Jöhnk schreef:Of de A1 ver komt is volslagen irrelevant. Het gaat erom of (de opleiding van) Jonk goede talenten aflevert aan het eerste elftal. En ik denk dat we inmiddels zo ver zijn dat we kunnen stellen dat dat gaat gebeuren. Dat jij Jonk een visieloze vissenkop (of zoiets) noemt, vind ik extreem kortzichtig. De jeugdopleiding staat er oneindig beter voor dan vóór 's mans aantreden. Het eerste elftal, daarentegen, is geen meter opgeschoten. Ondanks dat in plaats van een Lukoki en Ebecilio, nu een Kishna en El Ghazi doorstromen. Je zou verwachten dat dat het voetbal ten goede zou komen.
Wat mij opvalt: in de jeugd wordt er uiterst professioneel gewerkt. Elke speler heeft een plan en een individueel programma. Maar bij het eerste elftal doet men maar wat. Het vinden van een goede opstelling is ieder seizoen (dus niet alleen dit seizoen, maar vanaf het moment dat Frank trainer was) een ware puzzeltocht. Het is trial and error. Het gekke is: als dan eindelijk een functionerende samenstelling gevonden is, bijvoorbeeld met Anita op zes en De Jong op 9, dan neemt Frank daar geen genoegen mee. Nee, dan moeten in de zomer Sigthorsson en Janssen komen, en begint het geklungel van voor af aan. Vreemd is dat.