Ricardo Kishna

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Le T.

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Le T. » zo jul 12, 2015 1:42 pm

Hij kan inderdaad niet op veel prestaties bogen, maar het is ook aan een club om iets met talent te doen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma jul 13, 2015 9:06 am

Hij heeft zware blessures gehad. Raiola wil cashen. Je weet maar nooit hoelang de carrière van Kishna duurt.

Kishna heeft afgelopen seizoen wel kansen gehad, vind ik. Veel liet hij niet zien.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma jul 13, 2015 9:55 am

Kishna gaat Ajax verlaten, alle signalen staan die kant op.

FdB wil naar een groep van 18 personen die volwaardig zijn, aangevuld met talenten als Cherny, Van Beek, Muric et cetera.
Als je naar de aanval kijkt, dan zijn El Ghazi, Milik, Fischer 'zekerheidjes'. Daar komt nog een spits bij (Sanogo!?) en nog een vleugelspits (Sisto alsnog!?).

Hetzelfde kun je voor de andere linies doen:
Keepers: Cillessen & Boer.
Achterhoede: Tete, Van Rhijn, Veltman, Riedewald, Heitinga, Dijks
Middenveld: Klaassen, Gudelj, Bazoer, Sinkgraven, Serero of Andersen
Aanval: El Ghazi, Milik, Fischer, Sanogo/andere aankoop (of huur), Sisto/andere aankoop

Totaal 18 spelers. Daarachter komen de talenten. Schone zal erbij worden gehouden verwacht ik.

Verkoop: Viergever, Mike?, Boilesen, Serero, Kishna
Verhuur: Andersen (afhankelijk van wat ze met Serero doen)?, Menig.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma jul 13, 2015 10:06 am

Verkeerde topic, maar het zal me niet verbazen als Mike v/d Hoorn in de basis begint dit seizoen.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma jul 13, 2015 11:00 am

Ajaciedjuh schreef:Kishna gaat Ajax verlaten, alle signalen staan die kant op.
Helaas, ja.

Misschien beter voor die jongen. Hij kan het niet vinden met De Boer.

columbus

Bericht door columbus » ma jul 13, 2015 11:45 am

Denk dat vooral de Boer het niet met hem kan vinden. Loopt niet in de pas...

Erg jammer mocht hij vertrekken

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma jul 13, 2015 11:54 am

Denk het ook. De Boer houdt niet van eigenwijs.

Het spijt mij ook. Ik vind dat eigenwijze juist leuk. Maar hij doet er beter aan te vertrekken, denk ik. Hoe vaak komt hij nog aan de bak nu Victor Fischer terug is?

Arthur

Bericht door Arthur » ma jul 13, 2015 12:05 pm

Je ontkomt er ook niet aan dat het rendement van Fischer vele malen hoger is dan dat van Kishna, maar het blijft zonde omdat je het gevoel hebt dat er zoveel meer in zit.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma jul 13, 2015 12:20 pm

Als je presteert is dat eigenwijze totaal geen probleem. Het komt extra naar voren als je slecht presteert.

T.a.v. Fischer: jeugd en 1ste seizoen zeker m.b.t. rendement. Laatste seizoen, was ook Fischer niet efficiënt.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma jul 13, 2015 12:34 pm

Fischer is de opportunist, Kishna de man (jongen) van de mooie techniek. Het is maar waar je de voorkeur aan geeft.

Kishna zou, mits, mits, mits, een topspeler kunnen worden. Bij Fischer zie ik dat niet zo.

Arthur

Ricardo Kishna

Bericht door Arthur » ma jul 13, 2015 6:20 pm

Yopi schreef:Fischer is de opportunist, Kishna de man (jongen) van de mooie techniek. Het is maar waar je de voorkeur aan geeft.
Alles draait om rendement. Voorlopig heb je als team niet meer aan Kishna dan je had aan Lukoki of De Sa, ook al ziet het er veel sierlijker uit. Als je gelooft dat het rendement nog kan komen dan moet je daar vol in investeren, maar ik heb zo mijn twijfels.

Le T.

Bericht door Le T. » ma jul 13, 2015 6:59 pm

Yopi schreef:Kishna zou, mits, mits, mits, een topspeler kunnen worden.
Een van die mitsen is Ajax. De doorontwikkeling van spelers uit de jeugd is al jaren het probleem, wellicht zijn het er te weinig, maar het niveau waarop de jonge talenten in het eerste komen is best OK, maar vervolgens staan ze per saldo twee van de drie jaar stil in hun ontwikkeling. Dat moet de club en met name de trainers zich aantrekken.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma jul 13, 2015 8:51 pm

Een van die mitsen is de hoofdtrainer. Die moet wel van echte vleugelspelers houden en niet kiezen voor types als Schöne.

Dat is inderdaad de keuze: vol in Kishna investeren of laten gaan.

Alexander

Bericht door Alexander » ma jul 13, 2015 9:54 pm

Ik word misselijk van de Boer. Eindelijk een echte vleugelspeler met specifieke kwaliteiten. Meneer loopt niet in de pas en nu haalt Ajax weer een 2e rangs Duitser. Ik ben totaal klaar met deze trainer.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma jul 13, 2015 10:54 pm

FdB wil naar een groep van 18 personen die volwaardig zijn, aangevuld met talenten als Cherny, Van Beek, Muric et cetera.
Als je naar de aanval kijkt, dan zijn El Ghazi, Milik, Fischer 'zekerheidjes'. Daar komt nog een spits bij (Sanogo!?) en nog een vleugelspits (Sisto alsnog!?).

Hetzelfde kun je voor de andere linies doen:
Keepers: Cillessen & Boer.
Achterhoede: Tete, Van Rhijn, Veltman, Riedewald, Heitinga, Dijks
Middenveld: Klaassen, Gudelj, Bazoer, Sinkgraven, Serero of Andersen
Aanval: El Ghazi, Milik, Fischer, Sanogo/andere aankoop (of huur), Sisto/andere aankoop

Totaal 18 spelers. Daarachter komen de talenten. Schone zal erbij worden gehouden verwacht ik.

Verkoop: Viergever, Mike?, Boilesen, Serero, Kishna
Verhuur: Andersen (afhankelijk van wat ze met Serero doen)?, Menig.
Help! Die verdediging, dat is me toch een partij droevig. Wat mij betreft ligt daar echt de prioriteit qua versterkingen.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma jul 13, 2015 11:07 pm

Hoop dat hij blijft. Heb het gevoel dat er bij Kishna nog veel rek in zit. Vorig jaar was een leerjaar.
Ajax!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di jul 14, 2015 8:05 am

Ik hoop het ook, maar ik zie het niet gebeuren. De Boer moet hem niet.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di jul 14, 2015 8:16 am

Yopi schreef:
Helaas, ja.

Misschien beter voor die jongen. Hij kan het niet vinden met De Boer.
Dat krijg je als een degelijke verdediger het zes jaar voor het zeggen krijgt bij Ajax. Een grillige aanvaller als Kishna heeft meer baat bij de begeleiding van iemand als, pak 'm beet, Tsjeu La Ling. Een andere grillige aanvaller.

FdB zit er nu te lang en zijn invloed begint verstikkend te worden. Ik hoop dat het komende seizoen mijn ongelijk bewijst, maar ik zie de spelvreugde niet snel terugkeren. Die moet van binnen komen, en niet vanuit een plichtmatige instelling (en angst voor fouten die zich vertaalt in het veilige afleggen van initiatief, zichtbaar in de hele ploeg). Natuurlijk speelt Kishna minder als hij het niet eerst van binnen voelt. Dat soort spelers zitten vaak tussen twee uitersten, -schitterend of onzichtbaar-, met weinig ertussen. Moet je kijken hoe slecht Ronaldo doorgaans speelt bij Portugal. Geen schim van zichzelf.

Kishna kan een topper worden. Nog steeds. En als ik, als Ajaxsupporter, moet kiezen tussen Kishna en FdB is dat heel makkelijk. Kishna stond bol van het vertrouwen toen hij vanuit de jeugd bij Ajax-1 binnenkwam. Waar is dat vertrouwen nu? En waarom? Staat dat niet haaks op de spirit van de FR?

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di jul 14, 2015 8:24 am

Ik ook; Frank de Boer, everyday of the week and twice on Sundays. Kishna bakt er geen klote van, de Boer viermaal op rij kampioen, mensen vergeten zo makkelijk.
YNWA

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di jul 14, 2015 10:31 am

De Boer is een conservatieve en voorzichtige man, dat zie je aan zijn team terug. Ik verlang naar een coach als Cruijff of Van Gaal, iemand die vertrouwen heeft in zijn spelers en vooruit durft te voetballen.

Niet alleen wat Kishna betreft, hoor. Neem Bazoer, die kan volgens De Boer niet als VM spelen, 'daar is hij niet aan toe'. En dus moet Klaassen daar staan, met alle gevolgen van dien. Ik zeg je: Bazoer kan het best. Poep-in-de-broek-Frankie ziet constant beren op de weg, en neemt daardoor zulke rare beslissingen dat er inderdaad beren op de weg zijn.

Kishna is totaal niet vrij in zijn hoofd, dat zie je zo. Hij hoeft maar iets verkeerd te doen of hij wordt gewisseld en zit de volgende wedstrijd op de bank. Daardoor begint zo'n jongen te twijfelen. Hetzelfde zag je met Fischer het jaar daarvoor. Die kwam ook geen etalagepop mee voorbij, terwijl hij normaal gesproken veel te goed is voor de verdedigers in de Eredivisie.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jul 14, 2015 1:24 pm

Ik heb juist de indruk dat De Boer regelmatig véél vertrouwen aan spelers geeft. Er zijn er genoeg die lang mochten blijven staan, ook als ze niet direct iets lieten zien.

Jij noemt nu Fischer maar die speelde volgens mij wel gewoon in de periode dat hij zo met zichzelf in de knoop zat. Dat had volgens mij overigens vooral te maken met het feit dat hij heel geforceerd op zoek was naar doelpunten.
Nil volentibus arduum

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di jul 14, 2015 7:27 pm

Maar wie geeft hij vertrouwen? Sig, die er niet veel van bakt. Spelers die individueel iets extras brengen zijn bij FdB een heel ander verhaal. Iemand die zo denkt als FdB wordt zelf verdediger, en geen aanvaller. Prima. Geen probleem. Alleen moet het niet zo zijn dat hij als trainer de aanvallers (daar reken ik Sig niet onder, want die staat bij mij in de jeugd centraal achterin) mentaal in de weg gaat lopen. Het lijkt er soms op dat de mindere spelers vertrouwen krijgen want die moeten omhoog naar de middelmaat, en de beteren krijgen weinig vertrouwen, want die moeten ook naar de middelmaat. Op die manier wil FdB blijkbaar zijn team als collectief naar een hoger niveau laten sudderen. Voor mij zou het veel logischer zijn om de beste spelers het team naar een hoger niveau te laten tillen. Maar ja. Wachten we al jarenlang op twee sterke vleugelspitsen om het Ajaxspelletje mee te spelen, en dan durft FdB ze niet allebei op te stellen omdat het verdedigend wel eens te kwetsbaar zou kunnen zijn. Dan houdt het toch op?

Voor iemand als Kishna is het bijzonder lullig, want het kan zomaar het verschil zijn tussen een latere carriere bij Barca of Olympiakos.

Khraa

Bericht door Khraa » di jul 14, 2015 8:08 pm

Ik vind het een beetje te makkelijk om het allemaal op het conto van FdB te gooien.

Kishna zit bij Raiola en zo gedraagt hij zich ook. Als ik mijn zin niet krijg of ik een keer niet goed speel dan vraag ik ome Mino om me bij Juve (of andere Italiaanse kutclub) te stallen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

LucaS

Bericht door LucaS » di jul 14, 2015 8:32 pm

Kishna heeft toch ook geen reet laten zien? Zelfs niet dat hij talentvol is, ook dat heb ik slechts van horen zeggen.
I think I lost my fucking headache

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di jul 14, 2015 8:54 pm

Hij was op zijn best toen hij net uit de jeugd kwam. Zegt alles. De jeugdopleiding is namelijk wel 'Ajax'. Het eerste valt uit de toon, wat dat betreft.

Boordevol vertrouwen zat Kishna toen. Beslissende actie in de Kuip oa, en een schitterend doelpunt thuis. Hij speelt nu inderdaad niet meer vrijuit. Voor mij omdat het gezeik van FdB door zijn kop spookt. Een goede trainer maakt je beter. Dat lijkt me een simpel feit. Voor Kishna hoop ik daarom dat hij weg kan. Bij dit Ajax, op het verkeerde spoor, wordt hij niet beter. Kishna toont genoeg goede wil naar FdB. Alleen is het, volgens mij, in dit geval het stomste wat je kunt doen om naar een trainer te luisteren die nog nooit heeft laten zien dat hij een buitenspeler beter kan maken... We hebben het er vaak genoeg over gehad dat ze, tegen de cultuur in, het arrogante straatschoffie eruit stampen bij Ajax-1. Ik verbaas me erover dat dit niet verandert is na de FR.

Men gaat er te makkelijk vanuit dat de trainer het allemaal weet op dit niveau. FdB weet gewoon een heleboel, vaak hele simpele zaken, niet, en die kampioenschappen verdoezelen dat.

Hiermee wil ik Kishna niet als slachtoffer neerzetten. Uiteindelijk is het aan hem om mentaal sterk genoeg te zijn om vrijuit te spelen ondanks een -voor hem- negatieve trainer. Dat zou alleen 'succes ondanks' zijn, en niet 'succes dankzij'.

Plaats reactie