SK Rapid Wien - Ajax 29-07-2015

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Mano

Re: SK Rapid Wien - Ajax 29-07-2015

Bericht door Mano » wo jul 29, 2015 10:33 pm

Ajax Rules schreef:Wie moet er op 3 volgende week: Veltman, Heitinga, Van der Hoorn of Van Rijn?
3x ruk en 1x lichtelijk vergaan....

FdB succes met je keuze!!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jul 29, 2015 10:38 pm

Ajax Rules schreef:Wie moet er op 3 volgende week: Veltman, Heitinga, Van der Hoorn of Van Rijn?
Ik vind het allemaal niks maar doe dan Heitinga maar.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo jul 29, 2015 11:09 pm

Veltman natuurlijk. Hopelijk heeft hij zijn slippertjes gehad. :blush.gif:

Positief van vandaag: 1ste helft 25 min genoten van Ajax. Er zit veel talent in deze ploeg: Tete, Riedewald, Sinkgraven, Bazoer.
Milik speelde een prima wedstrijd. Was balvast en maakte goede keuzes. Nu nog zijn teamgenoten, dan had hij er vandaag 2 gemaakt. Klaassen op 10...... :smile-ajax.gif: Uiteraard MOTM door zijn 2 goals.

Tegenvallers vandaag: Veltman (fouten die hij maakte kunnen echt niet), Cillessen (onrustig en slechte voortzetting). Verder wil ik Dijks een compliment geven: prima degelijke wedstrijd. :biggthumpup.gif:

Nu nog de buidel opentrekken voor een goede linksbuiten. :blush.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo jul 29, 2015 11:11 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Voor mij over de hele wedstrijd gezien de slechtste Ajacied, Veltman.

Als er ooit een cursus "hoe verneuk ik vakkundig een prima uitgangspositie in 30 minuten tijd" wordt overwogen is deze wedstrijd verplicht lesmateriaal.

:drecul.gif: :1evil.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo jul 29, 2015 11:23 pm

LucaS schreef:Gudelj speelde een prima wedstrijd
Vind ik ook. Kan het meestal vinden in Johnk z'n kijk op voetbal, hier niet. Ik heb wel genoeg aan te merken aan Gudelj z'n spel vanavond, maar het viel mij niet op dat ie handelingssnelheid tekort kwam.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do jul 30, 2015 8:08 am

Weet nog steeds niet wat ik van gisteren moet denken. Rapid is een matige tegenstander. Een aantal minuten leek Ajax dat te herkennen en sloeg toe. Maar vanaf minuut 1 in de tweede helft ging het compleet mis. Is het verslapping van de spelers? Hadden ze meer sturing nodig vanaf de kant?

Als dit soort tegenstanders al met een beetje power-play (en dan waren ze nog in ondertal ook...) Ajax laten wiebelen... dan is er maar heel weinig progressie gemaakt.

Veltman zakte in ieder geval door z'n hoeven, die heeft niet zoveel te zoeken in Ajax 1. In de eerste helft stond ie al een paar keer muurvast en kon maar één kant op. Echt niet geschikt voor dit niveau. En voor de rest stond er weer een piepjonge defensie die er, na de tegengoal, nooit meer bovenop kwam.
Whitey on the moon.

Mano

Bericht door Mano » do jul 30, 2015 8:35 am

Het is natuurlijk veels te vroeg om te oordelen maar wat ik gisteren zag had erg veel overeenkomsten met vorig jaar.

eerste kwartier na rust, doelpunt tegen.
Doelpunt tegen krijgen daarna verliest Ajax zijn hoofd en komt het niet meer aan voetballen
Als tegenstander druk zet, komt Ajax niet meer aan spelen.

75% van het elftal was hetzelfde als vorig jaar en TH is 75% hetzelfde als vorig jaar dus eigenlijk logisch dat er geen verandering is.

Veltman
Hij kan best voetballen (zoals Kishna talent heeft) maar hij ziet het niet. Hij ziet niet waar de bal heen moet
en onder druk, dan slaan zijn stoppen door en ziet hij het helemaal niet meer.
Op basis daarvan moet ie Ajax 1 verlaten.

Hoe gaat Ajax spelen als een tegenstander zich ingraaft? want voorin zie ik 0,0 stoootkracht.

We hebben wel eindelijk backs die (lijken te) kunnen verdedigen en een redelijk middenveld
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » do jul 30, 2015 8:59 am

Die fout van Veltman is het directe gevolg van de veldbezetting van Ajax. Dat achterlijke gedoe met die centrale verdedigers die uitwaaien naar de backpositie, moet zo snel mogelijk verboden worden. Je staat steeds met 3 man achterin en omdat we met een 10 spelen heb je ook geen aanspeelpunt voor je. Veltman kan die bal in feite alleen maar terug naar cilissen spelen. Ajax moet achterin gewoon in positie blijven en centraal opbouwen door 1 van de cv's te laten inschuiven.

