Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Le T.

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » vr mar 06, 2015 1:50 pm

Raymon schreef:Van Gaal ligt natuurlijk hier onder een vergrootglas omdat het een Nederlander is. En hoewel hij deze wedstrijd veel beter speelde heeft hij wel geluk gehad met het doelpunt. Nog steeds is het verwonderlijk dat een team met zoveel aanvallend talent zo weinig tot scoren komt.

Dat Chelsea en ManCity ook niet altijd geweldig spelen is evident. Maar dat hoeft toch niet altijd benoemd te worden?
Als je op een avond twee gevallen hebt van een overwinning die puur te danken is aan scheidsrechterlijk falen, en een die gewoon afgedwongen is, dan ben je de boel aan het verdraaien als je de trainer van de laatste 'lucky' noemt. Dat is geen vergrootglas, maar een verwrongen blik. Allicht zal dat met chauvinisme te maken hebben, maar waarschijnlijk zit er nog meer achter.
Wollt ihr den totalen Mensch?

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » vr mar 06, 2015 2:25 pm

Het ligt voornamelijk aan de impotente aanval.

Rooney begint zijn snelheid te verliezen en heeft erg veel kansen nodig, van Persie is op en Falcao blijkt niet zo heel goed te zijn....

Daarnaast lijkt de balans op het middenveld zoek en is het achterin geen top.

als je puur naar de spelers kijkt dan is Utd ook gewoon veel minder dan Chelsea en City en heeft zelfs Liverpool op veel plaatsen betere spelers.

wimpey

Bericht door wimpey » vr mar 06, 2015 2:31 pm

WP_LeGeNd schreef: als je puur naar de spelers kijkt dan is Utd ook gewoon veel minder dan Chelsea en City en heeft zelfs Liverpool op veel plaatsen betere spelers.
M.a.w.: met die 200 M euro is niet veel snuggers gedaan.

zeux

Bericht door zeux » vr mar 06, 2015 2:48 pm

Le T. schreef:en een die gewoon afgedwongen is.
Niks gezien, maar ik begrijp dat het - eindelijk! - een beetje begint te draaien? Werd wel tijd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Le T.

Bericht door Le T. » vr mar 06, 2015 2:59 pm

zeux schreef:
Le T. schreef:en een die gewoon afgedwongen is.
Niks gezien, maar ik begrijp dat het - eindelijk! - een beetje begint te draaien? Werd wel tijd.
Het draait al een tijdje, het draait steeds beter maar het draait nog steeds te langzaam. Er zijn voortdurend situaties dat er meer ruimte komt of zelfs regelrechte schietkansen ontstaan wanneer de spelers ietsje sneller de bal geven of een loopactie maken of positie kiezen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mar 06, 2015 3:28 pm

De zogenaamde 'mogelijkheden om een kans'.

Maandag een belangrijke ontmoeting voor United in de FA Cup tegen Arsenal. Ze kunnen wel roepen dat de competitie het belangrijkste is. Maar de FA Cup is in Engeland wel degelijk een prijs en het winnen daarvan zou wat lucht kunnen geven. Je moet immers de tijd die je krijgt om het elftal als coach op te bouwen verdienen door ondertussen ook hier en daar een resultaat te kunnen presenteren. CL kwalificatie plus FA cup winst lijkt me een acceptabele oogst om volgend seizoen door te mogen.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » vr mar 06, 2015 3:32 pm

Le T. schreef: Het draait al een tijdje, het draait steeds beter maar het draait nog steeds te langzaam.
Dat laatste is inherent aan de kwaliteit van de spelers die er waren en aangetrokken zijn. Je ziet dat Man U meestal van de kleintjes (nog net) wint. 4 uitwedstrijden gewonnen, waarvan 3 met mazzel.

En dat draaien: het percentage balbezit deugt, het aantal kansen dat daarmee afgedwongen werd niet. De Nederlandse trainersziekte in optima forma. Schuiffie schuiffie in een laag tempo, de tegenstanders vinden dat prima.

De komende zomer zal uitwijzen of LVG Man U terug brengt daar waar ze thuis horen. Dit seizoen wordt het, als voorspeld, net wel / net niet top 4.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr mar 06, 2015 3:41 pm

@WP: Falcao, Di Maria en Rooney kunnen er opeens niets meer van? Dat weiger ik te geloven.

MU kan amper winnen van degradatiekandidaten. Wat gaat het worden tegen sterkere tegenstanders?

wimpey

Bericht door wimpey » vr mar 06, 2015 3:53 pm

Yopi schreef: MU kan amper winnen van degradatiekandidaten. Wat gaat het worden tegen sterkere tegenstanders?
Weinig. Man U heeft amper spelers die het spel snel kunnen maken. Ze komen ook fysiek, diepgang, variatie en simpelweg kwaliteit tekort.

