sc Heerenveen - Ajax 15-03-2015
Moderator: mods
Re: sc Heerenveen - Ajax 15-03-2015
De Boer zeer positief over Sinkgraven, Riedewald en Bazoer. Hopelijk starten ze as. donderdag alledrie.
- Ajaciedjuh
Terecht, zet hier Klaassen bij en je hebt de beste 4 te pakken van vandaag.Benji schreef:De Boer zeer positief over Sinkgraven, Riedewald en Bazoer. Hopelijk starten ze as. donderdag alledrie.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Over Milik niet?
Die drie zijn wel de jonkies. Niemand maakt mij wijs dat Ajax geen talent heeft.
Die drie zijn wel de jonkies. Niemand maakt mij wijs dat Ajax geen talent heeft.
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Riedewald ipv Boilesen.. Viergever terug verder niks meer veranderen
Weer op zoek naar een Interim coach..
De tweede plaats is nu binnen, denk ik. Het programma van Ajax valt wel mee.
Ik zie Riedewald liever centraal staan. Brengt veel meer voetbal.mattie schreef:Riedewald ipv Boilesen.. Viergever terug verder niks meer veranderen
Riedewald was een verademing ten opzichte van wildebras Viergever.
-
Zwolle en Utreg uit zijn nog wel angstgegners.Yopi schreef:De tweede plaats is nu binnen, denk ik. Het programma van Ajax valt wel mee.
In de resterende zeven moeten we tegen vier van de vijf laatste ploegen (inclusief de laatste drie).Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Zwolle en Utreg uit zijn nog wel angstgegners.Yopi schreef:De tweede plaats is nu binnen, denk ik. Het programma van Ajax valt wel mee.
Als ze dat nog verkloten...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Nu het Deense drama en de Deense dromenvanger er nog uit en dan staat er een leuk elftal. The usual suspects waren ook vandaag weer beroerd.
Wat is Bazoer goed zeg! Net effe een quizje met een maatje gedaan, op zoek naar betere 18-jarigen in Ajax-1 dan Bazoer. We kwamen niet ver. Bazoer kan alles, is ook verder dan Sinkgraven, die op zijn beurt een verademing was t.o.v. non-voetballer Serero.
Je zag wel weer hoe broos Ajax is. Net voor de 1-2 kwam de klad er weer in, hoewel het op dat moment al 0-4 of 0-5 moet staan. Niettemin hoop ik dat deze pot een boost geeft naar a.s. donderdag.
Wat is Bazoer goed zeg! Net effe een quizje met een maatje gedaan, op zoek naar betere 18-jarigen in Ajax-1 dan Bazoer. We kwamen niet ver. Bazoer kan alles, is ook verder dan Sinkgraven, die op zijn beurt een verademing was t.o.v. non-voetballer Serero.
Je zag wel weer hoe broos Ajax is. Net voor de 1-2 kwam de klad er weer in, hoewel het op dat moment al 0-4 of 0-5 moet staan. Niettemin hoop ik dat deze pot een boost geeft naar a.s. donderdag.
De huidige buffer moet op zich afdoende zijn. Maar spelen tegen degradatiekandidaten in de eindfase van de competitie kan toch behoorlijk link zijn. Voor die jongens is het de dood of de gladiolen, die vechten voor hun aller-, allerlaatste kans. Dan komen er geregeld onvermoede vermogens vrij en kunnen ze ze zich te pletter knokken voor elk punt. Die diepe drive om te overleven kan een gebrek aan kwaliteit ineens flink compenseren.zeux schreef:In de resterende zeven moeten we tegen vier van de vijf laatste ploegen (inclusief de laatste drie).
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''

-
Sja, remember Ajax-Excelsior én het feit dat die 4 ploegen knokken tegen degradatie. Maar normaliter mogen we de 2e plaats niet meer uit handen geven en kunnen we leuk vanaf eind juli voorrondes CL gaan spelen...zeux schreef:In de resterende zeven moeten we tegen vier van de vijf laatste ploegen (inclusief de laatste drie).Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Zwolle en Utreg uit zijn nog wel angstgegners.Yopi schreef:De tweede plaats is nu binnen, denk ik. Het programma van Ajax valt wel mee.

Als die sufkutten uit Rotterdam gelijk blijven spelen tegen hun voorstad, dan staan we 10 punten voor. Moeten we dus vier van de laatste zeven verliezen... Slepen die Kuipers de boel nog uit het vuur tegen Dordt, dan zijn het acht punten, moeten we er drie verliezen.
Degradatiekandidaten of niet, als we dat uit handen geven tegen vier van de onderste vijf van de Eredivisie, dan moet de Arena echt schudden op zijn grondvesten.
Degradatiekandidaten of niet, als we dat uit handen geven tegen vier van de onderste vijf van de Eredivisie, dan moet de Arena echt schudden op zijn grondvesten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Zit nu naar Dordt-Feyenoord te kijken. Tegen Dordt moet je voor de dubbele cijfers gaan.
Dat gaat dan ook niet gebeuren.zeux schreef:Degradatiekandidaten of niet, als we dat uit handen geven tegen vier van de onderste vijf van de Eredivisie, dan moet de Arena echt schudden op zijn grondvesten.
Ik hoop dat ik vandaag, m.n. eerste half uur, de contouren van Ajax van volgend seizoen zag. Steekpasses, technisch vaardig, goede loopacties: dat zag er prima uit. En zó zonde dat Kishna en FdB met elkaar op ramkoers liggen. Erg onprofessioneel.
Wel genoten van Bazoer, Bazoer, Bazoer, Klaassen, Sinkgraven, Riedewald en Milik. Arek is geen geweldige voetballer, maar zijn linker is wel erg dodelijk. Zet daar een paar goede spelers om heen en je hebt gewoon een leuk elftal.
Ik heb alleen de samenvatting gezien, maar ik vond het nog steeds erg fragiel. Met name het aantal enorme kansen dat Heerenveen kreeg is veel te groot.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Ik denk dat Milik er goed aan doet als hij zich focust op een veel soberder invulling van zijn spitsenrol. Vooral niet meer dat primadonnawerk met moeilijke dieptepasses en onetouch-combinaties. Daar gaat ie in 8 van de 10 gevallen groots en meeslepend de mist mee in, heeft ie de techniek en de feeling niet voor. Beter kan hij gaan oefenen op het aannemen van een bal en deze bij zich houden, terwijl een verdediger in zijn nek hangt. En dat hij dan sober en zakelijk de bal leert afleggen op opkomende/bijsluitende mensen, waarna hij rap weer positie kiest. Een soort De Jong-rol dus. Met als pré dat Milik veel sneller is, wat je weer zou kunnen gebruiken in een rappe omschakeling en counter. Verder zou ik wat spelpatronen gaan afstemmen en inslijpen tussen Milik en zijn inner circle. Nou zie je te vaak dat hij blijft staan als een dieptepass gegeven wordt en dat hij diep loopt waarna de pass niet komt. Er zijn daarin nog teveel misverstanden onderling. Loopacties mogen ook nog wel wat sluwer bij hem, vind ik hem nog vrij statisch in en alleen bezig voor zichzelf. Hij moet meer gaan beseffen dat een loopactie als diepste spits voor een ander ook van nut kan zijn.wimpey schreef:Arek is geen geweldige voetballer, maar zijn linker is wel erg dodelijk. Zet daar een paar goede spelers om heen en je hebt gewoon een leuk elftal.
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo mar 15, 2015 8:59 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
En 4 eigen jeugd.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
En hij moet leren koppen... Anwar en Milik hielden vandaag amper een bal vast, leden erg veel balverlies. Vanuit druk als elftal aansluiten blijft een probleem bij dit Ajax. Het is dat er een (erg) goed middenveld stond vandaag, want anders had Ajax zichzelf wederom in de voet geschoten. Daar waar Heerenveen m.n. met dank aan Andersen en Boilesen toch al flink wat kansen kreeg.Zuidema schreef: Ik denk dat Milik er goed aan doet als hij zich focust op een veel soberder invulling van zijn spitsenrol.
Ik heb echt het gevoel dat er met een bezem en een paar gerichte aankopen muziek in zit. Het zijn eigenlijk steeds dezelfden die laten zien dat ze het niveau missen. Dat zal ze bij Ajax toch niet ontgaan? Hopelijk handelen ze daar nu eens naar.
Als we elk seizoen in staat zijn om onze selectie aan te vullen met spelers van het niveau Bazoer, Sinkgraven en El Ghazi dan zal de neerwaartse lijn snel ombuigen. Wat mij betreft hoeft er dan ook alleen een ervaren rot te komen als je iemand van het niveau De Jong kan krijgen.
