Ajax - Excelsior 08-03-2015

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Ajax - Excelsior 08-03-2015

Bericht door Thijs » wo mar 04, 2015 5:49 pm

Zondag half drie, Excelsior-thuis. Het wordt 15 graden, we zitten nog in de Europacup, hebben net PSV verslagen, staan 8 punten voor op Feyenoord... Niks aan 't handje, mooi leven, lekker potje voetbal kijken!

:ajax.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

elliquido

Re: Ajax - Excelsior 08-03-2015

Bericht door elliquido » wo mar 04, 2015 11:07 pm

Excelsior in de winning mood. Feyenoord had de scheids nodig.
Toch winnen we makkelijk scorend.. 4-1
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

wimpey

Bericht door wimpey » do mar 05, 2015 9:59 am

Thijs schreef:Zondag half drie, Excelsior-thuis. Het wordt 15 graden, we zitten nog in de Europacup, hebben net PSV verslagen, staan 8 punten voor op Feyenoord... Niks aan 't handje, mooi leven, lekker potje voetbal kijken!

:ajax.gif:
Met zoon en dochter naar het foebelle. :heart.gif:

Om het BZ te spreken: ik EIS een overwinning. :1evil.gif:

Mano

Bericht door Mano » do mar 05, 2015 10:03 am

ALs PSV zaterdagavond punten morst, wordt het een nog leukere pot. :blub.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

beelzebub

Bericht door beelzebub » do mar 05, 2015 10:26 am

Ow jee. Het is weer zover. We gaan controleren of Ajax wel mooi wint zondag. :ajaxsmiley.gif:

Laten we maar normaal doen en een overwinning uit het vuur slepen. Klinkend zou meegenomen zijn, maar ik reken nergens op.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do mar 05, 2015 11:59 am

beelzebub schreef:Ow jee. Het is weer zover. We gaan controleren of Ajax wel mooi wint zondag. :ajaxsmiley.gif:
Dat is toch gewoon wat een seizoenkaarthouder in de Arena elke twee weken komt doen? :smile-ajax.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr mar 06, 2015 11:58 am

Milik er nog niet bij, El Ghazi of Zivkovic in de spits!? Ik denk dat FdB voor El Ghazi gaat met Schone op rechts.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey

Bericht door wimpey » vr mar 06, 2015 12:24 pm

Ho ho, de Sigmeister is weer fit! :excited.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr mar 06, 2015 2:44 pm

Die speelt as maandag in Jong Ajax. Zivkovic zeker niet in de basis, dus dan zal El Ghazi spelen in de spits. Ik verwacht dat Sinkgraven ook speelt.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr mar 06, 2015 3:40 pm

wimpey schreef:Ho ho, de Sigmeister is weer fit! :excited.gif:
Ah, gelukkig maar. Frank heeft zijn favoriete spits (om wat voor duistere reden dan ook) straks weer terug. Zal na Jong Ajax wel weer rap terugkeren in de basis. Tot ieders opluchting.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Arthur

Bericht door Arthur » vr mar 06, 2015 4:09 pm

Ik verwacht dat AEG zondag aantoont een prima Ajaxspits te zijn en dat dat zijn nieuwe positie gaat worden.

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr mar 06, 2015 4:26 pm

Arthur schreef:Ik verwacht dat AEG zondag aantoont een prima Ajaxspits te zijn en dat dat zijn nieuwe positie gaat worden.
Zijn passeeractie en doelpunt tegen Psv zagen er zeker prima uit voor een carrière als spits. Maar dat was wel tegen een erg matige verdediger en keeper van Psv. Verder heeft AEG een heerlijke drive, maar is hij volgens mij ook een kruitvatje, dat zich gemakkelijk laat provoceren. En zoals ik hem zie spelen, lijkt hij vrij veel ruimte nodig te hebben om zijn snelheid optimaal uit te buiten. Vraag me daarom af hoe dat gaat uitpakken, als hij voortdurend twee provocerende verdedigers in zijn nek heeft in de 16 en in een erg kleine ruimte zijn werk moet doen. Trouwens ook niet onbelangrijk voor een spits : is AEG eigenlijk wel kopsterk?

