Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma jun 15, 2015 10:15 pm

Hij gaat er voor:
Dumoulin ziet kans op eindzege in Ronde van Zwitserland

Tom Dumoulin had het maandag naar eigen zeggen niet heel zwaar in de derde rit van de Ronde van Zwitserland en ziet zijn kansen in het klassement stijgen. De kopman van Giant-Alpecin kon in de door Peter Sagan gewonnen etappe met de voorsten mee en behield daardoor zijn leiderstrui. De moeilijkheidsgraad van de rit viel Dumoulin alleszins mee. "De beklimming van de Gotthardpas was minder moeilijk dan ik verwachtte en het was ook niet heel zwaar om mijn leiderstrui te verdedigen", aldus de 24-jarige Limburger op de website van zijn ploeg.

"Warren Barguil en de andere jongens hielpen me de hele dag en we hoefden weinig te doen in de finale. Tinkoff-Saxo wilde een sprint, wat betekende dat zij het werk deden. Wij konden onze benen sparen voor de komende ritten." Dumoulin weet dat hij zijn gele leiderstrui dinsdag kwijt kan raken aan Sagan, die in het klassement samen met de Spanjaard Daniel Moreno van Katoesja op slechts vijf seconden van de Nederlander staat. "Met de bonificatieseconden op de streep kan Sagan morgen de leiding overnemen, maar we zullen het zien."

Vorm
Een dag later staat er een zware bergetappe op het programma. Desondanks geven de huidige prestaties Dumoulin vertrouwen in een goede afloop. "De etappe van woensdag zal heel zwaar zijn, maar ik ben in goede vorm. Als ik mijn eigen tempo kan rijden, ben ik in staat om het tijdverlies zo klein mogelijk te houden." Een hoge eindklassering behoort volgens Dumoulin dan ook tot de mogelijkheden. "Als ik minder dan 1.30 verlies, is alles nog mogelijk in de afsluitende tijdrit van zondag."

Bron: nusport.nl
Ik ben benieuwd. Woensdag is de aankomst op de Rettenbachferner (in Oostenrijk). Het lijkt mij uitgesloten dat hij daar met de beste klimmers bovenkomt. Die klimmers weten bovendien dat er op de slotdag een tijdrit van 38km op het programma staat dus ze moeten een marge pakken.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jun 16, 2015 6:01 pm

Nog steeds aan de leiding met 1 seconde voorsprong op Sagan. Morgen dus de etappe naar de Rettenbachferner. Daar gaat hij de leiding moeten afstaan. Maar als hij nou de schade kan beperken kan het nog een interessante week worden met de tijdrit nog voor de boeg.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jun 17, 2015 6:02 pm

Thibaut Pinot pakt de rit op de Rettenbachferner. Dumoulin heeft wat mij betreft goed stand gehouden. Hoe ziet het klassement er nu uit?

1 Thibaut Pinot
2 Geraint Thomas SKY +47"
3 Simon Špilak KAT +50"
4 Domenico Pozzovivo ALM +55"
5 Miguel Ángel López AST +1'07"
6 Jakob Fuglsang AST +1'27"
7 Tom Dumoulin TGA +1'32"
8 Steve Morabito FDJ +2'29"
9 Sébastien Reichenbach IAM +2'43"
10 Sergio Henao SKY +2'46"

Het is wel jammer dat het verschil met Thomas en Spilak niet net even iets kleiner is gebleven. Maar als de verschillen de komende dagen zo blijven is dit niet kansloos met de tijdrit van 38km op zondag nog voor de boeg. Zijn vorm is goed en het parcours ligt hem volgens mij wel.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jun 17, 2015 9:44 pm

Zou gaaf zijn als hij dit nog weet te winnen. Deze ronde is na de Giro, Vuelta en de Tour toch wel zo'n beetje de grootste ronde toch?

Hoe kijk jij momenteel aan tegen de kansen van de Nederlandse klassementsrenners in de Tour? Mij valt op dat Gesink niet met de allerbeste mee kan in de ronde van Zwitserland, en Kelderman en Mollema hebben pijntjes toch?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jun 17, 2015 9:48 pm

Welnee. Zwitserland is dit jaar niet zo groot. Iedereen reed de Dauphine.

