Golf
Moderator: mods
- InnerHarbour
- InnerHarbour
Re: Golf
Door het slechte weer en daarmee de invallende duisternis heeft de helft van het veld ronde 2 nog niet kunnen afmaken. Joost zit daarbij en is nog niet verder dan hole 4. Helaas 2 bogy’s een birdie en een par zodat hij op dit moment op +2 staat.
De verwachte “cut” ligt op +4 maar eerst gaan ze vandaag de tweede ronde afmaken daar in Florida.
De verwachte “cut” ligt op +4 maar eerst gaan ze vandaag de tweede ronde afmaken daar in Florida.
YNWA
- InnerHarbour
Hij is gezakt naar +2 door een slecht begin van de tweede dag op vrijdag. Gister op die andere 14 holes liep hij par. Nu heeft Luiten vaak een goede en een slechte dag, was die Par van gister zijn goede, zijn slechte of zijn 'normale' dag.
Als het weer meewerkt vandaag allemaal 36 holes, ik zou een buggy nemen.
BTW, ik lees net dat ze verwachten dat het toernooi pas op maandag klaar is. Gelukkig is Doral, het volgende tournooi, maar anderhalf uur met de auto.

Als het weer meewerkt vandaag allemaal 36 holes, ik zou een buggy nemen.

BTW, ik lees net dat ze verwachten dat het toernooi pas op maandag klaar is. Gelukkig is Doral, het volgende tournooi, maar anderhalf uur met de auto.
YNWA
- InnerHarbour
Veel betere derde ronde waardoor Joost nu op -1 staat, straks gaat hij beginnen aan de vierde . Ian Poulter aan de leiding op -9 nu.
YNWA
- InnerHarbour
Luiten, is klaar en heeft het goed gedaan de twee laatste dagen, hij staat op dit moment in de top 11 (-2) maar kan nog wat zakken, niet iedereen is klaar. Het weer zorgde ervoor dat ze nu nog spelen.
Poulter geeft het tot tweemaal toe helemaal weg, gister drie slagen voor en vandaag twee slagen, tweemaal een shank en daardoor twee dubbele bogey’s. Zie je niet vaak.
Poulter geeft het tot tweemaal toe helemaal weg, gister drie slagen voor en vandaag twee slagen, tweemaal een shank en daardoor twee dubbele bogey’s. Zie je niet vaak.
YNWA
InnerHarbour schreef:Hij is gezakt naar +2 door een slecht begin van de tweede dag op vrijdag. Gister op die andere 14 holes liep hij par. Nu heeft Luiten vaak een goede en een slechte dag, was die Par van gister zijn goede, zijn slechte of zijn 'normale' dag.![]()
Typisch een Joost Luiten toernooi weer.InnerHarbour schreef:Veel betere derde ronde waardoor Joost nu op -1 staat, straks gaat hij beginnen aan de vierde . Ian Poulter aan de leiding op -9 nu.
Op zijn goede dagen laat hij zien dat hij in principe bij de beste 3 spelers van het toernooi hoort, of misschien wel de beste / meest talentvolle is.
Maar door ook minimaal weer 1 zwakke dag dan toch geen top klassering.
- InnerHarbour
Wat een onzin, iedereen maar dan ook iedereen die daar meespeelt kan een ronde van -2 lopen. Luiten is niet boven getalenteerd en slaat ook niet bijzonder ver. Joost is een goede golfer, maar van zijn niveau spelen er nog 100 op de Amerikaanse en Europese tour.Cruijff schreef:Typisch een Joost Luiten toernooi weer.
Op zijn goede dagen laat hij zien dat hij in principe bij de beste 3 spelers van het toernooi hoort, of misschien wel de beste / meest talentvolle is.
Zet die rood-wit-blauwe bril eens af.
YNWA
De eindscore van de winnaar valt me mee/tegen hoe je het bekijkt. -6 onder par over vier omlopen is niet veel of ben ik nu gek?
Wie heeft er wat leuke statistieken, ook al kun je banen niet met elkaar vergelijken.
Bijv. toernooiwinst met de meeste onder par, met het minste onder of zelfs boven par, of de grootste inzinking. Iemand die op -12 voor de cut staat en het toernooi beëindigd met +12 ofzo.
Wie heeft er wat leuke statistieken, ook al kun je banen niet met elkaar vergelijken.
Bijv. toernooiwinst met de meeste onder par, met het minste onder of zelfs boven par, of de grootste inzinking. Iemand die op -12 voor de cut staat en het toernooi beëindigd met +12 ofzo.

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
- InnerHarbour
De Honda Classic wordt tegenwoordig op de PGA National gespeeld. Dat is op de eerste plaats geen makkelijke baan met de beroemde Bear Trap. Op de tweede plaats was het vrijdag en zaterdag erbarmelijk weer waar een gedeelte toch in gespeeld is. Ten derde, het is nog vroeg in het seizoen, de kanonnen moeten nog warm worden.
Nee, -6 was alles in aanmerking genomen een hele acceptabele score IMO.
BTW, Luiten pakt 129.320 dollar voor deze elfde plaats, als hij zo doorgaat harkt hij zijn PGA American tour card voor volgend jaar wel binnen.
Nee, -6 was alles in aanmerking genomen een hele acceptabele score IMO.
BTW, Luiten pakt 129.320 dollar voor deze elfde plaats, als hij zo doorgaat harkt hij zijn PGA American tour card voor volgend jaar wel binnen.
YNWA
Ok, je hebt een punt. Ik heb vaak een rood-wit-blauwe bril op.InnerHarbour schreef:Zet die rood-wit-blauwe bril eens af.Cruijff schreef:Typisch een Joost Luiten toernooi weer.
Wat een onzin, iedereen maar dan ook iedereen die daar meespeelt kan een ronde van -2 lopen. Luiten is niet boven getalenteerd en slaat ook niet bijzonder ver. Joost is een goede golfer, maar van zijn niveau spelen er nog 100 op de Amerikaanse en Europese tour.
Maar hoe komt het dan dat Luiten zichzelf de top 40, top 30 heeft in geslagen terwijl hij minder toernooien speelt dan de rest? Zijn collega's hebben Joost hoog zitten, zij vinden hem een meer dan geduchte tegenstander als ze tijdens een toernooi aan hem gekoppeld worden om een rondje mee te lopen.
- InnerHarbour
Joost behaalt zijn beste resultaten op de mindere Europese tour vaak in de minder goed bezette tournooien zoals de KLM open. Geeft niks hoor en ik was aangenaam verrast hoe hij zich herstelde van de eerste twee dagen dit weekend. Vorig jaar heeft hij kunnen leren op de Amerikaanse tour die als de sterkste geldt, dit jaar moet hij laten zien dat hij dat ook daadwerkelijk gedaan heeft. Hij is goed begonnen, maar dit moet doorgaan wil hij volgend jaar ook een kaart krijgen voor de PGA tour. Nu speelt hij nog op uitnodiging en krijgt ook geen punten voor de Fedex-cup, dan wel.
Veder moet hij volgens mij nog sterker worden. Stenson en Mcllroy staan na hun drive vaak met een wedge in hun handen voor hun approach naar de green, Joost met een 9 of 8. Daarmee kom je er ook maar de bal vliegt minder hoog en valt niet loodrecht naar beneden zonder bounce of backspin. Op dat niveau
gaat het om details.
Joost moet m.i. sterker worden en meer spelen.
Veder moet hij volgens mij nog sterker worden. Stenson en Mcllroy staan na hun drive vaak met een wedge in hun handen voor hun approach naar de green, Joost met een 9 of 8. Daarmee kom je er ook maar de bal vliegt minder hoog en valt niet loodrecht naar beneden zonder bounce of backspin. Op dat niveau

Joost moet m.i. sterker worden en meer spelen.
YNWA
Nou heb ik de ballen verstand van golfen (dat komt nog wel als ik grijze haren krijg), maar wat is jullie inschatting van de golf-app die Kenneth Perez vandaag heeft gelanceerd? Ik denk dat het een groot succes kan gaan worden en dat het een compleet nieuwe dynamiek aan de golfsport in Nederland toevoegt. Onbekenden die elkaar leren kennen omdat ze zin hadden om op hetzelfde moment een balletje te slaan.. Nog meer netwerkvoordelen van het golfen en ga zo maar door. Wat denken jullie ervan? Ik vind het een briljante vondst van die Deense vos
.

- InnerHarbour
Zou kunnen, er zijn al dat soort dingen via FB en andere Internetsites. Geen idee of dat een succes is.generaal schreef:Nou heb ik de ballen verstand van golfen (dat komt nog wel als ik grijze haren krijg), maar wat is jullie inschatting van de golf-app die Kenneth Perez vandaag heeft gelanceerd? Ik denk dat het een groot succes kan gaan worden en dat het een compleet nieuwe dynamiek aan de golfsport in Nederland toevoegt. Onbekenden die elkaar leren kennen omdat ze zin hadden om op hetzelfde moment een balletje te slaan.. Nog meer netwerkvoordelen van het golfen en ga zo maar door. Wat denken jullie ervan? Ik vind het een briljante vondst van die Deense vos.
Joost heeft vandaag een Tee Time van 12:06 lokale, 18:06 onze tijd. De uitzending begint om 19:00, dus als hij goed speelt zien we hem nog wel.
YNWA
- InnerHarbour
Helemaal goed.beelzebub schreef:Wat betekent het als je bij de back nine zit? Dan loop je eerst de holes 10-18 en dan 1-9 ipv 1-18?
YNWA
Ja, klopt. Kenneth snapt wel hoe het werkt.generaal schreef:Nou heb ik de ballen verstand van golfen (dat komt nog wel als ik grijze haren krijg), maar wat is jullie inschatting van de golf-app die Kenneth Perez vandaag heeft gelanceerd? Ik denk dat het een groot succes kan gaan worden en dat het een compleet nieuwe dynamiek aan de golfsport in Nederland toevoegt. Onbekenden die elkaar leren kennen omdat ze zin hadden om op hetzelfde moment een balletje te slaan.. Nog meer netwerkvoordelen van het golfen en ga zo maar door. Wat denken jullie ervan? Ik vind het een briljante vondst van die Deense vos.
Zakenmannetje hoor die Perez.
Hij heeft het expres zo getimed dat hij ruim een week terug op tv was in het Vara programma 'Jeuk' waar Thomas Acda en Peter Heerschop bij hem thuis komen voor een obscuur handeltje in Hongaarse wijnen.
Perez heeft in zowat elke bedrijfstak, er wel ergens één van zijn tentakels ingestoken.
Ook.beelzebub schreef:En met tentakels bedoel je niet kleine Kenneth?

'Kleine Kenneth' althans een voetafdruk van diezelfde man, heeft hij in datzelfde tv programma voor een recordbedrag verkocht.

- InnerHarbour
Luiten is nu dus echt zeer slecht begonnen met een ronde van +7. De leider loopt -10. Dit is het eerste toernooi van degene waar hij zijn seizoen op bouwt zoals hij zelf zegt en dan zo beginnen. Van de 74 deelnemers na de eerste dag op plaats 69 staan.
Wordt morgen nog een heel karwei om de cut te halen.

Wordt morgen nog een heel karwei om de cut te halen.
YNWA
- InnerHarbour
Na een herstel geeft Joost vandaag weer niet thuis en zijn geluk is dat er geen cut is dit toermooi
YNWA
-
Ik denk dat Joost wat groter en sterker moet worden.
- InnerHarbour
Ik weet dat jij de draak steekt maar ja, Joost zou sterker moeten worden. Zijn drives zijn over het algemeen zo rond de 290 yards, die van de topper 40 of meer yards verder. Is het verschil in kort ijzer in je aproach slag.
Het mooiste zou zijn als hij in de 300/60 club kon komen.
Het mooiste zou zijn als hij in de 300/60 club kon komen.
YNWA
- InnerHarbour
Luiten is klaar, na weer een + ronde, zal wel rond de 45t plaats eindigen. Misschien gaat het volgende week beter, er is dan een wat minder sterk veld.
YNWA