Mano

Bericht door Mano » do jul 30, 2015 9:12 am

Trab schreef:Die fout van Veltman is het directe gevolg van de veldbezetting van Ajax. Dat achterlijke gedoe met die centrale verdedigers die uitwaaien naar de backpositie, moet zo snel mogelijk verboden worden. Je staat steeds met 3 man achterin en omdat we met een 10 spelen heb je ook geen aanspeelpunt voor je. Veltman kan die bal in feite alleen maar terug naar cilissen spelen. Ajax moet achterin gewoon in positie blijven en centraal opbouwen door 1 van de cv's te laten inschuiven.

dat zag ik ze vorig jaar ook doen ja.
Dat ik dacht: nu kan je nog maar 1 kant op, waarom doe je dit :confused.gif:

Hebben ze dit misschien 'verzonnen' omdat de CV's niet durven in te schuiven?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do jul 30, 2015 9:14 am

Vorig jaar zonder 10 was er ook geen aanspeelpunt. Het zit ook in de tempo van de opbouw. Eerst eens de bal op en neer spelen en het moment is weg. De middenvelders moeten ook zorgen dat ze meteen aanspeelbaar zijn.

Mano

Bericht door Mano » do jul 30, 2015 9:48 am

Yopi schreef:Vorig jaar zonder 10 was er ook geen aanspeelpunt. Het zit ook in de tempo van de opbouw. Eerst eens de bal op en neer spelen en het moment is weg. De middenvelders moeten ook zorgen dat ze meteen aanspeelbaar zijn.

Veltman kon continue de cross op Dijks geven die hoog stond omdat hij geen tegenstander meer had.
Werd ook meerdere keren door Bazoer en Gudelj gewezen naar Dijks als Veltman aan de bal was in de opbouw.

Hij durft die crosspass niet te geven.
daarnaast vind ik zijn inspeelpass te zacht

Rooie

Bericht door Rooie » do jul 30, 2015 9:53 am

Dat valt nu extra op door het contrast met Riedewald naast hem. Die speelt ballen naar voren hard in, z'n ballen in de breedte mogen wat mij betreft wel wat harder.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do jul 30, 2015 10:12 am

Wat mij zorgen baart is dat Veltman dat dus ook deed toen hij debuteerde. Ik kan me nog herinneren dat onze middenvelders moeite hadden met die inspeelbal omdat ze altijd van die zachte ballen waren gewend. Ook z'n crosspass was prima en opkomen deed hij ook regelmatig.

Waar is het precies fout gegaan met 'm? Mag hij soms geen risico nemen van De Boer?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do jul 30, 2015 10:15 am

Mr. Ajax schreef:
LucaS schreef:Gudelj speelde een prima wedstrijd
Vind ik ook. Kan het meestal vinden in Johnk z'n kijk op voetbal, hier niet. Ik heb wel genoeg aan te merken aan Gudelj z'n spel vanavond, maar het viel mij niet op dat ie handelingssnelheid tekort kwam.
Hier hebben we het over een paar maanden nog eens over, stel ik voor.

Overigens, ook Gudelj met zijn Ervaring en Vuur kon niet veranderen dat Ajax wegzakte. Uiteindelijk zijn het de jongens die het beste kunnen voetballen die de (in positieve zin) beslissende dingen doen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jul 30, 2015 10:17 am

Wel een beetje gênant hoor, dit gehak op Gudelj. Ik was niet voor zijn komst, maar geef die jongen wel een kans, en laat hem even acclimatiseren.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do jul 30, 2015 10:30 am

Gehak? Ik stel juist voor hem pas over een paar maanden te beoordelen. Dan zien we wel wie er gelijk heeft.

Verder: ik twijfel aan het nut van zogenaamde karakterspelers, tenzij ze ook héél goed kunnen voetballen.

Nog even over Veltman. De verdedigers lijden m.i. aan het gebrek aan automatismen. Ze moeten eerst nog eens kijken waar de bal heen moet. Bij balverlies moet iedereen zijn positie innemen. Dat is trainbaar, een kwestie van patronen. Dan kan de verdediger de bal bij wijze van spreken blind geven.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do jul 30, 2015 11:16 am

Veltman is een prima verdediger, met (normaal gesproken) een prima inspeelpass. Alleen die fouten moeten eruit. Als dat er niet uit gaat, dan komt hij tekort voor Ajax. En ja, dat mag nu onderhand wel gaan gebeuren. Anders is het tijd voor Heitinga of Mike.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jul 30, 2015 11:32 am

Alles leuk en aardig maar we gaan dit volgende week wel halen toch? Ik geloof dat ik knettergek wordt als we dit nog gaan weggeven.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do jul 30, 2015 11:40 am

Ze hebben het expres gedaan. Zodat de return nog een beetje spannend is. :hypocrite.gif:

Natuurlijk gaat Ajax het halen. :ajaxscarf.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jul 30, 2015 11:40 am

Benji schreef: Mag ik trouwens zeggen dat ik nog nooit zo'n belachelijke tackle heb gezien?
Michel Kramer probeert zich alvast populair te maken bij de kakkies want hij twitterde gisteravond dat het een prima tackle was.

Mano

Bericht door Mano » do jul 30, 2015 11:42 am

brigade zuid schreef:Alles leuk en aardig maar we gaan dit volgende week wel halen toch? Ik geloof dat ik knettergek wordt als we dit nog gaan weggeven.
Halen!!! en dan tegen Lazio met Kishna op de bank :biggrin.gif:

Le T.

Bericht door Le T. » do jul 30, 2015 11:59 am

GangstaRiB schreef:Weet nog steeds niet wat ik van gisteren moet denken. Rapid is een matige tegenstander. Een aantal minuten leek Ajax dat te herkennen en sloeg toe. Maar vanaf minuut 1 in de tweede helft ging het compleet mis. Is het verslapping van de spelers? Hadden ze meer sturing nodig vanaf de kant?
Ik vrees minder. Er onstaat min of meer toevallig een aanval die de rasvoetballers wel is toevertrouwd, daar komt een goal uit en dan gaan ze meteen voetballen. In de rust krijg je dan net zo als voor het begin van de wedstrijd weer meer sturing, en is het voetbal er weer uit. Dan krabbelt het voorzichtigjes weer op, en komt er sturing in de vorm van wissels en zakt het weer weg.

Ik krijg het gevoel dat de goede voetballers, waarvan er nu eindelijk genoeg zijn, worden tegengehouden door de instructies.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do jul 30, 2015 12:00 pm

Yopi schreef: Nog even over Veltman. De verdedigers lijden m.i. aan het gebrek aan automatismen. Ze moeten eerst nog eens kijken waar de bal heen moet. Bij balverlies moet iedereen zijn positie innemen. Dat is trainbaar, een kwestie van patronen. Dan kan de verdediger de bal bij wijze van spreken blind geven.
Bij Veltman zit het in zijn kop. Kortsluiting. Die jongen heeft blijkbaar fantastisch karma, want mensen aaien hem telkens over zijn bolletje na weer een 'Veltmannetje' met de verzekering dat het toch echt - eens - goed gaat komen.
Ik heb nog nooit een verdediger gezien die zoveel krediet heeft. Zou het kunnen dat er zo honderd betere en completere verdedigers op de Hollandse amateurvelden rondlopen?

Lionel

Bericht door Lionel » do jul 30, 2015 12:05 pm

Le T. schreef:
GangstaRiB schreef:Weet nog steeds niet wat ik van gisteren moet denken. Rapid is een matige tegenstander. Een aantal minuten leek Ajax dat te herkennen en sloeg toe. Maar vanaf minuut 1 in de tweede helft ging het compleet mis. Is het verslapping van de spelers? Hadden ze meer sturing nodig vanaf de kant?
Ik vrees minder. Er onstaat min of meer toevallig een aanval die de rasvoetballers wel is toevertrouwd, daar komt een goal uit en dan gaan ze meteen voetballen. In de rust krijg je dan net zo als voor het begin van de wedstrijd weer meer sturing, en is het voetbal er weer uit. Dan krabbelt het voorzichtigjes weer op, en komt er sturing in de vorm van wissels en zakt het weer weg.

Ik krijg het gevoel dat de goede voetballers, waarvan er nu eindelijk genoeg zijn, worden tegengehouden door de instructies.
Hier ben ik het wel mee eens. Frank is een remmende factor.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do jul 30, 2015 12:13 pm

Monkey Tonk schreef: Bij Veltman zit het in zijn kop. Kortsluiting. Die jongen heeft blijkbaar fantastisch karma, want mensen aaien hem telkens over zijn bolletje na weer een 'Veltmannetje' met de verzekering dat het toch echt - eens - goed gaat komen.
Ik heb nog nooit een verdediger gezien die zoveel krediet heeft. Zou het kunnen dat er zo honderd betere en completere verdedigers op de Hollandse amateurvelden rondlopen?
Nee.

De Boer herkent iets van zichzelf in Veltman, denk ik. Het foutje van...

Plaats reactie