Ajax - NAC Breda 19-04-2015

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Re: Ajax - NAC Breda 19-04-2015

Bericht door Duke » ma apr 20, 2015 12:21 pm

En wat is dan je conclusie, Jöhnk?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » ma apr 20, 2015 12:32 pm

Le T. schreef: Ik word daar altijd een beetje moe van, of het nou om VdSar, DeBoer of Van Basten gaat, altijd moet er weer iemand komen aan wie 'op basis' van het sentiment als speler grote kwaliteiten worden toegekend, en als die die dan niet blijkt te hebben dan moet er weer iemand komen om zijn handje vast te houden.
Het gaat bij dat soort jongens om het kiezen van het juiste wiel. Denk aan Danny '12 ambachten' Blind. Hij heeft vooral bewezen incompetent te zijn. Maar wanneer je het juiste wiel kiest, dan kun je o.b.v. je verleden als speler zomaar bondscoach worden.
Op zich is het ook wel zo dat de schade van De Boer een stuk minder zou zijn wanneer er een sterke TD met inzicht had gezeten, maar het uitgangspunt moet toch echt zijn dat je competente mensen aanstelt die hun eigen werk zelfstandig aankunnen.
I.m.o. is FdB v.w.b. zijn hoofdtaak competent. Niet top, maar wel goed. Het gaat bij hem mis zodra er gekocht moet worden. Hij denkt niet out of the box.

Daar zit bij Ajax trouwens een patroon in. Zie de tijd van Koeman als trainer. TD Van Gaal zat er ook regelmatig naast. Bassie maakte er een puinhoop van, Jol vulde z'n zakken met spelers uit de stal van Raiola.

Daarom zou het aanpakken van - en doorpakken binnen de scouting ook prio uno moeten zijn. In plaats daarvan mag een dom boertje uit Epe op de centjes passen, de scouting negeren en het spelen met poppetjes binnen het old boys network houden. Zo wordt het natuurlijk nooit wat.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma apr 20, 2015 12:36 pm

Vind je De Boer tactisch wel voldoende, wimpey?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Le T.

Bericht door Le T. » ma apr 20, 2015 12:44 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: I.m.o. is FdB v.w.b. zijn hoofdtaak competent. Niet top, maar wel goed. Het gaat bij hem mis zodra er gekocht moet worden. Hij denkt niet out of the box.
Het gaat ook mis bij het maken van de opstelling en de wissels, het gaat mis bij het zien van welke spelers kwaliteit en/of talent hebben, en voor welke positie, het gaat mis bij het creeeren van automatismen en patronen, het gaat mis in de communicatie met spelers, het gaat mis bij de wedstrijdanalyse en qua fitheid en heel blijven is het ook geen succesverhaal.

Ik zie ook wel dat hij sterke punten heeft, maar er is meer aan de hand dan 'niet top'. Dan is het niet een kwestie van even iemand neerzetten die wel ziet of een speler er geen reet van kan.
Wollt ihr den totalen Mensch?

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma apr 20, 2015 1:02 pm

Het gaat mis bij denken dat je alles met jochies van 19 kunt oplossen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma apr 20, 2015 1:22 pm

Duke schreef:En wat is dan je conclusie, Jöhnk?
Zoals gezegd: er is een tactisch probleem. Mijn conclusie is dat het niet uitmaakt wie je koopt zolang je een tactiek speelt waarbij er overal spelers staan behalve op het middenveld. Op die manier kún je namelijk niet eens druk zetten op de tegenstander, behalve als je jezelf compleet over de kop loopt. Maar dat laatste valt alleen sporadisch op te brengen.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma apr 20, 2015 4:22 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik heb me voor de verandering weer eens niet vermaakt. We zitten écht rock bottom qua (inventief) veldspel. Zelfs als we vanaf nu catenaccio gaan spelen is het opwindender denk ik.
Geef ze eens ongelijk. Als jij een prijsverhoging van 4 euro voor je seizoenskaart per se over 2 seizoenen wilt uitsmeren dan kun je er op wachten dat je tot die tijd oude herhalingen krijgt voorgeschoteld. U get wot u pay for! :neutral.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma apr 20, 2015 7:29 pm

Voor oude herhalingen zou ik inmiddels bereid zijn een viervoud van de huidige prijs van mijn seizoenskaart te betalen...

LucaS

Bericht door LucaS » ma apr 20, 2015 7:35 pm

https://www.youtube.com/results?search_query=ajax

Mijn rekeningnummer PM ik je wel.
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie