Loting voorronde Europa League
Moderator: mods
Re: Loting voorronde Champions League
Inmiddels 2-2. 10 tegen 10. Nog iets minder dan 20 minuten. Spannend.
2-4 dus. Ik had er niet meer op gerekend. Zeker niet na die penalty.
Een opsteker. Al kun je natuurlijk nog altijd slecht loten.
Een opsteker. Al kun je natuurlijk nog altijd slecht loten.
-
- AT Toto winner 15/16
Dit hele gebeuren gaat toch alleen maar om die derde voorronde? Daarna volgt er nog een laatste ronde waar je sowiezo tegen een sterke tegenstander moet. Ik vind deze topic ook niet zo interessant want Ajax haalt de CL toch niet.
-
Precies. We hebben nu in beide voorronden een beschermde status. Maakt het er niet makkelijk, maar wel iets minder moeilijk op.
Als ik het goed heb moeten we sowieso de eerste ronde overleven om later door te mogen in de EL toch? Dat vind ik wel een must. Een aantal Europese wedstrijden horen in het seizoen te zitten. Leuk voor de supporters en goed voor het elftal om ervaring op te doen.
Kwalificatie voor de CL zie ik niet gebeuren als ik zo naar de mogelijke tegenstanders kijk. Gelet op het spel van afgelopen seizoen hebben we onze handen al meer dan vol aan de mogelijke tegenstanders in de derde ronde. Het zal me ook een relatieve zorg zijn. We hebben toch geen materiaal om ver te komen en de inkomsten zijn misschien aantrekkelijk maar we zitten toch al ruim in ons jasje. Ik ben bovendien supporter en geen boekhouder van de club.
Kwalificatie voor de CL zie ik niet gebeuren als ik zo naar de mogelijke tegenstanders kijk. Gelet op het spel van afgelopen seizoen hebben we onze handen al meer dan vol aan de mogelijke tegenstanders in de derde ronde. Het zal me ook een relatieve zorg zijn. We hebben toch geen materiaal om ver te komen en de inkomsten zijn misschien aantrekkelijk maar we zitten toch al ruim in ons jasje. Ik ben bovendien supporter en geen boekhouder van de club.
Nil volentibus arduum
Helemaal eens.Marillion schreef:Als ik het goed heb moeten we sowieso de eerste ronde overleven om later door te mogen in de EL toch? Dat vind ik wel een must. Een aantal Europese wedstrijden horen in het seizoen te zitten. Leuk voor de supporters en goed voor het elftal om ervaring op te doen.
EL yes, CL grappig, maar geen must.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Vingers omhoog voor wie denkt dat Ajax zich plaatst voor de CL.
Niemand?!
Ik hoop op een leuk seizoen EL. Ajax gaat echt niet effe Sporting of CSKA Moskou pakken he.
Niemand?!

Ik hoop op een leuk seizoen EL. Ajax gaat echt niet effe Sporting of CSKA Moskou pakken he.
Op papier klinkt de naam Ajax beter dan bijv. Austria Wien.
maar in werkelijkheid is het verschil minimaal of zelfs wel contra
maar in werkelijkheid is het verschil minimaal of zelfs wel contra
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Openingspost aangepast, dit is de definitieve potindeling:
De loting voor de 3e voorronde is 17 juli en de speeldata zijn 28/29 juli en 4/5 augustus.
Shaktar Donetsk
Ajax
CSKA Moskou
Club Brugge
AS Monaco
---------------------------
Young Boys Bern
Sparta Praag
Fenerbahce
Panathinaikos
Rapid Wien
Dan nu de laatste en vierde voorronde, ofwel de Play Offs. De loting hiervan is op 7 augustus en de speeldata zijn 18/19 augustus en 25/26 augustus.
Mocht Ajax doorgaan, dan is de pot-indeling als volgt:
Manchester United
Valencia
Bayer Leverkusen
Shaktar Donetsk (moet 3e voorronde winnen)
Ajax (moet 3e voorronde winnen)
-------------
Sporting Lissabon
CSKA Moskou (moet 3e voorronde winnen)
Lazio Roma
Club Brugge (moet 3e voorronde winnen)
AS Monaco (moet 3e voorronde winnen)
De loting voor de 3e voorronde is 17 juli en de speeldata zijn 28/29 juli en 4/5 augustus.
Shaktar Donetsk
Ajax
CSKA Moskou
Club Brugge
AS Monaco
---------------------------
Young Boys Bern
Sparta Praag
Fenerbahce
Panathinaikos
Rapid Wien
Dan nu de laatste en vierde voorronde, ofwel de Play Offs. De loting hiervan is op 7 augustus en de speeldata zijn 18/19 augustus en 25/26 augustus.
Mocht Ajax doorgaan, dan is de pot-indeling als volgt:
Manchester United
Valencia
Bayer Leverkusen
Shaktar Donetsk (moet 3e voorronde winnen)
Ajax (moet 3e voorronde winnen)
-------------
Sporting Lissabon
CSKA Moskou (moet 3e voorronde winnen)
Lazio Roma
Club Brugge (moet 3e voorronde winnen)
AS Monaco (moet 3e voorronde winnen)
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Doe mij dan maar Sparta Praag en Club Brugge. Dan maken we wel een redelijke kans, denk ik.
-
Even agendatechnisch; spelen we, nu we een beschermde status hebben, in beide rondes (jaja, ik weet ook wel dat we eerst die derde voorronde moeten overleven) eerst uit? Dus in ieder geval op 28/29 juli en hypothetisch 18/19 augustus?
-
Dat wordt dan pas bekend, helaas. Vorig jaar was er iig niet een regeling dat geplaatste clubs eerst thuis of uit speelden. (Feyenoord begon als ongeplaatste club immers thuis tegen Besiktas, maar Zenit begon als geplaatste club thuis)
Ajax was in 2010 geplaatst, maar speelde toch eerst thuis tegen PAOK (1-1) voordat we na die 3-3 uiteindelijk doorgingen naar die play offs met Kiev.
Ajax was in 2010 geplaatst, maar speelde toch eerst thuis tegen PAOK (1-1) voordat we na die 3-3 uiteindelijk doorgingen naar die play offs met Kiev.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
En wat gebeurt er als we in de eerste ontmoetingen al verliezen van Bern? Stromen we dan direct in de EL of moeten we daar dan weer een voorronde spelen?
- Jinne
- Site Admin
Als de regel nog zo is als vorig seizoen dan is het nog een voorronde in de EL. Die had Feyenoord toen ook tot de laatste minuut nodig om die Oostblokkers te verslaan.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
-
Klopt. Je speelt ten alle tijden twee voorrondes.
Twee keer verliezen = geen Europees
Een verliezen en een winnen = Europa League
twee keer winnen = Champions League
Twee keer verliezen = geen Europees
Een verliezen en een winnen = Europa League
twee keer winnen = Champions League
er stromen natuurlijk ook clubs in uit de 1e voorrondes... die kunnen we dus nooit loten >?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
- InnerHarbour
Oops en we moesten nog wel zo lachen om Feyenoord.Thijs schreef:Twee keer verliezen = geen Europees
YNWA
elliquido schreef:er stromen natuurlijk ook clubs in uit de 1e voorrondes... die kunnen we dus nooit loten >?
Nope. Die volgen de route /voorrondes voor kampioenen. Het gesloten ecosysteem voor niet-kampioen behelst alleen de derde voorronde en vierde voorronde/playoffs.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Ik mag toch hopen dat ze de evt voorronde EL wel doorkomen. Anders zou het wel heel triest zijn.InnerHarbour schreef:Oops en we moesten nog wel zo lachen om Feyenoord.Thijs schreef:Twee keer verliezen = geen Europees
wordt een goedkoop passe partoutje dit jaar. 

Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
-
Zonder meer. Ik vind € 29,50 voor twee wedstrijden niet duur en heb er dus maar een paar gekocht.
-
Nog een paar uur!
Straal allemaal energie in! Praag Praag Praag Praag Praag Praag!
Straal allemaal energie in! Praag Praag Praag Praag Praag Praag!