Riechedly Bazoer

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door Lionel »

Is hij een kakkerlak? Dan kan ik het nog 'begrijpen'.
IK GELOOF!!!!!!
LucaS

Bericht door LucaS »

Hij heeft gewoon gelijk hoor. We hebben er weer eentje, een veel gehoorde kreet in en rond Ajax. Hij geeft daarvan toch niet de club de schuld?
I think I lost my fucking headache
Arthur

Bericht door Arthur »

Ik geniet altijd wel van dat soort zure artikelen over Ajax. Die betekenen namelijk altijd dat er iets goed gaat bij de club. Zie ook afgelopen jaar waar het meer over Feyenoord dan over Ajax ging, terwijl Ajax met twee vingers in de neus kampioen werd.
columbus

Bericht door columbus »

Maar kom op, het is een column. Die nemen we toch sowieso niet serieus?
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

@Luuk: ja, wij genieten ervan als er een talent doorbreekt. Net zoals ze in Eindhoven genieten van een geslaagde aankoop. Zit in de clubcultuur. Meer is het ook niet.

Spelers worden opgehemeld als ze het (even) goed doen. Dat heeft niets met Ajax te maken. Jöhnk noemt Clasie al, die 'kan zo bij Barcelona mee', heb ik begrepen. Depay is ook de hemel in geschreven, terwijl hij nog een lange weg te gaan heeft. Het hoort bij het soms hysterische voetbalwereldje.

Het enige verschil tussen Ajax en de rest is, dat wij de jeugd zo belangrijk vinden.
LucaS

Bericht door LucaS »

Mwa, het is wel typisch iets voor Ajax (supporters) om naar jeugdspelers te wijzen en te roepen dat er prachtige tijden aan gaan komen. Ik vind het niet erg, maar het stuk in de AD is in dit geval zeker geen complete flauwekul.
Lionel

Bericht door Lionel »

Wie doet dat dan?

Ik vind juist dat ze Feyenoorders ophemelen. Van Hanegem voorop. Volgens hem is Clasie de nieuwe Xavi.
IK GELOOF!!!!!!
LucaS

Bericht door LucaS »

Clasie is geen talent meer, en speelt al zeker niet pas sinds kort in het eerste. Wie dat doen? Heel veel Ajacieden. Je moet eens op AT en AN in het Boilesen topic lezen. Waardeloze voetballer, kan niet verdedigen, wat best lastig is voor een verdediger. Die jongen had nog geen vier wedstrijden gespeeld of driekwart van de Ajaxsupporters zag hem binnen no-time bij de Europese top. En zo zijn er een stuk meer. Fisher bijvoorbeel, een kwestie van tijd voordat die bij de Europese top zou aansluiten..
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Oh, dat gebeurd onder supporters absoluut. En dat kan lastig zijn voor talenten omdat het verwachtingspatroon meestal snel omhoog gaat.

Maar in dat stukje doet hij de suggestie dat het bij Ajax wel wat minder mag. En vervolgens komt hij met een heel rijtje mensen die helemaal niet bij Ajax werken. Als hij het probleem goed had willen omschrijven had hij zich niet op de club maar op de supporters moeten richten. Dan is het alleen weer geen exclusief Ajax probleem want het gebeurd overal.
Nil volentibus arduum
Lionel

Bericht door Lionel »

Marillion schreef:Oh, dat gebeurd onder supporters absoluut. En dat kan lastig zijn voor talenten omdat het verwachtingspatroon meestal snel omhoog gaat.

Maar in dat stukje doet hij de suggestie dat het bij Ajax wel wat minder mag. En vervolgens komt hij met een heel rijtje mensen die helemaal niet bij Ajax werken. Als hij het probleem goed had willen omschrijven had hij zich niet op de club maar op de supporters moeten richten. Dan is het alleen weer geen exclusief Ajax probleem want het gebeurd overal.
:biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!
wimpey

Bericht door wimpey »

LucaS schreef: Je moet eens op AT en AN in het Boilesen topic lezen. Waardeloze voetballer, kan niet verdedigen, wat best lastig is voor een verdediger. Die jongen had nog geen vier wedstrijden gespeeld of driekwart van de Ajaxsupporters zag hem binnen no-time bij de Europese top.
Zo lust ik er nog wel een paar. Tussen toen en nu zitten jaren van carrièrebedreigende blessures. Vind je het gek dat die gozer z'n belofte van toen niet inlost... Met bijv. Afellay is precies hetzelfde gebeurd.

Fischer had een topjaar in z'n debuutjaar en een moeilijk 2e jaar. Niets nieuws, ook dat hebben we zo vaak gezien. Hopelijk komt hij na een blessurejaar wél weer op z'n oude niveau.
LucaS

Bericht door LucaS »

Heeft niets met zijn blesures te maken, ervoor wad het ook al een blind paard.
wimpey

Bericht door wimpey »

LucaS schreef:Heeft niets met zijn blesures te maken, ervoor wad het ook al een blind paard.
Ah. Fijn, zo'n finaal oordeel.
LucaS

Bericht door LucaS »

Soms hebben mensen dat wel eens. Jij vast ook.
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Boilesen was een sensatie in de A1. Niveau Donny/Appie. Na zijn blessures is hij ver teruggevallen.
Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? »

LucaS schreef:Soms hebben mensen dat wel eens. Jij vast ook.
Dat heeft Wimpey zeker! Was net wat in het Meleg topic aan het grasduinen en begin 2013 wist Wimpey:
wimpey schreef:Bij die gozer zie je meteen dat het goed zit. Positief, mentaal sterk. Die komt er wel. Zeker met zo'n trap- en schottechniek in z'n linker hoef.
2 jaar later is de kans dat ie de basis bij Cambuur haalt zó klein dat ie 3 maanden voor het eind van het seizoen bij Jong Ajax komt meetrainen en geen officiële wedstrijden meer mag spelen...

Allemaal te gek hoor, talenten beoordelen en vantevoren weten of het een goeie is. Maar dat gaat dus niet. Schoolvoorbeeld (in spiegelbeeld) blijft Dennis Bergkamp; die doorliep de Ajax opleiding en niemand gaf er een stuiver voor. Andersom zijn al vele potentiële Cruijffen op het voetbalkerkhof geëindigd. het toont eens te meer aan: we kunnen er nog zoveel van vinden, het is eenvoudigweg geen exacte wetenschap.

En dan het bruggetje naar dit topic: of Bazoer het gaat redden als nieuwe Rijkaard? Dat weet toch geen hond? We hopen het, het zou kunnen, maar zijn carrière zou net zo goed kunnen verlopen als die van ooit de "nieuwe Beckenbauer", die nu op zijn 30e in Vak 410 komt staan en hoopt op een terugkeer, terwijl een substantieel deel van de Ajax-supporters daar op zijn zachtst gezegd niet op zitten te wachten.
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Zo is het. Desondanks mogen we enthousiast zijn over de prestaties van een jongen die net komt kijken. Zoals nu met Bazoer het geval is.
Lionel

Bericht door Lionel »

Maar toen was het toch indrukwekkend wat hij liet zien? Dan ga je er dus vanuit dat hij in 4 jaar wel een beetje beter leert verdedigen. En dat had misschien gekund als die jongen fit was gebleven.

Op dat moment was Boilesen een toptoptalent. Daarna is het hopen en goed begeleiden.
IK GELOOF!!!!!!
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Ik vind Boilesen nog steeds een groot talent, en vind het bizar hoe hard er over zo'n jongen wordt geoordeeld na zoveel fysieke malheur, mede omdat hij aanvoerder is. Alsof hij dat zelf heeft beslist.
Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh »

Jöhnk schreef:Ik vind Boilesen nog steeds een groot talent, en vind het bizar hoe hard er over zo'n jongen wordt geoordeeld na zoveel fysieke malheur, mede omdat hij aanvoerder is. Alsof hij dat zelf heeft beslist.
Mee eens. Hij heeft de laatste wedstrijden weer een stijgende lijn te pakken. Ik heb hem ook nog niet afgeschreven. Ook ik vind hem dit seizoen vaak 1 vd slechtste Ajacieden op het veld, maar verbaasde me onlangs wel toen ik de statistieken van de verdedigers van Ajax onder ogen kreeg: Boilesen won de meeste duels (%) :666.gif: . Ik weet niet meer of Veltman in dat vergelijk zat, maar denk het niet.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Zuidema

Bericht door Zuidema »

Jöhnk schreef:Ik vind Boilesen nog steeds een groot talent, en vind het bizar hoe hard er over zo'n jongen wordt geoordeeld na zoveel fysieke malheur, mede omdat hij aanvoerder is. Alsof hij dat zelf heeft beslist.
Ik wil best meenemen dat Boilesen veel blessureleed achter de rug heeft en dus steeds weer opnieuw de draad moet oppakken. Maar ik zie hem, ook als hij langer blessurevrij is, al een tijd lang gewoonweg rampzalig slecht spelen. Zeker in het pure verdedigen. Passing in de opbouw is vaak ook erg, erg matig. Zijn grote pre is dat hij vrij gemakkelijk een of meer mannetjes uitspeelt en zo voor extra gevaar kan zorgen. Maar als hij zich dan weer vastloopt of een lor van een pass geeft, schiet je daar ook bar weinig mee op.

