Riechedly Bazoer

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Giacomo Puccini

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door Giacomo Puccini » wo mar 18, 2015 6:27 am

Goed nieuws, die contractverlenging snel formaliseren graag! :biggthumpup.gif:
Ajax!

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo mar 18, 2015 7:42 am

Mooie woorden ook. Nou nog laten ontwikkelen op de 6. Volgens mij dé plek voor Bazoer in de toekomst. Gezien zijn power, balvastheid en lef om op te komen. Verwerft hij ook het inzicht en de feeling voor de controle en de organisatie en wordt hij nog veel dwingender in het spel verdelen, dan kan hij mijns inziens een topper op die plek worden. Voor een echte half mis ik nu bij hem toch wat teveel box-to-box en dynamiek, creativiteit en scorend vermogen. Maar hij is natuurlijk nog erg jong en pas begonnen op het Vlaggenschip. Misschien komt dat nog.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mar 18, 2015 9:07 am

Goed nieuws, zeker omdat we dus richting een mooie langdurige verbintenis gaan.

We moeten er natuurlijk rekening mee houden dat ook deze jongen nog wel een keer in een dip terecht kan komen. Maar het is duidelijk dat hij een groot talent is en ik heb er alle vertrouwen in dat hij één van de belangrijke schakels van ons elftal zal zijn op het middenveld met Klaassen en Sinkgraven.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » wo mar 18, 2015 9:09 am

Het was de familie Bazoer toch vooral om het geld te doen? :confused.gif:

Goed nieuws! Dat wordt een mooi middenveld met Klaassen en Sinkgraven.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo mar 18, 2015 9:37 am

Goed gedaan door Overmars, hè Willem? :hypocrite.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » wo mar 18, 2015 9:38 am

Yopi schreef:Goed gedaan door Overmars, hè Willem? :hypocrite.gif:
Zeker, al geloof ik het pas wanneer de inkt droog is.

De T. stuurt de laatste dagen wel meer geruchten v.w.b. spelers van Ajax de wereld in.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mar 18, 2015 9:53 am

Geen paniek. Je kunt de complimenten in deze kwestie altijd nog richting broer Bazoer schuiven. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » wo mar 18, 2015 10:06 am

Marillion schreef:Geen paniek. Je kunt de complimenten in deze kwestie altijd nog richting broer Bazoer schuiven. :smallgrin.gif:
Met Bazoer heeft Overmars een prima slag geslagen. Zou ie vaker moeten doen.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo mar 18, 2015 10:22 am

Wat de jeugd betreft doet Overmars goed werk.Talenten als AEG, Bazoer, Cerny gehaald en de belangrijkste jeugdspelers (langdurig) vastgelegd. Seniorenscouting moet beter.

Bazoer kan (opnieuw) zijn zakken vullen in het buitenland, maar kiest voor Ajax. Slim voor een speler met een slechte mentaliteit. :smallgrin.gif:

Alexander

Bericht door Alexander » wo mar 18, 2015 11:15 am

Verschrikkelijk blij dat hij bij Ajax blijft. 1 van de grootste talenten die ik bij Ajax heb gezien de afgelopen 10 jaar.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Riechedly Bazoer

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo mar 18, 2015 11:48 am

Op zich ben ik ook heel blij met het (aanstaande) bijtekenen, maar vraag me af waarom nu weer een absolute hosannastemming is ontstaan over het "grootste talent in tijden". Om dat vast te stellen, hebben we echt meer tijd nodig. Boilesen en Sana begonnen bijvoorbeeld ook briljant. Zullen we het eerst eens een jaartje aanzien?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo mar 18, 2015 12:11 pm

Natuurlijk. Zoals broer Bazoer zei: 'Riechedly kan ook een terugval krijgen.'

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo mar 18, 2015 7:35 pm

Frank over Bazoer op 6:
'Riechedly nog te veel met zichzelf bezig'
Koen Weijland
18-03-2015

Frank de Boer kiest er heel bewust voor om Riechedly Bazoer nog niet als 'nummer zes' op te stellen. Simpelweg omdat de achttienjarige middenvelder daarvoor nog te veel met zijn eigen prestaties bezig is en nog geen leiding kan geven aan de ploeg.

De hoofdtrainer is al het hele seizoen onder de indruk van de ontwikkeling van Bazoer, maar voor een plek als controleur vindt hij het nog te vroeg. 'Ik kies er heel bewust voor om Davy Klaassen daar neer te zetten, omdat ik vind dat hij in de coaching en in het sturen verder is dan Riechedly. Hij is nog te veel met zichzelf bezig. Op een heel goede manier, maar hij is nog niet klaar voor zo'n leidende rol', aldus De Boer.

