Champions League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

beelzebub

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door beelzebub » do mei 07, 2015 8:35 am

Lionel schreef: Robben is er volgende week niet bij, maar weet iemand of Ribery kan spelen?
Die besneden lelijkerd komt dit seizoen niet meer in actie.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

wimpey

Bericht door wimpey » vr mei 08, 2015 7:30 am

Baseman schreef: Barca had de scheids niet tegen, al had dit niets met de uitslag te maken.
Nou... Neymar had direct voorafgaand aan de 1-0 z'n 2e gele moeten krijgen voor z'n Schwalbe. Die scheids leek iets uit z'n achterzak te willen pakken...

... maar dan is Neuer zo dom om bij 0-0 in Camp Nou, met nog een kwartier te gaan, die bal met een rotvaart weer in het spel te brengen. Waarom? :confused.gif:

In de 2e helft had Bayern-B het prima onder controle. 1e helft was voor Barcelona, al moet die dot van Lewandowski er natuurlijk in. Daarna de Messi-show. Dat was het verschil, zij hadden MSN, Bayern miste Robbery. Ze hadden te weinig vernuft om munt te slaan uit het verder prima veldspel en de mogelijkheden tot kansen die daaruit voortvloeiden.

Lionel

Bericht door Lionel » vr mei 08, 2015 8:44 am

Welke kansen behalve die van Lewandowski?

Suarez had al de 1-0 moeten maken. Voor de enige kans van Bayern.

Neymar werd aangeraakt. Scheids had net zo makkelijk een pingel kunnen geven maar ook geel inderdaad. Beetje zielig om te doen alsof Barca de scheids mee had.

Bayern is de 2e helft amper in de 16 geweest. 1 van richting veranderd schot en dat was het.

Robbery werd wel gemist. Mee eens. Maar op Messi staat geen maat.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS

Bericht door LucaS » vr mei 08, 2015 8:52 am

Nou was het idd geen penalty, goed gezien van de scheids, maar Aalves voorkwam wel een vrije kans en had dus gewoon rood moeten hebben. En die bal van L, die had ie er zelfs met zijn leuter in kunnen leggen.
I think I lost my fucking headache

wimpey

Bericht door wimpey » vr mei 08, 2015 8:57 am

Lionel schreef:Welke kansen behalve die van Lewandowski?
Mogelijkheden op kansen. Ze speelden het een paar keer niet lekker uit. Maar ongeacht welk team dan ook doet het prima wanneer het op een kwartier voor tijd op 0-0 staat in Camp Nou. Zeker omdat Barcelona in de 2e helft amper gevaar stichtte. Bayern had het gewoon goed voor elkaar.

Ik wacht op de scheids die niet iedere val van Messi met een overtreding bestraft. En die dat nare ventje Neymar voor een zoveelste Schwalbe een beslissende 2e kaart geeft. Dan staat het 0-0, staan ze met 10 man. En dan wordt het geen 3-0.

Maar Bayern schoot zichzelf in de voet. Die snelle spelhervatting was dom, backs Rafinha en Bernat leidden de eerste 2 goals in. Ze zullen wat moeten doen. Hebben een flink aantal 30-ers, die steeds blessuregevoeliger blijken. En die 2e van Messi was idd buitengewoon. Beste speler ooit waarschijnlijk.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr mei 08, 2015 9:24 am

Beste speler ooit, dat is zo arbitrair. Tijdperken laten zich moeilijk vergelijken. En de ene competitie is de andere niet. Wel een feit: Messi en ook C. Ronaldo presteren ongekend lang op het allerhoogste niveau. Toppers uit het verleden hadden vaak (lange) mindere periodes. Deze jongens staan er week in week uit, jaar in jaar uit.

Ik vond het opvallend dat Bayern, met veel ervaring in de ploeg, zo de kluts kwijtraakte. Dat is ook de verdienste van Barcelona. En de specialiteit van de Spaanse topclubs. Je moet niet lopen slabakken, want dan gaan ze erop en erover.

wimpey

Bericht door wimpey » vr mei 08, 2015 9:55 am

Yopi schreef: Ik vond het opvallend dat Bayern, met veel ervaring in de ploeg, zo de kluts kwijtraakte. Dat is ook de verdienste van Barcelona. En de specialiteit van de Spaanse topclubs. Je moet niet lopen slabakken, want dan gaan ze erop en erover.
Bayern mist z'n beste spelers he. Robbery, Alaba, Martinez, Badstuber. Die staan er normaliter alle 5 in.

Verschil tussen alles of niets is op dat niveau minimaal en de toevalsgenerator allesbeslissend. Ik zie die Rizzoli z'n hand na die Schwalbe van Neymar duidelijk naar z'n achterzak gaan. Wat gebeurt er wanneer Neuer het spel niet snel hervat?? :confused.gif: Kan bij 0-0 dan zomaar 10 vs. 11 zijn.

Le T.

Bericht door Le T. » vr mei 08, 2015 10:12 am

wimpey schreef:
Lionel schreef:Welke kansen behalve die van Lewandowski?
Mogelijkheden op kansen. Ze speelden het een paar keer niet lekker uit.
Als Barca elke mogelijkheid op een kans lekker had uitgespeeld was het meer dan 5-0 geworden. Bayern speelt aanvallend voetbal maar creeert geen kansen, dan faalt er iets.
wimpey schreef:Bayern mist z'n beste spelers he. Robbery, Alaba, Martinez, Badstuber. Die staan er normaliter alle 5 in.
Daarmee wisten ze vorig jaar ook niks te creeeren tegen een Spaanse topploeg.

Volgend jaar gaan ze er ook gewoon aan tegen de eerste 'gelijkwaardige' tegenstander die ze tegenkomen, de tactiek en speelwijze blijken daar immers telkens niet geschikt voor.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Baseman

Bericht door Baseman » vr mei 08, 2015 11:35 am

wimpey schreef:Ik zie die Rizzoli z'n hand na die Schwalbe van Neymar duidelijk naar z'n achterzak gaan. Wat gebeurt er wanneer Neuer het spel niet snel hervat?? :confused.gif: Kan bij 0-0 dan zomaar 10 vs. 11 zijn.
Als de scheids geel had willen geven, dan had hij dat wel gedaan.
Neuer wilde profiteren van het massale protesteren van Barca spelers, maar vergat dat de linksback niet Alaba was...en Bernat was zo ontzettend dom om te proberen een tegenstander uit te spelen, met 'dodelijk' balverlies als gevolg.
Le T. schreef:Volgend jaar gaan ze er ook gewoon aan tegen de eerste 'gelijkwaardige' tegenstander die ze tegenkomen, de tactiek en speelwijze blijken daar immers telkens niet geschikt voor.
Grappig dat volgens jou die 'gelijkwaardige' tegenstanders alleen bestaan uit de teams die daadwerkelijk weten te winnen van Bayern. Die teams zijn trouwens op de vingers van 1 hand te tellen...

Nihad

Bericht door Nihad » vr mei 08, 2015 11:54 am

Yopi schreef:Beste speler ooit, dat is zo arbitrair. Tijdperken laten zich moeilijk vergelijken. En de ene competitie is de andere niet. Wel een feit: Messi en ook C. Ronaldo presteren ongekend lang op het allerhoogste niveau. Toppers uit het verleden hadden vaak (lange) mindere periodes. Deze jongens staan er week in week uit, jaar in jaar uit. .
Dat maakt die 2 ook zo bijzonder. Messi is al 10 (!!) jaar absolute wereldtop. Ronaldo wordt naarmate hij ouder wordt steeds beter. En ze zijn zo allround. Ronaldo is zo'n complete voetballer, Messi is zo technisch begaafd, hendig en snel.

Ronaldo heeft ook echt een fysiek waar je eng van wordt. Gozer is zo sterk als een beer.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Lionel

Bericht door Lionel » vr mei 08, 2015 11:54 am

Het was geen schwalbe, Wimpey. Hij wordt geraakt. En als Barca alle mogelijkheden tot kansen had benut was de score hoger uitgevallen. Beetje raar om dat te zeggen.

Badstuber is natuurlijk geen basisspeler. Martinez is goed maar wie gaat er dan uit?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » vr mei 08, 2015 12:23 pm