columbus

Bericht door columbus » vr mar 06, 2015 4:50 pm

Waarom toch weer dat geschuif met spelers? Gewoon Zivkovic is de spits, we hebben hem toch niet voor jan lul gekocht? Kishna links, Zivkovic in de spits en Ghazi rechtsbuiten. Dat moet toch wel lukken tegen fuckin Excelsior...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mar 06, 2015 7:58 pm

Mee eens. Dit is een prima gelegenheid om Zivkovic 90 minuten te geven in de spits. Met het oog op volgend seizoen is het interessant om te zien hoe dat loopt. Daarbij zou het voor hem ook bepaald geen opsteker zijn als hij bij afwezigheid van Milik nog niet speelt.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr mar 06, 2015 8:20 pm

Ik zou het bizar vinden; na een moeilijk begin scoort die gozer zeer geregeld in de Jupiler League en nu de eerste én tweede spits niet fit genoeg zijn voor het eerste zou ie nóg niet starten...?

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr mar 06, 2015 8:42 pm

Frank zelf over Zivkovic:

De Boer: 'Niet genoeg voor vaste basisplaats'

6-03-2015 14:07

Frank de Boer heeft vrijdag tijdens zijn wekelijkse perspraatje benadrukt dat Richairo Zivkovic nog niet goed genoeg is om de vaste eerste spits van Ajax te zijn.

'Hij bewijst dat het scoren goed gaat in de Jupiler League, maar we vinden dat er nog genoeg ruimte voor verbetering is. Het kan nog beter wat meevoetballen betreft en op tactisch gebied', vertelt De Boer waar het nog aan schort bij de achttienjarige spits. Wel is de hoofdtrainer tevreden over de verbeterde houding van Zikovic. 'Ik denk dat hij nu beter begrijpt dat wat hij nu laat zien, niet genoeg is voor een vaste basisplaats in Ajax 1. Hij uitte zijn frustraties eerst niet goed en daarvoor hebben we hem ook bestraft.'

Veel Ajax-supporters zouden de oud-speler van FC Groningen tegen Excelsior graag van meet af aan in de ploeg zien. De Boer lijkt daar nog niet aan toe te geven, maar ziet in Zivkovic wel een volwaardig selectielid van het eerste elftal. 'Eigenlijk trainen hij, Robert Muric en Queensy Menig altijd met ons mee. Dat moet ook, vind ik. Ze moeten met de beste voetballers trainen.' De oefenmeester benadrukte dat wel of niet in Ajax 1 spelen uiteindelijk aan de ontwikkeling van Zivko.

Bron: AS
Vind ik toch een drogreden. Sigi en Milik lijken mij wat dat betreft net zo zwaar tekort te schieten. Ik blijf bij De Boer-Zivkovic het gevoel houden, dat Frank hem weliswaar talentvol, maar ook een arrogant en vervelend rotjochie vindt. En dat Zivko eerst maar eens wat getemd moet worden, onder controle gebracht moet worden. Dat ie een toontje lager gaat zingen. Ondermeer via het laten gaarkoken in de JA en het erg moeilijk toegang geven tot het Vlaggenschip. Kan je voor kiezen, maar met de eerste en tweede spits niet beschikbaar en met al die doelpunten in JA is het inderdaad niet meer dan billijk om hem eens een kans te geven met een basisplaats. En dat betekent dan echt nog niet dat Zivko direct je vaste numero uno moet worden tot in lengte van dagen, Frank. Merkwaardige kronkel weer.
Laatst gewijzigd door Zuidema op vr mar 06, 2015 8:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr mar 06, 2015 8:46 pm

Zivkovic heeft nog niks laten zien in de minuten dat hij in het eerste van Ajax speelde. Talent, maar nog (lang) niet klaar. Lekker laten ontwikkelen en volgend jaar extra minuten laten maken.

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr mar 06, 2015 8:50 pm

Ajaciedjuh schreef:Talent, maar nog (lang) niet klaar.
Dan kan ik er bij Ajax een rijtje opnoemen, die met die criteria door Frank wel zo nu en dan (bijvoorbeeld bij blessures) een basisplaats gegund wordt. In het verleden en nu. Denk aan voorheen Denswil, De Sa, Lukoki, Dijks, Ligeon. En nu Andersen, Tete, Riedewald, Vd Hoorn. En zo zal ik er nog wel een paar vergeten. Ook nog lang niet klaar voor het Vlaggenschip, En tactisch ook nog flink tekort schietend. Maar bij Zivko gelden steeds wel die normen expliciet en onverbiddelijk. Gaat volgens mij daarom om iets anders. Zie boven.

wimpey

Bericht door wimpey » vr mar 06, 2015 9:33 pm

FdB geeft expliciet aan dat Ziv's houding en discipline te wensen over liet. Dat en hard werken om beter te worden is prio uno. Wanneer je daaraan niet voldoet, sluit je natuurlijk achteraan.

Ik denk dat Ziv er wel komt. Ook onder FdB. Ajax trekt in zijn geval niet aan een dood paard. Het seizoen verloopt voor hem als vooraf door Ajax aangekondigd. Hier moet ie doorheen, volgend seizoen moet ie een pot of 20 meepakken. Dan is ie pas 19 he.

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr mar 06, 2015 9:51 pm

wimpey schreef:FdB geeft expliciet aan dat Ziv's houding en discipline te wensen over liet. Dat en hard werken om beter te worden is prio uno. Wanneer je daaraan niet voldoet, sluit je natuurlijk achteraan.
Eens. En dat doet Zivko kennelijk nog steeds niet overtuigend voor FdB. Maar dat zegt Frank dus niet hierboven. Het laakbare gedrag van Zivko presenteert ie immers als voltooid verleden tijd. Hij zegt hierboven dat ie tevreden is over hoe Zivko zich nu gedraagt. En dat hij alleen tactisch en meevoetballend nog tekort schiet. Ik vraag me dus af, of dat wel de ware reden is. Zoals gezegd, dan kan ik er nog wel een rijtje van die categorie opnoemen die wel eens een basisplaats toebedeeld kregen. Zeker bij blessures. Al was het maar voor 1 wedstrijdje. Maar voor Zivko is het een onverbiddelijk njet. Zelfs nu, zonder de 2 1e spitsen.
Ik denk dat Ziv er wel komt. Ook onder FdB. Ajax trekt in zijn geval niet aan een dood paard. Het seizoen verloopt voor hem als vooraf door Ajax aangekondigd. Hier moet ie doorheen, volgend seizoen moet ie een pot of 20 meepakken. Dan is ie pas 19 he.
Oh ja, dat geloof ik ook wel. En hij is inderdaad nog bloedjong, heeft nog flink wat tijd voor zijn ontwikkeling. Ik zeg ook niet dat hij nu maar de vaste spits moet worden. Beslist niet. Maar je kan ook wel eens wat te ver gaan in dat temmen van een (vermeend) rotjochie. Misschien heeft FdB andere taktische plannen voor zondag (aanval met Kishna-AEG-Schöne?), maar anders zou ik hem toch in ieder geval eens een helftje gunnen, zeker met je 2 vaste spitsen aan de kant. Al was het maar om hem weer eens te laten ervaren wat het vereiste level is op het Vlaggenschip, zoals bij veel talenten immers al gebeurd is.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za mar 07, 2015 12:57 pm

Zivkovic zit wel bij de selectie. Gezien de vele middenvelder in de selectie, zal Schöne rechtsbuiten spelen. El Ghazi in de spits. Andersen als backup op de vleugels.

Rednose

Bericht door Rednose » za mar 07, 2015 5:44 pm

Laat ik voorop stellen dat ik blij ben dat Frank blijft, maar dat neemt niet weg dat ik het sterke vermoeden heb dat hij wel erg kritisch met wat "lastige" spelers omgaat en de brave lulletjes kans na kans krijgen.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

beelzebub

Bericht door beelzebub » za mar 07, 2015 7:03 pm

Mwoah. De afspraak was dat Zivko zich een jaar in de luwte zou acclimatiseren. Daar houdt Ajax zich aan en daar houdt de speler zich inmiddels ook aan.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mar 08, 2015 12:39 pm

Wat is er eigenlijk mis met Moisander? Onze aanvoerder zit nu zelfs niet bij de selectie. Is dit uitvoering van het beleid dat vertrekkende spelers niet meer worden opgesteld of is er wat anders aan de hand?

Rooie

Bericht door Rooie » zo mar 08, 2015 1:11 pm

Lijkt me dat er iets anders speelt. Zat initieel wel bij de selectie en valt kort voor de wedstrijd af. Blessure/griep?

Plaats reactie