F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: F1

Bericht door Cruijff » za mei 23, 2015 2:04 pm

Jep, wordt Max in het laatste rondje dus toch net weer gepakt door Sainz.

zeux

Bericht door zeux » za mei 23, 2015 2:05 pm

Cruijff schreef:Jep, wordt Max in het laatste rondje dus toch net weer gepakt door Sainz.
Credits voor Sainz.

Max een mindere kwalificatie.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za mei 23, 2015 7:26 pm

Sainz is teruggezet in de kwalificatie, start vanuit de pits. Had zich niet laten wegen na de kwalificatie, of zoiets.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Iniesta

Bericht door Iniesta » za mei 23, 2015 7:38 pm

Reed erg sterk gedurende de kwalificatie, alleen de allerlaatste ronde verbeterde hij z'n tijd niet waardoor het eindresultaat tegenviel.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za mei 23, 2015 10:43 pm

Iniesta schreef:Reed erg sterk gedurende de kwalificatie, alleen de allerlaatste ronde verbeterde hij z'n tijd niet waardoor het eindresultaat tegenviel.
Idd hij was de hele tijd erg lekker bezig om de ambitie die hij had, kwalificeren rond de 5e plaats, waar te maken. Koude banden zouden de oorzaak zijn geweest dat het in Q3 niet meer lekker ging:

Verstappen baalt van negende startplek door koude banden

Max Verstappen is niet tevreden met zijn kwalificatie als negende voor de Grand Prix van Monaco. Hij wijt de tegenvallende startplaats aan koude banden in de beslissende heat.

"De banden werden niet goed warm", zegt Verstappen in Monaco, waar hij in de derde en laatste kwalificatiesessie op zaterdag niet verder kwam dan de negende tijd door een gebrek aan grip.

"In de eerste twee kwalificatiesessies zat het gewoon nog goed. Maar toen zei ik al tegen het team dat we iets moesten doen om de banden beter op te warmen. In de derde heat werd dat steeds moeilijker. Als je banden niet goed werken, heeft het geen zin om te proberen hard door de bochten te gaan. Ik ben daar best wel pissig over."

Franz Tost, de teambaas van Verstappens renstal Toro Rosso, verontschuldigde zich voor het in de ogen van de Nederlander tegenvallende resultaat. "Hij kwam na afloop naar me toe om sorry te zeggen. Volgens hem had er veel meer in de kwalificatie gezeten. Het team had de banden misschien warmer kunnen krijgen door een hogere bandendruk toe te passen."

"In de tweede sessie zag het er goed uit, het hele weekend tot dan toe zelfs. Hier kun je als rijder weinig aan doen, ik heb mijn best gedaan de banden goed op te warmen. Ik zoek geen excuses, dit is wat er is gebeurd. De vijfde of zesde tijd was mijn doel. Dat ik nu negende sta, ook al is het bij mijn eerste keer in Monaco, daarmee kan ik niet tevreden zijn."

zeux

Bericht door zeux » za mei 23, 2015 10:50 pm

Ik denk dat Max in die eerste races genoeg indruk heeft gemaakt om binnen enkele jaren bij een topteam te landen. Om dan - wie weet - over een aantal jaren met Sainz om de titel te strijden. :ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za mei 23, 2015 11:15 pm

Voorlopig kunnen puriteinse scoorders op hun scorebord dus een streepje bij Sainz uitvegen en m bij Max neerzetten.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mei 24, 2015 9:36 am

Ho ho, zo makkelijk gaat dat niet. :smallgrin.gif:
Sainz staat in de officiële uitslag van de kwalificatie gewoon op de 8e plaats.Hij moet starten vanuit de pit maar het is niet zo dat zijn tijd is geschrapt.

Wat me bij Verstappen aanspreekt is dat hij kritisch op zichzelf is. Het is niet voor het eerst dit jaar dat hij na afloop gewoon publiekelijk aangeeft dat het niet ging zoals hij had gedacht. Dat is een mentaliteit die past bij iemand die beter wil worden en iets wil bereiken.

Gezien de kwalificatie moet hij vandaag normaal gesproken in de punten eindigen. En het zou mooi zijn als de motor nog even heel blijft. Want volgens mij is het vanaf de eerstvolgende vervanging zo dat hij de rest van het seizoen een aantal plaatsen terug moet in de startopstelling. Dat gaat normaal gesproken een effect hebben op het aantal punten dat je kunt scoren.
Nil volentibus arduum

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo mei 24, 2015 10:38 am

Marillion schreef:En het zou mooi zijn als de motor nog even heel blijft. Want volgens mij is het vanaf de eerstvolgende vervanging zo dat hij de rest van het seizoen een aantal plaatsen terug moet in de startopstelling. Dat gaat normaal gesproken een effect hebben op het aantal punten dat je kunt scoren.
Voorop gesteld hier spreekt een leek maar hoort het heelhouden van je motor niet ook bij wat je een goede autocoureur maakt? Heeft zijn stalgenoot een even groot aantal motoren 'verloren'?
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo mei 24, 2015 11:33 am

Marillion schreef:En het zou mooi zijn als de motor nog even heel blijft. Want volgens mij is het vanaf de eerstvolgende vervanging zo dat hij de rest van het seizoen een aantal plaatsen terug moet in de startopstelling. Dat gaat normaal gesproken een effect hebben op het aantal punten dat je kunt scoren.
Klopt ja. Ze hebben definitief besloten dat je het met maximaal 4 motoren het hele seizoen moet doen.

Iniesta

Bericht door Iniesta » zo mei 24, 2015 12:07 pm

InnerHarbour schreef:
Voorop gesteld hier spreekt een leek maar hoort het heelhouden van je motor niet ook bij wat je een goede autocoureur maakt? Heeft zijn stalgenoot een even groot aantal motoren 'verloren'?
Weet niet hoe de stand daar ligt, maar heeft ook al genoeg pech. Het ligt volgens mij ook wat genuanceerder, want je kunt motoronderdelen ook combineren. Dus alleen als je 4 keer hetzelfde onderdeel opblaast, heb je een probleem.
Verder is het aan het team om aan te geven op welk vermogen de motor wordt afgesteld. Vorige race kon je duidelijk zien dat de motor conservatief stond afgesteld, beide coureurs werden op het rechte stuk voorbijgereden alsof ze stil stonden en hadden niet eens de kans om voor hun positie te vechten.
Renault heeft ook al eeb aantal maal aangegeven dat het probleem bij hun ligt.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo mei 24, 2015 1:12 pm

Schitterende inhaalactie van Verstappen op een plek van het circuit waar je eigenlijk nooit iemand ziet inhalen. :biggthumpup.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo mei 24, 2015 1:24 pm

Iniesta schreef:
InnerHarbour schreef:
Weet niet hoe de stand daar ligt, maar heeft ook al genoeg pech. Het ligt volgens mij ook wat genuanceerder, want je kunt motoronderdelen ook combineren. Dus alleen als je 4 keer hetzelfde onderdeel opblaast, heb je een probleem.
Verder is het aan het team om aan te geven op welk vermogen de motor wordt afgesteld. Vorige race kon je duidelijk zien dat de motor conservatief stond afgesteld, beide coureurs werden op het rechte stuk voorbijgereden alsof ze stil stonden en hadden niet eens de kans om voor hun positie te vechten.
Renault heeft ook al eeb aantal maal aangegeven dat het probleem bij hun ligt.
Oke dank het ligt dus voornamelijk aan de motoren en de afstelling zelf.
YNWA

Iniesta

Bericht door Iniesta » zo mei 24, 2015 1:36 pm

Sainz rijdt ook erg sterk, vecht nu al voor plek 14

zeux

Bericht door zeux » zo mei 24, 2015 1:45 pm

Tja, als je team geen band kan wisselen...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo mei 24, 2015 1:45 pm

Wat was dat nou weer voor een pitstop met Max?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo mei 24, 2015 1:47 pm

Jezus wat een kutteam zeg, elke week wat. Gisteren koude banden, nu niet normaal een band kunnen wisselen.. Die jongen moet daar zo snel mogelijk weg.

zeux

Bericht door zeux » zo mei 24, 2015 1:50 pm

brigade zuid schreef:Jezus wat een kutteam zeg, elke week wat. Gisteren koude banden, nu niet normaal een band kunnen wisselen.. Die jongen moet daar zo snel mogelijk weg.
Kost m vier plekken.

zeux

Bericht door zeux » zo mei 24, 2015 1:56 pm

Sainz zit achter Verstappen inmiddels.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo mei 24, 2015 1:58 pm

Ik zou geen eens mn best meer doen met zoveel naaierij, je kan toch niet meer in de punten rijden.

zeux

Bericht door zeux » zo mei 24, 2015 2:18 pm

Haha, Max haalt even Sainz én Bottas in in het kielzog van Vettel. Heerlijk.

zeux

Bericht door zeux » zo mei 24, 2015 2:18 pm

brigade zuid schreef:Ik zou geen eens mn best meer doen met zoveel naaierij, je kan toch niet meer in de punten rijden.
Altijd blijven rijden BZ. :-)

zeux

Bericht door zeux » zo mei 24, 2015 2:28 pm

Holy fuck!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo mei 24, 2015 2:29 pm

O o Verstappen, nu vertief je het dus zelf he.

zeux

Bericht door zeux » zo mei 24, 2015 2:31 pm

Was foutje Max volgens mij.

Plaats reactie