Wielrennen
Moderator: mods
Re: Wielrennen
Wel vier Nederlanders in de groep van rond de 12
Ik was even met iets anders bezig, zag ik nu uit een ooghoek dat Gesink even moest lossen net?
En schakelde Froome fout?
Thomas wel naar de klote inmiddels. Die is Gesink wel kwijt.
En schakelde Froome fout?
Thomas wel naar de klote inmiddels. Die is Gesink wel kwijt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Gesink heeft het zeer lastig bij versnellingen maar komt (met hulp van Kruiswijk) wel steeds redelijk snel terug.
Beetje onduidelijk wat er met Froome gebeurde.
Gesink gaat over Thomas heen, maar Nibali zal hem wel passeren denk ik
Yes, Nibali gaat Gesink wel voorbij, maar dat zat er natuurlijk ook in.Iniesta schreef:Gesink heeft het zeer lastig bij versnellingen maar komt (met hulp van Kruiswijk) wel steeds redelijk snel terug.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Sterk gereden van Nibali. Hij is er nog niet, maar de voorsprong blijft steeds net boven de 2 minuten. Volgens mkij is deze berg ook niet steil genoeg om iets te proberen voor Quintana. Die rijdt wel tweede plaats klassement, maar heeft helemaal niets laten zien.
De Belg is onbereikbaar bij mij (iets met kabeltouwtjes), dus ik moet het doen met Ducrot-de-clichéfabriek-op-repeat (met pseudo-literaire ambities ook nog). Wat een straf.
Quintana toch.
Wat een etappe!!! Top!
Vreselijk hè! Erger me ook groen en geel aan die twee. Komen constant met lulverhalen en zitten er vaak naast met wat ze zeggen en wat we zien...zeux schreef:De Belg is onbereikbaar bij mij (iets met kabeltouwtjes), dus ik moet het doen met Ducrot-de-clichéfabriek-op-repeat (met pseudo-literaire ambities ook nog). Wat een straf.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Maar, wat een heerlijke etappe.
- Monkey Tonk
Mooi gedaan van Nibali. Maar waarom wacht Quintana zo lang? Neem wat meer risico als je de Tour wilt winnen.
De ware Froome, dus niet dat beschaafde net wat te correcte mannetje voor de camera, schold Nibali na zijn winst de huid vol. Ik blijf hopen dat ze hem er morgen afrijden.
De ware Froome, dus niet dat beschaafde net wat te correcte mannetje voor de camera, schold Nibali na zijn winst de huid vol. Ik blijf hopen dat ze hem er morgen afrijden.
Hij pakt een halve minuut op deze klim, maar ik weet niet of er veel meer in had gezeten. Daarvoor was dat laatste stuk niet moeilijk genoeg en liep de weg te geleidelijk omhoog. Het is echter wel een speldenprik die aankomt. Het is voor het eerst dat Froome kwetsbaar blijkt. Mentaal is dat wel belangrijk. Als Quintana morgen aan de voet van de Alpe voluit er voor gaat, moet ik nog zien of Froome kan volgen en of hij dan op een lange kjlim er niet doorheen zakt. Zo overtuigend rijdt Froome niet in de Alpen. Moet Movistar de koers wel op de eerste berg hard maken, zodat Froome snel zijn helpers kwijt is. En dan is de vraag: wil Valverde meedoen in een gecombineerde aanval om Quintana een outside chance te geven op Alpe d'Huez?Monkey Tonk schreef:Mooi gedaan van Nibali. Maar waarom wacht Quintana zo lang? Neem wat meer risico als je de Tour wilt winnen.
Het is niet snel goed hier...Froome is te correct totdat hij een keer boos wordt, dan is hij weer onsportief.
De logica.
Triest en hypocriet volk trouwens dat langs de kant staat. Froome is een geweldige wielrenner, maar hij wordt deze Tour massaal uitgescholden, er is een beker urine naar hem gegooid en gisteren werd hij bespuugd. Wat een debielen.
De logica.
Triest en hypocriet volk trouwens dat langs de kant staat. Froome is een geweldige wielrenner, maar hij wordt deze Tour massaal uitgescholden, er is een beker urine naar hem gegooid en gisteren werd hij bespuugd. Wat een debielen.
Wielrennen
Heb zelf nog een stukje gefietst op de glandon, en heb toevallig een Sky shirt van twee jaar terug.
Zelfs ik kreeg 2 negatieve reacties (terwijl je me kruipend nog kan bijhouden bergop), 1 waarschijnlijk ludiek maar een ander echt agressief negatief. Sommige mensen leven toch wel een erg triest leven dacht ik maar...
