Ricardo Kishna

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Yopi
Erelid

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Yopi » wo jul 29, 2015 11:57 am

Hier ben ik het trouwens zeer mee eens:
‘In het topvoetbal krijg je taken mee, dat snap ik heus wel. Geen probleem. Maar Frank de Boer draaft daar in door’
‘Ik speelde op een gegeven moment in dienst van de opkomende linksback, zodat die voorin in balbezit kon komen. Dat soort voetbal is niet des Ajax. Ik kwam niet meer aan mijn acties toe. Was vooral bezig met druk zetten en verdedigen. Dat hoort er allemaal bij, maar voor spelers met een actie in huis moet dat niet de hoofdtaak zijn.
Je hebt Kishna of AEG, en wie geeft de voorzet? Boilesen of Van Rhijn. :excited.gif:

Alexander

Bericht door Alexander » wo jul 29, 2015 12:29 pm

Hesjes op de grond gooien, wat is dat eigenlijk voor gedrag?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo jul 29, 2015 12:37 pm

Niet verheffend, maar ook niet een probleem, zolang hij het bij iedereen doet en niet alleen bij spelers die hij niet mag.

Maar de strekking van het verhaal is duidelijk. De Boer houdt niet van tegenspraak. Hij stelt zich autoritair op en kiest voor bevelen en eisen in plaats van voor een open gesprek. Dit alles in de ogen van Kishna dan.

Alexander

Bericht door Alexander » wo jul 29, 2015 1:05 pm

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=251783

Ook Zivko gaan behoorlijk tekeer op de Boer. Ik zie een tendens, en die bevalt me allerminst.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo jul 29, 2015 1:26 pm

En Mitchell Dijks. De Boer heeft blijkbaar moeite de wisselspelers erbij te houden.

Rooie

Bericht door Rooie » wo jul 29, 2015 1:38 pm

Hoe lang gaat het nog duren voor die bankgaranties binnen zijn? Toch wel treurig dat zo'n relatief grote club zo lang nodig heeft om een bedrag van rond de 4 miljoen euro af te dekken...

Mano

Bericht door Mano » wo jul 29, 2015 1:42 pm

Van Kishna gaan we toch niets meer horen...
die zakt in de vergetelheid

man heeft nog nooit een goede serie wedstrijden neer gezet.

Talent alleen kom je d'r niet. Talent en werk ethos is de sleutel.
Iedereen komt in zijn carrière een trainer tegen die hem niet zint. Moet je mee dealen en ondanks dat toch presteren.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

zeux

Bericht door zeux » wo jul 29, 2015 1:45 pm

Mano schreef:
Talent alleen kom je d'r niet. Talent en werk ethos is de sleutel.
Hij heeft zich wel teruggeknokt van die twee blessures. Met hulp van extra werk van Tamminga.

Dan moet je wel enig doorzettingsvermogen hebben.

Ik hoop vooral dat we over drie/vier jaar niet zeggen: damn, die hebben we laten lopen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Chris

Bericht door Chris » wo jul 29, 2015 2:58 pm

Alexander schreef:http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=251783

Ook Zivko gaan behoorlijk tekeer op de Boer. Ik zie een tendens, en die bevalt me allerminst.
Op de NOS-site staat een genuanceerder beeld. "Ik hou ervan om het randje op te zoeken, maar ik ben geen vervelende jongen" - Zivkovic. Naja, als je de grens op zoekt, kun je er over heen gaan en word je gestraft. Niks mis mee. Ik zie hier ook geen trap na richting de Boer.

http://nos.nl/artikel/2049389-zivkovic- ... ereen.html
Chris a.k.a Giiser

Le T.

Bericht door Le T. » wo jul 29, 2015 4:09 pm

Chris schreef:
Alexander schreef:http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=251783

Op de NOS-site staat een genuanceerder beeld. "Ik hou ervan om het randje op te zoeken, maar ik ben geen vervelende jongen" - Zivkovic. Naja, als je de grens op zoekt, kun je er over heen gaan en word je gestraft. Niks mis mee. Ik zie hier ook geen trap na richting de Boer.

http://nos.nl/artikel/2049389-zivkovic- ... ereen.html
Uiteraard geeft hij geen trap na, dat zou immers een trap tijdens zijn.

Het valt wel op dat er meerdere spelers zijn die aangeven niet te weten wat ze verkeerd doen en niet weten wat ze moeten doen om bij De Boer in de gunst te komen. Een afwachtend type kan daar wellicht goed mee omgaan, maar het lijkt mij aan Ajax om te zorgen dat ook de persoonlijkheidjes tot bloei kunnen komen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Mano

Bericht door Mano » wo jul 29, 2015 5:19 pm

Er zijn ook genoeg spelers die niet met Mourinho en/of van Gaal kunnen omgaan.

dat houd je altijd...

als resultaten uitblijven, gaan de verhalen pas echt tellen....
FdB zal resultaat moeten boeken
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Iniesta

Bericht door Iniesta » wo jul 29, 2015 5:27 pm

Welke spelers geven dan exact aan niet te weten wat verkeerd te doen?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 29, 2015 5:47 pm

Yopi schreef:Een realistisch verhaal van Kishna, eerlijk gezegd.

Vreemd dat hij niet mocht blijven trainen met Tamminga. :confused.gif:
Dat een club dat liever niet heeft snap ik wel.

De club maakt een trainingsprogramma waarmee ze proberen om de spelers zo goed mogelijk fit te krijgen. Daar zitten voetbaltechnische, conditionele en krachttrainingen in. Bij het samenstellen van dat programma houden ze rekening met het wedstrijdprogramma van Ajax en de belastbaarheid van de speler in kwestie. Wanneer een speler dan 'buiten de kaart om' extra trainingen gaat doen ontstaat de kans op overbelasting. Bedenk dat een lichaam sterker zal worden door de rust ná een training en niet tijdens de training. Er zijn genoeg sporters die teveel doen en daardoor per saldo niet optimaal verbeteren of zelfs last van blessures krijgen.

Extra arbeid zal dus minimaal altijd in overleg moeten gebeuren maar als het programma van de club in hun ogen al maximaal is dan zien ze dus liever niet dat iemand iets extra gaat doen.

Nu kun je jezelf afvragen of de club het optimaal voor elkaar heeft (dat weet ik niet) maar vanuit de gedachte dat ze denken dat te hebben is het niet onlogisch dat ze dit geen goed plan vonden.
Nil volentibus arduum

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » wo jul 29, 2015 8:07 pm

Het ongemakkelijke gevoel bekruipt mij dat Ajax veel overeenkomsten vertoont met Michael Schumacher.

Ik zal dit moment - het 'Kishna-moment' - niet snel vergeten. Het moment waarop grillige aanvallers en straatvoetballers met precies het gehalte Ajax-arrogantie dat de club eens groot maakte niet meer in het plaatje pasten.

Omaatje-komuitje-komaatje.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo jul 29, 2015 9:17 pm

Ja, ik vrees ook het ergste voor Muric en Zivko, zo lang De Boer de trainer is.
Ajax!

Mano

Bericht door Mano » do jul 30, 2015 8:41 am

wacht nou eerst maar af tot Kishna boven komt drijven in de Serie A
dan mag je hem gelijk geven tot nu toe heeft ie niets laten zien en heeft FdB gelijk

Ik wilde na de eerste helft van Austria - Ajax schrijven dat het grappig zou zijn als we nu Lazio zouden treffen
maar na de tweede helft... :blackcat.gif:

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do jul 30, 2015 9:41 am

Mano schreef:wacht nou eerst maar af tot Kishna boven komt drijven in de Serie A
dan mag je hem gelijk geven tot nu toe heeft ie niets laten zien en heeft FdB gelijk
'Gelijk hebben'? We hebben het over een uitvoering van voetbal. Binnen zijn eigen filosofie heeft FdB altijd gelijk, net als iedereen. De vraag is of die overeenkomt met de basisprincipes van Ajax-voetbal.

WP_LeGeNd schreef:
‘Bij Ajax kon ik steeds minder in mijn kracht voetballen. Ik voelde me beperkt in mijn vrijheden op het veld. In het topvoetbal krijg je taken mee, dat snap ik heus wel. Geen probleem. Maar De Boer draaft daar in door.’

‘In het topvoetbal krijg je taken mee, dat snap ik heus wel. Geen probleem. Maar Frank de Boer draaft daar in door’
‘Ik speelde op een gegeven moment in dienst van de opkomende linksback, zodat die voorin in balbezit kon komen. Dat soort voetbal is niet des Ajax. Ik kwam niet meer aan mijn acties toe. Was vooral bezig met druk zetten en verdedigen. Dat hoort er allemaal bij, maar voor spelers met een actie in huis moet dat niet de hoofdtaak zijn. ’
Ik dacht dat het wel bekend was bij Ajax mensen, dus misschien ten overvloede, de filosofie is dat een aanvaller - dwz zo een als Kishna met een actie- niet achter een verdediger aanloopt. Laat die back maar lopen, want zo snel als de tegenstander balverlies lijdt speel je meteen die aanvaller aan, bij voorkeur diep. Daarna zal zo'n back wel tien keer nadenken voordat hij weer naar voren loopt. Op die manier houdt je een aanvaller scherp voor een beslissende actie.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op do jul 30, 2015 9:52 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Mano

Bericht door Mano » do jul 30, 2015 9:52 am

Monkey Tonk schreef:
WP_LeGeNd schreef:
‘Bij Ajax kon ik steeds minder in mijn kracht voetballen. Ik voelde me beperkt in mijn vrijheden op het veld. In het topvoetbal krijg je taken mee, dat snap ik heus wel. Geen probleem. Maar De Boer draaft daar in door.’

‘Ik speelde op een gegeven moment in dienst van de opkomende linksback, zodat die voorin in balbezit kon komen. Dat soort voetbal is niet des Ajax. Ik kwam niet meer aan mijn acties toe. Was vooral bezig met druk zetten en verdedigen. Dat hoort er allemaal bij, maar voor spelers met een actie in huis moet dat niet de hoofdtaak zijn. ’
Ik dacht dat het wel bekend was bij Ajax mensen, dus misschien ten overvloede, de filosofie is dat een aanvaller - dwz zo een als Kishna met een actie- niet achter een verdediger aanloopt. Laat die back maar lopen, want zo snel als de tegenstander balverlies lijdt speel je meteen die aanvaller aan, bij voorkeur diep. Daarna zal zo'n back wel tien keer nadenken voordat hij weer naar voren loopt. Op die manier houdt je een aanvaller ook fris en scherp voor een beslissende actie.

Backs lopen tegenwoordig over de hele flank en geven ballen ook voor.
als hij niet meeloopt en de back legt hem op de stropdas :confused.gif:

dat is een leuke gedachte bij een 4-4-2 maar niet bij een 4-3-3
of geldt het alleen voor meneer Kishna? en moeten Milik en AEG wel mee rennen?

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do jul 30, 2015 9:58 am

Mano schreef: Backs lopen tegenwoordig over de hele flank en geven ballen ook voor.

Dat proberen backs al veel langer dan 'tegenwoordig' hoor. Ajax was -ook daar- een trendsetter (Suurbier). Die back interesseert me dus niet veel zolang ik voorin een veel betere aanvaller vrij heb staan.

Voordat je gaat schermen met 4-4-2 en 4-3-3 zou je je misschien eens kunnen verdiepen in de Ajax-school. Als de tegenstander er 3 maakt, maken wij er 4. Wel eens van gehoord? En een aanvaller met een goede voorzet is tegenwoordig al een zeldzaamheid, dus waar heb je het over dat een back een loepzuivere voorzet in huis heeft?

Mano

Bericht door Mano » do jul 30, 2015 11:39 am

Monkey Tonk schreef:
Mano schreef: Backs lopen tegenwoordig over de hele flank en geven ballen ook voor.

Dat proberen backs al veel langer dan 'tegenwoordig' hoor. Ajax was -ook daar- een trendsetter (Suurbier). Die back interesseert me dus niet veel zolang ik voorin een veel betere aanvaller vrij heb staan.

Voordat je gaat schermen met 4-4-2 en 4-3-3 zou je je misschien eens kunnen verdiepen in de Ajax-school. Als de tegenstander er 3 maakt, maken wij er 4. Wel eens van gehoord? En een aanvaller met een goede voorzet is tegenwoordig al een zeldzaamheid, dus waar heb je het over dat een back een loepzuivere voorzet in huis heeft?
Kishna heeft rendement 0!!! (1 op 10 wedstrijden laat ie zich een half uur zien)
en dan wil hij ook niet achter zijn back aan rennen :excited.gif:

met Kishna maak je er geen 4 als je er 3 tegen krijgt
dan verlies je met 0-3 Tenzij hij achter ze back aanrent, dan wordt het 0-2

daarnaast hoeft ie niet achter zijn back aan te rennen, maar hij hoeft zijn back ook niet te laten lopen.
zit nog wat tussen achter je back aan rennen en op het gras gaan zitten wachten tot Ajax weer de bal heeft.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do jul 30, 2015 12:14 pm

Ja Mano, bij jou gaat het ten eerste, zoals je eerder aangaf en zoals nu ook weer blijkt, om gelijk hebben. Bij mij draait het om de Ajax-school.

Ik ben heel langzaam in gaan zien dat er twee soort Ajax-mensen zijn. De eerste gaat het om Ajax-voetbal, de stijl, de school, de filosofie, enzovoorts. Voor de andere supporter is dat bijzaak. Andere clubs hebben net zulke aanhangers als die tweede groep, maar andere clubs hebben niet de typische Ajax-school mensen. De tweede groep zul je niet echt horen als Ajax twee jaar slaapverwekkend voetbal speelt. Ze zijn realistisch. De Ajax-school zit achter de Fluwelen Revolutie en probeert een idealistische kijk in realiteit om te zetten. Dat is natuurlijk veel moeilijker, en vergt veel meer dan alleen maar de huidige situatie te beschrijven en die als het hoogst haalbare te zien. Ik denk dat de schoen daar een beetje wringt.

Mano

Bericht door Mano » do jul 30, 2015 12:57 pm

Monkey Tonk schreef:Ja Mano, bij jou gaat het ten eerste, zoals je eerder aangaf en zoals nu ook weer blijkt, om gelijk hebben. Bij mij draait het om de Ajax-school.

Ik ben heel langzaam in gaan zien dat er twee soort Ajax-mensen zijn. De eerste gaat het om Ajax-voetbal, de stijl, de school, de filosofie, enzovoorts. Voor de andere supporter is dat bijzaak. Andere clubs hebben net zulke aanhangers als die tweede groep, maar andere clubs hebben niet de typische Ajax-school mensen. De tweede groep zul je niet echt horen als Ajax twee jaar slaapverwekkend voetbal speelt. Ze zijn realistisch. De Ajax-school zit achter de Fluwelen Revolutie en probeert een idealistische kijk in realiteit om te zetten. Dat is natuurlijk veel moeilijker, en vergt veel meer dan alleen maar de huidige situatie te beschrijven en die als het hoogst haalbare te zien. Ik denk dat de schoen daar een beetje wringt.
Hier verlies ik je een beetje :confused.gif:

Ik vind Kishna een talent maar geen goede voetballer. Dat hij vervolgens 'huilt' dat hij moet meeverdedigen daar heb ik dan moeite mee. Puur omdat ik meer rendement verwacht van zo'n talent.
Dan kan het een typische Ajax voetballer zijn maar als je niet bewijst die 'titel' waardig te zijn, dan vind ik je heel snel irritant. Gezien het gemak dat ze hem hebben laten gaan, ben ik daar niet alleen in.

Dus omdat ik vind dat hij niet moet zeiken en zijn back niet mag laten gaan, ben ik van de tweede groep?
De realist die slaapverwekkende voetbal ambieert :confused.gif:

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » za aug 08, 2015 12:24 pm

Kishna, inmiddels bij Roma, heeft een van de beste voorzetten in NL. Ik ken de filosofie wel dat een aanvaller achter zijn back aan moet lopen, maar het gaat bij mij eerst om het afwegen van de aanvallende kwaliteiten van, in dit geval, de linksbuiten en de rechtsback.

Daarnaast offer je techniek op, want verfijnde techniek is het eerst dat verdwijnt bij vermoeidheid. Dus ik wil een uitgeruste spits die scherpte bewaart voor de beslissende actie. Wat die back doet, en hoe gevaarlijk die is, laat ik aan de rest van het team over. Dat is een afweging. Als ik, zoals Cruijff indertijd bij F'noord, Stanley Brard op linksbuiten heb staan wordt het een hele andere afweging. Uiteraard wordt mijn vrijstaande aanvaller meteen aangespeeld bij balverlies van de tegenstander. Anders heeft het hele idee geen zin. (Als hij niet vrijstaat omdat een andere verdediger de zone dekt, heb ik aanvallend meestal te maken met een een-tegen-een situatie, dus dat moet je als team kunnen uitspelen).

Maw, je gaat, zeker bij Ajax, ten eerste van je eigen kwaliteiten uit. Aanpassen aan de tegenstander is niet de prioriteit. Laat die tegenstander zich maar aan Ajax aanpassen. Maar als Ajax de bal herovert, en het voordeel niet meteen uitbuit, omdat een balletje breed ook wel aardig leek, is het voordeel alweer weg. Dat is het probleem bij het huidige Ajax. Voordeel wordt niet snel genoeg herkent, omdat balbezit een aardig alternatief lijkt. En via een dergelijk gebrek aan effectiviteit kom je dan al snel uit bij de linkerspits die -dan maar- achter zijn back aan gaat rennen. Want je moet toch wat.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » za aug 08, 2015 6:36 pm

Zou ie vandaag nog wat leuzen hebben gekalkt in het Joods kwartier van Rome? :ajaxsmiley.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za aug 08, 2015 6:42 pm

Zeg mods, hij is geen Ajacied meer, dus wat betreft verdwijnt ie zsm uit deze forumcontreien.

Plaats reactie