Ajax - NAC Breda 19-04-2015

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Ajax - NAC Breda 19-04-2015

Bericht door Thijs » di apr 14, 2015 8:29 am

Zondagmiddag half drie, lekker naar het voetbal. Aangezien er niks meer gewonnen of verloren kan worden zou ik zeggen: ga lekker ballen. Panna's, ballen hoog in de pot, Mikie in de spits, Cillessen die gaat dribbelen, VERMAAK ONS.

Alles beter dan zo'n gare suffe kut-1-0 overwinning.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Alexander

Re: Ajax - NAC Breda 19-04-2015

Bericht door Alexander » di apr 14, 2015 8:39 am

Denk dat ik wel ga. Zal beetje afhangen van het weer. Heb geen zin om me dit seizoen meer te gaan ergeren. Hoop dat nu in ieder geval jongens als Tete en Riedewald de kans krijgen. En hopelijk ook de eerste minuten voor Fisher.

zeux

Bericht door zeux » di apr 14, 2015 8:46 am

Ik ben benieuwd of Frank aan de druk toegeeft er een compleet jong elftal in te pleuren.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel

Bericht door Lionel » di apr 14, 2015 10:04 am

Geen zin.
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di apr 14, 2015 10:04 am

Wat denk je zelf?

Hij gaat gewoon dezelfde 11 het veld in sturen als tegen Heracles. Heel misschien doet De Boer wel wat geks en zet hij een aanvaller op de bank.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di apr 14, 2015 7:15 pm

Op FOX las ik dat De Boer Moisander, Andersen, Riedewald en Fischer nog speeltijd wil geven de laatste wedstrijden. Wat zou dat betekenen voor zondag? Geen Sinkgraven, Boilesen, Viergever en Kishna?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di apr 14, 2015 7:37 pm

Ja op basis van dit filmpje:

http://www.ajax.nl/Ajax-TV/201355/De-Bo ... t-jaar.htm

Denk dus dat het pas na zondag het geval is. Boilesen, Serero, Sinkgraven out en Kishna wordt afgewisseld met Fischer, denk ik zo.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » di apr 14, 2015 7:53 pm

Sinkgraven maakt deel van volgend jaar.. mag ik toch aannemen dat hij speelt
Weer op zoek naar een Interim coach..

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di apr 14, 2015 9:17 pm

Lionel schreef:Geen zin.
Idd. Amstel gold race gaat voor.

wimpey

Bericht door wimpey » di apr 14, 2015 9:36 pm

Peter schreef: Denk dus dat het pas na zondag het geval is. Boilesen, Serero, Sinkgraven out en Kishna wordt afgewisseld met Fischer, denk ik zo.
Sinkgraven out? :confused.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di apr 14, 2015 9:38 pm

Fischer zou ik bij JA laten. Heeft een jaar niet gespeeld.

Zou De Boer het niet zien zitten in Sinkgraven? Leuk dan!

wimpey

Bericht door wimpey » di apr 14, 2015 9:40 pm

Yopi schreef: Zou De Boer het niet zien zitten in Sinkgraven? Leuk dan!
Op basis waarvan kom je tot die opmerking?

Ik denk dat we FdB effe een tijdje met rust moeten laten. In z'n 1e 3,5 seizoen als trainer 4 keer kampioen. Dat staat tot in de eeuwigheid.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di apr 14, 2015 9:47 pm

Ik denk dat FdB Ajax weer eens keer normaal moet laten voetballen.

wimpey

Bericht door wimpey » wo apr 15, 2015 7:15 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik denk dat FdB Ajax weer eens keer normaal moet laten voetballen.
Dat ook. Hopelijk steekt ie wat op van dit seizoen. Ook van zijn kant was het niet sterk.

Betekent natuurlijk niet dat ie het niet in Sinkgraven ziet zitten.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo apr 15, 2015 11:39 am

Tuurlijk ziet FdB het zitten in Sinkgraven. Hij haalt in het interview spelers aan die zich mogen laten zien (Fischer, Andersen) en die hij een mooi afscheid gunt (Moisander). As zondag stelt hij gewoon dezelfde op als de afgelopen weken. Het 'kans geven' komt pas als de 2e plek definitief is (zo interpreteer ik het).

Interessant is om uit te kijken naar volgend seizoen (als basis). Hoe ziet FdB dat!?

----------------- Cillessen
- Van Rhijn --- Veltman - Riedewald ----aankoop
----------------- Klaassen/Bazoer
- Gudelj/Klaassen ---------------- Sinkgraven/Andersen
- El Ghazi --------- aankoop/Milik ----- Fischer

Grootste aandachtspunten: kwaliteit (als het kan met leiderschap, ervaring): creativiteit middenveld en aanspeelpunt spits.

