Heracles Almelo - Ajax 11-04-2015
Moderator: mods
Re: Heracles Almelo - Ajax 11-04-2015
Wachten op de gelijkmaker en dan jalala Mikey van der Hoorn erbij!
Ik neem aan dat die ipv Siggy komt.
I think I lost my fucking headache
- Ajaciedjuh
Andersen

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Doelpunt dat helemaal niet in de wedstrijd past.
Andersen
Andersen

- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Haha Andersen met z'n derde contact een prachtige goal.
Mooi in het doel gekruld door Andersen. Toch nog iets om van te genieten.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''

Wimpey heeft een topdag! 

Zouden ze denken dat het rugby is? Hup, de bal weer in de driekwart lijn!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Haha zelfs met veel ruimte kan onze IJslander er helemaal niks van.
En Siggy timet weer eens verkeerd bij een voorzet. Ach, what's new.

Ligt aan het kunstgras, PeetPeter schreef:Haha zelfs met veel ruimte kan onze IJslander er helemaal niks van.

- Ajaciedjuh
Andersen viel los van zijn goal, goed in.
Achterin solide, middenveld creëerde niks, aanval tandeloos.
Achterin solide, middenveld creëerde niks, aanval tandeloos.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Zit wel wat meer diepgang op het middenveld met Andersen en Klaassen op de half.
Gelukkig, het is weer volbracht. Siggy MOTM wat mij betreft. En dat zegt genoeg.
Wat zal Frank zeggen na afloop? Weinig weggegeven, gedomineerd, geen goede keuzes in de laatste fase? We willen wel aantrekkelijk voetballen, maar het moet ook wat meezitten en meer van die blablabla?
Gelukkig, het is weer volbracht. Siggy MOTM wat mij betreft. En dat zegt genoeg.
Wat zal Frank zeggen na afloop? Weinig weggegeven, gedomineerd, geen goede keuzes in de laatste fase? We willen wel aantrekkelijk voetballen, maar het moet ook wat meezitten en meer van die blablabla?

Tja "en als zij niet willen voetballen en met 9 man op eigen helft spelen" "en het ging goed tot de 2e fase, maar als je dan ziet dat er soms verkeerde keuzes worden gemaakt."
Laatst gewijzigd door Khraa op za apr 11, 2015 9:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
-
Die Andersen raakt hem toch wel heel mooi, ben er nog niet uit over hem.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Achterin solide? Alsjeblieft zeg. Ik telde zeker een vijftal goede kop- en schietkansen in de 16. Tegen f*cking Heracles nota bene, dat gelukkig het vizier niet op scherp had staan. Voor wat betreft middenveld en aanval wel met je eens. Was een aanfluiting vanavond.Ajaciedjuh schreef:Achterin solide, middenveld creëerde niks, aanval tandeloos.

Zeg, PSV had daar meer moeite
Nee, we hebben een nieuwe van Frank: "We hadden moeite met het snelle kunstgras."Khraa schreef:Tja "en als zij niet willen voetballen en met 9 man op eigen helft spelen" "en het ging goed tot de 2e fase, maar als je dan ziet dat er soms verkeerde keuzes worden gemaakt."
Mein Gott, viel wel mee met ons druk zetten, zegt Frank. Terwijl Heracles vooral in de eerste helft steeds bijzonder gemakkelijk de vrije man kon vinden.

-
- AT Toto winner 15/16
Ik heb alleen de samenvatting gezien maar er zit ook werkelijk kraak nog smaak aan dit Ajax. Wel een mooi doelpunt van Andersen.
@Luuk: PSV is ook niet veel.
Punten zijn weer binnen. Tweede plaats zou nu zo goed als veilig moeten zijn, toch?
Punten zijn weer binnen. Tweede plaats zou nu zo goed als veilig moeten zijn, toch?
Dat lijkt me wel. Al zal het me op zichzelf een relatieve zorg zijn. Wat mij betreft speel je voor de eerste plaats. Alles daaronder is niet interessant en die CL kan me gestolen worden.
Het kan me niet snel genoeg volgend seizoen zijn. En dan graag met aantrekkelijker spel zodat ik tijdens de wedstrijd wat vaker naar het veld kijk in plaats van de klok. De positieve punten meepakken (doorbraak Bazoer bijvoorbeeld) en keuzes maken op de plekken waar het hele stadion ziet dat het niets gaat worden.
Het kan me niet snel genoeg volgend seizoen zijn. En dan graag met aantrekkelijker spel zodat ik tijdens de wedstrijd wat vaker naar het veld kijk in plaats van de klok. De positieve punten meepakken (doorbraak Bazoer bijvoorbeeld) en keuzes maken op de plekken waar het hele stadion ziet dat het niets gaat worden.
Nil volentibus arduum
- Jinne
- Site Admin
Wat dat betreft kan je het beste 2e worden. Dan heb je al snel weer een eerste officiele wedstrijd en is het voor TD ook de noodzaak om op tijd de juiste spelers aan te trekken. Daarnaast wel lekker dat we een EK/WK loze zomer hebben.Marillion schreef:Het kan me niet snel genoeg volgend seizoen zijn.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Ik hoor Frank achteraf amper spreken over waar de crux van dat moeizame spel ligt bij Ajax en hoe hij dat wil gaan oplossen. Het ligt volgens hem vaak alleen maar aan de defensieve tegenstander. En ditmaal zou 'het snelle kunstgras' Ajax ook nog eens parten gespeeld hebben. Dat laatste vind ik trouwens belachelijk, kunstgras zou juist ideaal moeten zijn voor het spelletje dat Ajax op de mat wil leggen.Frank: "Ze zetten een goed blok en wij hadden moeite daar doorheen te komen. Zoals wel vaker de laatste tijd."
Toegegeven: het is natuurlijk lastig om een blok te ontmantelen, maar ik zag gisteravond sowieso bitter weinig veldspel om daarin openingen te realiseren. Vrij veel mensen die achterin bleven hangen, waardoor je al weinig afspeelpunten naar voren hebt. Maar ook bitter weinig beweging/dynamiek op het middenveld en in de aanval om ruimtes en afspeelpunten naar voren te creëren. Laat staan dat daar dan goed gebruik van werd gemaakt als die mogelijkheden er wel eens waren. Vooral door een vaak stuitend slechte en slordige passing.
Komt dat nou alleen maar door die gezapigheid, die over de ploeg lijkt te hangen? Gebrek aan concentratie, bezieling en ook lol in het spelletje? Omdat er toch niks meer te winnen valt? Omdat je steeds zo machteloos bent? En de gehanteerde taktieken ook niet bijster inspireren, van de spelers zelfs angsthazen lijken te maken? Snakken de spelers naar het einde van een mislukt seizoen? Frank in ieder geval wel, want: "ik ben blij dat we niet meer 10 wedstrijden hoeven te spelen".
Zal dan waarschijnlijk ook wel met dat gebrek aan bezieling te maken hebben. Dat je niet meer alert bent op de ruimtes die je biedt, niet daarin 1-2 zetten vooruitdenkt, te ruim dekt en de duels te slap en te vrijblijvend ingaat enz.Frank over het drukzetten : "Dat ging gistermiddag op de training nog hartstikke goed. We moeten maar eens met de spelers evalueren waar het misging in de wedstrijd, met name in de communicatie."
Of zit er misschien inmiddels ook een forse kloof tussen trainingsniveau en wedstrijdniveau bij Ajax? Dat de weerstand op de training te slap is en die je niet meer op scherp zet en je echt laat oefenen in de moeilijkheidsgraad van wedstrijden?
Dit vind ik echt heel erg. Dat je zo blijft vasthouden aan een spits die al seizoenenlang aantoonbaar voetballend zwaar tekort komt voor de 9 bij Ajax. En eigenlijk als afmaker ook vrij middelmatig is. Wat mij betreft is Siggy dé personificatie van een stuk wanbeleid onder het regime van Frank. Dat je blijkbaar absoluut niet ziet wat Ajax nodig heeft en als je dat dan wel ziet, daarvoor de compleet verkeerde spelers uitkiest. En kennelijk is Frank ook nog eens te koppig om toe te geven dat hij het verkeerd gezien heeft. Dikke, dikke min voor Frank dan. En ook verontrustend. Dat belooft nog wat, als Ajax deze zomer met tig miljoenen gaat smijten.Frank over Siggy eergisteren (bron Ajax Showtime): "'Een goede Sigthórsson die in vorm raakt, daar hebben we een heel goede spits aan."

-
Heracles Almelo - Ajax 11-04-2015
Van mij mag morgen het nieuwe seizoen ook beginnen, maar heel erg veel fiducie heb ik er vooralsnog niet in. Dit seizoen was het slechtste Ajax (of zo je wilt; de matigste selectie) in jaren. Het maakt me eigenlijk geen moer uit wie er vertrekt, op Cillessen na misschien, omdat de kwaliteit zo bedroevend is. Dat kan ofwel liggen aan de spelers zelf die niet goed genoeg zijn, ofwel aan de kwaliteiten van De Boer, ofwel aan beiden. Ajax speelt per jaar onder De Boer beroerder, dat mogen we wel als vaststaand feit aannemen. Dit betekent dat er een kwaliteitsimpuls nodig is en dood hout moet worden weggehakt. Als Boilesen, Kishna, Siggie, Moisander en Van der Hoorn (alsmede Duarte en Zimling) vertrekken interesseert me dat niks, om de eenvoudige reden dat ze veel te weinig hebben laten zien en er ook geen tekenen van herstel zijn.Marillion schreef:Dat lijkt me wel. Al zal het me op zichzelf een relatieve zorg zijn. Wat mij betreft speel je voor de eerste plaats. Alles daaronder is niet interessant en die CL kan me gestolen worden.
Daarentegen mag je wel hopen dat spelers als Zivko en Sinkgraven wat meer speeltijd krijgen, maar op basis van de geruchten en hoe FDB met ze omgaat is het geenszins denkbeeldig dat ze verhuurd (of zelfs verkocht) worden. Wie moeten dan verder de kar gaan trekken? Van Rhijn en Schone vallen ongekend vaak door de mand, Klaassen en Andersen lossen vooralsnog hun belofte niet in, El Ghazi is meer een man van af en toe een oprisping dan structureel goed (om over Kishna maar te zwijgen), Serero is te wisselvallig, Milik net zo goed (ik denk nog steeds dat hij onvoldoende kwaliteiten heeft voor de 9 positie), Bazoer zal ongetwijfeld een terugvalletje krijgen, Viergever is eigenlijk een gevalletje "servet-tafellaken", of Fischer ooit weer de speler wordt van 2 jaar geleden is koffiedik kijken en eigenlijk alleen Veltman is aardig bezig, al is ie geen zekerheidje. Da's een erg wankele basis voor komend seizoen, ongeacht versterkingen die er al dan niet gaan komen. Ik ben zodoende nog niet onverdeeld positief en als de dood voor wederom een jaar obligaat schuiftikgekloot op eigen helft.