Wat heb jij tegen de gele mannetjes?Jöhnk schreef: De gele mannetjes waren weer nergens. En dat terwijl ze midweeks nog aan het uitrusten waren toen Kristoff de ene na de andere rit won in de Driedaagse De Panne.
Wielrennen
Moderator: mods
Re: Wielrennen
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Tsja. Hij kreeg 'm er op de Pater al niet meer af en was toen zelfs de mindere. Met nog 5km kwam hij al niet meer op kop en hij had toen nog een demarrage kunnen (als dat kan?) plaatsen. Voor de rest was dit het maximale.
Het hele plan was er natuurlijk op gericht om Kristoff te lozen op de Oude Kwaremont danwel Paterberg. Dat leek me ook een geweldige strategie. Tot die tijd heb je iemand die wil meerijden omdat hij een sterke sprint in huis heeft. En als je dan je slag kunt slaan op één van die heuvels is het stuk tot aan de finish te overzien. Hij wist vooraf natuurlijk wel dat Kristoff sterk was maar het was vooraf niet ondenkbeeldig dat hij hem zou kunnen breken. Op het moment dat Kristoff aanhaakt op de Hotond zat hij bijvoorbeeld echt aan z'n grens. Hij ging daar denk ik puur achter Terpstra aan omdat hij bang was 'm niet meer terug te zien. Niet omdat hij persé daar wilde aanvallen.
Eenmaal in de ontsnapping kwam Kristoff er weer doorheen en bleek hij gewoon te sterk. Uiteindelijk had het vanuit het wiel op de Paterberg moeten gebeuren. Maar hij mocht bijna blij zijn dat hij mee kon. Tja, dan kun je ook niet meer verwachten dat hij binnen enkele kilometers op het vlakke ineens wel succesvol zou toeslaan. Het is echt heel jammer maar die Noor was gewoon vreselijk sterk.
Eenmaal in de ontsnapping kwam Kristoff er weer doorheen en bleek hij gewoon te sterk. Uiteindelijk had het vanuit het wiel op de Paterberg moeten gebeuren. Maar hij mocht bijna blij zijn dat hij mee kon. Tja, dan kun je ook niet meer verwachten dat hij binnen enkele kilometers op het vlakke ineens wel succesvol zou toeslaan. Het is echt heel jammer maar die Noor was gewoon vreselijk sterk.
Nil volentibus arduum
Terpstra heeft ook niet meer serieus overgenomen in de laatste 5 en helemaal niet meer in laatste 3.brigade zuid schreef:De beste heeft gewonnen maar Terpstra had de laatste kilometers niet meer over moeten nemen, die achtervolgende groep kwam toch niet meer terug, hooguit van Avermaet en Sagan. Verder had hij de laatste paar kilometer toch wel een keer kunnen proberen te demarreren, in de sprint was hij sowiezo kansloos.
Demarreren heeft verder geen zin als de ander volle bak aan het rijden is.
Laat ik het zo zeggen: ik sla met verbazing hun voorjaar gade. Om te beginnen hebben ze slechts één renner die in de klassiekers iets kan klaarstomen, en dat is Vanmarcke. Die moet dus eigenlijk in élke koers starten, want anders rijdt LottoNL voor spek en bonen mee. Zo gebeurde het in Milaan San Remo, één van de allergrootste koersen van het jaar, dat de gele mannetjes zonder kopman en dus zonder ambitie aan de start stonden. Een regelrechte aanfluiting. Vervolgens komen ze in de Driedaagse De Panne, een 2.HC koers waarin gewoon veel punten voor de wereldranglijst te vergaren zijn en die bovendien als een goede voorbereiding op de Ronde van Vlaanderen te boek staat, niet eens aan de start. Heel merkwaardig!Duke schreef:Wat heb jij tegen de gele mannetjes?Jöhnk schreef: De gele mannetjes waren weer nergens. En dat terwijl ze midweeks nog aan het uitrusten waren toen Kristoff de ene na de andere rit won in de Driedaagse De Panne.
Vanmarcke is nu wat minder, dat kan gebeuren, maar hij heeft ook niemand in steun. Van een Nederlandse sponsor kun je misschien niet verwachten dat ze de hele ploeg inrichten op het Vlaamse voorjaar, maar je zou tenminste een serieuze adjudant in de ploeg moeten hebben in steun van je kopman. Zoals BMC Oss heeft naast Van Avermaet, Katjoesja Paolini heeft naast Kristoff.
Ik heb het nu nog niet eens over de manier waarop ze koersen.
Tijdens de koers was hij zoek. Maar het is me inmiddels wel een beetje duidelijk wat er met Vanmarcke is gebeurd. Ze hebben geprobeerd om hem een keer niet continu met zijn krachten te laten smijten. Met die manier van rijden is Vanmarcke echter totaal niet bekend en hij heeft zich vervolgens ergens achterin de groep compleet laten verrassen door de ontwikkelingen in de koers. Toen het kalf al bijna verdronken was is hij wakker geschrokken en ik gang geschoten op zijn inhaalrace die we hebben zien stranden vlak bij de groep.Vanmarcke aast op revanche: "Aanvallen, aanvallen, aanvallen"
Vanmarcke: "Ik heb gefaald"
Na een tegenvallende Ronde van Vlaanderen zal Sep Vanmarcke zich komende zondag niet meer koest houden. "In Parijs-Roubaix laten we hem gewoon weer koersen", legt zijn coach uit in de kranten. "Het werkt niet voor Sep, zeggen dat hij zich koest moet houden." De Ronde van Vlaanderen eindigde op een sisser voor Sep Vanmarcke. Pas als 53e haalde hij de finish in Oudenaarde. "We hebben een fout gemaakt", geeft zijn coach Luc Wante toe in Het Nieuwsblad en Het Laatste Nieuws. "We hebben geprobeerd om hem minder agressief te laten koersen. Dat is hem slecht bekomen."
"Sep raakte verzeild tussen het kaf van de koers. Op de Kruisberg, een helling die hem heel goed ligt, wilde hij de oversteek maken. En toen hem dat bijna was gelukt, gingen Terpstra en Kristoff ervan door. Dan is hij geplooid."
"We hebben gegokt in de Ronde. Het ging fout. Het werkt niet voor Sep, zeggen dat hij zich koest moet houden. Het is een stijl die hem niet ligt."
"Niemand die over de kasseien kan rijden als Vanmarcke"
"Zondag is het alles of niets. Sep vindt dat hij zijn seizoen moet redden. Gelukkig is Parijs-Roubaix de koers die hem het meest ligt", gaat Luc Wante voort. "Aanvallen, aanvallen, aanvallen, dat is helemaal zijn stijl. Als je wilt winnen, moet je de rest achterlaten op de kasseien. Niemand die over de kasseien kan rijden als Vanmarcke. Laat hem zondag maar rijden, dan zien we wel."
Bron: sporza.be
Een beetje koersinzicht zou die jongen geen kwaad doen. Maar of dat er ooit nog van komt? Een geluk voor hem. Parijs Roubaix is de klassieker waar het verreweg het meest man tegen man is. Als hij wel echt goed is zou het mogelijk moeten zijn om zijn seizoen daar te redden.
Ik hoop voluit op een tweede zege voor Terpstra. Hij heeft weer een geweldig voorjaar en wat zou het top zijn als hij dan kan bekronen met een tweede kassei. Maar het zal niet evident zijn. Er zijn veel serieuze kanshebbers en ook veel verschillende scenario's. Niet in de laatste plaats zal hij bijvoorbeeld moeten zorgen dat hij weg is vóór ploegmaat Stybar. Over zo'n scenario hoeft eenling Vanmarcke zich alvast geen zorgen te maken.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Vanmarcke wordt ook gewoon genaaid met zo'n kutploeg om zich heen. Hij moest alles alleen doen, niemand die hem ook even naar voren rijdt. Vind het sowieso een waardeloos ploegje met foeilelijke shirts.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Waarom reed Martens eigenlijk niet mee en die Wagner weer wel? Dat scheelt bijvoorbeeld al een slok op een borrel. Verder viel Tjallingii wat tegen dit weekend evenals Tankink. Van zo'n Leezer en Flens verwacht je ook alleen wat in het begin van de koers.
Maar het is wel duidelijk dat er een fors aantal andere teams zijn die een stuk beter in vorm zijn. Lotto, BMC, Sky, Etixx, Katusja, Lampre om er maar eens paar te noemen. En dan onderaan bungelen Jumbo en Tinkov denk ik zo. Tinkov is overigens helemaal schandalig, hoor. Sagan is al niet groots in vorm, maar zo'n 100 km voor de finish zit hij ook altijd alweer alleen haha.
Roompot laat overigens ook wat weinig zien. Die jongens mogen wel wat aanvaller koersen.
Maar het is wel duidelijk dat er een fors aantal andere teams zijn die een stuk beter in vorm zijn. Lotto, BMC, Sky, Etixx, Katusja, Lampre om er maar eens paar te noemen. En dan onderaan bungelen Jumbo en Tinkov denk ik zo. Tinkov is overigens helemaal schandalig, hoor. Sagan is al niet groots in vorm, maar zo'n 100 km voor de finish zit hij ook altijd alweer alleen haha.
Roompot laat overigens ook wat weinig zien. Die jongens mogen wel wat aanvaller koersen.
Jij was meer fan van de Rabobankploeg?brigade zuid schreef:Vanmarcke wordt ook gewoon genaaid met zo'n kutploeg om zich heen. Hij moest alles alleen doen, niemand die hem ook even naar voren rijdt. Vind het sowieso een waardeloos ploegje met foeilelijke shirts.

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Gaat Wiggins wat klaarspelen zondag? Dit wordt toch z'n laatste race?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Ik hoop en verwacht wel dat hij voorin te vinden zal zijn, al had ik dat in Vlaanderen ook verwacht. Daar viel hij toch tegen...
Hoop ook op terpstra, rijdt een heel goed voorjaar en gun hem zeker een tweede steen. Hij is en blijft een klasbak!
Vanmarcke moet het alleen doen en verwacht niet veel, top 10 zou al prima zijn. De lotto's zijn tot op heden matig in het voorjaar.
Verwacht verder de namen voorin die we de laatste weken al goed hebben zien koersen. Van de Nederlanders misschien Boom, Langeveld zoals gezegd Terpstra...
Zin in!
Hoop ook op terpstra, rijdt een heel goed voorjaar en gun hem zeker een tweede steen. Hij is en blijft een klasbak!
Vanmarcke moet het alleen doen en verwacht niet veel, top 10 zou al prima zijn. De lotto's zijn tot op heden matig in het voorjaar.
Verwacht verder de namen voorin die we de laatste weken al goed hebben zien koersen. Van de Nederlanders misschien Boom, Langeveld zoals gezegd Terpstra...
Zin in!
Wiggins zit voor mij niet bij de grote favorieten. Daarvoor heeft hij de afgelopen weken toch te weinig laten zien. Ik hou wel serieus rekening met hem. Hij kan zich doorgaans uitstekend focussen op één doel en het is zijn laatste kunstje op de weg dus ambititeus zal hij zeker zijn.
Hij heeft vorig jaar laten zien dat hij goed meekomt. Absolute voorwaarde is denk ik wel dat het droog ligt maar dat gelukt heeft hij als ik naar de weerberichten kijk. Tja, geef hem in de finale geen 50 meter want dan heb je 'm nog niet terug. Ik zou het wel een mooie stunt vinden als hij zou winnen.
Maar ik hoop vooral op Terpstra natuurlijk. Wat zou het gaaf zijn als hij zijn titel kan verlengen.
Hij heeft vorig jaar laten zien dat hij goed meekomt. Absolute voorwaarde is denk ik wel dat het droog ligt maar dat gelukt heeft hij als ik naar de weerberichten kijk. Tja, geef hem in de finale geen 50 meter want dan heb je 'm nog niet terug. Ik zou het wel een mooie stunt vinden als hij zou winnen.
Maar ik hoop vooral op Terpstra natuurlijk. Wat zou het gaaf zijn als hij zijn titel kan verlengen.
