Nuff' said.
Moderator: mods
Hij is er nog niet. Staat dicht bij elkaar en er komen nog wel wat tricky potjes aan.GangstaRiB schreef:Mooi om te zien dat LvG ook bij Man U laat zien dat hij het nog in de vingers heeft. Met een betere voorbereiding en aankopen kunnen ze volgend jaar een gooi doen naar de titel.
Nog tweehonderd miljoen uitgeven?GangstaRiB schreef:Mooi om te zien dat LvG ook bij Man U laat zien dat hij het nog in de vingers heeft. Met een betere voorbereiding en aankopen kunnen ze volgend jaar een gooi doen naar de titel.
Hij haalt z'n eigen aankoopbeleid onderuit.Raymon schreef:Gisteren op de bank: Falcao, Di Maria, Rojo. Lijkt me toch ook wel een teken aan de wand.
Ben ik met je eens. Ik verwijt dit FdB vaak, maar Van Gaal (die ik als coach veel hoger aansla) blijkt er ook last van te hebben. Sowieso vind ik het niet voor Van Gaal pleiten dat hij pas na driekwart seizoen en 200 miljoen aan investeringen een goed lopende formatie lijkt te hebben gevonden. Nou zijn er wel verzachtende omstandigheden. De forse en langdurige blessuregolf, de erg korte assessmenttijd na het WK, de cultuurshock met de PL en de PL-spelers en de traditioneel tijdsintensieve implementatie van Van Gaals 'fillossefie'. Maar ook dan zijn er zaken die hem volgens mij wel aan te rekenen zijn. Het mijns inziens omsamenhangende aankoopbeleid, het gedoe met systemen en opstellingen die maar niet werken ondanks langdurig uitproberen en het te lang koppig vasthouden aan stagnerende lievelingetjes (Van Persie voorop wat mij betreft ). Opmerkelijk herkenbare patronen trouwens. Dit gebeurt dicht bij huis immers ook. Kennelijk valt de appel niet ver van de boom.wimpey schreef:Niets van gezien, maar knappe prestatie van Man U.![]()
Ook een groot trainer komt met een beetje trial and error (Persie, Falcao, di Maria, Mata, Rooney in de spits) tot een werkende formule. Er is hoop voor de gewone stervelingen van het trainersgilde.
Hij is zoals zovelen in die Falcao-hype gestonken. Sowieso kan hij vaak de lokroep van een pure doelpuntenmaker niet weerstaan terwijl die dikwijls afbreuk doen aan zijn spel. Rojo is heel bruikbaar gebleken en Di Maria moet zijn allerdomste balverlies wat beperken.wimpey schreef:Hij haalt z'n eigen aankoopbeleid onderuit.Raymon schreef:Gisteren op de bank: Falcao, Di Maria, Rojo. Lijkt me toch ook wel een teken aan de wand.
Falcao en Di Maria zijn zorgekindjes voor LvG. Het lijkt erop dat die doen waar ze zin in hebben en het voetbal niet als prioriteit hebben. Vandaar dat Falcao al een keer in het 2de heeft moeten opdraaien. Vind dat overigens wel een sterk signaal van LvG, zo laat je wel zien dat je op prestaties beoordeeld wordt en niet op de kosten.Yopi schreef:Nog tweehonderd miljoen uitgeven?GangstaRiB schreef:Mooi om te zien dat LvG ook bij Man U laat zien dat hij het nog in de vingers heeft. Met een betere voorbereiding en aankopen kunnen ze volgend jaar een gooi doen naar de titel.
Zou hij Di Maria houden, trouwens?
Niets gezien van die wedstrijd. Heb gekozen F-PSV.
Ik denk dat DiMaria nog wel inpasbaar zal zijn. Ik maak mij meer zorgen over Van Persie. Die is past his prime.Le T. schreef:Hij is zoals zovelen in die Falcao-hype gestonken. Sowieso kan hij vaak de lokroep van een pure doelpuntenmaker niet weerstaan terwijl die dikwijls afbreuk doen aan zijn spel. Rojo is heel bruikbaar gebleken en Di Maria moet zijn allerdomste balverlies wat beperken.wimpey schreef:Hij haalt z'n eigen aankoopbeleid onderuit.Raymon schreef:Gisteren op de bank: Falcao, Di Maria, Rojo. Lijkt me toch ook wel een teken aan de wand.
Cherry picking. Spelers als Rojo, Herrera, Mata en Valencia zijn ineens niet meer 'Latijns'?Yopi schreef:Als je spelers uit Zuid-Amerika vernedert, ben je ze kwijt. Die jongens zijn trots, dat begrijpt LVG niet. Het begon al met Marcio Santos. Andere cultuur, andere manier van uiten.
Di Maria heeft ongetwijfeld spijt als haren op zijn hoofd dat hij naar MU gekomen is.
Zuidema schreef: Het mijns inziens omsamenhangende aankoopbeleid, het gedoe met systemen en opstellingen die maar niet werken ondanks langdurig uitproberen en het te lang koppig vasthouden aan stagnerende lievelingetjes (Van Persie voorop wat mij betreft ). Opmerkelijk herkenbare patronen trouwens. Dit gebeurt dicht bij huis immers ook. Kennelijk valt de appel niet ver van de boom.
Van City en Chelsea ben ik ook niet zo onder de indruk, het is nou eenmaal moeilijk 'verzorgd' voetballen in de PL. Ik vind het geen toeval dat na maanden werken onder LvG de spelers elkaar ineens kunnen vinden. Het zou heel goed kunnen dat Man U het seizoen eindigt als de sterkste ploeg, terwijl Chelsea dankzij het geringe puntverlies in het begin kampioen wordt.wimpey schreef: Het lijkt me trouwens wat vroeg om victorie te kraaien. Spurs en Liverpool zijn geen topteams, last time I saw 'em play...
Modus bij United lijkt me duidelijk wanneer ik de opstelling bekijk: team players in, solo artists out. Ik vind het bijv. geen toeval dat Man U zonder RVP tot betere prestaties komt.
Hoe verklaar je dan dat dat het gevolg is van een hoop gehusseld met systemen en spelers? Mij lijkt dat je vastigheden erin krijgt wanneer je zoveel mogelijk met een vast elftal volgens een vast systeem werkt.Le T. schreef: Ik vind het geen toeval dat na maanden werken onder LvG de spelers elkaar ineens kunnen vinden.
En al zo'n vijf jaar veel geld in de selectie hebben gepompt.Raymon schreef:Aan de andere kant, Chelsea speelt met een redelijk vast elftal, komt gisteren zeer moeizaam tot winst tegen Hull (ook geen hoogvlieger). City speelt vaak in een vaste samenstelling (ook al een paar jaar) en staat maar 2 punten voor op Utd. Qua punten en verwachting doet Utd het niet eens zo heel slecht in vergelijking met teams dat al een paar jaar in een redelijke vaste samenstelling spelen.