PEC Zwolle - Ajax 26-04-2015
Moderator: mods
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Re: PEC Zwolle - Ajax 26-04-2015
Ajax kan blijven voetballen op deze manier.. scoren zal het nooit..
waarom niet.. kijk naar de gezichtsuitdrukking bij Kolbeinn bij bal verlies.. het interesseert hem gewoon niet
waarom niet.. kijk naar de gezichtsuitdrukking bij Kolbeinn bij bal verlies.. het interesseert hem gewoon niet
Weer op zoek naar een Interim coach..
Zoals we vorig jaar illustratief strompelend richting het kampioenschap gingen met een gelijkspel tegen Heracles, zo bereiken we dit jaar illustratief de 2e plek door puntverlies van Feyenoord. We dragen er zelf weinig aan bij.
- Ajaciedjuh
Om mezelf maar even te quoten ........ Niemand zin om te antwoorden!?Ajaciedjuh schreef:Hoe doet Tete het? En Riedewald centraal!?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Nu Hoorn erin om alvast ons alles-of-niets spel te oefenen voor volgend jaar.
Toch is het knap om PEC van een grote uitslag af te houden.
Wollt ihr den totalen Mensch?
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Wat een schitterende vrije trap van Schone.. Alleen maar voor zich zelf bezig..
wat een drama dit
wat een drama dit
Weer op zoek naar een Interim coach..
Goalgetter die Siggy! :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Zo dit was dus ook het officiele einde van Kishna. Weten we dat ook weer.
Wel erg blij dat Andersen zijn kans weer niet pakte. Volgende week weer een kans.
Deze pot ook maar snel vergeten. Wat een lijdensweg is het, zeg.
Wel erg blij dat Andersen zijn kans weer niet pakte. Volgende week weer een kans.

Deze pot ook maar snel vergeten. Wat een lijdensweg is het, zeg.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Wat een negativiteit zeg! VCL veiliggesteld!
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Raymon schreef: VCL veiliggesteld!

Kickuh!
Altijd mijn droom geweest. En overtuigend ook!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Ik vond Tete degelijk, niet meer dan dat. Ik vond hem nog vooral onrustig aan de bal. Ik kon hem wel op kleine 'slimmigheden' betrappen die je normaal gesproken niet bij zulke jonge (Ajax) verdedigers ziet. Dan heb ik het over een klein duwtje om de aanvallers bij het aannemen net uit balans te brengen, of een klein bodychekje waardoor een loopactie van de tegenstander meteen onschadelijk wordt gemaakt. Dat stemde me wel positief. En fysiek is hij inderdaad goed stevig. Ik ben er wel positief over. Deed in ieder geval zeker niet onder voor Rhijn. Mag dus blijven staan wat mij betreft.Ajaciedjuh schreef:Om mezelf maar even te quoten ........ Niemand zin om te antwoorden!?Ajaciedjuh schreef:Hoe doet Tete het? En Riedewald centraal!?
Riedewald gaat speelde ook een degelijke pot naar mijn bescheiden mening. Is niet de briljantste voetballende verdediger die we hebben gehad, wel redelijk aan de bal en kleunt er vooral goed en stevig in als het nodig is. Dat zie ik graag.
Gek genoeg vond ik Klaassen de grootste dissonant op het middenveld vandaag. De ballen sprongen van zijn voeten, leed erg veel balverlies in beslissende fases van de opbouw/aanval. Kan een keertje gebeuren.
Fischer vond ik prima ballen in de spits. Slim, handig, snel, fel. Niks mis me. Zijn landgenoot in die linie daarentegen...

- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Zou Boer echt meer potentie zijn in Andersen dan in Kishna?
Die jongen (Andersen) is ook helemaal niet fit. Elke wedstrijd is ie na 25 minuten al op.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- Ajaciedjuh
TanxMr. Ajax schreef:Ik vond Tete degelijk, niet meer dan dat. Ik vond hem nog vooral onrustig aan de bal. Ik kon hem wel op kleine 'slimmigheden' betrappen die je normaal gesproken niet bij zulke jonge (Ajax) verdedigers ziet. Dan heb ik het over een klein duwtje om de aanvallers bij het aannemen net uit balans te brengen, of een klein bodychekje waardoor een loopactie van de tegenstander meteen onschadelijk wordt gemaakt. Dat stemde me wel positief. En fysiek is hij inderdaad goed stevig. Ik ben er wel positief over. Deed in ieder geval zeker niet onder voor Rhijn. Mag dus blijven staan wat mij betreft.Ajaciedjuh schreef:Om mezelf maar even te quoten ........ Niemand zin om te antwoorden!?Ajaciedjuh schreef:Hoe doet Tete het? En Riedewald centraal!?
Riedewald gaat speelde ook een degelijke pot naar mijn bescheiden mening. Is niet de briljantste voetballende verdediger die we hebben gehad, wel redelijk aan de bal en kleunt er vooral goed en stevig in als het nodig is. Dat zie ik graag.
Gek genoeg vond ik Klaassen de grootste dissonant op het middenveld vandaag. De ballen sprongen van zijn voeten, leed erg veel balverlies in beslissende fases van de opbouw/aanval. Kan een keertje gebeuren.
Fischer vond ik prima ballen in de spits. Slim, handig, snel, fel. Niks mis me. Zijn landgenoot in die linie daarentegen...Echt onwerkelijk slecht. Je zou bijna denken dat ie het expres doet. Echt niet normaal.