Woensdagochtend bracht De Telegraaf het nieuws naar buiten dat Bazoer en Ajax een mondeling akkoord hebben bereikt over contractverlenging en dat stemt De Boer vanzelfsprekend tevreden. 'Ik had niet anders verwacht, maar natuurlijk zijn we blij als iemand langer bij ons wil blijven. Al helemaal als het zo'n groot talent is als hij.'

bron: AS

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo mar 18, 2015 10:40 pm

Voor een leidende rol moet een speler per se op 6 staan? :confused.gif:

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo mar 18, 2015 11:24 pm

Ik zie de noodzaak daarvoor ook niet echt. Tunnelvisie van Frank de Boer?
Ajax!

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo mar 18, 2015 11:30 pm

Yopi schreef:Voor een leidende rol moet een speler per se op 6 staan? :confused.gif:
Lijkt me dat je voor die sturing en coaching van het hele elftal wel beter in de as kunt staan. Dus ook op de 6. Is je actieradius toch veel groter. Maar in wezen is sturing en coaching inderdaad een verantwoordelijkheid voor alle spelers.

Grappig trouwens dat FdB hier dus aangeeft dat jonkies nog vooral met zichzelf bezig zijn en pas later zich ontwikkelen naar een meer kollektieve rol. Daar was laatst nog een discussie over op AT. Kwaliteit ging (vanzelfsprekend) boven alles, maar de nogal miskende maturity en die ontwikkeling in het kollektief kunnen denken blijkt ook voor De Boer dus een rol te spelen. Lijkt me inderdaad een vrij natuurlijk proces dat tijd vergt, alhoewel er natuurlijk uitzonderingen zijn.

Het blijft allemaal nog even afwachten, maar ik vermoed dat Bazoer wel eens zo'n uitzondering zou kunnen zijn en al rap een behoorlijk goede 6 kan gaan worden. Die jongen past zich immers wel verdacht rap aan een hoger niveau aan. Waarom zou je hem ook niet al vroeg wegwijs maken in de ins and outs van de 6? Daar lijkt hij mij trouwens ook meer geschikt voor dan als rechtshalf. De afwegingen daarbij gaf ik hierboven al.

Ik zou daarom toch niet al te lang talmen met het gedoseerd inpassen van Bazoer op 6. Ook omdat Klaassen dan (zonder buikblessure) weer terug kan naar de rechtshalf, waar zijn kwaliteiten veel beter tot zijn recht komen wat mij betreft. Met Sinkgraven ook nog eens op links zou het middenveld voor de komende seizoenen wel eens verdomde goed kunnen worden. Ben benieuwd wanneer Frank de tijd rijp acht voor het vormen van dat middenveld.

Lionel

Bericht door Lionel » wo mar 18, 2015 11:54 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Op zich ben ik ook heel blij met het (aanstaande) bijtekenen, maar vraag me af waarom nu weer een absolute hosannastemming is ontstaan over het "grootste talent in tijden". Om dat vast te stellen, hebben we echt meer tijd nodig. Boilesen en Sana begonnen bijvoorbeeld ook briljant. Zullen we het eerst eens een jaartje aanzien?
Maar toch niet deze klasse?
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do mar 19, 2015 7:25 am

Fijn dat hij gaat bijtekenen, een speler die in het hedendaagse voetbal past, goed, groot en sterk. Hooguit twee jaar dan verhuist hij naar de PL en Ajax vangt de hoofdprijs.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do mar 19, 2015 9:01 am

InnerHarbour schreef:Fijn dat hij gaat bijtekenen, een speler die in het hedendaagse voetbal past, goed, groot en sterk. Hooguit twee jaar dan verhuist hij naar de PL en Ajax vangt de hoofdprijs.
Jep, als zijn huidige ontwikkeling zich zo in één streep naar boven doortrekt, ligt dat in de lijn der verwachtingen.

Al kan het natuurlijk ook gebeuren dat die jongen tussendoor met wat terugvallen, blessures of bijvoorbeeld met privé omstandigheden te maken krijgt waardoor hij nog een aantal jaar langer bij Ajax blijft.