Gudelj brengt dat mijn inziens niet op het middenveld. Dat zou dan van Sinkgraven en Andersen moeten komen. Klaassen heeft ook een goede steekbal, maar dat is een toevoeging op het middenveld.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo apr 15, 2015 12:01 pm

Als De Boer echt bezig is met volgend seizoen, dan moeten tenminste de volgende drie zaken nog uitgeprobeerd worden.

- Riedewald LCV (dit is echt een ABC-tje. Riedewald was tegen Heerenveen verantwoordelijk voor de beste defensieve prestatie van het jaar. Merkwaardig dat daar geen vervolg aan werd gegeven.)
- Bazoer CM (ook een ABC-tje, maar ik voorspel: dit is het allerlaatste wat De Boer gaat proberen. Hij gaat eerst kloten met Gudelj op CM, daarna gaat hij Klaassen en Gudelj omwisselen. Alleen bij meerdere blessures zal Bazoer zijn opwachting maken op zes, en dan zal blijken dat hij zeer geschikt is voor die positie.)
- Tete RB (Dit ligt wat lastiger. Van Rhijn is immers omhooggestuwd in de hiërarchie, getuige het feit dat De Boer hem laatst een dragende speler noemde. Daarnaast mogen we tegenwoordig 'genieten' van zijn traptechniek bij spelhervattingen. Met andere woorden: De Boer heeft zichzelf met een probleem opgezadeld, wat hem moeilijk maakt om Van Rhijn te wisselen.)

Verder vind ik dat Zivkovic de kans moet krijgen bij afwezigheid van Milik. Hij schijnt het slecht te doen in Jong Ajax, maar dat verhaal hoorde ik ook over Bazoer. Daarnaast heeft Zivkovic er wel gewoon 18 in liggen in de JL.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo apr 15, 2015 12:28 pm

De Boer gooit basisteam om als tweede plaats zeker is

We kunnen inmiddels wel stellen dat Ajax dit seizoen tweede wordt. Dus de champagneflessen kunnen koud en het podium mag worden opgebouwd. Feesten maar! Oh wacht, Ajacieden vieren natuurlijk geen tweede plaats.

Voor Ajax betekent de huidige situatie op de ranglijst vooral dat het seizoen min of meer klaar is. En dat is voor Frank de Boer een mooi moment om spelers die de laatste tijd wat minder minuten maakten speeltijd te geven. Dan moet de tweede plaats wel eerst echt zeker zijn.

“Viktor Fischer zal dan zijn minuten gaan maken, denk ik,” zegt de trainer tegen Ajax TV. “Ook Lucas Andersen, die de laatste tijd weinig heeft gespeeld, zal ik daarin meenemen. En bijvoorbeeld ook Jairo Riedewald.”

Stuk voor stuk spelers die het volgend seizoen moeten laten zien. Daarnaast maakt De Boer ook een plekje vrij voor Niklas Moisander, ondanks het feit dat hij na de zomer geen Ajacied meer is. “Hij verdient het ook om weer minuten te maken. Ik wil hem een mooi afscheid geven.”
www.ajaxlife.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

zeux

Bericht door zeux » wo apr 15, 2015 12:59 pm

Jöhnk schreef:Daarnaast heeft Zivkovic er wel gewoon 18 in liggen in de JL.
Plus x in de eredivisie voor Groningen...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » wo apr 15, 2015 1:00 pm

Duke schreef:
De Boer gooit basisteam om als tweede plaats zeker is

We kunnen inmiddels wel stellen dat Ajax dit seizoen tweede wordt. Dus de champagneflessen kunnen koud en het podium mag worden opgebouwd. Feesten maar! Oh wacht, Ajacieden vieren natuurlijk geen tweede plaats.

Voor Ajax betekent de huidige situatie op de ranglijst vooral dat het seizoen min of meer klaar is. En dat is voor Frank de Boer een mooi moment om spelers die de laatste tijd wat minder minuten maakten speeltijd te geven. Dan moet de tweede plaats wel eerst echt zeker zijn.

“Viktor Fischer zal dan zijn minuten gaan maken, denk ik,” zegt de trainer tegen Ajax TV. “Ook Lucas Andersen, die de laatste tijd weinig heeft gespeeld, zal ik daarin meenemen. En bijvoorbeeld ook Jairo Riedewald.”

Stuk voor stuk spelers die het volgend seizoen moeten laten zien. Daarnaast maakt De Boer ook een plekje vrij voor Niklas Moisander, ondanks het feit dat hij na de zomer geen Ajacied meer is. “Hij verdient het ook om weer minuten te maken. Ik wil hem een mooi afscheid geven.”
http://www.ajaxlife.nl
Ik zeg: nu al omgooien die hap. We moeten toch nog tegen een zwik degradatieklanten? Sinds wanneer is Ajax daar bang voor?

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo apr 15, 2015 2:05 pm

Jöhnk schreef:Als De Boer echt bezig is met volgend seizoen, dan moeten tenminste de volgende drie zaken nog uitgeprobeerd worden.

- Riedewald LCV (dit is echt een ABC-tje. Riedewald was tegen Heerenveen verantwoordelijk voor de beste defensieve prestatie van het jaar. Merkwaardig dat daar geen vervolg aan werd gegeven.)
- Bazoer CM (ook een ABC-tje, maar ik voorspel: dit is het allerlaatste wat De Boer gaat proberen. Hij gaat eerst kloten met Gudelj op CM, daarna gaat hij Klaassen en Gudelj omwisselen. Alleen bij meerdere blessures zal Bazoer zijn opwachting maken op zes, en dan zal blijken dat hij zeer geschikt is voor die positie.)
- Tete RB (Dit ligt wat lastiger. Van Rhijn is immers omhooggestuwd in de hiërarchie, getuige het feit dat De Boer hem laatst een dragende speler noemde. Daarnaast mogen we tegenwoordig 'genieten' van zijn traptechniek bij spelhervattingen. Met andere woorden: De Boer heeft zichzelf met een probleem opgezadeld, wat hem moeilijk maakt om Van Rhijn te wisselen.)

Verder vind ik dat Zivkovic de kans moet krijgen bij afwezigheid van Milik. Hij schijnt het slecht te doen in Jong Ajax, maar dat verhaal hoorde ik ook over Bazoer. Daarnaast heeft Zivkovic er wel gewoon 18 in liggen in de JL.
:biggthumpup.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Zuidema

Bericht door Zuidema » do apr 16, 2015 7:03 am

wimpey schreef: Ik denk dat we FdB effe een tijdje met rust moeten laten.
Wie zijn die 'we'? En waarom? If he cannot stand the heat, he should get out of the kitchen.
In z'n 1e 3,5 seizoen als trainer 4 keer kampioen. Dat staat tot in de eeuwigheid.
Zekers. Helaas ook dat wij onder zijn regime langdurig onwaarschijnlijk k*t-voetbal hebben mogen aanschouwen. Al die ergernis daarover zal ik in ieder geval niet snel vergeten.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » do apr 16, 2015 8:48 am

Dit jaar was het wel extreem pijnlijk. Trek ik echt niet nog een jaar. En dan nog besloten trainen :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » do apr 16, 2015 11:52 am

Zuidema schreef: Zekers. Helaas ook dat wij onder zijn regime langdurig onwaarschijnlijk k*t-voetbal hebben mogen aanschouwen. Al die ergernis daarover zal ik in ieder geval niet snel vergeten.
Ik ben als Ajax-fan wel wat gewend, door de jaren heen. "Het Ajax-voetbal" is niet de norm, maar een verzameling incidenten.

Ik herinner me het seizoen dat Cruijff eruit stapte, seizoen dat met Linder begon, titel in 90 met Leo B. en baggervoetbal. 92/93 was niks, 96/97 ook niet. 2e seizoen Olsen, daarna Wouters, daarna Co. 03/04 onder Koe was niet veel. Seizoen daarna vergelijkbaar met dit seizoen. Toen dat seizoen onder Danny Boy, m.i. een all-time low. Toen HtC met Excelsior-thuis, RKC-uit enzo, die ene goal. Met een m.i. sterke selectie die niet goed speelde. Toen Koster, Bassie. 2e seizoen Jol, wel met een mooie afloop. Vorig seizoen was kut, dit seizoen extra kut.

Dit seizoen is pure erger. Maar als gezegd, historisch gezien niets nieuws.

Lionel

Bericht door Lionel » do apr 16, 2015 12:29 pm

Wat me nu irriteert Wimpey, is dat ze wel anders of beter kunnen maar er bewust voor kiezen om zo traag te spelen.
IK GELOOF!!!!!!

beelzebub

Bericht door beelzebub » do apr 16, 2015 12:48 pm

Vind je? Ik zag gisteren een ploeg als PSG net zo traag rondspelen en opbouwen toen Barcelona zich liet inzakken. Of leek dat trager op tv?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Plaats reactie