Dat alles kan je niet meer laten passeren en met de mantel der liefde toedekken, als dat al zo lang gaande is. Ajax moet ook door en kan zich zo'n lek linksachter niet langdurig veroorloven. Het hopen op betere tijden houdt eens een keer op, dit heeft ook zijn weerslag op de rest van het team. Ik geloof graag dat hij in de jeugd een revelatie was, maar daar lijkt zo langzamerhand bitter weinig meer van over, waarschijnlijk door al dat blessureleed. Kennelijk opnieuw een goed voorbeeld, dat je je niet bij voorbaat superrijk moet rekeningen met jeugdtalent. Er kan onderweg nog van alles gebeuren, waardoor dat talent er niet uitkomt.

Overigens is hij er zelf bij, als FdB hem aanvoerder wil maken. Het had hem wat mij betreft gesierd als hij die band had geweigerd, omdat hij qua prestaties bij lange na (nog?) niet die status in het team verdient. Frank zal hem met die band wel een boost hebben willen geven. Maar ik denk ook dat FdB er alle begrip er voor had gehad, als hij had aangegeven eerst 'veel beter' te willen worden.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:
beelzebub

Bericht door beelzebub »

We gaan weer erg offtopic qua Bazoer, maar is Boilesen ook niet een van de laatste spelers die De Boer nog getraind heeft bij de A1 en die nog bij Ajax spelen? Dat zal ook wel meespelen in de krediet die hij heeft. De Boer weet wat hij kan blablabla.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Rednose

Bericht door Rednose »

Ik vind het allemaal wel meevallen wat die man schrijft en met het volgende heeft hij groot gelijk:
Want hoeveel Ajax-talent is er al wel niet ten onder gegaan aan alle verwachtingen? Wat doet het met jongens, wanneer ze al zo snel aan al die grootheden van weleer worden gespiegeld? Een echte Ajacied moet daar tegen kunnen, zult u misschien zeggen, maar ligt het allemaal wel zo eenvoudig? Kan Nouri straks in de Arena niet alleen maar tegenvallen?
Maar om eerlijk te zijn... :blush.gif: ...als ik Bazoer zie spelen krijg ik ook het idee dat het wel eens een heel grote meneer kan worden en dat zou heel leuk voor ons en voor hem zijn.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!
Mano

Bericht door Mano »

Zuidema schreef: Ik wil best meenemen dat Boilesen veel blessureleed achter de rug heeft en dus steeds weer opnieuw de draad moet oppakken. Maar ik zie hem, ook als hij langer blessurevrij is, al een tijd lang gewoonweg rampzalig slecht spelen. Zeker in het pure verdedigen. Passing in de opbouw is vaak ook erg, erg matig. Zijn grote pre is dat hij vrij gemakkelijk een of meer mannetjes uitspeelt en zo voor extra gevaar kan zorgen. Maar als hij zich dan weer vastloopt of een lor van een pass geeft, schiet je daar ook bar weinig mee op.

Dat alles kan je niet meer laten passeren en met de mantel der liefde toedekken, als dat al zo lang gaande is.
:biggthumpup.gif:

Dit is precies het probleem.
Het oogt dreigend maar rendement is 0
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh »

Telesport
’De Vieira van Ajax’
Bazoer geeft jawoord aan Overmars en Kinsbergen

AMSTERDAM
Riechedly Bazoer (18) heeft de luide lokroep uit het buitenland weerstaan. De revelatie van de eredivisie wekte de interesse van topclubs uit Italië, Spanje, Engeland en Duitsland, maar gaf zijn woord aan Ajax.

De fans van de regerend landskampioen kunnen zodoende opgelucht ademhalen. Nadat Bazoer zich de laatste weken geruisloos in het eerste speelde en de complimenten kreeg van Frank de Boer („Hij krijgt een dikke negen, speelt als een routinier”), liep het storm bij zijn broer en zaakwaarnemer Irchandly Bazoer van Sports Progress Management. Die maakte alle geïnteresseerden echter duidelijk dat de toekomst van ’junior’ in de ArenA ligt.

