Ajax - ADO Den Haag 22-03-2015

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Re: Ajax - ADO Den Haag 22-03-2015

Bericht door mattie » zo mar 22, 2015 6:54 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Kolere jongens, wat een middag weer. :excited.gif:
Lijkt wel zoals Excelsior thuis
Weer op zoek naar een Interim coach..

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo mar 22, 2015 6:56 pm

Ajaciedjuh schreef:Met een uit vorm zijnde Schöne, Kishna & Andersen, Serero als postbode en 2 backs waar weinig vandaar komt, is dit spelbeeld niet raar. Tel daarbij op dat ook Kolbeinn net terug is van blessure en je hebt zo'n wedstrijd. Geen El Ghazi, Bazoer en Sinkgraven scheelt enorm veel in creativiteit en dynamiek,
Nee, dat was wel te verwachten. Maar dat het dan zó verschrikkelijk slecht is slaat natuurlijk ook nergens op voor een club als Ajax. We zijn toch verdomme geen vierdeklasse amateurs? Ook je back-up moet nog wel wat redelijk kunnen voetballen. Het publiek ergerde zich in de tweede helft duidelijk ook dood. Waarna 410 probeerde het elftal over het dooie punt heen te schreeuwen. Wat mij betreft hadden ze beiden gelijk.

Overigens is er tussen Siggy zonder wedstrijdritme en Siggy met wedstrijdritme geen verschil. Het was weer eens formidabel vanmiddag. Totaal verkeerd timen bij hoge ballen op maat, niet op tijd kunnen komen bij voorzetten en steekpasses op maat, omdat hij zo traag als een slak is. Ach, de gebruikelijke riedel, die we elke keer weer mogen zien. Het enige goede dat ik me van hem vanmiddag kan heugen is een one-touch steekpass randje 16 op Milik in de tweede helft. Voor de rest was hij weer een regelrechte aanfluiting. Niet dat ik deze malaise aan hem alleen wil ophangen. Er waren er meer vanmiddag die eigenlijk niks bij Ajax te zoeken hebben. Maar toch bedankt, Frank. Dat we weer even van jouw geweldige aankoop indertijd hebben mogen genieten. Smaakt echt naar meer. :1evil.gif:
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo mar 22, 2015 6:59 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Kolere jongens, wat een middag weer. :excited.gif:
Het is lang geleden dat ik een wedstrijd van Ajax met zo weinig interesse heb zitten bekijken. Maar onderweg ga je je toch weer doodergeren, omdat het wel zo onvoorstelbaar slecht is. Echt in- en intriest. :kots:
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » zo mar 22, 2015 7:13 pm

Ik ben Frank ook zat hoor. Echt kutvoetbal. Ongelooflijk.
IK GELOOF!!!!!!

Alexander

Bericht door Alexander » zo mar 22, 2015 7:26 pm

Oef, dit was slecht zeg. Toen ik de opstelling wist ik al dat dit een lange middag ging worden. Met Moisander, Schone, Serero, Viergever, Andersen en Sigthorsson weet je dat het om te janken is.

Riedewald viel trouwens goed in.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mar 22, 2015 7:43 pm

Ik was er vooraf inderdaad ook al bang voor. Waarom staat nou die Sigthorsson er weer in? Wat weet hij van De Boer? Heeft het hele seizoen nog niets laten zien en komt ook nog eens net terug van een blessure. Het was echt veel logischer geweest wanneer Milik gewoon was gestart. Ook omdat we hem moeten beoordelen om te besluiten of we de optie gaan lichten.

Wat ontbreekt het in zo'n wedstrijd als vandaag ook aan gif. Ik weet wel dat we hier en daar ook simpelweg kwaliteit te kort komen. Maar ik zie ook niemand boos worden. Het sukkelt maar door en als dat die toevalstreffer niet valt verspeel je vandaag gewoon twee punten en mag je nog oppassen voor de 2e plaats. Dat is gewoon niet nodig.
Nil volentibus arduum

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo mar 22, 2015 8:00 pm

Tav Milik: FdB intern weten wat we met de optie doen, maar hij wil niet vertellen wat dat is. Wel erg geheimzinnig allemaal rond Milik.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo mar 22, 2015 8:06 pm

Het is in ieder geval wel duidelijk dat ie niet zo'n harde van Milik krijgt als van Siggi.