Lionel schreef:Het was geen schwalbe, Wimpey. Hij wordt geraakt.
Die gast is een vreselijk theatraal kreng. Een vervuiler van de sport. Wel uitdelen, maar niet kunnen incasseren. En maar duiken en rollen. Ik hoop dat Pepe hem in de finale de wedstrijd uit schopt. Mag ik dat beweren of is dat SCHAN-DA-LIG? :smallgrin.gif:
En als Barca alle mogelijkheden tot kansen had benut was de score hoger uitgevallen. Beetje raar om dat te zeggen.
Barcelona was in de eerste helft zeker beter. Maar Bayern heeft ook wel een aardige keeper. Eerste half uur tweede helft speelde Barcelona weinig klaar, Bayern had het defensief prima onder controle. Ze verloren door eigen domme schuld, die 1-0 mag natuurlijk nooit (zo) vallen. 3-0 was extreem geflatteerd, zo groot was het krachtsverschil met het B-elftal van Bayern natuurlijk niet.
Badstuber is natuurlijk geen basisspeler. Martinez is goed maar wie gaat er dan uit?
Badstuber tegen Porto gezien? Die gast heeft een geweldige inspeelpass en inzicht en is complementair aan Boateng. Wat Bayern miste was de onvoorspelbaarheid op het moment dat ze tussen middenveld en defensie Barcelona kwamen. Hetgeen regelmatig het geval was. Nu moest de oplossing (actie) van Müller komen i.p.v. van Robben / Ribéry. Terwijl Müller juiste de speler is die in de ruimtes duikt en die ruimtes maakt...

Je ziet dat Bayern kwetsbaar is v.w.b. hun 30-ers. Ontbreken die of zijn niet topfit (Schweini), dan wordt het lastig. Neem aan dat ze zullen investeren deze zomer. Waarbij hun limit (ca. 40 M voor een speler) veel lager ligt dan in Manchester, Barcelona of Madrid.

Lionel

Bericht door Lionel » vr mei 08, 2015 12:47 pm

Ben benieuwd of ze ook max 40 miljoen gaan uitgeven aan 1 speler.

Dat Badstuber tegen Porto geweldig was zegt me niks. Die zijn ook niet heel goed. BMI speelt daar..

Bayern had het zeker goed op orde maar 0-0 was voor Barca ook geen verkeerde uitslag. Liever dat dan 1-1. 90 minuten druk zetten kan ook bijna niet.

Barca had bij rust al 2-0 voor moeten staan. Suarez en Alves met 2 grote kansen en Suarez met nog een goede mogelijkheid waar hij te lang wachtte.

Neymar gaat inderdaad te makkelijk liggen maar hij werd wel geraakt. Moet Rafinha niet doen. Neuer wilde juist protesteren maar dankzij geweldig werk van Alves scoorde Messi.

Overwinning misschien geflatteerd maar zeker niet onverdiend. De UEFA moet wat doen aan de regel m.b.t. uitdoelpunten.

Een Bayern met Robbery had overigens meer ruimte weggegeven.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.

Bericht door Le T. » vr mei 08, 2015 2:33 pm

Baseman schreef:
Le T. schreef:Volgend jaar gaan ze er ook gewoon aan tegen de eerste 'gelijkwaardige' tegenstander die ze tegenkomen, de tactiek en speelwijze blijken daar immers telkens niet geschikt voor.
Grappig dat volgens jou die 'gelijkwaardige' tegenstanders alleen bestaan uit de teams die daadwerkelijk weten te winnen van Bayern. Die teams zijn trouwens op de vingers van 1 hand te tellen...
Klopt, maar het zijn juist die die tellen. Bayern moet zich toch ook gewoon kunnen meten de met de allerbesten? Twee jaar geleden waren ze nog de allerbeste. Bayern koopt Dortmund elk jaar leeg, dan moet je die kunnen verslaan, ook al is het niet eens een van de allerbesten?

Je meten met de allerbesten betekent niet dat je wint, het betekent echter wel dat je een kans maakt en als je speelwijze gericht is op het uitspelen van kansen, dat je meer dan een kans uit weet te spelen.
wimpey schreef:
En als Barca alle mogelijkheden tot kansen had benut was de score hoger uitgevallen. Beetje raar om dat te zeggen.
Barcelona was in de eerste helft zeker beter. Maar Bayern heeft ook wel een aardige keeper. Eerste half uur tweede helft speelde Barcelona weinig klaar, Bayern had het defensief prima onder controle. Ze verloren door eigen domme schuld, die 1-0 mag natuurlijk nooit (zo) vallen. 3-0 was extreem geflatteerd, zo groot was het krachtsverschil met het B-elftal van Bayern natuurlijk niet.
B-elftal, kom op, alleen Robben is een echt gemis en dat is voor zijn voorgangers ook een fact of life geweest. Als zijn tactiek en spelopvatting zou werken dan speelt hij ook met de overgebleven sterrenploeg meerdere kansen uit tegen de Spaanse concurrenten. Als dat twee jaar achter elkaar niet lukt is er iets mis.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel

Bericht door Lionel » vr mei 08, 2015 4:10 pm

Alaba is ook wel een basisspeler.