Er zit sowieso wel muziek in dit middenveld, ook voor komend seizoen. Wellicht dat Van de Beek (en op iets langere termijn Nouri) komend seizoen ook kan aansluiten. Dan heb je ook nog de mogelijkheid om af en toe te roteren zonder groot kwaliteitsverlies...
Moet zeggen ze dat binnen Ajax toch goed gezien hebben, Bazoer omturnen tot middenvelder. Had er persoonlijk een hard hoofd in en vond het zonde om zijn talent als CV te verkwanselen. Op deze positie kan hij van veel grotere waarde zijn.
Moet zeggen ze dat binnen Ajax toch goed gezien hebben, Bazoer omturnen tot middenvelder. Had er persoonlijk een hard hoofd in en vond het zonde om zijn talent als CV te verkwanselen. Op deze positie kan hij van veel grotere waarde zijn.
Laatst gewijzigd door Rooie op zo mar 15, 2015 11:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Giacomo Puccini
Heerlijk middenveld ja, alleen nu nog opstellen (Sinkgraven) en de mannen op hun juiste plek zetten (Klaassen op rechts, Bazoer op 6). Jammer dat Frank de Boer dit seizoen zo traag van begrip is.
Ajax!
In dat opzicht is het ook wel te begrijpen dat FdB geregeld voor Schöne voorin kiest. In normale doen kan die een bal goed vasthouden en getimed en op maat doorcombineren. Je hebt dan direct een stuk meer rust en overleg voorin en tijd om aan te sluiten of door te kruizen. Groot nadeel is wel dat alles vaak nogal traag gaat bij hem, dat hij niet erg wendbaar is en dat je snelheid en diepgang voorin mist. En zo dramatisch als Schöne momenteel voetbalt is er zelfs helemaal geen reden om hem op te stellen.wimpey schreef: En hij moet leren koppen... Anwar en Milik hielden vandaag amper een bal vast, leden erg veel balverlies. Vanuit druk als elftal aansluiten blijft een probleem bij dit Ajax.
Vwb dat koppen: ben ik met je eens, maar daar heeft de passer natuurlijk ook een rol in. Ik zie geregeld een hoge/lange bal door ons veel te hoog gespeeld worden. Waardoor een aanvaller niets anders rest dan deze bal hoog opspringend nog net met de top van zijn kop wat door te koppen. Naar vaak niemand. Spelen op de tweede bal kan je dan natuurlijk ook wel schudden. De passer zal er dus op bedacht moeten zijn, dat hij door de lucht een bal afgeeft, waar een aanvaller koppend of op de borst enz nog het nodige mee kan. Bijvoorbeeld als een soort rappe boogbal, die vlakbij de speler bijna als dood uit de lucht valt. En dan het liefst zo eentje waar Beckenbauer indertijd het patent op had. Maakt dan ook niet uit als die speler iemand in de rug heeft. Als de bal goed gegeven is, kan je met je lichaam de bal altijd afschermen bij het aannemen.
Ik zie dat maar bijzonder weinig gebeuren. Merkwaardig, want dat is beslist trainbaar. En de lange/hoge bal is toch dé taktiek van FdB als de tegenstander druk zet? Dat moet er dan toch geramd inzitten, ook met deze spelers. Dat geldt trouwens niet alleen voor hoge ballen, dat betreft ook ons passwerk over de grond. Hard, strak, snel, zonder effect, het liefst op de goede voet en in de loop. In plaats van die te korte of te trage ziekenhuisballen achter de man, afgegeven na veel getalm en geaarzel. Daarin is in de details en in de basics nog zoveel voor verbetering vatbaar. En trainbaar.

Het wordt eens tijd voor een constante factor en dat is iedere week progressie laten zien en niet van niks en een opleving voetbal je supporters vermaken en ik blijf erbij we missen ervaring
- InnerHarbour
Eens, inderdaad alleen de samenvatting gezien en Heerenveen kreeg de ene na de andere kans, vond het er allemaal niet best uitzien achterin en het middenveld, de hier bewierookte Bazoer kwam in de samenvatting nauwelijks voor.Khraa schreef:Ik heb alleen de samenvatting gezien, maar ik vond het nog steeds erg fragiel. Met name het aantal enorme kansen dat Heerenveen kreeg is veel te groot.
YNWA