Voorbereiding 2015-2016

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: Voorbereiding 2015-2016

Bericht door peter » vr jul 17, 2015 6:12 pm

Op basis van 10 minuten zie ik al wel dat Dijks zich niet ontwikkelt heeft bij WillemII. :smallgrin.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » vr jul 17, 2015 6:23 pm

Zo slecht is het niet. En ach, hij speelt ipv Boilesen, dus dat is altijd een vooruitgang.

Ik vind het best te pruimen. Er wordt ook wat sneller naar voren gespeeld dan vorig seizoen.
I think I lost my fucking headache

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jul 17, 2015 6:25 pm

Heeft zich prima hersteld van de eerste 10 min. Geniet vooral van Sinkgraven en Riedewald.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel

Bericht door Lionel » vr jul 17, 2015 6:34 pm

Peter schreef:Op basis van 10 minuten zie ik al wel dat Dijks zich niet ontwikkelt heeft bij WillemII. :smallgrin.gif:
Die is echt slecht he. Heeft echt 0,0 talent. Wat een drama.
IK GELOOF!!!!!!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jul 17, 2015 6:35 pm

Tete.... Echte verdediger :biggthumpup.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr jul 17, 2015 6:57 pm

LucaS schreef:Zo slecht is het niet. En ach, hij speelt ipv Boilesen, dus dat is altijd een vooruitgang.
Veel strijd en fysiek, maar weinig voetbalkunde. Lijkt me een forse kaartenverzamelaar. Misschien toch maar een extra linksback kopen voor al die schorsingen straks? Sowieso speelt Ajax een stuk geniepiger. Zitten een paar gemene overtredinkjes bij.
Ik vind het best te pruimen. Er wordt ook wat sneller naar voren gespeeld dan vorig seizoen.
Dat wel gelukkig, maar de opbouw blijft nog steeds erg moeizaam. En dan stelt Wolfsburg Ajax nog niet eens serieus op de proef. Vanaf het middenveld is er wel meer dreiging met Klaassen als 10 en Sink en Bazoer daarachter. Aanval maakt nog niet al te veel klaar in en rond de 16. Fischer werkt hard, Milik is vrijwel onbereikbaar en onzichtbaar, AEG heeft de nodige vastlopers met zijn rushes.

Ik vind het wel positief dat Ajax sneller druk naar voren zet en niet meer steeds naar achteren loopt. Heeft toch al een paar bruikbare balheroveringen opgeleverd.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jul 17, 2015 6:59 pm

Tete, Riedewald en Sinkgraven maken een goede indruk.

Op zich ben ik wel te spreken over de keuzes van De Boer. Alleen Dijks er nog uit, en Kishna mag erin.

Ik ben wel benieuwd naar die Duitser. Zit hij op de bank?

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jul 17, 2015 6:59 pm

Yep, zit op de bank.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jul 17, 2015 7:25 pm

:blub.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jul 17, 2015 7:25 pm

Schitterende goal. :biggthumpup.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jul 17, 2015 7:26 pm

Ps Menig komt erin en Kishna blijft op de bank, dan weet je het wel.

Mooie voorzet Menig en dan zo'n fout. :blush.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jul 17, 2015 7:29 pm

Twee assists van Menig binnen 1 minuut. :hypocrite.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr jul 17, 2015 7:54 pm

Dat was echt prima te pruimen voor een oefenduel, zeg.

Middenveld staat gewoon goed en met Riedewald en Tete in de verdediging ga je er (op basis van dit duel) erg op vooruit.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jul 17, 2015 8:03 pm

Als we deze tendens doorzetten, gaat het leuk worden dit seizoen. :smile-ajax.gif:

Met een frissere El Ghazi komt er voor wat stootkracht bij. Achterin en middenveld prima. :biggthumpup.gif:

