Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Baseman

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Baseman » ma mar 23, 2015 12:50 pm

ManU heeft de meeste punten in de onderlinge wedstrijden van de top 5:
http://www.ad.nl/ad/nl/1017/Buitenlands ... enal.dhtml

Le T.

Bericht door Le T. » ma mar 23, 2015 1:05 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Ik vind het geen toeval dat na maanden werken onder LvG de spelers elkaar ineens kunnen vinden.
Hoe verklaar je dan dat dat het gevolg is van een hoop gehusseld met systemen en spelers?
Niet alles wat na het een komt is daar het gevolg van.
Mij lijkt dat je vastigheden erin krijgt wanneer je zoveel mogelijk met een vast elftal volgens een vast systeem werkt.
Dat is een hele klassieke Engelse manier, een vast elftal neerzetten en dan wachten tot er automatismen ontstaan, na een jaar of 2. Je kunt ook trainen op het maken en zien van patronen, en dan maakt het systeem niet zoveel uit.
Ik lees bijv. dat Mata de grote man was. Die heb ik in 2015 nog amper gezien, was meestal wissel. Herrera zat vaak op de bank, Rooney stond niet in de spits, Fellaini pendelde tussen bank en elftal. Je moet als trainer ook een beetje mazzel hebben he. Kwartje dat valt, blessures die een blessing in disguise zijn.
Rooney was best slecht gisteren, Mata hobbelt vaak ook maar wat mee, Fellaini is vooral handig voor de optie door de lucht. De ene keer is het de een wiens wedstrijd het is, de andere keer de ander. Het is nou niet dat ze excelleren. Ik vind het vooral raar dat hij Herrera ook toen die fit was niet altijd heeft opgesteld, want die snapt het al een tijdje goed (Bielsa?).
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » ma mar 23, 2015 2:10 pm

Le T. schreef: Dat is een hele klassieke Engelse manier, een vast elftal neerzetten en dan wachten tot er automatismen ontstaan, na een jaar of 2. Je kunt ook trainen op het maken en zien van patronen, en dan maakt het systeem niet zoveel uit.
Juist LVG traint vanuit de gedachte van een systeem. Wat opvalt bij de poppetjes die het uit moeten voeren, is dat er nogal een verschil bestaat tussen de invulling van de laatste 2 wedstrijden en de reeks wedstrijden daarvoor.

Ik lees dat Herrera en Mata een prima koppel vormden. Die jongens zaten tot voor kort op de bank. Rooney in de spits, Carrick i.p.v. Blind, Blind i.p.v. Shaw. De poppetjes op de juiste plaats zetten wil nog wel eens helpen.

Ook de beste trainers varen niet zonder enig geluk. Mét Persie waarschijnlijk geen veredeld 4-3-3, dus Rooney op het middenveld, Herrera op de bank etc.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mar 23, 2015 2:19 pm

Ik zie United eigenlijk zelden voetballen. Maar hoe in hemelsnaam is Rooney eigenlijk ooit op het middenveld terechtgekomen. Die jongen is toch een pure aanvaller?
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma mar 23, 2015 2:24 pm

Dat slaat ook nergens op. LVG heeft dit seizoen veel fouten gemaakt.

Zo slecht is zijn selectie niet.

Le T.

Bericht door Le T. » ma mar 23, 2015 2:42 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Dat is een hele klassieke Engelse manier, een vast elftal neerzetten en dan wachten tot er automatismen ontstaan, na een jaar of 2. Je kunt ook trainen op het maken en zien van patronen, en dan maakt het systeem niet zoveel uit.
Juist LVG traint vanuit de gedachte van een systeem.
Nee, vanuit meerdere systemen. De formatie is niet zo belangrijk, want de meeste posities, looplijnen en passlijnen verschillen nauwelijks.
Marillion schreef:Ik zie United eigenlijk zelden voetballen. Maar hoe in hemelsnaam is Rooney eigenlijk ooit op het middenveld terechtgekomen. Die jongen is toch een pure aanvaller?
Nee, het is een aanvallend middenvelder of schaduwspits. Ferguson heeft hem uit nood geboren 1 seizoen in de spits gezet.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma mar 23, 2015 2:43 pm

