Ajax O18 (Voorheen A1/O19)
Moderator: mods
Re: Ajax A1
Hamer vind ik ook goed. Schuurman valt me niet voor het eerst een beetje tegen.
De vermoeidheid speelt de jongens parten, denk ik. Drie superzware wedstrijden achter elkaar.
Ik keek via Ajax.nl. Klopt het dat het veld aan gort getrapt is? De bal leek soms niet lekker te rollen.
AZ heeft gewonnen en komt op gelijke hoogte. Is de enige ploeg die Ajax bij kan benen.
De vermoeidheid speelt de jongens parten, denk ik. Drie superzware wedstrijden achter elkaar.
Ik keek via Ajax.nl. Klopt het dat het veld aan gort getrapt is? De bal leek soms niet lekker te rollen.
AZ heeft gewonnen en komt op gelijke hoogte. Is de enige ploeg die Ajax bij kan benen.
Dan heeft AZ een prima A1, lijkt me. Waar ongetwijfeld uit gevist gaat worden door bijv. Ajax en psv, komende zomer.Yopi schreef: AZ heeft gewonnen en komt op gelijke hoogte. Is de enige ploeg die Ajax bij kan benen.
Ik durf nog wel een stap verder te gaan: Ajax, AZ, Feyenoord én PSV hebben op dit moment een uitstekende A1.
In die leeftijdscategorie is er vrijwel geen land te vinden met een meer talentvolle lichting.
In die leeftijdscategorie is er vrijwel geen land te vinden met een meer talentvolle lichting.
- InnerHarbour
Zo na AS Roma nu tegen Feyenoord eraf, mooi daar leren ze veel meer van dan van de tweevingers in de neus zaalvoetbaloverwinningen van ze. Misschien worden het nog kerels.Yopi schreef:Een enorme fout van Groothuizen.
Ik geniet van die jongens.
Update: de eerste nederlaag van de A1 dit seizoen tegen F. Tegen de verhouding in, maar het zij zo. Dan moet je de kansen maar benutten.
Rare omzettingen van Gery Vink. Daarna ging het veel minder. Nouri en Cerny gingen eraf.

YNWA
Hahaha hoe weet jij dat nou?Cruijff schreef:Ik durf nog wel een stap verder te gaan: Ajax, AZ, Feyenoord én PSV hebben op dit moment een uitstekende A1.
IK GELOOF!!!!!!
Zozo dat is wel erg baud (is dit correct Nederlands?). Waar staaf je dit dit op? Op een gevoel of heb je echt feiten?Cruijff schreef: In die leeftijdscategorie is er vrijwel geen land te vinden met een meer talentvolle lichting.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
beelzebub schreef:Zozo dat is wel erg baud (is dit correct Nederlands?). Waar staaf je dit dit op? Op een gevoel of heb je echt feiten?Cruijff schreef: In die leeftijdscategorie is er vrijwel geen land te vinden met een meer talentvolle lichting.
Ik zie erg veel (jeugd)voetbal van over de grens.Lionel schreef:Hahaha hoe weet jij dat nou?

Nee, zonder dollen: er is natuurlijk één land wat altijd minstens zoveel grote talenten voortbrengt als Nederland. Uiteraard is dat land Brazilië. Ook in Nigeria bulkt het van het talent.
Alleen is het voor veel van die jongens erg moeilijk om de vertaalslag van pleintjesvoetbal of voetballen op het strand naar echte teamtactieken te maken.
In onder meer Italië, Frankrijk en Engeland gaat het niet lekker, daar gokken ze op fysiek sterke jongens, je ziet steeds meer 'domme' krachten van Afrikaanse afkomst. Dat levert niet bepaald fijn voetbal op, de enige manier waarop een Italiaanse jeugdploeg een nederlaag tegen Nederlandse jochies kan voorkomen is door te gokken op een penaltyreeks.
In Duitsland dreigt men helemaal van het voetstuk te vallen, daar gaat in de jeugdopleiding nu een heleboel mis. De Duitsers zullen waarschijnlijk verblind zijn geraakt door hun eigen succes zijn.
Blijft nog Oost-Europa over, waar de infrastructuur steeds beter wordt.
Daar komen heel aardige spelers bovendrijven, zaak dus om die vroeg op te pikken net zoals Cerny en Muric.
In Australië, Canada en de VS wordt voetbal steeds populairder en zie je ook een aantal toptalenten. Die jongens komen maar wat graag naar Nederland omdat hun eigen land nog steeds geen eigen voetbalcultuur heeft en Nederland in die contreien een goede reputatie geniet.
Daar komen heel aardige spelers bovendrijven, zaak dus om die vroeg op te pikken net zoals Cerny en Muric.
In Australië, Canada en de VS wordt voetbal steeds populairder en zie je ook een aantal toptalenten. Die jongens komen maar wat graag naar Nederland omdat hun eigen land nog steeds geen eigen voetbalcultuur heeft en Nederland in die contreien een goede reputatie geniet.
- Ajaciedjuh
Telegraaf

Zakaria net voor 5 jaar getekend, Ashraf el Mahdioui en Samet Bulut (beer van een vent due zojuist doelpunt vd maand heeft gemaakt).
Jeugdspelers Ajax gaan agente te lijf
Amsterdam
Van onze verslaggevers
Drie jeugdspelers van Ajax zijn gisteravond gearresteerd vanwege het mishandelen van een politieagente in burger.
Het drietal versperde de agente op de Oudekerkerdijk de weg. Toen de politievrouw enkele malen claxonneerde, stormden de drie op haar af, trokken de agente uit de auto, smeten haar hardhandig tegen de grond en gingen ervandoor.
De politie sloeg meteen alarm en vroeg het publiek via Burgernet om hulp bij het zoeken naar de daders. Na een tip van een buurtbewoner kon het drietal in de buurt van de Van der Madeweg worden ingerekend. Het gaat om Ajax A1-aanvaller Zakaria El A., aanvoerder en ’talent van de toekomst’ Ashraf El M. en de 19-jarige spits Samet B.
De agente liep een sleutelbeenbreuk en diverse schaafwonden en bloeduitstortingen op.
„Ajax is op de hoogte van het incident”, aldus een woordvoerder. „Het is een ernstige zaak, maar voor we een standpunt kunnen innemen, willen we weten wat er precies is gebeurd en wie wat heeft gedaan."