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Was 't leuk, jongens?
Lulu was weer goed bezig, las ik? Is ie een betere linksbuiten dan Kishna?
FdB is een seizoen te lang gebleven. En dat ettert ook komend seizoen door. Achteraf gezien jammer dat z'n flirt met Spurs niets werd. Was voor hem en voor Ajax beter geweest. En voor Spurs wellicht ook.

Lulu was weer goed bezig, las ik? Is ie een betere linksbuiten dan Kishna?

FdB is een seizoen te lang gebleven. En dat ettert ook komend seizoen door. Achteraf gezien jammer dat z'n flirt met Spurs niets werd. Was voor hem en voor Ajax beter geweest. En voor Spurs wellicht ook.
- Jinne
- Site Admin
Wie weet wil Newcastle hem nog wel hebben deze zomer.
Als Siggi niet gescoord had dan hadden we drie keer de nul kunnen houden tegen Zwolle. Was dat al eens eerder voorgekomen tegen een Eredivisie club in 1 seizoen?
Als Siggi niet gescoord had dan hadden we drie keer de nul kunnen houden tegen Zwolle. Was dat al eens eerder voorgekomen tegen een Eredivisie club in 1 seizoen?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Beetje flauw om eerst te hopen dat De Boer de Ferguson bij Ajax wordt en nog 10 jaar blijft en vervolgens in het eerste jaar dat er van alles niet goed gaat te zeggen dat hij beter weg had kunnen gaan. Ook Ferguson had in zijn 25 jaar seizoenen waar van alles mis ging, maar dat betekende niet dat het daarna niets meer kon worden.
Het is nu 1,5 seizoen helemaal niets. En dan lees ik dat het met een of twee versterkingen wel recht getrokken gaat worden. Daar heb ik grote twijfels bij.Arthur schreef:Beetje flauw om eerst te hopen dat De Boer de Ferguson bij Ajax wordt en nog 10 jaar blijft en vervolgens in het eerste jaar dat er van alles niet goed gaat te zeggen dat hij beter weg had kunnen gaan. Ook Ferguson had in zijn 25 jaar seizoenen waar van alles mis ging, maar dat betekende niet dat het daarna niets meer kon worden.
Ik zie FdB trouwens niet als het grootste probleem bij Ajax. Integendeel, hij is een goede trainer gebleken. Maar aan hem complementaire kwaliteiten ontbreken blijkbaar binnen de organisatie. Al eerder werd wat van m.n. Overmars verlangd, maar die blijkt niet te kunnen leveren.
FdB's loopbaan heeft nu een tikkie gehad. Dat had hij kunnen vermijden door er eind vorig seizoen een punt achter te zetten. Ik heb nu het gevoel dat Ajax maar wat aanmoddert, dat de paniek toeslaat en dat platitudes (routine, energie). opgeld doen. Het gehalte probleemoplossend denken lijkt me niet goed verzorgd binnen de club. Sowieso is denken niet m.n. Overmars' grootste kwaliteit. Met zo'n visionair in je directie ga je als club geen stappen zetten.
-
PEC Zwolle - Ajax 26-04-2015
Cijfermatig heeft De Boer helemaal geen tikkie gehad; 5 jaar hoofdtrainer, 4 landstitels en een 2e plek die recht geeft op voorronden van de CL; daar zou vrijwel elke club een moord voor doen.
Het spel, dát is het grote probleem; dat wordt naarmate de jaren vorderen steeds slechter (vermoedelijk ook omdat de selectie ook elk jaar kwalitatief slechter werd; er komt natuurlijk een moment dat je niets meer wint als je je beste spelers laat vertrekken en ze vervangt voor een slap aftreksel). Wat dat betreft lijkt het me voor iedereen goed dat De Boer vertrekt. Voor zijn eigen CV en voor de selectie, die wellicht wat meer te porren is met een ander gezicht en ook andere spelopvatting voor de groep. Laten we het "doorselecteren van de trainer" noemen.
Het spel, dát is het grote probleem; dat wordt naarmate de jaren vorderen steeds slechter (vermoedelijk ook omdat de selectie ook elk jaar kwalitatief slechter werd; er komt natuurlijk een moment dat je niets meer wint als je je beste spelers laat vertrekken en ze vervangt voor een slap aftreksel). Wat dat betreft lijkt het me voor iedereen goed dat De Boer vertrekt. Voor zijn eigen CV en voor de selectie, die wellicht wat meer te porren is met een ander gezicht en ook andere spelopvatting voor de groep. Laten we het "doorselecteren van de trainer" noemen.