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr jul 17, 2015 8:24 pm

Peter schreef:Dat was echt prima te pruimen voor een oefenduel, zeg.
Yep, leuke pot. Niet altijd even vriendschappelijk, maar dat vind ik eigenlijk niet zo erg. Ajax vond ik steeds meer een zaalvoetbalclub voor koorknapen worden. Kennelijk is dat nu wat aan het kenteren.
Middenveld staat gewoon goed...
Er zit in ieder geval meer dreiging naar voren in met dit middenveld. Maar de gaten werden naarmate de wedstrijd vorderde wel weer schrikbarend groot. De ruimtes waren in de 2e helft soms niet meer te belopen. Ook weer door een achterste lijn die erg veel twijfelde met naar voren of naar achteren verdedigen, waardoor de linies veel te ver uit mekaar kwamen te staan. Gelukkig was Wolfsburg ons op zulke momenten genadig. Sowieso blijft de opbouw vanuit de verdediging erg, erg moeizaam. De aanval overtuigt me trouwens ook niet echt door vooral teveel einzelgängerwerk. Samenwerking tussen die 3 voorin is ver te zoeken. De intenties met het meer naar voren spelen zijn natuurlijk wel zeer welkom. Vroeg forechecken staat eindelijk ook weer eens op het menu. Maar er zijn dus nog wel de nodige ouwe mankementen waar wat mee moet gebeuren. Maar goed, we zijn nog maar net onderweg in de voorbereiding, misschien verbetert dat nog.
... en met Riedewald en Tete in de verdediging ga je er (op basis van dit duel) erg op vooruit.
Tete vond ik zeker een stabiele en zelfbewuste indruk maken. Daar kan Rhijn nog wel eens een hele klus aan krijgen. Riedewald heeft best wel een soevereine uitstraling in het veld, maar hij mag nog wel wat dwingender naar voren worden. En in het pure verdedigen werd ie een paar keer heel erg fors uitgespeeld. Maar ja, met De Bruyne 1 op 1 op snelheid tegenover je komt er natuurlijk geen prutser op je af.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr jul 17, 2015 8:42 pm

Heb hier in Griekenland niets kunnen zien, maar de opmerking "we zijn nog maar net onderweg in de voorbereiding" is uiterst relatief als je over 12 dagen om het "echie" moet spelen...

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr jul 17, 2015 9:20 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Heb hier in Griekenland niets kunnen zien, maar de opmerking "we zijn nog maar net onderweg in de voorbereiding" is uiterst relatief als je over 12 dagen om het "echie" moet spelen...
Verrek, je hebt gelijk. Het is de 29ste al. Dat had ik even over het hoofd gezien. Dat is inderdaad erg kort dag. Hopelijk val er tussen de linies toch nog wat af te stemmen naar een aanvaardbaar niveau in die 12 dagen. Zodat we straks bij een uitbraak niet onnodig in het mes gaan lopen. Of zodat we niet te snel op apegapen liggen, omdat het middenveld weer eens veel te veel meters heeft moeten maken.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za jul 18, 2015 9:58 am

Ach ja, oefenpotjes...

Ik ben in elk geval blij dat Bazoer en Sinkgraven worden opgesteld. Vuur en Passie zitten op de bank.

wimpey

Bericht door wimpey » za jul 18, 2015 10:21 am

Net de hi lights gezien. Best aardig. Sinkgraven is mijn favo Ajacied, die jongen ziet het spel en kan wat ie ziet omzetten. Een on-TH achtig goede aankoop. :biggthumpup.gif:

Gudelj van 6 M zit dus op de bank, omdat Bazoer beter blijkt. Dat hadden ze met z'n zovelen dus weer eens lekker ingeschat. :excited.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za jul 18, 2015 10:27 am

Ach, De Boer met zijn gezeur over passie en vuur... :excited.gif:

Ik las laatst ergens dat Ajax een nieuwe Jan Wouters nodig heeft. Een sloper. Typerend: ze vergeten dat Wouters heel aardig kon ballen. Tactisch was hij sowieso ijzersterk. Wouters stond altijd op de goede plaats, terwijl Gudelj in het rond rent in de hoop op de goede plaats uit te komen.

Sinkgraven en Bazoer hebben iets extra's, dat zie je zo. Klaassen en Riedewald zijn ook goede voetballers.

wimpey

Bericht door wimpey » za jul 18, 2015 10:34 am

Yopi schreef: Sinkgraven en Bazoer hebben iets extra's, dat zie je zo. Klaassen en Riedewald zijn ook goede voetballers.
Tete ook. Veel betere verdediger dan Mc Dreamy Van Rhijn.

