PSV - Ajax 01-03-2015

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: PSV - Ajax 01-03-2015

Bericht door Marillion » zo mar 01, 2015 7:59 pm

Van AS:
Riechedly Bazoer schreef: Toen ik de eerste corner nam vlogen er allemaal dingen naar mijn hoofd, aanstekers bijvoorbeeld. Op een gegeven moment vloog er ook een telefoon voorbij, een Iphone4, daar schrok ik wel van. Of ik hem heb gehouden? Nee, dat niet.
:biggrin.gif:
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » zo mar 01, 2015 8:02 pm

Marillion schreef:Van AS:
Riechedly Bazoer schreef: Toen ik de eerste corner nam vlogen er allemaal dingen naar mijn hoofd, aanstekers bijvoorbeeld. Op een gegeven moment vloog er ook een telefoon voorbij, een Iphone4, daar schrok ik wel van. Of ik hem heb gehouden? Nee, dat niet.
:biggrin.gif:
Baseman zal 'dolblij' zijn dat de supporters van psv zich zo goed gedroegen. Zie ook het moment waarop Boilesen bij de boarding lag.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mar 01, 2015 8:13 pm

Wat Depay betreft. Je hebt altijd de kans dat er op een gegeven moment zo'n vuurpijl binnen vliegt. Want hij heeft natuurlijk een gevaarlijk schot. Maar afgemeten aan de status die hij dit seizoen heeft gekregen laat hij veel te weinig zien.

Als ik als scout deze wedstrijd had gezien (en dit zijn natuurlijk de meest interessante potjes om hem te beoordelen) dan zou ik op dit moment mijn club niet adviseren om een hele dikke zak geld te betalen. Voor PSV zijn Wijnaldum, Guardado en De Jong belangrijker.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » zo mar 01, 2015 8:19 pm

Marillion schreef: Voor PSV zijn Wijnaldum, Guardado en De Jong belangrijker.
Willems vooral. Als ie niet hoeft te verdedigen tenminste. Verdedigen niet voor niets zo graag diep en compact natuurlijk.

Defensie van Ajax zag er vandaag wel effe wat beter en stabieler uit dan die van psv. :biggthumpup.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mar 01, 2015 8:20 pm

Ja, die had ik ook moeten noemen. Ik vond het lang niets met hem maar kan niet ontkennen dat hij met zijn voorzet heel waardevol is.

Voor tegenstanders is het zaak om hem in de verdediging te dwingen. Want dan is hij gewoon nog altijd heel kwetsbaar. Dat gebeurd alleen veel te weinig.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » zo mar 01, 2015 8:22 pm

wimpey schreef:
Defensie van Ajax zag er vandaag wel effe wat beter en stabieler uit dan die van psv. :biggthumpup.gif:
Bij iedere hoge bal in de 16 was het vrouwen en kinderen eerst. Cillessen paar keer met goede redding, Bazoer die de bal op de lijn wegkopt, gaan lopen combineren tussen de psv-ers in de eigen zestien als concept voor uitverdedigen.
Ik heb nog wel wat wensen hoor, kwa verdedigen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » zo mar 01, 2015 8:26 pm

Marillion schreef:Ja, die had ik ook moeten noemen. Ik vond het lang niets met hem maar kan niet ontkennen dat hij met zijn voorzet heel waardevol is.
De Jong anticipeert wel geweldig op die voorzetten. Maar je ziet ook waarom ie in de BuLi en PL het niet haalde. Geen actie, geen versnelling, weinig atletisch. Maar wel een goede spits, slimme speler, kopsterk en een prima kapstok.
Voor tegenstanders is het zaak om hem in de verdediging te dwingen. Want dan is hij gewoon nog altijd heel kwetsbaar. Dat gebeurd alleen veel te weinig.
Ik lees ook geregeld dat Arias veel beter is dan Van Rhijn. Dat kan na vandaag ook weer effe in een file met label 'onzin' gestopt worden.
Ach flikker op kut****. Weer een tijd geleden dat je langs gekomen bent he.

Ga je maar lekker aftrekken op die counters van die drama ploeg.
Oud-AT'er Harm is op PN not amused. :smallgrin.gif:

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo mar 01, 2015 8:29 pm

Marillion schreef:Wat Depay betreft. Je hebt altijd de kans dat er op een gegeven moment zo'n vuurpijl binnen vliegt. Want hij heeft natuurlijk een gevaarlijk schot. Maar afgemeten aan de status die hij dit seizoen heeft gekregen laat hij veel te weinig zien.
Eens. Die jongen heeft beslist bovengemiddelde kwaliteiten, maar hij blijft keer op keer als een eigenheimer spelen. Zeker vanmiddag, terwijl er geregeld goede mogelijkheden waren voor een gevaarlijke steekpass, voorzet of een combinatie. Vooral in de 2e helft creeerde Psv met veel beweging gaten en vrije mensen achterin bij Ajax, maar Depay weigerde daar van gebruik te maken en ging vrijwel steeds voor eigen succes. Je hoort mij natuurlijk niet klagen, want ik heb niets liever dan dat zo'n gevaarlijke aanvaller van de tegenstander zo speelt. Maar het lijkt mij dat dat toch veranderen moet, wil hij internationaal slagen. Niet iedereen heeft de klasse van Robben.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » zo mar 01, 2015 8:29 pm

zeux schreef: Bij iedere hoge bal in de 16 was het vrouwen en kinderen eerst.
Met opportunisme leek het idd nog wel ergens op. Maar ik heb amper combinaties gezien die Ajax uit elkaar trokken. Veltman was net als tegen Legia uitstekend.

Met een goede LCV (Viergever ging bij de 1-1 onder de bal door) naast zich moet daaruit een goed centrum kunnen ontstaan.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mar 01, 2015 8:33 pm

zeux schreef:
Alexander schreef:Ik zit het nu terug te kijken. Is toch gewoon rood voor Maher met dat natrappen?
Die handsbal van Klassen was een pingel...
Wat heeft de vraag of Maher rood had moeten hebben eigenlijk te maken met de handbal van Klaassen?

Ik denk dat Maher wel rood had mogen hebben. Het viel me op dat PSV een beetje overspannen agressief was, korte lontjes. Spanning van de wedstrijd? Ik hoop het. Wellicht gaan ze choken. Zou te gek scenario zijn als ze volgend weekend op de Adelaarshorst tegen een opportunistisch GAE tegen puntverlies aanlopen. Ze moeten nog uit naar Twente en de Kakkies. Ik reken me niet rijk hoor, maar ik heb nu 2% hoop gekregen op prolongatie van de landstitel. Gisteren was dat 1%, dus statistisch gezien een verdubbeling! :ajaxsmiley.gif:

En inderdaad: hij had m op de stip kunnen leggen, met Klaassen. Sterker nog, in bijvoorbeeld Cyprus werd ie op de stip gelegd toen Van Rhijn géén hands maakte...

Rooie

Bericht door Rooie » zo mar 01, 2015 8:33 pm

Hier het bewijs :smallgrin.gif:

Afbeelding

elliquido

Bericht door elliquido » zo mar 01, 2015 8:40 pm

Die "pingel" op milik was niet in de samenvatting , vreemd
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo mar 01, 2015 8:46 pm

Wel pingen, geen pingel, voor mij iig niet maar zeg eens eerlijk hoeveel hadden er voor donderdag verwacht wat 'we' zowel in Polen als in Eindhoven zouden winnen?

Ik niet. :smile-ajax.gif:
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » zo mar 01, 2015 8:50 pm

elliquido schreef:Die "pingel" op milik was niet in de samenvatting , vreemd
Viel me ook op. Vreemd, want die Arias raakte alleen Milik.
InnerHarbour schreef:Wel pingen, geen pingel, voor mij iig niet maar zeg eens eerlijk hoeveel hadden er voor donderdag verwacht wat 'we' zowel in Polen als in Eindhoven zouden winnen?

Ik niet. :smile-ajax.gif:
Nope. Wel trots op. On-Ajax achtig efficient en weerbaar. :biggthumpup.gif:
Benji schreef:Hier het bewijs :smallgrin.gif:
Leuk volk daar. De ME moest ook nog effe chargeren toen ze vuurwerk naar eigen supporters gooiden.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo mar 01, 2015 9:01 pm

Heb me weer rot gelachen om dat PSV. Oververhitte supporters en spelers en dat terwijl je een straatlengte voor staat op je directe concurrent. Je zou bijna denken dat een wedstrijdje winnen van Ajax een grotere prestatie is dan een kampioenschap. Serieus, wat een hoop frustratie zit daar, zeg.

Ajax werd er wel zwaar door afgeleid, want iedere opbouw ging bijna verkeerd. Houd het gewoon simpel als het kan en hanteer een lange bal als het niet anders kan. Moet zeggen dat ons centrale duo het best aardig deed. De allerzwakste speler (zonder bal of met bal) was natuurlijk weer Boilesen. Mijn hemel wat een drama.
Beste man van Ajax kant was toch echt Bazoer. Zeker in de eerste helft een baken van rust en zekerheid. Ongelooflijk knap.

Overigens moet de Boer nu eens (en nu dan eens echt!!) kappen met het wisselen van Kishna. Alsof die Andersen ook maar iets extra's bracht. Nergens voor nodig om de flegmatieke (en dat is positief bedoeld) Kishna telkens te wisselen.

En Makkelie floot erg warrig. Die had Bruma en Maher er sowieso af moeten sturen met rood.

wimpey

Bericht door wimpey » zo mar 01, 2015 9:06 pm

Peter schreef: Alsof die Andersen ook maar iets extra's bracht. Nergens voor nodig om de flegmatieke (en dat is positief bedoeld) Kishna telkens te wisselen.
Lulu gaf Arias vrij baan. Laat Kishna staan, dan blijft die gozer wel achterin.

Makkelie was idd bij tijd en wijle psv's 12e. Bruma kreeg een overtreding mee nadat ie op Milik's scheenbeen ging staan. :excited.gif:

zeux

Bericht door zeux » zo mar 01, 2015 9:09 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zeux schreef:
Alexander schreef:Ik zit het nu terug te kijken. Is toch gewoon rood voor Maher met dat natrappen?
Die handsbal van Klassen was een pingel...
Wat heeft de vraag of Maher rood had moeten hebben eigenlijk te maken met de handbal van Klaassen?
Dat er over en weer gevalletjes waren. Ik vind dat je die dan ook moet noemen.
Natuurlijk had Maher rood moeten hebben. Maar dus pingel voor Klaassen. En hoe werken dan de spelregels? Is het dan ook rood voor Klaassen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mar 01, 2015 9:16 pm

Dat lijkt me niet, want het was geen beletten van een scoringskans.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo mar 01, 2015 9:16 pm

Hij liet veel toe, maar op een gegeven moment floot hij nergens meer voor. Obstructie was ook zo'n regel die er vandaag niet toe deed. Heel bijzonder.

Viel me van de kant van PSV overigens niet mee, hoor. Ze hadden meer balbezit, maar je merkte dat ze ook niet in staat waren om met goed positiespel te komen tot kansen. Team is volledig ingericht om te profiteren van fouten van de tegenstander. Omschakelen en afmaken. Vandaag moesten ze wat meer het spel maken en dat gaat ze gewoon niet goed af. Maher, Narsingh en Depay lieten vandaag niet zien dat ze het overzicht weten te bewaren. Wat een blinden zijn dat.

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mar 01, 2015 9:21 pm

Vandaag was analoog aan Ajax-PSV dit seizoen; we waren thuis -optisch- sterker, maar PSV won door efficiency. Nu was dat precies andersom.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo mar 01, 2015 9:31 pm

Peter schreef:Heb me weer rot gelachen om dat PSV. Oververhitte supporters en spelers en dat terwijl je een straatlengte voor staat op je directe concurrent. Je zou bijna denken dat een wedstrijdje winnen van Ajax een grotere prestatie is dan een kampioenschap. Serieus, wat een hoop frustratie zit daar, zeg.

Ajax werd er wel zwaar door afgeleid, want iedere opbouw ging bijna verkeerd. Houd het gewoon simpel als het kan en hanteer een lange bal als het niet anders kan. Moet zeggen dat ons centrale duo het best aardig deed. De allerzwakste speler (zonder bal of met bal) was natuurlijk weer Boilesen. Mijn hemel wat een drama.
Beste man van Ajax kant was toch echt Bazoer. Zeker in de eerste helft een baken van rust en zekerheid. Ongelooflijk knap.

Overigens moet de Boer nu eens (en nu dan eens echt!!) kappen met het wisselen van Kishna. Alsof die Andersen ook maar iets extra's bracht. Nergens voor nodig om de flegmatieke (en dat is positief bedoeld) Kishna telkens te wisselen.

En Makkelie floot erg warrig. Die had Bruma en Maher er sowieso af moeten sturen met rood.
Eens. PSV speelde niet al een aanstaand kampioen.

Vond het wel een 'mannelijke' wedstrijd. Werd van beide kanten uitgedeeld en geincasseerd. Jammer dat Depay pas sinds de winterstop puur voor zichzelf speelt, anders had PSV niet zoveel voor gestaan. Willems, Guardado en Wijnaldum. Daar wordt PSV kampioen mee. De rest kan me niet bekoren. Verdediging niet veel soeps, keeper prut. Waterreus wilde Zoet weleens in Oranje zien. :smallgrin.gif:
Whitey on the moon.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » zo mar 01, 2015 9:39 pm

Ik vind De Jong de perfecte spits voor Ajax eerlijk gezegd.

Verder een heerlijk onverdiende overwinning, prachtig! Leuk ook dat er bij hun 1000 man op de training bij was en bij ons het een gewone training was. Geen eer voor PSV hehe

Alexander

Bericht door Alexander » zo mar 01, 2015 9:40 pm

Mogen we vaststellen dat de blessure van Veltman in Qatar Ajax het kampioenschap heeft gekost?

Kom je trouwens nog even terug op je opmerking Wimpey? PSV zou veel betere spelers hebben dan Ajax. Ik heb het vandaag, net zoals de rest van het seizoen, helaas niet gezien.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo mar 01, 2015 9:41 pm

Inderdaad, Weekend Cees.

Dan merk je dat Ajax anders benaderd wordt dan PSV. Na de wedstrijd in Amsterdam kreeg PSV de complimenten en nu weer. Dan klopt er iets niet.

Ben het met Wimpey eens: ik vond het niet onverdiend. Ajax was scherper, efficiënter. Dat overwicht van PSV was vooral leuk voor de statistieken. Ik maakte me tijdens de wedstrijd niet eens zorgen. PSV was veel te slordig om écht gevaarlijk te zijn. Hoeveel keer heeft Cilessen de bal simpel kunnen vangen?

Ajax speelde niet goed, maar PSV ook niet.

Geweldig wat AEG presteert in zijn eerste jaar bij de selectie. Keer op keer is die jongen beslissend. Zo er vandaag scouts in het stadion hebben gezeten, zullen ze eerder van hem onder de indruk zijn geraakt dan Mr. Stupid aan de andere kant. :biggthumpup.gif: (Wat mij betreft een overweging om AEG in de spits te zetten. Dan poepen de tegenstanders in hun broek.)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mar 01, 2015 9:43 pm

Alexander schreef:Mogen we vaststellen dat de blessure van Veltman in Qatar Ajax het kampioenschap heeft gekost?
Neen. Want zoveel goals kregen we niet tegen, met VDH achterin, het probleem was juist dat Ajax niet scoorde. Voorbeeldjes? Tegen de Kakkies 0-0, Vitesse 1-0, AZ 0-1.

Plaats reactie