Is lastig in te schatten verder. Het viel me een tikkie tegen wat ze allemaal lieten zien. Verwacht nog het meeste van Mollema. De Jumbo mannen gaan geen hoge ogen gooien.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jun 17, 2015 9:56 pm

Zwitserland is in ieder geval zeker wel een aansprekende ronde om te winnen. Al was de Dauphine dit jaar inderdaad wel sterker bezet. Mocht het lukken zou hij de eerste Nederlandse winnaar zijn. Zelfs Zoetemelk is het nooit gelukt. :smile-ajax.gif:

Wat Gesink. Ten Dam en die andere Jumbo mannen betreft heb ik geen hele hoge verwachtingen voor het klassement. Ik denk aan plek 10 t/m 20 met eventueel een uitschieter net de top 10 in. We moeten eerlijk zijn. Er zijn er gewoon een flink aantal die betere prestaties kunnen overleggen. Een ding moet je wel meerekenen als je nu Dumoulin en bijvoorbeeld Gesink vergelijkt. Dumoulin piekt naar de start van de Tour want die wil de proloog winnen. Gesink wil pas iets later in de ronde op zijn best zijn. Het is dus op zichzelf niet onlogisch dat hij nu niet met de allerbeste mee gaat.
Maar dat neemt niet weg dat een top 10 klassering mij positief zou verrassen.

Dumoulin als proloog winnaar en daarmee eerste gele trui drager zie ik wel serieus zitten. Het is alleen de vraag wat die duivelse Martin gaat doen. En vooruit, laten we Cancellara ook nog niet afschrijven.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo jun 17, 2015 10:12 pm

Je theorie over Gesink in deze ronde van Zwitserland plaatsend naast het eindklassement van de Dauphine, betekent dus dat Froome, Costa, Van Garderen, Bardet en Rodriguez zich eigenlijk vol richten op slechts de proloog...? ;-)

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jun 17, 2015 10:15 pm

Die gaan straks nog harder. Of ze pieken verkeerd, dat kan natuurlijk ook nog. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Iniesta

Bericht door Iniesta » wo jun 17, 2015 10:32 pm

Gesink z'n hele seizoensopbouw is anders na alle problemen eerder dit jaar. Had alleen wel verwacht dat ie vandaag verder zou komen. Intrinsiek is hij denk ik nog steeds onze beste ronderijder.
Mollema had duidelijk fysieke problemen. Weet niet hoe snel je kunt herstellen van een scheve rug.

zeux

Bericht door zeux » do jun 18, 2015 12:24 am

Iniesta schreef:Gesink z'n hele seizoensopbouw is anders na alle problemen eerder dit jaar. Had alleen wel verwacht dat ie vandaag verder zou komen. Intrinsiek is hij denk ik nog steeds onze beste ronderijder.
Mollema had duidelijk fysieke problemen. Weet niet hoe snel je kunt herstellen van een scheve rug.
In mijn beleving heeft Gesink één goede Tour gereden. Dat definieert zijn potentieel. Sindsdien heeft hij geen deuk meer in een pak boter gereden door fysieke en andersoortige problemen. Ook dit jaar begon het dus al weer 'fout'.

Ik krijg het idee dat we tot sintjuttemis kunnen wachten op het 'potentieel' van Gesink.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jun 18, 2015 8:03 am

Dat idee heb ik ook, hij heeft gewoon altijd wat terwijl het allemaal zo veelbelovend begon.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo jun 21, 2015 5:06 pm

Dumoulin eindigt als derde in Ronde van Zwitserland na zege in tijdrit

Tom Dumoulin is zondag als derde geëindigd in de Ronde van Zwitserland. De 24-jarige Nederlander van Giant-Alpecin won drie plekken in het algemeen klassement door een zege in de afsluitende tijdrit rond Bern.
De eindzege in de rittenkoers van negen dagen ging naar Simon Spilak. De bijna 29-jarige Sloveen van Katoesja begon de dag als nummer drie, maar troefde Geraint Thomas en leider Thibaut Pinot af.

Spilak had het meest te duchten van Thomas, die bij de eindafrekening slechts vijf seconden toe moest geven. Beide renners wisselden elkaar voortdurend af als virtuele leider.

In het dagklassement bezette Robert Gesink de tiende plaats op 1.32 minuut van Dumoulin. De kopman van Lotto-Jumbo werd negende in het algemeen klassement. Laurens ten Dam moest met een 67e plaats genoegen nemen in de tijdrit.

De chronorace telde 38,4 kilometer en ging over een glooiend parcours met relatief veel bochten.

Indeling
Dumoulin, die vorige week zaterdag al de proloog won, deelde zijn tijdrit goed in en won bij elk tussenpunt terrein op zijn concurrenten. Voor de eindzege kwam hij echter niet in aanmerking doordat Spilak en Thomas zondag ook sterk reden. Uiteindelijk strandde Dumoulin op negentien seconden.

Eindwinnaar Spilak werd op achttien seconden van Dumoulin tweede in de tijdrit, voor Fabian Cancellara en Adriano Malori.

Dumoulin heeft nu zijn laatste drie tijdritten in winst omgezet. Zijn volgende tijdrit werkt hij op zaterdag 4 juli af: de eerste etappe van de Tour de France in Utrecht.
www.nusport.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jun 21, 2015 7:44 pm

Mooie prestatie want hij laat opnieuw zien dat het met zijn tijdrit wel goed zit. Twee dagzeges en een derde plaats in het eindklassement. Het is jammer dat het gat naar de 1e plek net even te groot was maar hier kun je mee thuis komen.