Wat een vreselijke pot weer en met een mazzeltje nog een goal die er eigenlijk niet in leek te zitten.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Rooie

Bericht door Rooie » zo mar 22, 2015 8:14 pm

Deze foto geeft mijn gevoel over deze wedstrijd het beste weer:

Afbeelding

Khraa

Bericht door Khraa » zo mar 22, 2015 8:23 pm

Het jammere is dat het kutspel niet aan Kolbeinn ligt. Het is makkelijk hem weer af te zeiken, maar het veldspel was donderdag met zeker Milik niet beter. Ook de wedstrijden ervoor niet,
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo mar 22, 2015 8:29 pm

Het was donderdag natuurlijk wel beduidend beter dan vandaag. Dat ligt natuurlijk heus niet aan Kolbeinn, maar die jongen is wel echt heel slecht he? Waarom, waarom krijgt hij toch telkens een kans.

Lionel

Bericht door Lionel » zo mar 22, 2015 8:33 pm

En het argument dat je zijn prijs verhoogd als hij wordt opgesteld klopt ook niet.

Ik irriteer me gewoon aan die gast. Aan Milik ook trouwens. Kunnen allebei niet voetballen.

Als de volgende wedstrijd weer Sig, Schone, Serero, Moisander enz. worden opgesteld ga ik lekker genjeten van het hopelijk mooie weer. Dit slaat nergens op. Godverdomme 6 uurtjes kwijt op een mooie zondag en gewoon gefrustreerd thuiskomen. Door dit Ajax wil je bijna geen voetbal meer kijken.
IK GELOOF!!!!!!

Khraa

Bericht door Khraa » zo mar 22, 2015 8:42 pm

Peter schreef:Het was donderdag natuurlijk wel beduidend beter dan vandaag. Dat ligt natuurlijk heus niet aan Kolbeinn, maar die jongen is wel echt heel slecht he? Waarom, waarom krijgt hij toch telkens een kans.
Heb je donderdag gekeken? Hoeveel kansen zijn er geweest? Een halve kopbal, een fout van de verdediging die een doelpunt opleverde, maar aanvallend was het echt heel slecht. Ik heb geen uitgespeelde kans gezien.

Hermann

Ajax - ADO Den Haag 22-03-2015

Bericht door Hermann » zo mar 22, 2015 8:44 pm

Peter schreef:Het was donderdag natuurlijk wel beduidend beter dan vandaag. Dat ligt natuurlijk heus niet aan Kolbeinn, maar die jongen is wel echt heel slecht he? Waarom, waarom krijgt hij toch telkens een kans.
Omdat hij vrouw en kind van Frank in een IJslandse kelder gegijzeld houdt?

Overigens was het vandaag officieel de aller-beste-wedstrijd-OOIT! Lekker alles blind richting strafschopgebied proberen te pompen en hopen dat iemand er toevallig tegenaan loopt (*zucht*).

peter

Bericht door peter » zo mar 22, 2015 8:58 pm

Khraa schreef:
Heb je donderdag gekeken? Hoeveel kansen zijn er geweest? Een halve kopbal, een fout van de verdediging die een doelpunt opleverde, maar aanvallend was het echt heel slecht. Ik heb geen uitgespeelde kans gezien.
Nee ik heb donderdag niet gekeken, maar ga het toch vergelijken? :confused.gif:

Het veldspel was donderdag beter. Middenveld stond beter en er was wel wat meer drive. Nu was het allemaal erg stroef, statisch en energieloos. Middenveld bakte er niets van, veel gedraaf met de bal etc. De basistechniek van veel van die jongens is ook echt te laag.

Khraa

Bericht door Khraa » zo mar 22, 2015 9:00 pm

Dat van het kijken was meer een uitspraak van ongeloof dan dat ik niet denk dat je gekeken hebt.

Rooie

Bericht door Rooie » zo mar 22, 2015 9:02 pm

Vandaag was echt nog een paar klassen minder dan afgelopen donderdag.

Khraa

Bericht door Khraa » zo mar 22, 2015 9:10 pm

Het zal hem dan in de paar pareltjes van Sinkgraven van donderdag hebben gezeten, verder was het donderdag namelijk helemaal niets.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo mar 22, 2015 9:29 pm

Nou het zal wel weer een seizoen wachten zijn op goed voetbal onder FdB.
Whitey on the moon.

peter

Bericht door peter » zo mar 22, 2015 9:52 pm

Als je dan nu Real ziet voetballen. Dat is een andere sport.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo mar 22, 2015 11:11 pm

Na de opstelling te hebben gezien, besloten niet te kijken. Armetierig zooitje.
Ajax!

Mano

Bericht door Mano » ma mar 23, 2015 8:40 am

Wat mij irriteert is dat FdB toch elke keer weer praat over Ajax met woorden als:
bovenliggende partij
zag mooie dingen waar we verder mee kunnen
goed spel

terwijl heel Nederland ziet dat het bagger is.

al 12 wedstrijden (misschien wel langer) heeft Ajax max. 4 kansen per wedstrijd.
Het aantal doelpogingen overstijgt nooit de 10 meer.
Dat is heel tekenend voor dit Ajax.

Wat een frustratie krijg ik van dit lamlendige elftal.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

columbus

Bericht door columbus » ma mar 23, 2015 9:12 am

Ajax draait eindeloos hetzelfde rondje

Zelfs de 1-0-zege op ADO Den Haag kan zondag niet verhullen dat Ajax een rouwproces doormaakt na een verloren seizoen. Ondanks de nederlaag van PSV bij Feyenoord gelooft coach Frank de Boer niet in een volgende inhaalrace. Drie dagen na de aftocht van zijn ploeg in de Europa League lijkt de slecht bezette Arena op een graftempel. De lege plekken voelen tevens als een protest tegen het stroperige spel van de aftredende kampioen.

Door: Robèrt Misset
22 maart 2015, 22:58

Een typerend beeld uit de slaapverwekkende eerste helft. Veltman legt breed op Klaassen, die de bal doortikt naar Serero. Breed, terug, breed, na een langdurige rondo zijn we terug bij af en heeft Veltman balbezit op eigen helft. Schöne krijgt de bal op rechts en speelt - uiteraard - terug op Van Rhijn. Dan breed naar Moisander en zowaar een bal vooruit, in een niemandsland. Ajax voetbalt als een elektrische speeltrein, die eindeloos hetzelfde rondje draait en dus voorspelbaar bij het eerste station uitkomt.

Het grote manco bij Ajax in zo veel thuisduels is het gebrek aan diepgang, terwijl de ploeg met Kishna en El Ghazi over klassieke buitenspelers beschikt. Toch is het positiespel even stroperig als inefficiënt. Het publiek verveelt zich zondag opzichtig.

Ajax-coach De Boer ziet de verlaten stoeltjes niet als een statement, maar een zonnig terras in Amsterdam blijkt vaak aantrekkelijker dan een bezoek aan de Arena.

Ajax denkt te veel achteruit. Na de moeizame ontsnapping tegen Excelsior mist de ploeg wederom het gif en de flair om een verdedigend ingestelde ploeg als ADO kapot te spelen. Ajax lijkt ook bevangen door apathie, terwijl het zwakke ADO niet meer doet dan tegenhouden. Binnen de seconde herovert Ajax de bal en dan begint het team aan het zoveelste breiwerkje rond de middencirkel.