Voorhoede blijft matig. Ik heb aan een actie van die Younes genoeg om te zien dat het geen explosieve speler is. Fischer rent zichzelf in z'n ijver weer eens voorbij i.p.v. te doseren. AEG ziet slechts de bal en het doel. Kan ook niet doseren. Bij gebrek aan goede aanvallers komt er vanzelf een opstelling met 4 middenvelders uit rollen.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za jul 18, 2015 10:57 am

Aangenaam verrast over de manier waarop Jong Ajax (gemiddelde leeftijd 21!) niet onder deed tegen de nummer 2 van Duitsland. Tete en Riedewald speelden heel solide, nota bene 19 en 18 jaar pas. Het middenveld staat goed zo, niks meer aan doen. Dijks moet simpeler spelen, zijn verdedigende taken uitvoeren en zo snel mogelijk de bal inleveren bij een met hetzelfde kleur shirt. De aanval is nog ondermaats maar daar moeten we ook wat geduld mee hebben aangezien El Ghazi nog in de Ramadan zat, Fischer is op de weg terug van een jaar blessureleed en Milik daarvan weten we dat hij zijn waarde heeft zodra hij goed in stelling wordt gebracht, gisteren was daar geen moment sprake van. Ik maak me alleen grote zorgen over Cilessen (als hij vertrekt zijn we fucked) en de spoeling voorin is dun; van die sanogo en younes ben ik niet onder de indruk en ik ben bang dat we Kishna niet meer terugzien.
Ajax!

columbus

Bericht door columbus » za jul 18, 2015 11:12 am

Middenveld is inderdaad prima. Bovendien heb je op de bank prima vervangers. Blijf de opbouw van achter uit vreselijk traag vinden en Dijks moet zich beperken tot verdedigen. Tete speelde m.i. erg goed. Voorin is en blijft het behelpen. Fischer en Ghazi staan met oogkleppen op en spelen ren je rot voetbal, Milik staat op een eiland. Younes is stijf rechts, vraag me af waarom hij in godsnaam voor de linkerkant is gekocht.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za jul 18, 2015 12:13 pm

Milik moet in stelling gebracht worden. Helaas heeft hij twee spelers naast zich die dat juist niet doen, maar steeds voor eigen kans gaan.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za jul 18, 2015 1:34 pm

Achterin en het middenveld zit zo wel goed. De hierboven verguisde reserves gaan we nog hard nodig hebben. Gudelj, Heitinga, Andersen, Sanogo, Younes, Van Rhijn , Mike gaan echt wel aan spelen toekoemen. Fijn om die achter de hand te hebben. Het siert FdB dat hij ook gewoon de sterkste opstelt en niet de aankopen geforceerd opstelt.

Voorin zal het nog zoeken zijn. El Ghazi is de enige 'zekerheid'. Ik kan Sanogo nog niet goed beoordelen, maar als dat echt een aanspeelpunt is, dan zal het niet lang duren dat die in de spits terecht komt. Links zal voorlopig Fischer de voorkeur krijgen. We hebben wel een stuk meer power in het team dan voorheen: met Tete, Riedewald, Dijks, Bazour, El Ghazi en straks eventueel Sanogo is dat een extra wapen.

Het middenveld is ons hart: Klaassen (terecht de aanvoerder van dit team in woorden en daden), Bazour en Sinkgraven; daar zit alles in. Scorend vermogen, dynamiek, individuele klasse, karakter en power. :biggthumpup.gif: Het allermooiste van gisteren is de stap naar meer vooruit voetballen. Consequentie is dat we af en toe er wel uitgecounterd zullen worden, maar dat moeten we maar op de koop toenemen. Essentieel daarin is het drukzetten. Een ander groot voordeel met deze verdediging is dat we achterin veel snelheid hebben zitten: Tete, Riedewald en Dijks. Veltman daartussen als slimme verdediger die bijna altijd goed staat. Ik heb zin in het nieuwe seizoen! :smile-ajax.gif:

Plaats reactie