Gezien de rust en het verstand die zijn familieleden lijken te tonen mbt zijn carrière acht ik de kans aanwezig dat ze in de zomer van 2017 besluiten om het liefst nog een heel seizoen bij Ajax te blijven, omdat een speler die mee wil doen aan het WK in 2018 vaak maar het beste zekerheid kan houden op een basisplaats bij de club waar hij voor Oranje in de picture is gekomen. :biggthumpup.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » do mar 19, 2015 10:19 am

Als hij zo doorgaat heeft hij volgend jaar zomer een basisplaats en is hij daarna weg.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » do mar 19, 2015 10:45 am

Lionel schreef:Als hij zo doorgaat heeft hij volgend jaar zomer een basisplaats en is hij daarna weg.
Z'n broer had het er laatst over dat ie 'gewoon' tot z'n 23e of 24e bij Ajax moet blijven. :biggthumpup.gif:

Verstandige taal van een geldwolf die de belangen van z'n broertje met slechte mentaliteit behartigt. Min min voor Marcel Brands. :biggrin.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do mar 19, 2015 10:55 am

Zelfs bij PSV is niet iedereen het met Brands eens:
VLIJMEN - Als het iemand niet verrast dat Riechedly Bazoer zich nu bij Ajax zo goed manifesteert, is het PSV-jeugdtrainer Edwin de Wijs wel.

Bazoer krijgt wekelijks de complimenten van trainer Frank de Boer. Net als een paar jaar geleden bij PSV is er ook nu weer volop buitenlandse interesse. En Bazoer heeft een grote droom: Barcelona. Maar hij kiest voor de weg der geleidelijkheid en tekent snel een nieuw contract voor vier of vier jaar in Amsterdam. "Dat laat zien hoe hij snel hij volwassen is geworden. Op jonge leeftijd al moest hij veel op eigen houtje doen. Hij nam de trein van 7 uur in Utrecht, ging in Eindhoven naar school, trainen en dan terug naar huis om te voetballen in de kooi. Hij was veel op zichzelf aangewezen. Als je hem in interviews nu ook ziet, is hij erg volwassen voor een jongen van 18."

Iemand van die leeftijd komt altijd in een dipje terecht. Het zal voor Bazoer niet anders zijn, denkt Vlijmenaar De Wijs (ex-RKC en ex-TOP Oss). "Maar kritiek van de media of de fans, dat doet hem niets." Zoals hij ook niet van de leg raakt door een iPhone die hij bij PSV-Ajax naar zijn hoofd kreeg geslingerd. "Er zal best een keer wat gebeuren. Maar hij staat sterk in zijn schoenen."

Eindhovens Dagblad

Groenendijk, nu De Wijs: jeugdtrainers rollen over elkaar heen om te roepen dat ze altijd al hebben geweten hoe goed Bazoer was. Dat zegt genoeg.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mar 19, 2015 11:27 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Op zich ben ik ook heel blij met het (aanstaande) bijtekenen, maar vraag me af waarom nu weer een absolute hosannastemming is ontstaan over het "grootste talent in tijden". Om dat vast te stellen, hebben we echt meer tijd nodig. Boilesen en Sana begonnen bijvoorbeeld ook briljant. Zullen we het eerst eens een jaartje aanzien?
Mee eens, hij presteert geweldig maar we moeten niet doorslaan. Hij blijft een jonge speler die net komt kijken. In de winterstop had nog helemaal niemand het over hem. De kans dat het straks even wat minder gaat is gewoon aanwezig. Dat zou niet meer dan normaal zijn voor een jonge speler.

Begrijp me niet verkeerd. Ik heb ontzettend blij met wat hij laat zien. Hij lijkt zich in korte tijd te ontwikkelen tot een belangrijke schakel op ons middenveld. Sinkgraven, Bazoer en Klaassen. Met een beetje geluk kunnen we daar een paar seizoenen mee vooruit. Maar laten we niet vergeten dat hij pas net komt kijken.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do mar 19, 2015 11:35 am

Het enthousiasme zal ermee te maken hebben dat dit een atypische speler is voor Nederlandse begrippen: groot, sterk, atletisch, doortastend in de duels. Voor de verandering geen tuinkabouter.

Dat is meteen ook de valkuil: zo'n speler valt in het weinig fysieke en atletische Nederlandse voetbal al snel op.

beelzebub

Bericht door beelzebub » do mar 19, 2015 11:43 am

Dat kan kloppen. Een Toure eet hem (vooralsnog) met huid en haar op. Maar dat zal niet lang meer duren.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Plaats reactie