Marillion schreef:Ik zie United eigenlijk zelden voetballen. Maar hoe in hemelsnaam is Rooney eigenlijk ooit op het middenveld terechtgekomen. Die jongen is toch een pure aanvaller?
Het zal er mee te maken hebben dat hij in de aanval betere opties denkt te hebben, en hem toch wil opstellen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma mar 23, 2015 2:46 pm

Le T. schreef:Nee, het is een aanvallend middenvelder of schaduwspits. Ferguson heeft hem uit nood geboren 1 seizoen in de spits gezet.
Rooney is echt geen aanvallende middenvelder. Cappello stelde hem ooit op die positie op, dat was toen een experiment, ik meen op het WK 2010. Het werkte voor geen meter.

Le T.

Bericht door Le T. » ma mar 23, 2015 3:23 pm

Jöhnk schreef:
Le T. schreef:Nee, het is een aanvallend middenvelder of schaduwspits. Ferguson heeft hem uit nood geboren 1 seizoen in de spits gezet.
Rooney is echt geen aanvallende middenvelder. Cappello stelde hem ooit op die positie op, dat was toen een experiment, ik meen op het WK 2010. Het werkte voor geen meter.
Ferguson heeft hem praktisch nooit in de punt gezet, dus al dat gehuil in Engeland dat hij nu weer op zijn eigen positie staat is onzin. Dat is van die Engelse logica dat iemand die veel scoort vanaf het middenveld of van achter de spits in de spits gezet moet worden die Ferguson ook al hopeloos achterhaald vond. Capello maakte er een potje van.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mar 23, 2015 3:29 pm

Hij hoeft van mij niet persé in de punt te spelen. Maar in mijn ogen is Rooney wel een echte aanvaller en geen middenvelder.

Gebruik een speler daar waar zijn kracht ligt. Dat betekent dan logischerwijs dat je hem in de aanval opstelt óf helemaal niet. Waarbij ik er dan voor het gemak even vanuit ga dat er genoeg fatsoenlijke middenvelders rondlopen bij United om die posities te bezetten.
Nil volentibus arduum

Le T.

Bericht door Le T. » ma mar 23, 2015 9:36 pm

Marillion schreef:Hij hoeft van mij niet persé in de punt te spelen. Maar in mijn ogen is Rooney wel een echte aanvaller en geen middenvelder.
Ferguson dacht er ook anders over, die heeft regelmatig twee spitsen voor zijn neus gezet als hij hem niet als schaduwspits gebruikte. Het is ook maar een heel beperkt verschil, de schaduwspits in 4-4-2 is doorgaans dezelfde speler als de nr 10 in 4-3-3 als je overschakelt. Het zijn immers dezelfde kwaliteiten die gevraagd worden. Met de rug naar de goal spelen, de bal een half uur niet krijgen en dan met een balcontact toeslaan, op het randje buitenspel spelen, in de zestien staan wachten op een bal ipv op de zestien afrennen, dat zijn heel andere kwaliteiten.
Gebruik een speler daar waar zijn kracht ligt. Dat betekent dan logischerwijs dat je hem in de aanval opstelt óf helemaal niet. Waarbij ik er dan voor het gemak even vanuit ga dat er genoeg fatsoenlijke middenvelders rondlopen bij United om die posities te bezetten.
Hij deed het helemaal niet slecht als controlerende middenvelder, hij ziet het spel goed en heeft een aardige lange pass. Maar het is natuurlijk een aanvallende middenvelder.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma mar 23, 2015 9:55 pm

Welnee. Rooney op die positie was niets. Dan benut je zijn specifieke kwaliteiten niet.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di mar 24, 2015 4:46 pm

Judoprijs voor Louis van Gaal

PAPENDAL -
Louis van Gaal krijgt zaterdag op het nationale sportcentrum Papendal de Anton Geesink Award. De oud-bondscoach van Oranje ontvangt die prijs vanwege zijn vele verdiensten voor de sport, maakte de Nederlandse judobond JBN dinsdag bekend.
Van Gaal komt in een rijtje te staan met Jacques Rogge en Erica Terpstra, eerdere winnaars van de award die is vernoemd naar de legendarische judokampioen.
Rogge en Terpstra
De judobond riep de Anton Geesink Award in het leven nadat de Utrechter in 2010 was overleden. Voormalig IOC-voorzitter Rogge kreeg deze prijs in 2012 als eerste, Terpstra viel die eer vorig jaar ten deel.
Van Gaal, de huidige trainer van Manchester United, ontvangt zaterdag tijdens de Nationale Judodag als derde het beeldje van het markante hoofd van Geesink.
:furious3.gif: :glotz.gif:

