Italië

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Re: Italië

Bericht door Duke » ma feb 02, 2015 11:29 am

Urby naar Atalanta, las ik ergens?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma feb 02, 2015 11:36 am

Duke schreef:Urby naar Atalanta, las ik ergens?
Yep.

Andere opvallende transfers:
Matri naar Juventus (mag het maar weer eens proberen bij een topclub)
Eto'o naar Samp
Rodriguez (Atl. Madrid) en Varela (Porto) naar het al bijna zeker gedegradeerde Parma.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di feb 03, 2015 9:18 am

'Strootman is sterk, maar zijn knie wordt er natuurlijk niet beter op'

Aan de lijdensweg van Kevin Strootman lijkt geen einde te komen. Afgelopen vrijdag werd kraakbeenletsel geconstateerd in zijn linkerknie en dus is het seizoen alweer voorbij. Of hij weer terugkeert op zijn oude niveau moet de nabije toekomst uitwijzen. ,,In zijn algemeenheid: de knie wordt er natuurlijk niet beter op.''

Om maar met een medisch college te beginnen: nee, kraakbeen groeit op natuurlijke wijze niet meer aan. Maar dat wil niet zeggen dat er geen oplossing is voor de medische problemen van de 24-jarige Strootman. Een terugkeer op het allerhoogste niveau is zeer goed mogelijk.

Vrijdag zijn er gaatjes geboord in het bot van Strootman. Het vrijgekomen bloed is gaan stollen en dat bloedstolsel vormt straks littekenkraakbeen. ,,Dat is per definitie van mindere kwaliteit dan het echte kraakbeen, dat overigens slechts twee millimeter dik is,'' zegt Casper van Eijck, clubarts van Feyenoord en al jarenlang actief in het topvoetbal.

De knie van Strootman moet zo'n zes weken vrijwel onbelast blijven, anders breekt het littekenkraakbeen weer af. Daarna mag hij voorzichtig aan zijn herstel gaan werken. ,,Over de blessure van Kevin Strootman specifiek kan ik natuurlijk niet praten,'' zegt Van Eijck. ,,Maar in zijn algemeenheid: als het kraakbeen is verdwenen, krijgt je bot op bot. Simpel gezegd: het smeersel is dan weg. Een knie met kraakbeenletsel wordt er natuurlijk niet beter op. En in veel gevallen wordt het nooit meer zoals voorheen. Maar nogmaals, ik doel niet specifiek op de blessure van Strootman.''

Toen Strootman vrijdag via zijn eigen twitteraccount onthulde dat de schade aan zijn knie veel groter was dan aanvankelijk werd gedacht, begonnen de twijfels. Bij het uitspreken van het woord kraakbeenschade trok Arnold Bruggink bijvoorbeeld voor de camera's van Fox Sports al een verontrust gezicht. De diagnose baarde de ex-international grote zorgen. ,,Ten eerste is het pijnlijk en ten tweede is het voor een carrière heel erg slecht,'' zei Bruggink. ,,Zeker op zijn leeftijd.''

Is de loopbaan van Strootman, nota bene pas 24 jaar, dan in het geding? Of is daar geen sprake van? Kraakbeen is voor een topsporter van essentieel belang. Omdat er tijdens het bewegen grote krachten op knieën en enkels komen te staan, zijn de uiteinden van het bot in elk gewricht beschermd door middel van kraakbeen.

Geert Arend Roorda is ervaringsdeskundige. De Fries hoopt binnenkort zijn rentree op de velden te maken, dit keer in het shirt van Cambuur. De middenvelder leek enkele jaren geleden op weg naar de nationale top toen hij als speler van Heerenveen zwaar knieletsel opliep.

,,Niet dezelfde blessure als Strootman, want geen enkele kwetsuur is identiek,'' zegt Roorda. ,,Ik vind het vervelend dat mensen meteen een stempel op een speler drukken, zoals nu bij Strootman gebeurt. Hij heeft kraakbeenproblemen, dus is zijn loopbaan meteen in gevaar? Onzin. Strootman is monsterlijk sterk. Die komt er weer bovenop. En ik won ook gewoon de KNVB-beker na mijn knie-operaties.''

Kraakbeenproblemen leidden destijds het einde in van de loopbaan van Marco van Basten (enkel) en later van Ruud Gullit (knie). ,,Kraakbeenschade in de enkel zorgt voor heel andere problemen dan in de knie. Die dingen kun je niet door elkaar halen,'' legt Van Eijck uit.

Roorda denkt dat veel voetballers problemen hebben met kraakbeenletsel. ,,Zet profs na hun loopbaan onder een scan en ik denk dat veel jongens wel ergens kraakbeenschade hebben opgelopen aan de heup, enkels of knieën,'' zegt hij. ,,Topsport is per definitie ongezond.''

Als Strootman straks terugkeert, zullen er ongetwijfeld dingen veranderen. Tweemaal per dag voluit trainen is vaak niet meer mogelijk, zo wezen eerdere gevallen uit. ,,Hoe sterk een speler terugkeert, verschilt echt per geval,'' zegt Van Eijck. ,,Dat wijst alleen de toekomst uit.''
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » di feb 03, 2015 10:55 am

Vrijdag zijn er gaatjes geboord in het bot van Strootman. Het vrijgekomen bloed is gaan stollen en dat bloedstolsel vormt straks littekenkraakbeen.

De knie van Strootman moet zo'n zes weken vrijwel onbelast blijven, anders breekt het littekenkraakbeen weer af.

(....)

Roorda denkt dat veel voetballers problemen hebben met kraakbeenletsel. ,,Zet profs na hun loopbaan onder een scan en ik denk dat veel jongens wel ergens kraakbeenschade hebben opgelopen aan de heup, enkels of knieën,'' zegt hij. ,,Topsport is per definitie ongezond.''
Ik herken dit goed. Mijn amigo heeft hetzelfde gehad. Kostte 'm bijna z'n carrière. Dr. Heyboer heeft 'm toen geopereerd. Daarna 6 weken die poot op geen enkel moment belasten. En daarna vooral de kuiten extreem trainen, zodat die een groot deel van de klappen kunnen opvangen.

Ik denk dat deze blessures voetballers een aantal jaren van hun loopbaan kosten. Draaien, tackles, slidings en gewoon pijn. Strootman en Kishna zullen als voetballer niet oud worden.

Baseman

Bericht door Baseman » di feb 03, 2015 10:56 am

Tegenwoordig kunnen ze kraakbeenletsel op nieuwere manieren behandelen, opvallend dat daarom toch is gekozen voor de 'ouderwetse' manier van gaatjes boren in het bestaande kraakbeen.
Of men moet alsnog kraakbeen op kweek hebben gezet of een bepaalde transplantatie gaan uitvoeren...

Jammer dat de doorbraak van de UT te revent is, het lijkt er sterk op dat in de (nabije) toekomst kraakbeen gekweekt kan worden dat ook echt kraakbeen blijft na de implantatie.

Hopelijk komt Strootman weer terug op zijn oude niveau!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di feb 03, 2015 11:38 am

Treurig verhaal dit. Die jongen was daar erg goed bezig en zit straks bijna twee volledige seizoenen langs de kant. Waarbij het dan nog maar de vraag is of hij echt helemaal goed terugkomt.

Het United verhaal is voorlopig in ieder geval van de baan. Zoveel is wel duidelijk.
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » di feb 03, 2015 10:37 pm

Attenzione! Attenzione! Gomez ist daaaaaa!

Die gozer werd met een mogelijk vertrek geconfronteerd en scoort sindsdien. Is helemaal los.

peter

Bericht door peter » wo feb 04, 2015 10:40 am

Milan heeft de plannen voor het nieuwe stadion gepresenteerd:

http://www.gazzetta.it/Foto-Gallery/Cal ... 1370.shtml

http://video.gazzetta.it/video-nuovo-st ... 4f8e405ca2

48000 zitplaatsen dus. Lees al op diverse plekken dat dit veel te weinig is en dat dit dus maar één ding betekent: de kaartprijzen worden fors, zodat alleen de happy few naar de wedstrijd kunnen. Afwachten natuurlijk, maar het zou maar zo kunnen. Aan de andere kant, nu zitten er gemiddeld 41.500 man, dus zo heel erg zal het niet worden.

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo feb 04, 2015 11:12 am

Hmm. Wellicht zetten ze een trend. Een kantorenpark met een voetbalveld in het midden. Het ziet er op het oog slim en modern uit.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

peter

Bericht door peter » ma feb 16, 2015 1:48 pm

Een of andere gekke Thai heeft net bevestigd dat hij 1 miljard heeft geboden op een meerderheidsbelang in Milan. Eens zien wat ome Silvio nu gaat doen, want 1 miljard is best een aardige som.

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 16, 2015 1:50 pm

Peter schreef:Een of andere gekke Thai heeft net bevestigd dat hij 1 miljard heeft geboden op een meerderheidsbelang in Milan. Eens zien wat ome Silvio nu gaat doen, want 1 miljard is best een aardige som.
Tegenbod natuurlijk. 1 miljard + 2 weken gratis bordeelbezoek in soy 5 van Bangkok. :biggthumpup.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 16, 2015 1:53 pm

Dat is in ieder geval geen flauw bod. Al hoeft iemand als Berlusconi het voor het geld niet meer te doen. Hij zal de afweging maken of hij er nog plezier in heeft om Milan als speeltje te hebben.

Mocht het gebeuren zullen ze daar ook wel met geld gaan smijten.
Nil volentibus arduum

Arthur

Bericht door Arthur » ma feb 16, 2015 1:55 pm

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de suikeroomclubs een eigen competitie beginnen en zich totaal afzonderen van het 'normale' voetbal.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » za feb 21, 2015 7:25 am

Nu Parma Failliet is, zit daar geen interessante speler voor ons bij? Een positioneel sterke 6 of een balvaste Spits?

peter

Bericht door peter » di feb 24, 2015 3:19 pm

Zullen allemaal mikken op een plekkie in de Serie A.

De topscorerslijst wordt trouwens gedomineerd door Argentijnen. Een heel bijzonder lijstje nu:

1. Icardi Mauro Emanuel 14 23
Tévez Carlos Alberto 14 22
3. Dybala Paulo 12 23
Higuaín Gonzalo 12 23
Ménez Jérémy 12 24

Vier van de vijf zijn Argentijn. Ik zet mijn geld op Icardi, trouwens.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo feb 25, 2015 12:31 pm

Als Marc Overmars echt 'Marc Netto' is, dan haalt hij inderdaad 1 of 2 spelers gratis op bij Parma.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo feb 25, 2015 1:55 pm

Wat moeten we nu met Italianen, die spelen om te winnen, bij Ajax gaat het volgens de ‘kenners’ erom of een speler leuk een bal onder zijn voet kan meenemen, dan kan je pas voetballen. :hypocrite.gif:
YNWA

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo feb 25, 2015 10:48 pm

Spelen Italianen tegenwoordig om te winnen? Ik maar denken dat ze altijd speelden om niet te verliezen...

Maar met een beetje mazzel pikt Overmars er een 2 meter grote, 100 kilo zware speler op, IH, speciaal voor jou!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do feb 26, 2015 3:29 pm

:smallgrin.gif:

Mido is op dieet geweest en weegt nu, inplaats van 121, nog maar 109 kilo.

Wat vind jij Wiekent Cees, moeten we hem een 3e kans geven?

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 26, 2015 3:32 pm

Peter schreef: Vier van de vijf zijn Argentijn. Ik zet mijn geld op Icardi, trouwens.
Waar waren die jongens tijdens het WK? :confused.gif:

Kwamen ze in de finale mit die Sigthorsson met kale kop + rattenstaart aankakken. :excited.gif:

peter

Bericht door peter » ma mar 02, 2015 8:52 pm

Vanavond Roma - Juventus. Ik ga er maar weer eens voor zitten. Doumbia bij Roma is geblesseerd omdat hij verkeerd op een matras in een hotel heeft gelegen. Heel bijzonder.

Bij Juventus geen Pirlo en Pogba. Er liggen dus wel wat kansen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma mar 02, 2015 9:04 pm

Peter schreef:Vanavond Roma - Juventus. Ik ga er maar weer eens voor zitten. Doumbia bij Roma is geblesseerd omdat hij verkeerd op een matras in een hotel heeft gelegen. Heel bijzonder.
:blush.gif:

Om nagenoeg dezelfde reden had Ruud Krol tijdens de finale van 1974 een kut middag. :blush.gif:

Rooie

Bericht door Rooie » ma mar 02, 2015 9:33 pm

Het valt niet mee tot nu toe...

peter

Bericht door peter » ma mar 02, 2015 9:46 pm

Pff daar zeg je me wat. Dit gaat Roma zo nooit winnen, want het is verrekte armoedig...

peter

Bericht door peter » ma mar 02, 2015 10:27 pm

En klaar. Torosides rood en uit de vrije trap van Tevez volgt de 0-1. Tevez is echt een klasbak, trouwens. Die beslist ieder topduel.

Plaats reactie