Dat werd gisteren in een gesprek tussen Irchandly en de Ajax-directeuren Michael Kinsbergen en Marc Overmars onderstreept. Het eerste bod van de algemeen directeur en directeur voetbalzaken was dusdanig dat er al handen konden worden geschud. Afgesproken werd om een vier- en een vijfjarig contract uit te werken, waarbij dat laatste de voorkeur heeft.

Pepijn Lijnders was negen jaar geleden bij PSV de individuele techniektrainer van Bazoer en vindt het verstandig dat de speler zijn tot de zomer van 2016 lopende verbintenis verlengt. „Mijn advies aan Riechedly is om zo lang mogelijk onder de vleugels van Frank de Boer te blijven. Ajax is in heel de wereld uniek. Men is niet bang om jonge spelers op bepalende posities op het middenveld te zetten.”

De huidige coach van Liverpool onder 16, die vijf jaar bij PSV en zeven jaar bij FC Porto werkte als techniektrainer, besefte in Eindhoven direct met een uitzonderlijk talent te maken te hebben. „Vanaf het begin had Riechedly zo veel power en wist hij jeugdwedstrijden volledig naar zijn hand te zetten. Hij gaf met links en rechts passes, wist zich altijd vrij te maken, schermde de bal als geen ander af en was verdedigend beresterk.”

Lijnders legde – zoals hij bij Memphis Depay, Jorrit Hendrix en de naar Manchester United vertrokken Andreas Pereira ook deed – de nadruk op twee facetten. „’Het overleven in de meest moeilijke situaties’, zoals we dat noemden. En het ’penetreren en het uitspelen van je directe tegenstander’. Tot vervelens toe hebben we hem daarmee bestookt”, zegt de Limburger.

„Riechedly moest daarbij voortdurend op zoek gaan naar zijn grenzen. Bij Ajax heeft hij zich fantastisch doorontwikkeld en is hij een voorbeeld voor veel jongere spelers. Je kunt bij een topclub op je zeventiende of achttiende op het middenveld staan als je intelligent, mobiel en krachtig bent. En het mooie bij Riech is dat hij bijna alles op intuïtie doet. Hij is achttien, maar voetbalt als een routinier”, aldus de trotse Lijnders.

Bazoer maakte eind 2012, op 16-jarige leeftijd, de overstap van PSV naar Ajax. Fons Groenendijk kreeg hem bij Jong Ajax onder zijn hoede. „Daar heb ik geregeld met hem in de clinch gelegen”, aldus de oud-speler van onder meer FC Utrecht, Sparta en Ajax. „Nu hij in het eerste speelt, wordt Riechedly door zijn medespelers gecorrigeerd, maar bij Jong Ajax moest ik dat als trainer doen. Dat leidde tot discussies.”

Maar van Groenendijk geen kwaad woord over de middenvelder. „Iedereen zag dat hij enorm veel kwaliteiten heeft. Maar uiteindelijk ging het erom wanneer de trainers van het eerste hem rijp achtten voor Ajax 1. Riechedly moest geduld hebben, maar had dat niet. En dat is op zich een goede eigenschap. Ik had dagelijks contact met Frank de Boer, Hennie Spijkerman en Dennis Bergkamp en elke keer vertelde ik Bazoer weer wat zij van hem verwachtten. ’Riech, je hebt kwaliteit, iedereen ziet het in je zitten en je bent in beeld’. Het ging echter nog om de betrouwbaarheid. Hij wilde zich zo graag bewijzen dat hij overal was waar de bal was. Stap voor stap leerde hij in dienst van het elftal te spelen, in het tactische plaatje te passen.”

Inmiddels geniet Groenendijk met volle teugen van de jongeling. „Het is mooi om te zien dat hij zo goed en stabiel speelt. Vergeet niet dat hij pas 18 is. Ik zie hem als de toekomstige Patrick Vieira van Ajax. Hij staat hoog op zijn benen, heeft een mooie stijl van voetballen en is een echte atleet. Dit soort spelers heb je steeds meer nodig. Ik ben ervan overtuigd dat hij nog sterker zal worden en de top bereikt.”
:smile-ajax.gif: :biggthumpup.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Plaats reactie