Italië

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Arthur

Re: Italië

Bericht door Arthur » di jun 16, 2015 10:11 am

Ik vind met de Arena niet zo heel veel meer mis eerlijk gezegd. Met het dichten van de grachten hebben ze het grootste pijnpunt weggenomen en of er verder wel of geen sfeer is hangt meer van de supporters af dan van het stadion.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jun 16, 2015 10:32 am

Tussen mij en de Arena komt het nooit meer goed. Er is in de loop der jaren wel het één en ander beter geworden maar het blijft voor mij toch een stadion met teveel beton en een te kille uitstraling. Bovendien zit ik vanaf Zuid nog steeds tegen een enorme gracht aan te kijken. Ajax was destijds één van de eerste met een modern stadion. Clubs die daarna de stap hebben gezet konden bij ons zien wat er allemaal mis was gegaan.

Een stadion moet voor mij tribunes hebben die dicht op het veld staan. Dat komt ten goede aan de sfeer. En je moet je er als supporter thuis voelen. Dat kun je bereiken door dat kale beton niet overal te laten zien maar door veel te werken met de kleuren van de club en zaken als logo's, afbeeldingen van clubiconen en prijzen die zijn gewonnen.

In plaats van zo'n modern jasje zoals op deze afbeeldingen van AS Roma zou ik eerder voor een klassieke uitstraling gaan. En ik zou proberen om, bijvoorbeeld met die wolf, een binding met de stad en de club te laten zien. Kijk, ze moeten daar creatief zijn. Wij kunnen nog zo'n enorme partij vlaggen met onze prijzen ophangen. Die hebben ze in Rome niet. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » di jun 16, 2015 12:06 pm

Arthur schreef:Ik vind met de Arena niet zo heel veel meer mis eerlijk gezegd. Met het dichten van de grachten hebben ze het grootste pijnpunt weggenomen en of er verder wel of geen sfeer is hangt meer van de supporters af dan van het stadion.
Klagen over de Arena is een must voor Ajacieden. 's Winters is het er niet warm (eufemisme), maar ik vind het verder een prima stadion. Ik weet niet of ik mijn jonge kids had meegenomen naar De Meer of het O.S.

Wat anders: Pippo is out, een andere Pipo (Mihajlovic) is in.

Lionel

Bericht door Lionel » di jun 16, 2015 1:31 pm

Ik vind het gewoon lelijk.

Milan heeft ineens geld zat. Eigenlijk te triest voor woorden dat zoiets kan. Jaren mismanagement in 1 zomer ingehaald.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di jun 16, 2015 2:44 pm

Lionel schreef:Ik vind de Arena echt in alle opzichten afschuwelijk.

Welke opzichten zijn dat allemaal, als ik vragen mag?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel

Bericht door Lionel » di jun 16, 2015 5:09 pm

1. Buitenkant
2. Je staat een uur in de rij
3. Niet dicht op het veld
4. Stoeltjes in alle kleuren
5. Teveel beton
6. Grachten
7. Vak 410 in een hoek gedumpt

Zoiets. Ik vind het, op een stuk of 5 wedstrijden na in de afgelopen 10 jaar, echt een suffe boel. En dat ligt heus niet alleen aan de mensen.

Het stadion van Juve of Bayern. Zoiets hadden ze moeten bouwen.
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » di jun 16, 2015 5:17 pm

Lionel schreef:1. Buitenkant
Sjoerd Soeters zat in de 'welstandscommissie' die de bouwaanvraag moest beoordelen. Hij vond het niet 'mooi' genoeg en verschafte zichzelf de opdracht om het te 'pimpen'. :ajaxsmiley.gif:
Lionel schreef:Het stadion van Bayern. Zoiets hadden ze moeten bouwen.
Nah, daar zullen ze het geld niet voor hebben gehad. :-) (nog los van het feit dat het een jaartje of tien later werd ontworpen)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di jun 16, 2015 6:13 pm

Lionel schreef:Geef mij maar dat stadion van Roma dan. Ik vind de Arena echt in alle opzichten afschuwelijk. Weet alleen niet wat ik lelijker vindt.. het stadion of het voetbal..
Welke wedstrijden in Stadio Olimpico heeft u bezocht meneer Rishi?