Badstuber natuurlijk niet. Martinez ook niet. Zelfs Ribery waag ik te betwijfelen. En hij had Gotze toch?
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr mei 08, 2015 9:10 pm

Robben is hetzelfde voor Bayern als Messi voor Barca. Als Messi niet had meegedaan had ik nog moeten zien of ze gewonnen hadden.

Lionel

Bericht door Lionel » za mei 09, 2015 5:50 am

Tja, Suarez had er ook 2 in mogen leggen. Dani Alves ook.

Gaat mij erom dat Wimpey vorige week nog dacht dat Bayern wel ff zou winnen en dat ze gewoon 3-0 pakkie krijgen. En ze misten maar 2 absolute basisspelers. Niet 5.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za mei 09, 2015 10:46 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Wat een briljante goal van Messi. Voor mij maakt hij serieus aanspraak op de titel: beste voetballer aller tijden.
ik citeer mezelf omdat ik denk dat Paul Onkenhout ofwel meeleest op AT, ofwel onafhankelijk van mij na bovenstaand doelpunt tot dezelfde conclusie kwam, getuige zijn column van vandaag in de Volkskrant...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za mei 09, 2015 12:42 pm

Klopt. Messi is nu al zo indrukwekkend lang van een bizar grandioos niveau dat hij echt serieus in aanmerking voor die titel komt. En omdat hij gewoon dingen laat zien die niemand anders lijkt te kunnen.

De 2e goal van afgelopen woensdag wordt overigens een beetje te veel opgehemeld vind ik. Met je mindere been fraai raak stiften kunnen zeker 15 tot 25 andere profvoetballers ook. Sterker nog, diverse amateurvoetballers kunnen dat.

Maar Messi is de laatste 6 jaar gewoon absoluut de allerbeste, gewoonweg omdat hij in het hele stadion iedereen, alle toeschouwers inclusief de 21 andere spelers op het veld keer op keer betovert.

Enige smetje vind ik wel dat de WK's van 2010 en 2014 toch beiden teleurstellend waren. Om een oeuvre compleet te maken moet je naam toch wel voorgoed met een WK verbonden zijn zoals Maradona 1986, Cruijff 1974 en Pelé die van zijn 4 WK's er maar liefst 3 gewonnen heeft met een waanzinnig hoeveelheid doelpunten. En van wie zijn enige mislukte WK vooral veroorzaakt werd doordat in Engeland in 1966 iedereen hem ongestraft doormidden mocht schoppen.

Arthur

Bericht door Arthur » za mei 09, 2015 3:13 pm

In 62 raakte hij ook al snel geblesseerd. Dat was vooral het toernooi van Garrincha.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za mei 09, 2015 5:14 pm

Arthur schreef:In 62 raakte hij ook al snel geblesseerd. Dat was vooral het toernooi van Garrincha.
Jep: persoonlijk is het niet mijn favoriete speler, mede doordat hij zelf zo graag opsomde hoeveel doelpunten hij in totaal heeft gescoord en daarbij doodleuk al zijn oefenpotjes (goals op de training wellicht ook :smallgrin.gif:) mee liet tellen.

Maar als je zowel in 1958 als 17-jarige ster van het WK bent en in 1970 op je 29e wederom de wereldtitel voor je land binnenhaalt dan heb je toch echt wel een groot oeuvre.

Messi stelde op WK's gewoon écht teleur. In 2006 was hij nog te jong om te kunnen beoordelen en was het logisch dat hij nog een bijrol had, in 2014 vond ik het vrij mager en was het lachwekkend dat hij tot beste speler van het toernooi werd gekozen en met name in 2010 was het een ware afgang door de achterdeur voor de Argentijnen.....

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 12, 2015 8:07 pm

MSN!
IK GELOOF!!!!!!

Rooie

Bericht door Rooie » di mei 12, 2015 8:15 pm

Suarez maakt vandaag wel het verschil.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di mei 12, 2015 8:28 pm

Bayern krijgt toch ook een aantal kansen hoor, volgens mij kansgewijs zou het iets van 5-2 kunnen geweest zijn. Barca heeft 'geluk' dat ze er toch nog 3 maken in Barcelona.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 12, 2015 8:33 pm

Barca is stukken beter. Die spelen met Bayern.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie