Jep ik ga vandaag kijken.Yopi schreef:Iemand die de Copa volgt?
Om 12:00 uur speelt Ajax, om 11:00 uur eerst nog Trencin.
Moderator: mods
Jep ik ga vandaag kijken.Yopi schreef:Iemand die de Copa volgt?
Een groot talent volgens 'iedereen' en nu al groter dan Jonk en net zo groot als Hulshoff? Mmmmmm niet vreemd opkijken als die binnenkort door Chelsea of City wordt weggehaald.Benji schreef:De Ligt overigens uitgeroepen tot Speler van het Toernooi, ondanks z'n gemiste pingel. Na de Future Cup z'n 2e individuele prijs. Best aardig voor een 15-jarige.
Struisvogel.Yopi schreef:Zegt niets, dat weet jij ook wel.
Ik kwam met een Belg aan de babbel. Dit was volgens hem de 2e garnituur van Anderlecht... Bij Guarani en Vitesse liepen ook een paar aardige spelers rond trouwens...Anderlecht heeft trouwens prima jeugdspelers.
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Dus er speelden bij Anderlecht jongens mee die al gedebuteerd hebben in het eerste, maar volgens een door Wimpey gesproken Belg is dat het 2e garnituur? Kwestie van tijd voor Anderlecht de CL wint (ook al wordt dat even lastig, want ze spelen EL komend seizoen...)
Dat zal meespelen, maar er kan ook zomaar 4 'jaar' verschil in zitten qua fysieke rijpheid. Die Surinaamse jongens waren vaak al vroeg een kerel, terwijl sommigen op hun 20e nog jongetjes zijn. Als je in de jeugd altijd een grote jongen bent, ga je je ook anders gedragen in een team, wat die ontwikkeling nog versterkt.Marillion schreef:Ter vergelijking, modale spelers als Wooter en Musampa konden relatief makkelijk meedraaien in 1996. Dat lag denk ik vooral aan de klasse van de rest van het elftal en de zekerheid je had omdat je als speler precies wist wat je op een positie moest doen.
Interessante stats.Peter schreef:Ik heb niet het gevoel dat ze per se jonger debuteerden toentertijd. Net wat je zegt, de basiskwaliteit van het team lag toen wel een stuk hoger en het niveau van de jeugdspeler ook. Als ik dan zo'n docu van Andere Tijden terug zie en ik zie Kluivert in de A1 een paar ballen maken, dan druipt daar de klasse van af. Wat een balbehandeling en touch. Wow.
Zie hier de statistieken:
http://www.afc-ajax.info/nl/overzicht/j ... debutanten
Even alles in excel gegooid en zie daar de stats:
Jaren 80:
15x 18 jaar oud
13x 17 jaar oud
1x 16 jaar oud
Jaren 90:
11x 18 jaar oud
3x 17 jaar oud
1x 16 jaar oud
Jaren 00:
15x 18 jaar oud
7x 17 jaar oud
1x 16 jaar oud
Jaren 10-14:
8x 18 jaar oud
3x 17 jaar oud
Statistisch gezien was het dus vooral in de jaren '90 pet.
Fair assessments. Ga voor het grootste deel met je mee (met een slag om de arm voor Blind, die zou nog top kunnen worden.Peter schreef:Ja dat is erg lastig.
1 TOP (Eriksen)
3 FLOP (Lukoki, Suk, Bonevacia)
6 AFWACHTEN (Fischer, Riedewald, Bazoer, Andersen, Zivkovic, Klaassen). 1 TOP, 3 SUBTOP, 2 FLOP denk ik.