Lionel

Bericht door Lionel » di jun 16, 2015 7:08 pm

Dat nieuwe ontwerp, wijsneus. Het Olimpico ben ik overigens ook twee keer geweest. Zou daar alleen heengaan voor een kraker. Anders is er ook geen fuck aan.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di jun 16, 2015 7:26 pm

Lionel schreef:Dat nieuwe ontwerp, wijsneus.
Het ontwerp is nog slechts een plaatje op de tekentafel. Op papier zou de Arena ook een onovertroffen stadion gaan worden.
Lionel schreef:Het Olimpico ben ik overigens ook twee keer geweest. Zou daar alleen heengaan voor een kraker. Anders is er ook geen fuck aan.
Ik ben welgeteld één keer in het Olimpico geweest. Uiteraard bij die CL wedstrijd in 2003 waar Andy van der Meijde Ajax met die vuurpijl op een vroege voorsprong zette.
Bij de mindere affiches oogt het op tv qua bezetting inderdaad behoorlijk schraal en bij wedstrijden tegen Lazio zie je altijd lege stoeltjes op de voorste rijen en zijn er vanwege de veiligheid ook altijd een aantal buffervakken nodig.

Lionels bezwaren tegen de Arena schreef:1. Buitenkant
2. Je staat een uur in de rij
3. Niet dicht op het veld
4. Stoeltjes in alle kleuren
5. Teveel beton
6. Grachten
7. Vak 410 in een hoek gedumpt
Eens met punt 1, 4, 5 en 6.

Ontzettend lang in de rij sta je eigenlijk alleen bij de zuid ingangen. Vooral als je ingang Zuid J hebt (die had jij geloof ik (?) en ikzelf ook...) dan ben je met afstand het hardst de sigaar.

Wat punt 3 betreft: mensen met een kaartje voor die Field Seats of bijv degenen die in vak 018 of 020 gaan zitten, zitten wel degelijk met hun neus bovenop het veld. Door het dichtmaken van de grachten is wat mij betreft het gevoel van de grote afstand verdwenen. Als ik in vak 124 op rij 18 plaatsneem, dan zit ik voor mijn gevoel bovenop het voetbal terwijl ik in feite op precies dezelfde plek zat als waar ik vroeger 17 rijen mensen en een brede gracht voor mijn neus had en nu geen gracht meer maar 22 rijen (17+5) aan publiek voor mij met de wedstrijd meeleven.

Wat punt 7 betreft: 410 hoort in de hoek (vind ik) en zou daar wat mij betreft gewoon moeten blijven. Bij het bouwen van een geheel nieuw écht Ajax stadion zou ik een hoop dingen anders doen maar 410 zou ik gewoon weer op een bovenring in de hoek plaatsen.
Lionel schreef:Ik vind het, op een stuk of 5 wedstrijden na in de afgelopen 10 jaar, echt een suffe boel. En dat ligt heus niet alleen aan de mensen.

Het stadion van Juve of Bayern. Zoiets hadden ze moeten bouwen.
Dat het een groot deel van de wedstrijden een suffe boel is ligt naar mijn mening wél voor een groot deel aan het gros van de mensen dat doorgaans de Arena bevolkt.
Afhankelijk van hoeveel Europese wedstrijden we in een seizoen spelen kijk ik naar ongeveer 5 thuiswedstrijden per jaar uit.

Een nieuw stadion mag inderdaad behoorlijk veel aspecten van dat van Bayern hebben, nu heeft Bayern ook wel op een ultiem moment, nog behoorlijk kort geleden en op een moment dat er enorm veel financiële middelen voorhanden waren hun oude accommodatie die ze met 1860 München deelden ingeruild voor het fraaie stekkie dat ze nu hebben.
Anno 1996 zouden, zeker in Amsterdam, veel aspecten uit dat stadion simpelweg geen optie zijn geweest.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jun 16, 2015 10:39 pm

Ik vind het wel een hip concept. Nogmaals, het is een tikkie Amerikaans, maar dat past ook wel weer. Club is in handen van Amerikanen en Rome als stad is ook erg in trek bij Amerikanen. Je zit er dus blijkbaar mooi dicht op het veld, capaciteit is top (55k), locatie is prima en erg modern. Tsja, ze hadden qua bouw wat meer de hang naar de Oudheid kunnen vertalen, maar vind dat niet per se een must.

Het begint wel te komen in de Serie A. Juventus was de eerste met een nieuw stadion, Udinese komt met een totale make-over, Roma en Milan bouwen een nieuwe en Samp, Genoa, Inter denken er over na. Positieve ontwikkelingen.

zeux

Italië

Bericht door zeux » di jun 16, 2015 11:12 pm

Olimpico ooit één keer gedaan. Wat ik mij herinner is een afgeleefde betonnen bak en vooral veel chaos achteraf waar ik met een 10-jarige doorheen moest laveren, ergens in een stampvolle bus gestapt en met een halfbakken kaart geprobeerd te volgen hoe die bus reed en wanneer ik er dan uit moest. Redelijk in de buurt van mijn target belandt. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel

Bericht door Lionel » di jun 16, 2015 11:56 pm

Peter schreef:Ik vind het wel een hip concept. Nogmaals, het is een tikkie Amerikaans, maar dat past ook wel weer. Club is in handen van Amerikanen en Rome als stad is ook erg in trek bij Amerikanen. Je zit er dus blijkbaar mooi dicht op het veld, capaciteit is top (55k), locatie is prima en erg modern. Tsja, ze hadden qua bouw wat meer de hang naar de Oudheid kunnen vertalen, maar vind dat niet per se een must.

Het begint wel te komen in de Serie A. Juventus was de eerste met een nieuw stadion, Udinese komt met een totale make-over, Roma en Milan bouwen een nieuwe en Samp, Genoa, Inter denken er over na. Positieve ontwikkelingen.
Ik vind het ook wel wat hebben. Dat geforceerde vind ik ook niks.

Dat is ook het punt wat ik haat aan de Arena. Het stadion is niet van Ajax. En dat merk en voel je. Die grachten dichtmaken vind ik overigens ook maar lelijk. Je ziet dat het pleisters zijn.
IK GELOOF!!!!!!

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo jun 17, 2015 7:37 am

Nou. Die Vidal maakt een slechte beurt in eigen land. Hij heeft vannacht z'n Ferrari in de prak gereden en zit vast, terwijl de Copa America nog gaande is. De Chilenen zetten hun eigen superster niet zomaar vast... Alcohol?

Zou wat zijn. De toernooitopscorer die de bak niet meer uitkomt.
Hij moet wel vaker zijn auto wassen trouwens... :ajaxsmiley.gif:

Afbeelding

Afbeelding
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Lionel

Bericht door Lionel » do jun 18, 2015 11:24 pm

Waarom zou je, Miranda zijnde, in godsnaam naar Inter gaan als je bij Atletico speelt? Mooier stadion, beter team, CL, net zoveel of weinig kans op het kampioenschap als in Spanje maar de Spaanse competitie is wel ff wat sterker... onbegrijpelijke keuze..

Juve gaat voor Mandzukic als vervanger van Tevez. Vind ik een rare aankoop. Tenzij je met Dybala achter hem en Morata gaat spelen. In een 2-spitsensysteem zoals Juve dat speelt lijkt hij mij daar niet helemaal op zijn plek.

Serie A wordt er wel sterker op als spelers als Pogna, Kovacic (zo heet die jongen van Inter toch?) blijven en Inter en Milaan gaan investeren.
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » do jun 18, 2015 11:41 pm

beelzebub schreef:Nou. Die Vidal maakt een slechte beurt in eigen land. Hij heeft vannacht z'n Ferrari in de prak gereden en zit vast, terwijl de Copa America nog gaande is. De Chilenen zetten hun eigen superster niet zomaar vast... Alcohol?

Zou wat zijn. De toernooitopscorer die de bak niet meer uitkomt.
Hij moet wel vaker zijn auto wassen trouwens... :ajaxsmiley.gif:

Afbeelding

Afbeelding
Maandsalaris naar de kloten. Daar zal hij wakker van liggen...
(en geen nummerbord, dus als ze in Chili een Ferrari zien denken ze 'hé Vidal!')

Hij zat toch al weer snikkend achter de tafel bij een persconferentie? Speelt toch ook gewoon volgende wedstrijd? (landsbelang en zo)

Lionel

Bericht door Lionel » do jun 18, 2015 11:46 pm

Hij schijnt geroepen te hebben dat de agent heel Chili zou naaien als hij hem zou arresteren.

Ik zou overigens ook Robben pas laten voorkomen na het WK. Landsbelang inderdaad.
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » vr jun 19, 2015 7:34 am

Lionel schreef: Serie A wordt er wel sterker op als spelers als Pogna, Kovacic (zo heet die jongen van Inter toch?) blijven en Inter en Milaan gaan investeren.
Reken daar maar wel op. Vergeet ook Roma niet, want daar hebben ze ook snode plannen.

Laten we de geruchten cq. transfermolen maar eens beginnen:
Miranda voor 15 miljoen van Atleti naar Inter
Mandzukic voor 18 miljoen van Atleti naar Juventus
Imbula (Marseille) gaat waarschijnlijk ook naar Inter
Kondogbia gaat waarschijnlijk naar Milan
Roma wil vol voor Bacca gaan
Milan heeft Salah en Jovetic op hun lijstje

Je krijgt zo wel weer een competitie om van te smullen.

Lionel

Bericht door Lionel » vr jun 19, 2015 8:48 am

Atletico kan zich met deze verkopen wel versterken zeg. Jimenez hebben ze als vervanger van Miranda en Vietto vind ik beter passen dan Mandzukic.

Juve wilt Witsel bij verkoop Pogba?
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » vr jun 19, 2015 9:03 am

Ja die staat wel op een lijstje. Al krijgen ze met de verkoop van Pogba natuurlijk wel een enorme bak met geld. Ze hebben het daar nog altijd over Oscar. Marchisio heeft net z'n contract verlengd tot 2019.

Ik verwacht volgend jaar wel wat meer van Inter. Extra aanvaller is daar ook nog wel noodzakelijk. Achterin heb je het nu aardig op orde met Murillo en Miranda centraal. Backs zijn nog wel wat zwak. Middenveld is top met Brozovic, Kovacic, Hernanes, Medel, Imbula en Shaqiri. Met Icardi heb je verder een absolute topspits.

Lionel

Bericht door Lionel » vr jun 19, 2015 9:41 am

Las dat Benitez Aguero of Icardo wilt voor de spits. Zo goed is hij toch ook niet?
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » vr jun 19, 2015 11:04 am

Tsja. Ik vind Benzema nog altijd pure top en zo goed is Icardi (nog? lang) niet. Snap sowieso niet goed waarom Benitez een nieuwe aanvaller wil. 118 doelpunten voor. Geen enkele club ter wereld schiet er zoveel in.

Lionel

Bericht door Lionel » vr jun 19, 2015 11:33 am

Precies. Benzema is wel ff wat beter dan Icardi. Aguero zou wel een versterking zijn.

Las dat Benitez ook interesse zou hebben in Nainggolan van Roma. Dat is toch geen niveau Real?

Vind het wel jammer dat die clubs weer zo makkelijk met geld kunnen gaan smijten. Zijn nog niet eens uit hun eigen shit of ze kunnen weer gaan kopen als gekken.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » vr jun 19, 2015 11:38 am

Tot 'die clubs' reken je ook je geliefde FC Barcelona? :aai.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » vr jun 19, 2015 12:38 pm

Barca heeft toch geen suikeroom die er in een zomer ff wat geld doorheen jaagt?
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie