Redenen om Sepp Blatter wel te supporten

http://www.zeit.de/sport/2015-05/sepp-b ... ll-reasons
Moderator: mods
Tuurlijk blijft het bij blaffen. Eigenlijk verdiend de voetbalwereld ook niet beter dan Blatter.GangstaRiB schreef:Nou wie zet de eerste stap om uit de FIFA te gaan? Of blijft het bij blaffen?
Precies. Ali was een surrogaatkandidaat. Platini woog zijn kans, merkte dat Blatter de smurfenlanden nog in zijn portemonnee had en calculeerde dat hij het deze verkiezing niet zou redden. Wat windowdressing met een ongevaarlijke tegenkandidaat en hij staat voorgesorteerd voor de echte verkiezing over een paar jaar.Jöhnk schreef:Er is een livestream op NOS.nl
Hoe gaat die puntentelling precies in zijn werk? Zoals bij het eurovisiesongfestival?
Platini zal stiekem hopen dat Blatter deze ronde overleeft. Dan kan hij op korte termijn (als de boel ineenstort na het zoveelste corruptieschandaal, als Blatter overlijdt, of desnoods bij het volgende congres) de boel overnemen.
GangstaRiB schreef:Nou wie zet de eerste stap om uit de FIFA te gaan? Of blijft het bij blaffen?
Volgens mij maakt niemand er een geheim van dat het een gecoordineerde UEFA-actie was om Blatter eruit te werken. Van Praag mocht de kastanjes uit het vuur halen maar was natuurlijk kansloos, Figo zat er als oud-voetballer om het niet als bobo-gebeuren te presenteren, en Prins Ali moest daar de vruchten van plukken. Ik denk dat het wel degelijk de meest kansrijke kandidaat was en hij heeft ook nog relatief veel stemmen gekregen.zeux schreef:Precies. Ali was een surrogaatkandidaat. Platini woog zijn kans, merkte dat Blatter de smurfenlanden nog in zijn portemonnee had en calculeerde dat hij het deze verkiezing niet zou redden. Wat windowdressing met een ongevaarlijke tegenkandidaat en hij staat voorgesorteerd voor de echte verkiezing over een paar jaar.
Zou Van Oostveen het al weten?Duke schreef:Frankrijk en Spanje hebben allebei voor Blatter gekozen, lees ik.
http://www.ad.nl/ad/nl/6148/Fifa/articl ... A-om.dhtmlVan Oostveen liet zich tegen NOS ook over een mogelijke boycoyt van het WK in Rusland ,,Ik sluit op dit moment niets uit. Het heeft alleen maar zin als je het als een collectief doet. Wij hebben regelmatig top-6 overleg. Met Italië, Frankrijk, Engeland, Spanje, Duitsland en wijzelf. Als die zes het doen, dan kom je heel ver. Dan geef je serieus een statement af. Laat dan ook Amerika, Australië en Canada maar meedoen. En dan een apart toernooi, los van het WK? Dat is een buitengewoon interessante gedachte."