Zonder De Gea zouden ze in het onderkant linker-, bovenkant rechterrijtje staan.

Le T.

Bericht door Le T. » vr mar 06, 2015 4:16 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Het draait al een tijdje, het draait steeds beter maar het draait nog steeds te langzaam.
Dat laatste is inherent aan de kwaliteit van de spelers die er waren en aangetrokken zijn. Je ziet dat Man U meestal van de kleintjes (nog net) wint. 4 uitwedstrijden gewonnen, waarvan 3 met mazzel.
Of punten verspeelt, vaak ook met pech. Zo is het aantal strafschoppen dat Man U niet gekregen heeft opvallend hoog. Als je genoeg afdwint is dat niet snel een probleem, maar bij Man U is het net wel of net niet genoeg.
En dat draaien: het percentage balbezit deugt, het aantal kansen dat daarmee afgedwongen werd niet. De Nederlandse trainersziekte in optima forma. Schuiffie schuiffie in een laag tempo, de tegenstanders vinden dat prima.

De komende zomer zal uitwijzen of LVG Man U terug brengt daar waar ze thuis horen. Dit seizoen wordt het, als voorspeld, net wel / net niet top 4.
2e plek is ook nog gewoon haalbaar. Dat lage tempo lijkt een kwestie van spelers die net even te lang nodig hebben om de situatie te doorzien en te beslissen wat ze doen. Daar zit gestage doch geringe progressie in, en dan is het makkelijk om met 11 man achter de bal te blijven en Man U te beperken tot een mogelijkheid of 6. Dan heb je een goede kans om er punten aan over te houden. Wat ook kan is dat in een wedstrijd tegen een minder verdedigende tegenstander van hoger niveau ze met dat tempo meegaan en dan ineens sneller gaan handelen. Dat er een doorbraak komt naar een hoger tempo dus, ipv een langzame ontwikkeling.

De Gea heeft een uitstekend seizoen met een paar ongelooflijke reddingen. Maar hij is ook wel eens wat spectaculairder dan nodig en dat maakt hem nog geen betere keeper of de reddingen meer bijzonder dan laten we zeggen die van Courtois.
Marillion schreef:De zogenaamde 'mogelijkheden om een kans'.

Maandag een belangrijke ontmoeting voor United in de FA Cup tegen Arsenal. Ze kunnen wel roepen dat de competitie het belangrijkste is. Maar de FA Cup is in Engeland wel degelijk een prijs en het winnen daarvan zou wat lucht kunnen geven. Je moet immers de tijd die je krijgt om het elftal als coach op te bouwen verdienen door ondertussen ook hier en daar een resultaat te kunnen presenteren. CL kwalificatie plus FA cup winst lijkt me een acceptabele oogst om volgend seizoen door te mogen.
De FA cup is een hele mooie kers op de taart, maar zonder taart word je er niet blij van. CL is veel belangrijker voor het ontwikkelingstraject, ook voor die van individuele spelers en het teamspel. Gewoon meer wedstrijden dus meer leren, maar het spel zal zich ook beter kunnen ontwikkelen buiten het jagende tempo van de PL.
Yopi schreef:@WP: Falcao, Di Maria en Rooney kunnen er opeens niets meer van? Dat weiger ik te geloven.
Falcao laat zien waarom hij tot nu toe nooit op het allerhoogste niveau heeft gespeeld. Het is een jaren 90 spits met weinig wapens en een matige aanname. Rooney is een hele goede speler, maar qua touch is hij niet zo heel stabiel, het is technisch maar net aan voor zijn rol in het nieuwe soort voetbal daar.
MU kan amper winnen van degradatiekandidaten. Wat gaat het worden tegen sterkere tegenstanders?
Dat bleek een paar maanden geleden ook al erg mee te vallen, of tegen te vallen natuurlijk, afhankelijk van je perspectief in relatie tot de mans verdiensten voor Ajax.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr mar 06, 2015 5:02 pm

Le T. schreef:2e plek is ook nog gewoon haalbaar.
Misschien als ze een keer behoorlijk gaan voetballen. Dat is er dit seizoen nog niet van gekomen.

MU maakt vooral een verkrampte indruk. Alsof het systeem niet past bij de spelers.

Lionel

Bericht door Lionel » vr mar 06, 2015 5:11 pm

Alsof?
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr mar 06, 2015 6:40 pm

Precies, Lionel.

Geen toeval dat die jongens falen.

Lionel

Bericht door Lionel » vr mar 06, 2015 7:03 pm

Reactie van Giggs gezien?
IK GELOOF!!!!!!

Le T.

Bericht door Le T. » vr mar 06, 2015 8:58 pm

Yopi schreef:
Le T. schreef:2e plek is ook nog gewoon haalbaar.
Misschien als ze een keer behoorlijk gaan voetballen. Dat is er dit seizoen nog niet van gekomen.
Ik vond de 1e helft tegen Tottenham goed, maar daarna vielen ze weer terug.
MU maakt vooral een verkrampte indruk. Alsof het systeem niet past bij de spelers.
Ze hebben nog moeite met een snelle uitvoering omdat ze nog niet gewend zijn met hun hoofd te spelen. Maar een deel van de spelers zal er over 2 jaar niet meer zijn.

wimpey

Bericht door wimpey » vr mar 06, 2015 9:09 pm

Lionel schreef:Reactie van Giggs gezien?
Die zit er voor spek en bonen bij daar. Man U is nu al erg Nederlands georiënteerd: spelopvatting, staf. Dat zal na de zomer nog sterker het geval zijn, lijkt me. Zie Barca en Bayern. LVG gooit nu eenmaal de clubcultuur over boord en implementeert zijn visie. Dan moet je als club maar hopen dat dat goed uitpakt.
Le T. schreef: Ze hebben nog moeite met een snelle uitvoering omdat ze nog niet gewend zijn met hun hoofd te spelen.
Ik vind dit zo'n onzin. Er was een man of 30 aan spelersmateriaal aanwezig afg. zomer. Vervolgens werd er voor een ongelooflijke som aan geld nieuw materiaal gehaald. De taak van een trainer / manager is dan het optimale rendement uit die mensen te halen. Niet je visie er coute que coute doorheen te drukken. Die club presteert ver beneden z'n mogelijkheden, de ROI is gering. Dan ben je als manager niet zo goed bezig dus.

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr mar 06, 2015 9:23 pm

wimpey schreef: De taak van een trainer / manager is dan het optimale rendement uit die mensen te halen. Niet je visie er coute que coute doorheen te drukken. Die club presteert ver beneden z'n mogelijkheden, de ROI is gering. Dan ben je als manager niet zo goed bezig dus.
Eens. Ik denk dat Van Gaal toch eens aan een ommezwaai moet gaan denken, zoals indertijd bij AZ. Die jongens konden ook niet het spelconcept verhapstukken dat hij geïmplementeerd wilde hebben. Uiteindelijk maakte hij een switch naar een steviger 4-4-1-1, zoals ook min of meer gewenst door de selectie. Een jaar later stonden ze met de schaal in handen.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr mar 06, 2015 11:02 pm

Dat ze met de Schaal in handen stonden lag ook aan het falen van de concurrentie. Wat dat betreft krijgt LVG het in Engeland zwaarder. In elk geval Chelsea is zwaar prestatiegericht.

Ik verwacht een intocht van oude bekenden in de zomer. Net als in Barcelona. Mohammed wil niet naar de berg, dus moet de berg naar Mohammed.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za mar 07, 2015 9:53 am

Yopi schreef:Ik verwacht een intocht van oude bekenden in de zomer. Net als in Barcelona. Mohammed wil niet naar de berg, dus moet de berg naar Mohammed.
Ik verwacht een nieuwe manager deze zomer. Als Lowietje geen CL haalt, en dat doet hij niet vliegt hij eruit.
YNWA

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za mar 07, 2015 9:55 am

Le T. schreef:Zo is het aantal strafschoppen dat Man U niet gekregen heeft opvallend hoog.
Ik vind dit een briljante zin.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za mar 07, 2015 11:17 am

Yopi schreef:Dat ze met de Schaal in handen stonden lag ook aan het falen van de concurrentie. Wat dat betreft krijgt LVG het in Engeland zwaarder. In elk geval Chelsea is zwaar prestatiegericht.

Ik verwacht een intocht van oude bekenden in de zomer. Net als in Barcelona. Mohammed wil niet naar de berg, dus moet de berg naar Mohammed.
Dat is het toch ieder seizoen als je minder dan 100 punten haalt in de Eredivisie? Met puntentotaal van toen was AZ de afgelopen 4 seizoenen kampioen geweest.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel

Bericht door Lionel » zo mar 08, 2015 2:16 pm

Yopi schreef:Dat ze met de Schaal in handen stonden lag ook aan het falen van de concurrentie. Wat dat betreft krijgt LVG het in Engeland zwaarder. In elk geval Chelsea is zwaar prestatiegericht.

Hummels etc. zullen wel niet willen. En dan komt Louis met BMI aanzetten ofzo. En met Depay.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » zo mar 08, 2015 6:58 pm

100 miljoen aan aankopen en niet kunnen winnen van Blackburn Rovers :excited.gif:

Mannenvoetbal :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mar 09, 2015 9:36 am

Vanavond is de FA cup ontmoeting tussen Manchester United en Arsenal te zien op de BBC. Misschien niet zo leuk als die kleine clubs uit de vorige rondes maar ik zet 'm toch wel even aan. Al is het alleen al voor de Match of the day omlijsting.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » ma mar 09, 2015 9:06 pm

Leuke wedstrijd!
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie