zelfs Hiddink. Ik heb het gehad met De Boer, maar wie dan? Wie maakt onze talenten beter, wie geeft ze houvast? :confused.gif:

Vanavond viel me vooral de wanorganisatie in het veld op, het was alsof de ploeg geen idéé had wat er moest gebeuren. Het is zo eenvoudig. Spelers die lopen te zwemmen gaan fouten maken. De fouten zijn het gevolg van de tactische chaos en niet omgekeerd.
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Je hoeft toch niet perse een Nederlandse trainer te hebben? Het probleem is gewoon dat Ajax geleid wordt als een amateurclub. Al die verschillende stromingen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Van die prutsers op de belangrijkste posities.
Giacomo Puccini

Geld op de bank, Jong Ajax op het veld. Spelers jonger klaarstomen voor het grote werk zodat je ze op 20 jarige leeftijd kunt verkopen (Kishna, Riedewald, Tete) in plaats van pas als ze 23 zijn.

Je had vandaag gewoon 4 oudere spelers in het veld moeten hebben, Cilessen reken ik al mee. Dat is niet gelukt omdat het aankoopbeleid een ondergeschoven kindje is, nog meer dan ooit te voren, met dank aan Overmars gesteund door JC. Ondanks alle mogelijkheden die er zijn. Amateurisme, een ander woord heb ik hier niet voor.
Ajax!
columbus

Bericht door columbus »

Sluit ik me volledig bij aan!

Kijk alleen al naar het verschil in begroten. Ajax 75 miljoen? Rapid 15? Dat is middenmoot eredivisie... Zoals BZ zegt, Ajax wordt geleid als een, met alle respect, 4e klasse amateurvereniging... En dat terwijl Ajax na de kampioenschappen goud in handen had. Geen schulden meer, meer dan voldoende geld in kas en een talentvolle lichting jeugdspelers. Het TH inclusief de boer hebben er een zooitje van gemaakt

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Giacomo Puccini

brigade zuid schreef:Je hoeft toch niet perse een Nederlandse trainer te hebben? Het probleem is gewoon dat Ajax geleid wordt als een amateurclub. Al die verschillende stromingen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Van die prutsers op de belangrijkste posities.
Exact. Ajax wordt geleid door amateurs die niks bewezen hebben. Hierdoor is een faalcultuur ontstaan, waarin het niet erg is om te falen want dit hoort bij het leerproces. Dat zie je in Ajax 1 en in de leiding helaas. De club wordt geleid als een jeugdopleiding omdat jeugdopleiders het voor het zeggen hebben.
Ajax!
Plaats reactie