De bond van huurmoordenaars draagt hem ook voor dankzij zijn vakkundige moord op de reputatie van het Nederlandsche voetbal.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di mar 24, 2015 7:57 pm

Le T. schreef: Hij deed het helemaal niet slecht als controlerende middenvelder, hij ziet het spel goed en heeft een aardige lange pass. Maar het is natuurlijk een aanvallende middenvelder.
Klopt. Alleen aan de zijkanten op het middenveld kwam hij duidelijk niet uit de verf. Ik vond hem tegen Liverpool ronduit zwak in de spits.

Het eerste half uur tegen Liverpool was goed. Ligt voor de hand dat dit het niveau is dat voor de rest van het seizoen wordt nagestreeft. Als United daarin slaagt zijn ze het beste team in de -qua niveau overschatte- PL, en is er een sterk fundament voor het volgende seizoen. Een van de uitdagingen daarbij is om de verleiding te weerstaan om mee te gaan in het vechtvoetbal dat veel Engelse teams nu eenmaal op de mat leggen. Veel Engelsen vinden zo'n rommelpot prachtig, van het publiek tot de commentators, maar vanuit Europees oogpunt is het vaak niet om aan te zien. Het zegt genoeg dat United het beter doet tegen teams die verzorgd spelen dan tegen die erwtensoep-met-spek-en-worst malloten. In ieder geval heeft het team nu een duidelijk omlijnd idee van het niveau dat van Gaal voor ogen heeft. Tot voor kort was dat slechts theorie. De door oa mij geliefde steekpass tussen de laatste verdediger en de keeper leidde tot beide doelpunten en de penalty. Je ziet nu ook dat de individuele kwaliteiten beter tot uiting komen. Zo'n Fellaini vind ik best een openbaring. Ongeveer de helft van de ballen die De Gea naar voren peurt controleert die lange doodleuk met de borst. Op het niveau dat hierna komt, alvast gereserveerd voor volgend seizoen, gaat United swingen. Maar eerst dit niveau vast leren houden.

Lionel

Bericht door Lionel » di mar 24, 2015 11:17 pm

Niet wat te voorbarig? Club Brugge won van Besiktas. Die op hun beurt weer wonnen van Liverpool.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.

Bericht door Le T. » wo mar 25, 2015 1:49 pm

Dubbel schreef:De bond van huurmoordenaars draagt hem ook voor dankzij zijn vakkundige moord op de reputatie van het Nederlandsche voetbal.
De reputatie van underachievers die ten onder gaan aan de grootste bekken en de lievelingetjes van de media?

LucaS

Bericht door LucaS » wo mar 25, 2015 2:41 pm

Ik denk dat de reputatie van het Nederlandse voetbal meer te lijden heeft onder het spel dat Ajax, PSV en Feyenoord nu al een paar jaar in Europees voetbal op de mat leggen.
I think I lost my fucking headache

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo mar 25, 2015 3:29 pm

Lionel schreef:Niet wat te voorbarig? Club Brugge won van Besiktas. Die op hun beurt weer wonnen van Liverpool.
Het kutte hieraan is dat Ajax (en ook p$v en zelfs fey) dezelfde prestaties hadden kunnen boeken in Europa en zelfs nog beter, maar dat we helaas weer te weinig ballen hebben getoond en onszelf bij onze ballen hebben laten pakken..... :blush.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » wo mar 25, 2015 7:12 pm

Monkey Tonk schreef: In ieder geval heeft het team nu een duidelijk omlijnd idee van het niveau dat van Gaal voor ogen heeft. (...) Zo'n Fellaini vind ik best een openbaring. Ongeveer de helft van de ballen die De Gea naar voren peurt controleert die lange doodleuk met de borst.
Dit lijkt me een contradictie.

Ik zou sowieso niet in de war raken van 2 overwinningen met een elftal dat door toevalligheden uit de bus is gerold. Kan zomaar weer een momentopname zijn in een seizoen van momentopnames. Piekjes en dalletjes wisselen zich immers in rap tempo af. Dat is op zich best begrijpelijk, alleen had het gemiddelde niveau wat hoger kunnen liggen bij een betere besteding van de zomerse jackpot.

Lionel

Bericht door Lionel » wo mar 25, 2015 10:17 pm

Schijnt ruzie te hebben met Angel di Maria.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.

Bericht door Le T. » do mar 26, 2015 12:16 pm

Monkey Tonk schreef:
Le T. schreef: Hij deed het helemaal niet slecht als controlerende middenvelder, hij ziet het spel goed en heeft een aardige lange pass. Maar het is natuurlijk een aanvallende middenvelder.
Klopt. Alleen aan de zijkanten op het middenveld kwam hij duidelijk niet uit de verf. Ik vond hem tegen Liverpool ronduit zwak in de spits.
Ik vind dat hij er in het algemeen best mee doorkan als spits, alleen is hij daar niet op zijn best en is hij als zodanig ook niet goed genoeg voor het niveau waar het heen zou moeten. Maar het is nou eenmaal Engelands beste speler, dus willen ze daar dat hij de topscorersstatistieken opfleurt met chauvinisme. Bovendien zijn ze tactisch zo simplistisch dat de spits degene is die scoort. Als iemand daar 20 typische aanvallende middenveldersgoals maakt dan willen ze hem in de spits zodat die daar 23 spitsengoals maakt terwijl er geen scorende middenvelder meer is.
Het eerste half uur tegen Liverpool was goed. Ligt voor de hand dat dit het niveau is dat voor de rest van het seizoen wordt nagestreeft. Als United daarin slaagt zijn ze het beste team in de -qua niveau overschatte- PL, en is er een sterk fundament voor het volgende seizoen. Een van de uitdagingen daarbij is om de verleiding te weerstaan om mee te gaan in het vechtvoetbal dat veel Engelse teams nu eenmaal op de mat leggen. Veel Engelsen vinden zo'n rommelpot prachtig, van het publiek tot de commentators, maar vanuit Europees oogpunt is het vaak niet om aan te zien. Het zegt genoeg dat United het beter doet tegen teams die verzorgd spelen dan tegen die erwtensoep-met-spek-en-worst malloten. In ieder geval heeft het team nu een duidelijk omlijnd idee van het niveau dat van Gaal voor ogen heeft. Tot voor kort was dat slechts theorie. De door oa mij geliefde steekpass tussen de laatste verdediger en de keeper leidde tot beide doelpunten en de penalty. Je ziet nu ook dat de individuele kwaliteiten beter tot uiting komen. Zo'n Fellaini vind ik best een openbaring. Ongeveer de helft van de ballen die De Gea naar voren peurt controleert die lange doodleuk met de borst. Op het niveau dat hierna komt, alvast gereserveerd voor volgend seizoen, gaat United swingen. Maar eerst dit niveau vast leren houden.
Wat is niveau? Ik ben met je eens dat het technisch en tactisch niet erg denderend is. Maar anderzijds is het moeilijk om er te winnen. En dat hoort ontegenzeggelijk ook bij niveau. Het is inderdaad nog fragiel, maar als Van Gaal er in slaagt om het tikki-takka te verenigen met met name de rush van het kick and rush dan is dat toch weer knapper dan Duitsers aan het circulatievoetbal krijgen.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr mar 27, 2015 8:10 am

Wat nou opbouwtrainer, KOOPtrainer! :smile-ajax.gif:

ManUnited gaat in zomer weer met miljoenen smijten'
YNWA

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » vr mar 27, 2015 5:18 pm

Met poen smijten, lelijk voetbal en een zweem van onsportiviteit. LVG in een weerzinwekkende notedop.

columbus

Bericht door columbus » vr mar 27, 2015 5:19 pm

Je vat de PL aardig samen...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za apr 04, 2015 1:31 pm

Arsenal - De Mannen staat 3-0 na 45 minuten. Heerlijke goal van Sanchez. :neutral.gif:

Plaats reactie