Nil volentibus arduum
Dumoulin laat van zich horen met de dagzege in een klimtijdrit in het Baskenland. Heeft zich na een lastige start van het seizoen dus weer op niveau getraind. Blijft toch jammer dat die jongen niet de kasseien op wil. Ik zie er wel potentie in. In principe moet iedere goede tijdrijder ook goed kunnen presteren op de stenen. Zo'n Tony Martin is ook gewoon kandidaat winnaar als hij er echt voor zou gaan.
Nil volentibus arduum
We gaan voorzichtig het tempo opvoeren richting het Bos van Wallers (nog zo'n 25km). Dat kon wel eens spannend worden. Het parcours ligt droog en met de wind in de rug ligt het tempo wellicht nog hoger dan normaal in de aanloop. Het bos ligt er echter wel degelijk glad bij omdat vocht daar altijd lang blijft liggen. De entree zal weer een vorm van russisch roulette worden.
Hopen op een mooie koers!
Hopen op een mooie koers!
Nil volentibus arduum
Nou, dat viel me eerlijk gezegd allemaal een beetje tegen. Het slot was wel spannend maar over het algemeen vind ik dat een aantal ploegen de koers veel eerder hadden moeten openbreken. Met een aantal snelle mannen in koers moet je simpelweg iets proberen. En dat is niet met zo'n grote groep naar Carrefour rijden.
De organisatie had nog driekwart van het peloton uit wedstrijd kunnen nemen met dat spoorweg incident maar dat vonden ze kennelijk toch wat te veel van het goede. Berg die regel dan maar op. Enige excuus is wellicht dat ze niet duidelijk hadden wie er wel en niet in overtreding waren.
De organisatie had nog driekwart van het peloton uit wedstrijd kunnen nemen met dat spoorweg incident maar dat vonden ze kennelijk toch wat te veel van het goede. Berg die regel dan maar op. Enige excuus is wellicht dat ze niet duidelijk hadden wie er wel en niet in overtreding waren.
Nil volentibus arduum
-
Ik dacht altijd dat Degenkolb voor een Nederlandse ploeg uitkwam, maar kennelijk is die Duits geworden?
Ik denk dat de wind spelbreker was. Hierdoor ontbrak de moed tot elk individueel initiatief.
Ze zijn sinds dit seizoen overgestapt op een Duitse licentie. Heeft alles met de inbreng van de nieuwe sponsor (Alpecin) te maken. En het feit dat de Duitse markt op het moment volledig open ligt en dus interessant is. Aan de ploeg is verder niet veel anders geworden.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik dacht altijd dat Degenkolb voor een Nederlandse ploeg uitkwam, maar kennelijk is die Duits geworden?
Ja, de wind was zeker een factor. Maar je moet nu eenmaal rijden met de omstandigheden die er zijn en dan is er toch nog wel iets mogelijk. Wat mij bijvoorbeeld op viel. Quick Step probeert op een gegeven moment waaiers op te zetten en er doet niemand mee. Terwijl er meer ploegen waren die daar belang bij zouden kunnen hebben.Iniesta schreef:Ik denk dat de wind spelbreker was. Hierdoor ontbrak de moed tot elk individueel initiatief.
Ander moment zie ik Quick Step en Sky het tempo controleren van het peloton. Waarom? Zorg dat je iemand vooruit stuurt en leg het gewicht dan bij de sprintersploegen. Weer een ander moment. Zie ik mannen als Terpstra en Boom aanvallen en elkaar counteren. Spreek af dat je samen aanvalt en trek dan ook echt door. Of laat een ander z'n aanval plaatsen en laat Giant of Katusha het dan maar oplossen. Je bent als aanvallers uiteindelijk wel vijanden maar je hebt óók een gezamenlijk belang. Speel dat eerst samen uit. Nu zag je anderen het probleem oplossen voor de sprinters.
Dat allemaal met als doel om Degenkolb en Kristoff te elimineren. Dan kan Degenkolb natuurlijk nog steeds winnen want hij was gewoon heel sterk. Maar nu had hij diep in de finale Bert de Backer die hem helpt bij zijn aanval. Dat had niet meer zo mogen zijn.
Nil volentibus arduum
De mooiste grote ronde van het jaar is weer begonnen, de Giro d'Italia!
Orica Greenedge pakt de proloog dus de eerste roze trui is voor Gerrans. Direct daarachter de ploegen van de favorieten voor de eindzege: Contador, Aru en Uran. Het parcours van deze editie is iets minder zwaar dan de afgelopen jaren maar er is nog altijd meer dan genoeg te beleven schat ik zo in. Het zwaartepunt ligt wel weer gewoon in de laatste week met onder meer de Mortirolo en de Finestre.
Ik verwacht dat Contador het eerste deel van zijn missie gaat halen en de Giro wint.

Orica Greenedge pakt de proloog dus de eerste roze trui is voor Gerrans. Direct daarachter de ploegen van de favorieten voor de eindzege: Contador, Aru en Uran. Het parcours van deze editie is iets minder zwaar dan de afgelopen jaren maar er is nog altijd meer dan genoeg te beleven schat ik zo in. Het zwaartepunt ligt wel weer gewoon in de laatste week met onder meer de Mortirolo en de Finestre.
Ik verwacht dat Contador het eerste deel van zijn missie gaat halen en de Giro wint.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Doen er ook nog goede Nederlanders mee, voor zover die nog bestaan.
Zijn niet de sterkste Nederlandse etapperenners naar toegegaan.
Eventueel etappes: Weening blijft een zeer sterke renner, Slagter kan wellicht een stap maken, is wel een goede finisher. Voor het klassement is het alleen interessant om te volgen of Kruiswijk zijn dip heeft overwonnen. Begreep dat ook een Stef Clement een vrije rol heeft, waar hij bij Belkin meestal als luxe knecht/kapitein werd gebruikt.
Eventueel etappes: Weening blijft een zeer sterke renner, Slagter kan wellicht een stap maken, is wel een goede finisher. Voor het klassement is het alleen interessant om te volgen of Kruiswijk zijn dip heeft overwonnen. Begreep dat ook een Stef Clement een vrije rol heeft, waar hij bij Belkin meestal als luxe knecht/kapitein werd gebruikt.
Het zal denk ik inderdaad van Weening of Slagter voor een ritwinst moeten komen. Clement zal een aardige tijdrit neerzetten en wellicht ook een keer een kansje wagen in een ontsnapping.
Kruijswijk is wat mij betreft niet goed genoeg om zich op een klassement in een grote ronde te richten. Zo'n jongen is eerder een goede knecht of iemand die een keer geluk kan hebben door in een goede ontsnapping te zitten. Als alles meezit kan hij een keer top 10 rijden maar dat is het dan wel. Punt is, zo'n plaats geeft wel een hoop punten en daarom zal de hele ploeg er wel voor gaan rijden.
Ik hoop vooral op een mooie strijd tussen Contador, Aru en Uran. Porte zal er wel weer één of twee keer doorheen zakken. Het is ook nog wel even leuk om te kijken hoe Zakarin het doet na zijn winst in Romandië.
Kruijswijk is wat mij betreft niet goed genoeg om zich op een klassement in een grote ronde te richten. Zo'n jongen is eerder een goede knecht of iemand die een keer geluk kan hebben door in een goede ontsnapping te zitten. Als alles meezit kan hij een keer top 10 rijden maar dat is het dan wel. Punt is, zo'n plaats geeft wel een hoop punten en daarom zal de hele ploeg er wel voor gaan rijden.
Ik hoop vooral op een mooie strijd tussen Contador, Aru en Uran. Porte zal er wel weer één of twee keer doorheen zakken. Het is ook nog wel even leuk om te kijken hoe Zakarin het doet na zijn winst in Romandië.
Nil volentibus arduum
Daar zat Hofland er toch erg dichtbij zeg. Zonde dat hij net op de 2e plek strand maar als dit de verhoudingen zijn zit er verderop in de Giro wellicht toch wel een ritzege voor hem in.
Nil volentibus arduum
Die had ik nog over het hoofd gezien, maar mooie ronde voor hem om een volgende stap te maken.
Om even een Evert ten Napeltje te doen: GOEIE GENADE zeg, dat scheelde echt heel weinig.
Die Hofland was maar een haartje verwijderd van de ritzege.
Die Hofland was maar een haartje verwijderd van de ritzege.