Overigens was de performance van Nibali vorig jaar een stuk verdachter dan wat Froome tot dusverre laat zien. Op de eerste berg waren het m'n Contador, quintana en Nibali die onder hun niveau fietsten, waardoor de performance van Froom zo buitengewoon leek.
Zelfs ik kreeg 2 negatieve reacties (terwijl je me kruipend nog kan bijhouden bergop), 1 waarschijnlijk ludiek maar een ander echt agressief negatief. Sommige mensen leven toch wel een erg triest leven dacht ik maar...
Overigens was de performance van Nibali vorig jaar een stuk verdachter dan wat Froome tot dusverre laat zien. Op de eerste berg waren het m'n Contador, quintana en Nibali die onder hun niveau fietsten, waardoor de performance van Froom zo buitengewoon leek.
- Monkey Tonk
Natuurlijk is het gestoord dat er urine naar hem gegooid wordt. En dat hij daar na afloop voor de cameras over klaagt is volkomen terecht. Maar dat hij precies zo pieperig doet en Nibali publiekelijk onder de bus gooit omdat die niet 'netjes' op hem wachtte heeft een bergenhoog lulletje rozewater gehalte. Ten eerste was Nibali de hele dag al in de aanval. Maar zelfs dat valt weg tegen het feit dat Froome al een paar dagen roept dat zijn ploeg alleen nog op aanvallen van Quintana en Valverde zal reageren.Baseman schreef:Het is niet snel goed hier...Froome is te correct totdat hij een keer boos wordt, dan is hij weer onsportief.
De logica.
Wellicht was hij wat over zijn toeren doordat hij continu te maken heeft met vervelende reacties vanuit publiek en het kamp van de pers. Ik kan me best voorstellen dat je dan een keer met wat meer emotie reageert.
Maar Froome moet zich niet druk maken. Nibali mag aanvallen want de koers is gewoon open. Hij heeft bovendien van Nibali in deze Tour niets meer te duchten en als er geen hele gekke dingen gebeuren staat hij zondag met het geel in Parijs. En dat is dan gewoon helemaal terecht. Hij heeft duidelijk laten zien dat hij de sterkste was. Attent gereden in het begin, direct de macht gegrepen in de bergen en daarna geen moment echt in gevaar geweest. Wat mensen ook van hem denken, die trui komt hem toe.
Maar Froome moet zich niet druk maken. Nibali mag aanvallen want de koers is gewoon open. Hij heeft bovendien van Nibali in deze Tour niets meer te duchten en als er geen hele gekke dingen gebeuren staat hij zondag met het geel in Parijs. En dat is dan gewoon helemaal terecht. Hij heeft duidelijk laten zien dat hij de sterkste was. Attent gereden in het begin, direct de macht gegrepen in de bergen en daarna geen moment echt in gevaar geweest. Wat mensen ook van hem denken, die trui komt hem toe.
Nil volentibus arduum
Lotto gaat niet voor de etappe blijkbaar. Alles op beschermen Gesink.
En net als ik het typ, springt Kruiswijk naar het groepje Braguil/Majka.
En net als ik het typ, springt Kruiswijk naar het groepje Braguil/Majka.

Maar Kruiswijk heeft niet de benen van gisteren lijkt het.
Ik begrijp daar nooit ene hout van. Waarom laten ze die kopgroep 8 minuten weglopen? Met iets harder trappen hadden ze dat tot een minuut of vier kunnen beperken. De energie die ze nu moeten leveren om dat gat dicht te rijden is echt verspilde energie.
Het gaat nu wel los, en dan is de vraag: hoe houden Gesink en Mollema zich?
Froome kan volgens mij niet veel, is kwetsbaar.
Yes! Quintana gaat. Spel op de wagen. Fijn.
Gesink en Mollema, beiden niet.
En Quintana lukt het niet weg te komen.
Gesink en Mollema, beiden niet.
En Quintana lukt het niet weg te komen.
Porte moet het doen. Goed ploegenspel om hem gisteren een 'rustdag' te geven, zodat hij vandaag zo fris mogelijk als meesterknecht Froome kan helpen. Waarvan akte.zeux schreef:Froome kan volgens mij niet veel, is kwetsbaar.
Man tegen man nu.
Gezien dat vlakke stuk was Quintana nooit vooruit gebleven. Op de Alpe tweede poging hopelijk. Vanaf de voet.