Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » do apr 30, 2015 11:24 am

Alle info hoe ik er over denk en wie hij m.i. mee had moeten nemen kan je vinden in de "Oranje" topics. Ik ga het mooie Engelse voetbal er niet verdere mee bevuilen. :smile-ajax.gif:
YNWA

Khraa

Bericht door Khraa » do apr 30, 2015 11:49 am

Ik neem aan dat je nu drempelverhogend bezig bent om namen als Erik Pieters te verbergen?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do apr 30, 2015 12:17 pm

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

beelzebub

Bericht door beelzebub » do apr 30, 2015 1:13 pm

Dat geeft nogmaals aan dat we niet kunnen verdedigen in Nederland, maar wel aanvallen. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Baseman

Bericht door Baseman » do apr 30, 2015 1:18 pm

InnerHarbour schreef:Ja, ja ik ken nu alle verhaaltjes en smoesjes van zijn aanhang wel Baseman.
Zijn aanhang?
Och gut, kun je ooit afstappen van je 'ik moet iedereen in hokjes duwen, anders snap ik het niet meer' ?
Feit is dat hij ook een hele andere selectie had kunnen maken en heel anders had kunnen spelen.
Klopt helemaal .
Feit is ook dat niemand iets had verwacht van het WK, maar dat Oranje wel 3e (!) is geworden. Vreemd dat je er zo'n moeite mee hebt om dit te kunnen toegeven...

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do apr 30, 2015 1:38 pm

Daar gaat het toch allemaal niet om, Morinho wordt verkettert en Lowietje de hemel in geprezen terwijl ze allebei voor die verdedigende speelstijl kiezen. Jij vind dat goed, ik niet, soit.
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » do apr 30, 2015 5:59 pm

Dit is toch de Engeland topic? Hoezo zou ik hier LvG moeten afmaken omdat hij afbraakvoetbal speelde op een WK?
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do apr 30, 2015 6:33 pm

InnerHarbour schreef:Daar gaat het toch allemaal niet om, Morinho wordt verkettert en Lowietje de hemel in geprezen terwijl ze allebei voor die verdedigende speelstijl kiezen. Jij vind dat goed, ik niet, soit.
Van Gaal heeft er alles aan gedaan om Oranje zo ver mogelijk te krijgen. Met wat kunst- en vliegwerk leverde dat een knappe derde plek op. Chapeau. Overigens moet je je wel afvragen of het nou allemaal zo veel uit maakt. Colombia kwam tot de kwartfinale en speelde een stuk aantrekkelijker. Als ik dan toch moet kiezen...

Afbraakvoetbal kun je wat mij betreft alleen complimenteren als je prijzen wint. Een uitroepteken bij een derde plek is mooi, maar is nog altijd 'close but no cigar'. Mourinho is wat dat betreft een echte resultaattrainer. Die haalt namelijk wel resultaat.

Lionel

Bericht door Lionel » vr mei 01, 2015 12:27 am

Nederland is derde geworden op het WK. Colombia kag er in de kwartfinale uit. Is natuurlijk wel ff een verschil he.
IK GELOOF!!!!!!

Baseman

Bericht door Baseman » vr mei 01, 2015 11:28 am

Daarbij zijn een toernooi en een competitie natuurlijk niet te vergelijken.

Lionel

Bericht door Lionel » vr mei 01, 2015 11:33 am

Chelsea heeft al het geld van de wereld en daarnaast schitterende voetballers. En dan zulk voerbal spelen... Gelukkig liggen ze uit de CL.
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » vr mei 01, 2015 2:04 pm

Lionel schreef:Nederland is derde geworden op het WK. Colombia kag er in de kwartfinale uit. Is natuurlijk wel ff een verschil he.
Ja vind je? Bij een toernooi hecht ik veel meer waarde aan de indruk die je achter laat. Het maakt me dan an sich niet zo heel veel uit of je nu in de kwartfinale wordt uitgeschakeld of in de halve finale, hoor. Afbraakvoetbal is wat mij betreft alleen gerechtvaardigd als je de finale wint. Zo vond ik die vertoning onder van Marwijk ook tenenkrommend. Dan speel ik liever wervelend voetbal en word je in de halve finale of kwartfinale uitgeschakeld. Tweede worden is voor mij ook geen prijs.

Lionel

Bericht door Lionel » vr mei 01, 2015 2:55 pm

Voor mij ook niet. Maar derde worden is natuurlijk wel een stuk beter dan in de kwartfinale uitgeschakeld worden.
IK GELOOF!!!!!!

Baseman

Bericht door Baseman » vr mei 01, 2015 2:59 pm

Bij een kortdurend 'eenmalig' evenement waarbij alleen de nummer 1 telt is de indruk belangrijker dan bij de jaarlijkse langdurende competitie? Apart, ik sta daar juist precies andersom tegenover.

Lionel

Bericht door Lionel » vr mei 01, 2015 4:33 pm

Ik ook. Chelsea dumpt in de winter Schurrle en haalt daar voor 40 miljoen een wisselspeler voor. Dan mag je toch wel fatsoenlijk voetbal verwachten?
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » vr mei 01, 2015 8:27 pm

Dat zeg ik ook helemaal niet. Ik zeg dat in een toernooi (WK, EK) waar de nummer 1 telt je niets koopt voor een tweede plek of een derde of een vierde plek. Als je dan afbraakvoetbal van de bovenste plank speelt, dan is dat dus helemaal niets waard. Dan heb ik inderdaad net zo lief dat je met wervelend combinatievoetbal in de kwartfinale strandt. Dan heb je in ieder geval nog het plezier en de trots gehad dat je staat voor mooi voetbal als land zijnde. Oftewel, afbraakvoetbal loont alleen als je prijzen pakt.

Verder snap ik de vergelijking met Chelsea niet, want zij winnen wel prijzen. Kun je roepen dat ze met tikkie-takkie voetbal iedereen in Engeland van de mat moeten spelen, maar in mijn visie heiligt afbraakvoetbal alleen als je prijzen pakt. Laat Mourinho daar nu net een kei in zijn. Verder vind ik het voetbal van Chelsea nou ook weer niet zo slecht, hoor. Over de gehele linie en over het hele seizoen nog altijd veruit het beste voetbal van Engeland.

Lionel

Bericht door Lionel » za mei 02, 2015 4:52 am

Colombia speelde wervelend? Viel toch ook mee..

Ik vind juist dat er op een toernooi meer eer valt te behalen dan alleen de eerste plaats. Een 2e plek in een competitie telt juist voor niks.

Chelsea speelt echt afbraakvoetbal. Tegen de kleintjes is het soms wel oke. Zeker als ze voorstaan.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » za mei 02, 2015 4:52 am

Colombia speelde wervelend? Viel toch ook mee..

Ik vind juist dat er op een toernooi meer eer valt te behalen dan alleen de eerste plaats. Een 2e plek in een competitie telt juist voor niks.

Chelsea speelt echt afbraakvoetbal. Tegen de kleintjes is het soms wel oke. Zeker als ze voorstaan.
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za mei 02, 2015 6:52 am

Peter schreef: Kun je roepen dat ze met tikkie-takkie voetbal iedereen in Engeland van de mat moeten spelen, maar in mijn visie heiligt afbraakvoetbal alleen als je prijzen pakt.
O ja, kijken hoe een paar kut kabouters de bal over 2 meter doelloos 30 keer naar elkaar spelen, over afbraakvoetbal gesproken.
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za mei 02, 2015 1:23 pm

Zo op weg naar O'Casey's om de mannen van Liverpool FC het tegen QPR te zien op te nemen. :biggthumpup.gif:
YNWA

zeux

Bericht door zeux » za mei 02, 2015 1:51 pm

Peter schreef:Dat zeg ik ook helemaal niet. Ik zeg dat in een toernooi (WK, EK) waar de nummer 1 telt je niets koopt voor een tweede plek of een derde of een vierde plek.
Is dit een pleidooi om in alle sporten op alle toernooien (ook OS) zilver en brons af te schaffen, omdat dat toch 'niet telt'?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za mei 02, 2015 2:34 pm

Dat kun je niet vergelijken. Tijdens de OS proberen sportmensen bij de eerste drie te eindigen. Zo werkt het niet op het WK voetbal.

Derde, vierde op een WK, dat maakt natuurlijk niets uit. Wedstrijd om de derde plaats is er een tussen twee zwaar teleurgestelde ploegen, waarvan de minst teleurgestelde derde wordt.

Wat mij betreft gaat het ook om de manier waarop. De cynische benadering van Bert van M. en Louis van G. spreekt me niet aan.

Lionel

Bericht door Lionel » za mei 02, 2015 3:16 pm

Ik vind 3e worden op een WK ook gewoon een goede prestatie. Hoef het niet te vieren ofzo maar vind het maar onzin wat jullie verkondigen.
IK GELOOF!!!!!!

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » za mei 02, 2015 3:23 pm

Ik vind het de grootste onzin, 2e ,3e, 4e bij een toernooi stelt dat niks voor... en dan een godvergeten grachtentoer... BELACHELIJK!!!! IDIOTERIE!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » za mei 02, 2015 4:02 pm

Waarom stelt dat niks voor?
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie