Hiddink de nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Iniesta

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Iniesta » zo mar 29, 2015 12:29 pm

Had ook geen idee dat ie het team zo veranderd had tov die wedstrijd.
Vooral een middelmatig team als het huidige oranje heeft veel baat bij een scherpe , duidelijk coach.

Le T.

Bericht door Le T. » zo mar 29, 2015 1:34 pm

Ook wel weer typerend dat beide publiekslievelingen met nog een paar minuten te gaan om de winnende te maken vooral druk zijn met hun eigen feestje vieren.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Wie kent Cees de Wolf nog?

Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mar 29, 2015 5:01 pm

Het lijkt mij veel typerender dat jij geen mogelijkheid onbenut laat om Sneijder en Huntelaar af te zeiken - zelfs als ze een puntje weten te redden tegen Turkije.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mar 29, 2015 5:34 pm

Zou er bij de KNVB nog iemand te vinden zijn die blij is met de aanstelling van het koppel Hiddink en Blind?

Ik heb het gevoel dat ze nu tot elkaar veroordeeld zijn maar het misschien beide wel niet meer zien zitten. Als Hiddink nu opstapt loopt hij tegen gezichtsverlies aan. En daar kan zijn ego natuurlijk niet tegen. Maar zijn resultaten zijn natuurlijk gewoon dramatisch. Als de KNVB hem er uit gooit zitten ze vervolgens vast aan het contract met Blind. Terwijl die toch ook onderdeel is van de staf die het nu zo slecht doet. Daarbij zou dan de positie van die Van Oostveen natuurlijk ook penibel worden.

Hiddink zal die derde plaats van afgelopen zomer nog wel eens vervloeken. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » zo mar 29, 2015 6:10 pm

Marillion schreef:Zou er bij de KNVB nog iemand te vinden zijn die blij is met de aanstelling van het koppel Hiddink en Blind?

Ik heb het gevoel dat ze nu tot elkaar veroordeeld zijn maar het misschien beide wel niet meer zien zitten. Als Hiddink nu opstapt loopt hij tegen gezichtsverlies aan. En daar kan zijn ego natuurlijk niet tegen. Maar zijn resultaten zijn natuurlijk gewoon dramatisch. Als de KNVB hem er uit gooit zitten ze vervolgens vast aan het contract met Blind. Terwijl die toch ook onderdeel is van de staf die het nu zo slecht doet. Daarbij zou dan de positie van die Van Oostveen natuurlijk ook penibel worden.

Hiddink zal die derde plaats van afgelopen zomer nog wel eens vervloeken. :smallgrin.gif:
Ik heb ook niet zoveel vertrouwen in Blind, maar of hij ook verantwoordelijk is voor deze malaise weet ik niet. Uiteindelijk beslist de bondscoach, zo hiërarchisch zit het voetbal (en ik denk ook Hiddink zelf) wel in elkaar.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel

Bericht door Lionel » zo mar 29, 2015 6:23 pm

Zit nu ff naar Duitsland te kijken. Wat zijn die goed zeg. Hebben echt alles.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo mar 29, 2015 7:04 pm

Le T. schreef:Ook wel weer typerend dat beide publiekslievelingen met nog een paar minuten te gaan om de winnende te maken vooral druk zijn met hun eigen feestje vieren.
Ja totaal misplaatst.

Hiddink maakt er in ieder geval een potje van. De opa die z'n jongens lief kan toespreken zodat ze winnen, dat kunstje werkt nou al een paar maanden niet. Hiddink wil met minimale inzet, maximaal scoren. Gooi er 5 of 6 voorwaartsen in en hopen dat de wedstrijd kanteld. Dat is gewoon pure wanhoop. Zonder Robben is het lastiger, maar Hiddink heeft toch maar mooi een dolend rotzooitje neergezet.
Whitey on the moon.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mar 29, 2015 7:09 pm

zeux schreef: Ik heb ook niet zoveel vertrouwen in Blind, maar of hij ook verantwoordelijk is voor deze malaise weet ik niet. Uiteindelijk beslist de bondscoach, zo hiërarchisch zit het voetbal (en ik denk ook Hiddink zelf) wel in elkaar.
Hij zal de eindbeslissingen niet nemen maar hij is natuurlijk wel betrokken. Dat is niet handig, zoals het in mijn ogen sowieso niet handig was om die positie op voorhand al te vergeven. Wie weet hoe een situatie er na zo'n kwalificatie en eventuele eindronde uitziet. We zien nu al welke kant het op gaat. Als het helemaal misloopt dan kom je er als assistent gewoon niet zonder schade uit.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » zo mar 29, 2015 7:11 pm

Marillion schreef:
zeux schreef: Ik heb ook niet zoveel vertrouwen in Blind, maar of hij ook verantwoordelijk is voor deze malaise weet ik niet. Uiteindelijk beslist de bondscoach, zo hiërarchisch zit het voetbal (en ik denk ook Hiddink zelf) wel in elkaar.
Hij zal de eindbeslissingen niet nemen maar hij is natuurlijk wel betrokken. Dat is niet handig, zoals het in mijn ogen sowieso niet handig was om die positie op voorhand al te vergeven. Wie weet hoe een situatie er na zo'n kwalificatie en eventuele eindronde uitziet. We zien nu al welke kant het op gaat. Als het helemaal misloopt dan kom je er als assistent gewoon niet zonder schade uit.
Helemaal eens. Die manoeuvre om hem afgelopen zomer al te benoemen was absurd.

Ik denk dat bijv Koeman het beter kan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

beelzebub

Bericht door beelzebub » zo mar 29, 2015 8:38 pm

Van Gaal en Frans Hoek pompten ze vol met instructies en vertelden ze bij wijze van spreken hoe elke corner genomen moest worden. Bij oom Guus doen ze maar wat lijkt het. Hoe kan het dat 3 corners achter elkaar vanaf dezelfde kant zo verprutst worden zonder enig gevaar.....
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Le T.

Bericht door Le T. » zo mar 29, 2015 9:12 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Het lijkt mij veel typerender dat jij geen mogelijkheid onbenut laat om Sneijder en Huntelaar af te zeiken - zelfs als ze een puntje weten te redden tegen Turkije.
Ik had al gezegd dat ik Sneijder de beste van Nederland vond. Maar als de aanvoerder dan in de extra tijd snel de bal uit het doel wil hebben verwachtte ik dat hij daarmee snel naar de aftrap zou rennen om zo de tweede nog te maken. Maar hij bleek de bal zo graag te willen hebben om een punt te maken voor die andere tak van riooljournalistiek, shownieuws e.d. Het was niet zo erg als in de slotfase van de WK finale van eigen helft op goal schieten, maar zo'n egomomentje getuigt van een gebrek aan winnaarsmentaliteit en is zeker de aanvoerder onwaardig.

Dat Huntelaar helemaal in zijn eentje de andere kant oprende naar de voetbalkenners in het publiek die zijn kwaliteiten zo goed op waarde weten te schatten was een beetje sneu. Maar hij weer blij natuurlijk, de volgende kwalificatiewedstrijd is iedereen toch weer vergeten hoe beroerd hij was net als deze keer en kunnen de vrienden van de media weer opnieuw los over dat hij nooit de kans kreeg, dat hij overal en altijd scoort, dat hij meer een aanspeelpunt is dan Dost, en dat hij slechts een twintigtal snaarstrakke voorzetten van langs hun man dartelende buitenspelers nodig heeft om te scoren. Voor de voorfilmpjes staan er in ieder geval nieuwe juichbeelden klaar om weer het hele filmpje mee te vullen.
GangstaRiB schreef:
Le T. schreef:Ook wel weer typerend dat beide publiekslievelingen met nog een paar minuten te gaan om de winnende te maken vooral druk zijn met hun eigen feestje vieren.
Ja totaal misplaatst.

Hiddink maakt er in ieder geval een potje van. De opa die z'n jongens lief kan toespreken zodat ze winnen, dat kunstje werkt nou al een paar maanden niet. Hiddink wil met minimale inzet, maximaal scoren. Gooi er 5 of 6 voorwaartsen in en hopen dat de wedstrijd kanteld. Dat is gewoon pure wanhoop. Zonder Robben is het lastiger, maar Hiddink heeft toch maar mooi een dolend rotzooitje neergezet.
Hij is aangeschoten wild, dus waarschijnlijk wil hij scoren bij de media door te doen wat zij willen, net zoals Van Marwijk ronduit toegaf daarvoor gezwicht te zijn op het laatste WK. Clasie zal nu wel speeltijd krijgen.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma mar 30, 2015 9:47 am

Je kunt geen krant open slaan of Clasie wordt genoemd als de redder van de natie. Die jongen leidt Feyenoord dan ook eigenhandig naar de vijfde titel op rij, dus ik snap dat ook wel. Die jongen is zo steengoed en dat maakt het onbegrijpelijk dat de bondscoach hem links laat liggen. :smallgrin.gif:

We gaan het nu dus in een oefenduel 'weer' helemaal omgooien. Mooi man.
Een bondscoach die werkelijk waar geen idee heeft wat hij aan het doen is en een selectie die amper kwaliteit bezit. Kunnen we allemaal roepen dat we vorig jaar maar mooi derde werden op een WK, maar dat is natuurlijk ook scoreboardjournalistiek van de bovenste plank. Een fantastische prestatie, alle lof, maar je zag toen al dat dit Oranje niet overloopt van kwaliteit. Een heel elftal in dienst van Robben, met een Berlijnse muur voor de goal en met wat meer geluk dan wijsheid kom je een heel eind.
Je herbergt gewoon één absolute topspeler en voor de rest is het armoe troef. In Europa zie je dat ook gewoon terug, want in de kwartfinale CL heb je dan ook één vedette over plus een zwakke schakel bij PSG en een bankzitter bij Porto. Drie spelers op acht ploegen. En als je dan kijkt naar de laatste 16, dan worden het er ook niet veel meer, want dan komt alleen Huntelaar erbij. Vier namen op 16 ploegen. Vier namen op pak 'm beet 300 voetballers. :excited.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma mar 30, 2015 10:05 am

Zo is het Peter. De feiten liegen niet. Het gros van deze spelers loopt niet voor niets rond in Nederland of in (hooguit) de Europese subtop.

Hiddink kan het niet maken om voor eigen publiek op de counter te spelen. Maar aanvallen is linke soep met dit team.

Le T.

Bericht door Le T. » ma mar 30, 2015 10:06 am

Peter schreef:Je kunt geen krant open slaan of Clasie wordt genoemd als de redder van de natie. Die jongen leidt Feyenoord dan ook eigenhandig naar de vijfde titel op rij, dus ik snap dat ook wel. Die jongen is zo steengoed en dat maakt het onbegrijpelijk dat de bondscoach hem links laat liggen. :smallgrin.gif:
Goh, waar zou dat nou toch vandaan komen? Er wordt campagne gevoerd voor een speler, dat hebben we nou nog nooit eerder gezien...
We gaan het nu dus in een oefenduel 'weer' helemaal omgooien. Mooi man.
Een bondscoach die werkelijk waar geen idee heeft wat hij aan het doen is en een selectie die amper kwaliteit bezit. Kunnen we allemaal roepen dat we vorig jaar maar mooi derde werden op een WK, maar dat is natuurlijk ook scoreboardjournalistiek van de bovenste plank. Een fantastische prestatie, alle lof, maar je zag toen al dat dit Oranje niet overloopt van kwaliteit. Een heel elftal in dienst van Robben, met een Berlijnse muur voor de goal en met wat meer geluk dan wijsheid kom je een heel eind.
Meer wijsheid dan geluk vooral.
Je herbergt gewoon één absolute topspeler en voor de rest is het armoe troef. In Europa zie je dat ook gewoon terug, want in de kwartfinale CL heb je dan ook één vedette over plus een zwakke schakel bij PSG en een bankzitter bij Porto. Drie spelers op acht ploegen. En als je dan kijkt naar de laatste 16, dan worden het er ook niet veel meer, want dan komt alleen Huntelaar erbij. Vier namen op 16 ploegen. Vier namen op pak 'm beet 300 voetballers. :excited.gif:
Het is nog steeds een betere selectie dan die van IJsland, Tsjechie en Turkije, met een betere basis in teamspel en combinatievoetbal. Dus als je dat goed neerzet wordt je gewoon eerste in de poule.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma mar 30, 2015 10:09 am

Niemand zegt dat dit Oranje top is, maar zonder veel moeite bij de eerste 2 van deze groep eindigen is toch niet teveel gevraagd? En Clasie is natuurlijk niet de redder van dit elftal, maar had hij misstaan? Ik denk het niet.

Maar blijkbaar heeft de KNVB (samen met Hiddink) verkeerd ingeschat welk type coach dit team nodig heeft.
Hiddink balanceert vaker op ’t randje

Raymond Verheijen Worsteling Hiddink met Oranje past in traditie. „Hij wacht tot het fout gaat.”
Door Bart Hinke

Raymond Verheijen (43) zucht. De vraag ligt voor of hij bedoelt dat Guus Hiddink dingen op zijn beloop laat. „Nee. Dat impliceert dat Hiddink het – ‘oh’ – maar uit de klauwen laat lopen. Maar zo zit het niet. Er zit een gedachte achter bij Hiddink. Hij kiest er bewust voor om de processen eerst ongemoeid te laten. Dat is een strategie. In plaats van mensen te vertellen wat ze moeten doen, creëert hij situaties en als het fout gaat snappen mensen zélf dat het anders moet.”

De bewondering voor Hiddink, met wie Verheijen als inspanningsfysioloog de ploegen van Zuid-Korea (WK 2002) en Rusland (EK 2008) klaarstoomde voor hun krachttoer tot in de halve finales, is onmiskenbaar. „Ik heb veel trainers aan het werk gezien, maar hij is met kop en schouders de beste in het sturen van gedachten bij spelers. Zo geeft hij als het ware de natuur een zetje, een organisch proces.”

Verheijen schreef standaardwerken over conditieopbouw en blessurepreventie. Deze week werd zijn boek Hoe simpel wil je het hebben? gepresenteerd, opgetekend door wetenschapsjournalist Frank van Kolfschooten, waarin Verheijen zijn ‘eigenzinnige lessen en spraakmakende anekdotes uit het topvoetbal’ doceert.

Met zijn World Football Academy houdt hij kantoor in Amsterdam Zuid-Oost, naast de Arena. Maar meestal is hij ergens anders op de wereld voor zijn cursussen aan (aspirant-)trainers. Zijn centrale boodschap: ‘Robin van Persie en Co verdienen betere trainers’. Veelgebruikt is de vergelijking met piloten en chirurgen. „Waarom eisen we die kwaliteitsstandaard pas als het om leven of dood gaat?” De lat moet omhoog in voetbal: voorbij de niet-onderbouwde kretologie.

Wetenschapper-coach
Bewegingswetenschapper Raymond Verheijen trok als student naar Engeland om te meten hoeveel kilometers profspelers aflegden in een wedstrijd. Hij haalde het wetenschappelijke tijdschrift Nature met onderzoek naar optisch bedrog bij grensrechters in de beoordeling van buitenspel.

In Nederland werkte hij onder meer bij Oranje en Feyenoord. Steeds combineerde hij theorie met praktijk. Hij publiceerde onder meer een standaardwerk over ‘periodiseren’. Hij begeleidde vele nationale teams, waaronder Zuid-Korea en Rusland van Guus Hiddink.

Verheijen maakte carrière als inspanningsfysioloog en assistent bij Oranje rond de eeuwwisseling. Na vele omzwervingen in het internationale voetbal prijst hij zich inmiddels gelukkig als „totaal onafhankelijk” van de voetbalwereld. Dus kan hij zich zijn ongezouten kritiek op trainingsmethoden veroorloven, waarbij hij trainers op twitter ‘dinosauriërs’ noemt of ‘ezels’ als ze spelers overtrainen met blessures tot gevolg.

Begrijp me niet verkeerd, zegt Verheijen. „Die toptrainers zijn sowieso goed. Ik zeg alleen: als het trainersvak uit tien dingen bestaat, gaan één, twee dingen niet goed. Maar mensen in voetbal snappen het verschil niet tussen proces en resultaat. In psychologie noemen ze dat what you see is all there is: wat er voor je ogen gebeurt is waar. In voetbal is alleen het resultaat waar, maar dat betekent niet dat als je wint het proces volmaakt is.”

We spreken over Hiddinks dramatische openingszetten met Oranje, met resultaten die er toe hebben geleid dat het EK-kwalificatieduel tegen Turkije zaterdagavond in de Arena cruciaal is. „De resultaten spreken voor zich: het is niet goed. Punt. Wie dat rechtpraat is niet goed wijs”, zegt Verheijen. „Maar waar ik voor pas is slap gelul. Ja, je kan praten over praktische voorbeelden, maar ik doe dat met onderbouwing van een theoretisch kader. Ik geef geen meningen.”

Dus eerst het kader, dan pas de personen. Centraal staat daarin de tegenstelling tussen managers als Rijkaard en Hiddink enerzijds en het type trainer/leraar als Van Gaal en Rinus Michels anderzijds. „De trainer is van het keurslijf: de man die zijn visie verabsoluteert. Terwijl de manager zijn spelers als vertrekpunt neemt.”

Verheijen geeft drie voorbeelden. De Ajax-spelers die met Van Gaal de Champions Leauge wonnen, vervielen onder Hiddink op het EK 1996 in tweespalt. De overgang van ‘leraar’ Van Gaal naar ‘manager’ Ronald Koeman bij AZ liep in 2009 ook verkeerd af: na vijf maanden stond Koeman weer op straat. Dat het niet fout hoeft te gaan, toont bijvoorbeeld Ajax in de vroege jaren zeventig. Rinus Michels vertrok naar Barcelona en Stefan Kovacs nam het over. „De spelersgroep was meegegroeid onder Michels en was toen toe aan een type sfeerman.”
Guus Hiddink had verwacht dat het Nederlands elftal verder was, denkt Raymond Verheijen.

Na Van Gaal was dit Oranje nog niet toe aan een type Hiddink?

Verheijen toont op zijn laptop een foto van het huidige Nederlands elftal in een interland na het WK in Brazilië. „Je hebt hier vijf dertigers en de rest is veel jonger maar ook derde op het WK geworden. Dan kan ik me voorstellen als je manager X bent dat je denkt: dit is geen kleuterklas meer. Maar wat blijkt nou, en dat heeft Hiddink ook zo gezegd onlangs: hij had verwacht dat de groep verder was. Dat er dus toch meer structuur en houvast nodig was dan hij verwacht had. Het wordt extra interessant nu Robben en Van Persie geblesseerd zijn. Kuijt is er helemaal niet meer bij, dus het aantal dertigers is nog minder. Dan moet hij nog meer opschuiven naar leraar/trainer.”

Het duel tegen Turkije is cruciaal. Hoe heeft het zover kunnen komen?

„Laat duidelijk zijn: teams krijgen na het WK per definitie een terugslag. Kijk naar Duitsland, onbeschrijfelijk toch! Waar het om gaat is: je hebt een team dat succesvol is op het WK, dan kun je er vergif op in nemen dat je na het WK, als het niet meer zo fancy is rond wedstrijden, de boel meer moet aanzwengelen. Als je een manager bent die als het ware de natuur zijn werk laat doen, in combinatie met dit medialandschap dat scherper en dynamischer is dan tien jaar geleden, dan balanceer je op het randje.”

„Als je wacht tot het fout gaat, omdat dat op lange termijn krachtiger is, moet je wel zorgen dat het niet uit de klauwen loopt. Bij Zuid-Korea verloor Hiddink eerst met 5-1 en 5-0. ‘Mr 5-0’, werd hij genoemd. Zag je in de krant allemaal Koreaanse tekens en tussendoor steeds ‘5-0’, waar ze Hiddink mee bedoelden. Maar daardoor was voor iedereen duidelijk dat er iets aan de fitheid moest gebeuren, want het team stortte steeds na een uur al in. Toen was er wel ineens geld om mij in te laten vliegen.”

Wilde Hiddink bij Oranje bepaalde gebreken aantonen na het WK?

„Duidelijk is dat als hij naar Oranje kijkt, hij daar iets van vindt. Kijk alleen al naar dat verhaal over de speelwijze: 5-3-2 of 4-3-3. Stel: jij wilt niet zo spelen, maar Oranje was met 5-3-2 succesvol. Als je dan 4-3-3 speelt en je verliest, zegt iedereen: kijk, met jouw mening verliezen we. Dan kan je beter eerst 5-3-2 spelen en verliezen, dan zegt iedereen: laten we maar 4-3-3 spelen. Dat is safer.”

Wat viel u op toen u Hiddink afgelopen tijd zag handelen in de media?

„Heel eerlijk, zag ik iemand die dat gekrakeel niet serieus meer neemt. Dat kan passief overkomen, maar het heeft niets te maken met de dynamiek van het interview of dat hij in de hoek gedrukt wordt ofzo. Het heeft te maken met dat hij er boven hangt, en denkt: laat maar lullen. Als jij als trainer daar dag in dag uit, jaar in jaar uit mee geconfronteerd wordt, op een gegeven moment word je immuun. ”

Wat wilde hij bereiken met zijn opmerking dat hij zou opstappen als er niet gewonnen werd van Letland?

„Hij komt natuurlijk niet uit een ei. Hij weet dondersgoed dat als hij dat zegt, hij iets creëert. Blijkbaar denkt ie: als ik dat zeg, gebeurt dat, ontstaat die situatie, waardoor ik de aandacht afleid of er een situatie ontstaat waar ik later mee kan spelen. Kijk, het waarom, kom je alleen maar achter door het te vragen en dan is het de vraag of hij het je vertelt. Wat je wel kan zeggen is: gegeven dat het niet goed ging, heeft hij er bewust voor gekozen om het te zeggen. Hij heeft dat niet per ongeluk gezegd. Wie dat denkt, is heel naïef.”
http://www.nrc.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

peter

Bericht door peter » ma mar 30, 2015 10:25 am

Yopi schreef:Zo is het Peter. De feiten liegen niet. Het gros van deze spelers loopt niet voor niets rond in Nederland of in (hooguit) de Europese subtop.

Hiddink kan het niet maken om voor eigen publiek op de counter te spelen. Maar aanvallen is linke soep met dit team.
Het artikel van Duke is wat dat betreft wel treffend. 5-3-2 is een betere uitgangspositie voor dit elftal. Ook tegen Turkije, Tsjechie en IJsland. Die ploegen zijn namelijk niet veel beter of minder dan een Costa Rica ofzo he.
Sowieso wordt nu wel gedaan alsof we wel even beter zijn dan die Turken, maar ik vind dat Ned. Elftal echt niet zo heel veel beter (zonder Robben) eigenlijk. Zeker niet in de vorm waarin veel spelers verkeren. En in Tsjechie en IJsland kun je met dit elftal inderdaad tegen een zeperd aan lopen. In goede doen is dit elftal top-8 van Europa. Max.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mar 30, 2015 10:28 am

Peter schreef:
Een heel elftal in dienst van Robben, met een Berlijnse muur voor de goal en met wat meer geluk dan wijsheid kom je een heel eind.
Wat een onzin.
Whitey on the moon.

peter

Bericht door peter » ma mar 30, 2015 10:34 am

GangstaRiB schreef:
Peter schreef:
Een heel elftal in dienst van Robben, met een Berlijnse muur voor de goal en met wat meer geluk dan wijsheid kom je een heel eind.
Wat een onzin.
Ja tegen je zere been natuurlijk. Excuus daarvoor.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma mar 30, 2015 10:39 am

Volgens mij speelde vGaal de kwalificatie rondes voor het WK wel aardig voetbal, of niet? Heb niet heel veel gezien moet ik er meteen bij zeggen maar er werd wel regelmatig gescoord.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma mar 30, 2015 10:47 am

Raymon schreef:Volgens mij speelde vGaal de kwalificatie rondes voor het WK wel aardig voetbal, of niet? Heb niet heel veel gezien moet ik er meteen bij zeggen maar er werd wel regelmatig gescoord.
Klopt tegen de tegenstanders in de kwalificatie rondes speelde hij met een 'normaal' elftal. Tijdens het WK is hij in navolging van Koeman pas met zijn Catenaccio begonnen.
YNWA

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma mar 30, 2015 10:59 am

InnerHarbour schreef:
Raymon schreef:Volgens mij speelde vGaal de kwalificatie rondes voor het WK wel aardig voetbal, of niet? Heb niet heel veel gezien moet ik er meteen bij zeggen maar er werd wel regelmatig gescoord.
Klopt tegen de tegenstanders in de kwalificatie rondes speelde hij met een 'normaal' elftal. Tijdens het WK is hij in navolging van Koeman pas met zijn Catenaccio begonnen.
Maar volgens mij was dat met nagenoeg dezelfde groep als waar Hiddink nu mee faalt.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma mar 30, 2015 11:00 am

Aaah. De verlosser Clasie mag het morgen ook niet laten zien tegen Spanje. Hij is geblesseerd. Dan maar z'n broertje Klaassen. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Le T.

Bericht door Le T. » ma mar 30, 2015 11:10 am

Raymon schreef:
InnerHarbour schreef:
Maar volgens mij was dat met nagenoeg dezelfde groep als waar Hiddink nu mee faalt.
Ongeveer ja, en ook wel eens zonder Robben en Van Persie lijkt me.

wimpey

Bericht door wimpey » ma mar 30, 2015 11:16 am

Ik heb die pot tegen de Turken natuurlijk niet gezien. Maar deed Hiddink nou wéér een beroep op faalhaas Afellay? :excited.gif:

zeux

Bericht door zeux » ma mar 30, 2015 11:16 am

Raymon schreef:
InnerHarbour schreef:
Vervolgens werd er gesneerd dat de tegenstanders ook makkelijk waren. Volgens mij waren die niet makkelijker dan nu. In retrospectief was die kwalificatie dus ook gewoon heel goed.

Plaats reactie