Hoog ritme
Na een uur vinden de bijna 50.000 fans - volgens de opgave van Ajax - het genoeg en klinkt een hels fluitconcert vanaf de tribunes. De Boer zegt dat hij ook graag een hoger baltempo had gezien. 'Pas na rust zag ik combinaties in een hoog ritme, we hadden vaker de diepte kunnen zoeken. We hadden niet de capaciteiten om deze Haagse muur te slechten. En dat vind ik jammer voor het publiek.'

Blijven de fans niet weg, omdat het spel van Ajax al te lang niet om aan te zien is? 'Ik hoop het niet', zegt De Boer. Het gemor in de Arena klinkt echter als een aanklacht. Toch wenst De Boer de Ajaxdoctrine te bewaken. 'We willen graag aantrekkelijker voetballen. Je kunt de bal ook blind naar voren knallen, maar dat is onze stijl niet. We hebben de tegenstanders bij de strot en knijpen niet door. En ik kan moeilijk van ADO verlangen dat we meer ruimte krijgen.'

Lopen de spelers te veel in de pas bij bovenmeester De Boer, zoals oud-Ajacied Demy de Zeeuw suggereerde? Koester artiesten als Kishna, was de boodschap van de middenvelder van NAC. Maar Kishna lijkt gevangen in een ondoorzichtige strijd tussen zijn zaakwaarnemer Mino Raiola en De Boer en is voor rust tegen ADO alleen op een aardig hakje te betrappen.

Na een uur valt hij uit met een knieblessure, zodat Raiola De Boer niet meteen ter verantwoording hoeft te roepen voor een eventuele wissel. El Ghazi heeft zondag aanvankelijk moeten plaatsmaken voor Schöne, die alleen nog rendement heeft met zijn vrije trappen. Op aangeven van de Deen schampt Klaassen de bal met het hoofd, waarna ADO-invaller Houtkoop onbedoeld het laatste zetje geeft: 1-0.

Aanval
Je zou bijna een nieuwe revolutie wensen bij Ajax

Zo krijgt ADO het loon van de angst, al toont trainer Henk Fräser zich zowaar tevreden met de verdedigende discipline in zijn ploeg. Het valt niet te hopen dat de nieuwe Chinese eigenaren op deze wijze de wereld willen veroveren met ADO, dat pas na de 1-0-achterstand de aanval zoekt.

Na het echec voor Ajax in de Europa League tegen het Oekraïense Dnjepr Dnjepropetrovsk heeft De Boer bijna de halve ploeg vervangen om met 'frisse spelers de zware kater weg te spoelen'. Het effect is nihil. Voor het eerst dit jaar heeft Sigthorsson een basisplaats. De IJslandse spits begint met een aardige aanname, maar komt vervolgens niet in het spel voor. Het wordt tijd dat de jonge Zivkovic wordt klaargestoomd voor het grote werk. Milik, ook een centrumspits, krijgt als invaller geel na een schwalbe.

De opluchting bij De Boer na het afzichtelijke duel verraadt de gemoedstoestand bij Ajax, dat dit seizoen in alles een stap achteruit heeft gezet. Een tweede plaats als hoofdprijs voor een team dat het publiek al tijden niet vermaakt; je zou bijna een nieuwe revolutie wensen bij Ajax.
Uit de Volkskrant

wimpey

Bericht door wimpey » ma mar 23, 2015 9:17 am

Khraa schreef:Het jammere is dat het kutspel niet aan Kolbeinn ligt. Het is makkelijk hem weer af te zeiken, maar het veldspel was donderdag met zeker Milik niet beter. Ook de wedstrijden ervoor niet,
Ik vond Serero en Andersen met afstand de slechtsten. Kolbeinn was dat gisteren zeker niet. Aantal prima aannames, deed tenminste nog wat om ruimtes te vinden.

Bij een aantal had ik de indruk dat de rigidus mortis ingezet had.

peter

Bericht door peter » ma mar 23, 2015 9:44 am

Vergeet de backs ook niet. Het opbouwen via van Rhijn en het betrekken van die jongen in aanvallend opzicht was heel erg slecht.

Plaats reactie