Zakaria net voor 5 jaar getekend, Ashraf el Mahdioui en Samet Bulut (beer van een vent due zojuist doelpunt vd maand heeft gemaakt).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- Giacomo Puccini
Wat een debielen! Een vrouw mishandelen die nog een agente blijkt te zijn ook, dat is een zwaar vergrijp. En helaas geen verrassing dat het 3 Marokkanen betreft. Het respect voor Nederlandse vrouwen is bij zulke ventjes ver te zoeken.
Kan Ajax dit tuig op staande voet ontslaan of is dit voor ontslag teveel iets uit de privesfeer?
Kan Ajax dit tuig op staande voet ontslaan of is dit voor ontslag teveel iets uit de privesfeer?
Ajax!
- InnerHarbour
Weg ermee. De KNVB moet ervoor zorgen dat zulke gasten niet in de zomer ergens anders kunnen tekenen.
IK GELOOF!!!!!!
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Ben benieuwd wat Ajax doet (los van de strafzaak). Is natuurlijk ontslag op staande voet maar ook kapitaalvernietiging.
Voor de duidelijkheid, voor mij is het duidelijk ontslag. Oprotten met die gasten.
Voor de duidelijkheid, voor mij is het duidelijk ontslag. Oprotten met die gasten.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Zou het terecht zijn als dit geen voetballers waren, maar medewerkers van de AH dat ze ontslagen zouden worden? Zou er geen werkgever meer moeten zijn die deze/dit soort jongens werk geeft? Of is de voetbalwereld anders?
I think I lost my fucking headache
- raymon
- Contacteer:
Ontslag zou idd volgen als ze bij de AH werkten en hun strafblad zou ze idd moeilijkheden kunnen geven voor het vinden van een nieuwe baan.
Dus als je dat doortrekt zouden mensen die zoiets doen nooit meer mogen/kunnen werken?
- raymon
- Contacteer:
Ze zouden meer moeite hebben met het vinden van een passende baan, is nu ook al zo.
Daar gaat het niet om, ik vraag niet naar praktijk, ik vraag naar de principiele achtergrond van de opmerking van velen dat ze ontslagen moeten worden. Dat betekent in de uiterste consequentie dus dat deze jongens nooit meer zouden mogen werken als gevolg van deze daad? Of alleen maar niet bij voetbalclubs? Krijgen ze dan wel levenslang een uitkering?
- raymon
- Contacteer:
Ontslagen bij Ajax, ja. Uiteraard mogen ze proberen werk te zoeken maar ik vermoed dat geen enkele BVO ze aantrekt de komende jaren. Dus ze kunnen fijn in een fabriek gaan werken of zo. Maar voor Ajax is ontslag de enige mogelijkheid.
- InnerHarbour
Gaat natuurlijk niet gebeuren. Ajax zal " de zaak hoog opnemen" en "maatregelen nemen"; absoluut nietszeggende uitdrukkingen maar voor de buitenwacht klinkt dat goed. De jochies zullen wat symbolisch "maatschappelijk werk verrichten" en misschien een boete krijgen maar er zal verder niets wezelijks gebeuren.
18 jaar en dan al in zo'n auto rijden, thuis als een prinsje behandeld worden en spelen in de gehypte A1.
Tis een wonder dat het niet vaker fout gaat.
18 jaar en dan al in zo'n auto rijden, thuis als een prinsje behandeld worden en spelen in de gehypte A1.
Tis een wonder dat het niet vaker fout gaat.
YNWA
- Giacomo Puccini
Ze mogen weer werk zoeken, graag zelfs. Maar bij Ajax hoef ik die jongens niet meer te zien. Ze proberen zich maar weer op te klimmen via Jong Almere City ofzo. Bij Ajax liggen jeugdspelers in een gespreid bedje en dat voorrecht hebben ze door eigen schuld verspeeld.
Uiteraard onder voorbehoud dat schuld bewezen moet worden. Het zou me verbazen als ze alledrie dader geweest zijn.
Uiteraard onder voorbehoud dat schuld bewezen moet worden. Het zou me verbazen als ze alledrie dader geweest zijn.
Ajax!
- raymon
- Contacteer:
Ik weet het niet IH. Het gaat wel om mishandeling, van een vrouw en agente. Daar kan Ajax niet omheen. Ben het wel met je eens dat dit scenario mogelijk is. Persoonlijk denk ik dat eentje 'de dader' wordt en die wordt als voorbeeld gesteld, de overige 2 (ongetwijfeld de meest talentvolle) zullen 'zwaar' intern gestraft worden, tot het einde van het seizoen of zoiets.
Tot zover een fors gedeelte van deze A1 lichting. Zo zie je maar hoe het soms kan lopen. Al wil ik voor de zekerheid wel graag afwachten of dit verhaal inderdaad klopt. Het is nu vooralsnog slechts een artikel in de krant. Zonder het daarmee te willen bagatelliseren uiteraard want het klinkt niet best.
Ik betwijfel overigens of dit einde dienstverband is bij AH of een vergelijkbare werkgever hoor. Het klinkt als mishandeling. Ik schat zo in dat je daar met een taakstraf en wellicht nog een voorwaardelijke straf afkomt. Ik ben geen jurist maar is dat genoeg voor ontslag in een reguliere arbeidssituatie? Mijn gevoel zegt nee.
Ik betwijfel overigens of dit einde dienstverband is bij AH of een vergelijkbare werkgever hoor. Het klinkt als mishandeling. Ik schat zo in dat je daar met een taakstraf en wellicht nog een voorwaardelijke straf afkomt. Ik ben geen jurist maar is dat genoeg voor ontslag in een reguliere arbeidssituatie? Mijn gevoel zegt nee.
Nil volentibus arduum
Of de voetbalwereld anders is dan AH?LucaS schreef:Zou het terecht zijn als dit geen voetballers waren, maar medewerkers van de AH dat ze ontslagen zouden worden? Zou er geen werkgever meer moeten zijn die deze/dit soort jongens werk geeft? Of is de voetbalwereld anders?

Een vrouw verwonden: how low can you go?
En nee, ik denk niet dat Donny v.d. B, Carel E. en Vaclav C. dit was overkomen.

Waar is Weekend Cees als je hem nodig hebt? Die slaapt natuurlijk nog ergens in Kiev zijn roes uit na een avond met veel te veel lokaal gestookte vodka om de nederlaag weg te werken.
De voorbeeldfunctie weegt bij Ajax inderdaad veel zwaarder dan in een reguliere situatie. Je kunt je ook afvragen of jongens die op een dergelijke manier in de fout gaan wel over de mentaliteit beschikken die nodig is om te slagen als voetballer.
Maar goed, ik wacht het verder maar af. Eerst de feiten op tafel.

De voorbeeldfunctie weegt bij Ajax inderdaad veel zwaarder dan in een reguliere situatie. Je kunt je ook afvragen of jongens die op een dergelijke manier in de fout gaan wel over de mentaliteit beschikken die nodig is om te slagen als voetballer.
Maar goed, ik wacht het verder maar af. Eerst de feiten op tafel.
Nil volentibus arduum