Ook een hele behoorlijke tijdrit van Gesink trouwens.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo jun 21, 2015 8:29 pm

Fantastische prestatie van Dumoulin. De druk is erg hoog voor de Tour, zo gaf hij zelf al aan, maar het zou toch fantastisch zijn als hij die tijdrit weet te winnen.

Heb vanmorgen/vanmiddag nog naar de European Games zitten kijken. Bijzondere tactiek weer van die Belgen en Italianen. Good old LL Sanchez won de koers. Was nog een erg leuk parcours ook.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » wo jun 24, 2015 5:52 pm

De Nederlandse politie gaat dus de Tour de France aangrijpen om de aandacht op zichzelf te vestigen.

Daar zit de wereld echt op te wachten. Men heeft toch al zo'n positief beeld van politie.

Iets met je vuile was binnenshuis houden en daarvoor geen buitenlands product gebruiken?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jun 24, 2015 6:20 pm

Sukkeltjes. Hou lekker publieksvriendelijke acties als je zo nodig wil staken.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jun 24, 2015 6:20 pm

Ze zullen hopen dat de overheid dat gezichtsverlies wil leiden, en met een beter bod komt. Dat voor zulke acties absoluut geen draagvlak is kan de bonden blijkbaar niets schelen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo jun 24, 2015 8:08 pm

Lijkt me wel tof om dan het leger in te zetten, om de politie "blokkade" te ontruimen. Spannende televisie!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jun 24, 2015 9:03 pm

Dumoulin 4e bij het NK tijdrijden... :baaa.gif:

Kelderman de nieuwe kampioen maar het nieuws van de dag is natuurlijk dat het niet Dumoulin is. Ben wel benieuwd wat dat nou is. Een slechte dag, bewust druk weghalen of sparen met het oog op de Tourproloog, of een sponsor die misschien liever ziet dat hij die proloog in het tenue van de sponsor zal rijden.
Nil volentibus arduum

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo jun 24, 2015 9:05 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Lijkt me wel tof om dan het leger in te zetten, om de politie "blokkade" te ontruimen. Spannende televisie!
Ik zie een win-win situatie ontstaan. We blazen gewoon die Erasmusbrug op. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jun 24, 2015 9:51 pm

Gewoon lekker die hele brug overslaan en Rotterdam links danwel rechts laten liggen. Het is niets meer dan een tussenstation op weg naar Zeeland. Mogen ze die brug de hele dag blokkeren.
Nil volentibus arduum

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » wo jun 24, 2015 10:50 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Lijkt me wel tof om dan het leger in te zetten, om de politie "blokkade" te ontruimen. Spannende televisie!
:headbang.gif:

Iniesta

Bericht door Iniesta » wo jun 24, 2015 11:53 pm

Marillion schreef:Dumoulin 4e bij het NK tijdrijden... :baaa.gif:

Kelderman de nieuwe kampioen maar het nieuws van de dag is natuurlijk dat het niet Dumoulin is. Ben wel benieuwd wat dat nou is. Een slechte dag, bewust druk weghalen of sparen met het oog op de Tourproloog, of een sponsor die misschien liever ziet dat hij die proloog in het tenue van de sponsor zal rijden.
Altijd de vraag wat lange termijn effecten xijn na hoogtestage, volgens mij was dit z'n eerste.
Tijdrit is ook lastig als je niet 100% focus hebt. Je moet mentaal bereid zijn om ongelofelijk pijn te lijden.

columbus

Bericht door columbus » do jun 25, 2015 7:50 am

Op twitter schreef Dumoulin dat hij nog last had van de naweeën van de ronde van Zwitserland.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jun 25, 2015 2:54 pm

Giant Alpecin laat Kittel thuis tijdens de Tour. Dat is toch wel een moedige beslissing van de ploegleiding. Ze rijden dit jaar voor het eerst op een Duitse licentie, mede door het aanhaken van Alpecin als sponsor. Daarbij pakken ze in Duitsland net de tv uitzendingen weer op en dan ontbreekt dus voor Duitsland de hoofdrolspeler van de afgelopen jaren.

Nu had hij natuurlijk nog helemaal niets laten zien maar ik had toch verwacht dat ze hem aan boord zouden laten in de hoop dat hij zich zou herpakken en dan toch één of twee ritten zou kunnen kapen. Kennelijk is de inschatting dat hij echt nog te ver van die vorm af zit om daarbij in de buurt te komen.

Ik neem aan dat ze voor Degenkolb niet bij elke vlakke rit dezelfde trein gaan opzetten. Hij heeft toch een aankomst nodig die iets selectiever is. Wellicht nu een meer vrije rol voor andere renners.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie