Ajax O18 (Voorheen A1/O19)
Moderator: mods
Re: Ajax A1
Anocic en Pellegini vallen op.
Was er al een beetje bang voor. Ajax is erg licht in vergelijking met die 'Italiaantjes'.
Goede test wel voor die jongens.
Was er al een beetje bang voor. Ajax is erg licht in vergelijking met die 'Italiaantjes'.
Goede test wel voor die jongens.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Dit soort buitenkansjes moet je dan wel benutten, Nouri.
De buitenspelers komen wat meer los. Idrissi idem.
De buitenspelers komen wat meer los. Idrissi idem.
- Ajaciedjuh
Ik,schakel pas net in, maar wat een duikelaars zijn die Italianen. 

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- Ajaciedjuh
Typisch,een wedstrijd om te verliezen door een counter of strafschoppen. 

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Strafschoppen dus. De A1 heeft blijkbaar ook een keeper die letterlijk elke keer de verkeerde kant opduikt.
- peter
Die van Bladeren duikt ongeveer 5 seconden voordat de penaltynemer de bal raakt. 
En uitgeschakeld. Dat zat er in.

En uitgeschakeld. Dat zat er in.

- Ajaciedjuh
Jammer, maar niet onverwachts met de Hollandse ziekte. 

- Ajaciedjuh
Nouri dus een pingel gemist in de regulaire speeltijd!?
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Yes, zonde. De Italianen waren zeker in de eindfase te pakken..
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Zonde voor die jongens.
Die Italiaanse coach heeft Ajax de hele week zitten analyseren. Conclusie: maak de ruimtes klein en speel op de counter. De beste spelers lopen op het middenveld en voorin. Achterin zijn ze te pakken.
Ergens is het jammer dat een jeugdtrainer het zo aanpakt. In de vorige ronde zagen we leuk en spontaan voetbal. Barcelona en PSG voetbalden vrijuit. Daardoor ontstonden mooie wedstrijden.
Carel Eiting zal niet lekker slapen. Appiehak ook niet.

Die Italiaanse coach heeft Ajax de hele week zitten analyseren. Conclusie: maak de ruimtes klein en speel op de counter. De beste spelers lopen op het middenveld en voorin. Achterin zijn ze te pakken.
Ergens is het jammer dat een jeugdtrainer het zo aanpakt. In de vorige ronde zagen we leuk en spontaan voetbal. Barcelona en PSG voetbalden vrijuit. Daardoor ontstonden mooie wedstrijden.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Eiting viel prima in, die komt er wel. Ben wel fan van hem, zie hem ook liever dan El Mahdioui.
Dekker had ook een goede invalbeurt, kwam veel gevaar van zijn kant.
Achja, was ondanks de nederlaag een mooie Ajax-avond. Ruim 4.000 toeschouwers, dat vinden die jongens echt geweldig.
Zaterdag thuis tegen PSV, woensdag tegen Feyenoord. Ook twee mooie wedstrijden. :)
Dekker had ook een goede invalbeurt, kwam veel gevaar van zijn kant.
Achja, was ondanks de nederlaag een mooie Ajax-avond. Ruim 4.000 toeschouwers, dat vinden die jongens echt geweldig.
Zaterdag thuis tegen PSV, woensdag tegen Feyenoord. Ook twee mooie wedstrijden. :)
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Het zegt ook niets over zijn talent. Messi miste vanavond ook een penalty.
Nouri was flets vanavond. Kwam amper aan de bal.
Die ene balaanname van Cerny was ge-wel-dig. Jammer van het vervolg.
Een goede keeper die geen pingel pakt. Waar kennen we dat van?Arthur schreef:Strafschoppen dus. De A1 heeft blijkbaar ook een keeper die letterlijk elke keer de verkeerde kant opduikt.

Nouri was flets vanavond. Kwam amper aan de bal.
Die ene balaanname van Cerny was ge-wel-dig. Jammer van het vervolg.
Het resultaat, heb alleen de penalty's gezien, valt me eigenlijk best tegen. Muric erbij, die al bij JA zit en Roma zonder hun, van wat ik opmaak uit de vorige wedstrijden, 2 topspelers: Verde en Sarabia ofzo (de spits waarover Thijs het had).
Ajax had kunnen raden hoe die Italianen zouden spelen. Jammer dat ze er geen antwoord op hadden.
Ajax had kunnen raden hoe die Italianen zouden spelen. Jammer dat ze er geen antwoord op hadden.
IK GELOOF!!!!!!
Net als Thijs ben ik ook fan van Eiting. Die had van mij in de basis mogen starten, dat had zomaar het verschil gemaakt.

Balen, ik had met Ajax nog wel graag een paar potjes extra gespeeld in dit mooie toernooi.
Arthur schreef:Strafschoppen dus. De A1 heeft blijkbaar ook een keeper die letterlijk elke keer de verkeerde kant opduikt.
Pffffffff inderdaad. Bij de eerste penalty fronste ik daarbij al m'n wenkbrauwen, na de 2e en de 3e wist ik het zeker, die jongen gaat er nooit één tegenhouden als je al lang en breed in een hoek ligt voordat de nemer van de penalty hem trapt.Peter schreef:Die van Bladeren duikt ongeveer 5 seconden voordat de penaltynemer de bal raakt.

Balen, ik had met Ajax nog wel graag een paar potjes extra gespeeld in dit mooie toernooi.
Was wel echt ramvol op De Toekomst.
Uiteraard hadden er heus nog wel een hoop mensen bij gekund, maar zo ongeveer elk tribunestoeltje zat vol en er stonden ook een heleboel mensen langs de lijn en achter de doelen (wat ook gewoon het lekkerste kijken is).
Jammer voor die jongens van de A1 dat ze nu niet voor de eerste keer ooit een mooie wedstrijd in de Arena hebben kunnen spelen en dan meteen met duizenden mensen publiek.
Uiteraard hadden er heus nog wel een hoop mensen bij gekund, maar zo ongeveer elk tribunestoeltje zat vol en er stonden ook een heleboel mensen langs de lijn en achter de doelen (wat ook gewoon het lekkerste kijken is).
Jammer voor die jongens van de A1 dat ze nu niet voor de eerste keer ooit een mooie wedstrijd in de Arena hebben kunnen spelen en dan meteen met duizenden mensen publiek.

- InnerHarbour
Italianen begrijpen waar dit soort wedstrijden om gaan, winnen. Die 1.70, 46 kilo lichtgewicht is er nog lang niet als hij er met zijn fysiek en zijn zaalvoetbalbewegingkjes (constand balletje onder de voet) ooit komt. Ik zeg van niet.Yopi schreef:Zonde voor die jongens.![]()

YNWA
De zaalvoetbalshow van Barca gezien tegen de kampioen uit de competitie van de grote mannen?
IK GELOOF!!!!!!
- InnerHarbour
Nee jongen ik had veel betere dingen te doen. Ik heb zero interest in die matennaaiers show uit Barcelona en met clubs uit Manchester heb ik zeker niks. Ik heb gelezen dat de Gnomo's gewonnen hebben, good for them.
YNWA
Logisch dat je geen zin hebt om naar van die saaie CL wedstrijden te kijken, maar iemand die iets beters te doen heeft dan het bekijken van een wedstrijd van onze A1InnerHarbour schreef:Nee jongen ik had veel betere dingen te doen. Ik heb zero interest in die matennaaiers show uit Barcelona en met clubs uit Manchester heb ik zeker niks.

Nee hoor, daar gaan ze niet om. Het zijn leermomenten. Wie komen er verder, onze spelers of die van Roma?InnerHarbour schreef: Italianen begrijpen waar dit soort wedstrijden om gaan, winnen.
Zoals Cruijff zei: 'Teams debuteren niet. Spelers debuteren.'
Dat zal moeten blijken. Hij kan wel uitzonderlijk goed voetballen.Die 1.70, 46 kilo lichtgewicht is er nog lang niet als hij er met zijn fysiek en zijn zaalvoetbalbewegingkjes (constand balletje onder de voet) ooit komt. Ik zeg van niet.
- peter
Muric had het lastig tegen zijn 1.5 jaar jongere landgenoot Anocic. Dat mag je met recht een tegenslag noemen. Hij viel me sowieso, in tegenstelling tot Cerny, niet echt mee.
Overigens had ik er over de gehele linie ook meer van verwacht. Dit was bij lange na niet het sterkste elftal van Roma namelijk.
Overigens had ik er over de gehele linie ook meer van verwacht. Dit was bij lange na niet het sterkste elftal van Roma namelijk.
Klopt, gisteravond was één van de mindere wedstrijden van dit seizoen.
Ajax had duidelijk moeite met het spel van Roma, al leken we de laatste 25 minuten wel echt over ze heen te walsen. Ik had graag gewoon verlenging gezien inplaats van meteen strafschoppen, dan zou de A1 de klus wel hebben geklaard.
Ajax had duidelijk moeite met het spel van Roma, al leken we de laatste 25 minuten wel echt over ze heen te walsen. Ik had graag gewoon verlenging gezien inplaats van meteen strafschoppen, dan zou de A1 de klus wel hebben geklaard.
Ook niet het sterkste elftal van Ajax. Met Bazoer, Van Bruggen en Riedewald was het denk ik wel gelukt.
Het klinkt gek, maar ik vind het een goed teken dat Ajax het lastig had. De beste spelers van dit team kunnen ver komen, maar nu zijn ze nog erg licht en minder volwassen dan de jongens van Roma. Dat de zaken er zo voorstaan, is voor mij het bewijs dat ze nu bij Ajax weer compromisloos kiezen voor individuele kwaliteit.
Nederlandse jeugdteams hebben nooit wat gewonnen, ook niet in de beste jaren, juist vanwege deze 'problemen': ze waren doorgaans kansloos tegen fysiek sterkere tegenstanders, met name uit Spanje, Italië en Portugal. Dat waren namelijk landen waar ze de beschikking hadden over 'Jan, Piet, Joris en Corneel', zoals Tonnie Pronk het ooit uitdrukte.
Pas toen ze bij de KNVB gingen selecteren op fysiek, veranderde dat. Neem de teams van Foppe: veel kracht en veel arbeid voor het team. Maar van die jongens haalde dus niemand de top.
Het is zoals het is. De spelers mogen hiervan leren. Laat ik er een speler uitlichten: Vaclav Cerny. Met net zeventien jaar piepjong en vederlicht, maar wat een talent! Dat jochie had nu nog moeite tegen de mannetjesputters van Roma, maar over twee jaar ligt dat anders.
Anocic is trouwens een prima speler. Daar had Muric het niet mee getroffen.
Het klinkt gek, maar ik vind het een goed teken dat Ajax het lastig had. De beste spelers van dit team kunnen ver komen, maar nu zijn ze nog erg licht en minder volwassen dan de jongens van Roma. Dat de zaken er zo voorstaan, is voor mij het bewijs dat ze nu bij Ajax weer compromisloos kiezen voor individuele kwaliteit.
Nederlandse jeugdteams hebben nooit wat gewonnen, ook niet in de beste jaren, juist vanwege deze 'problemen': ze waren doorgaans kansloos tegen fysiek sterkere tegenstanders, met name uit Spanje, Italië en Portugal. Dat waren namelijk landen waar ze de beschikking hadden over 'Jan, Piet, Joris en Corneel', zoals Tonnie Pronk het ooit uitdrukte.
Pas toen ze bij de KNVB gingen selecteren op fysiek, veranderde dat. Neem de teams van Foppe: veel kracht en veel arbeid voor het team. Maar van die jongens haalde dus niemand de top.
Het is zoals het is. De spelers mogen hiervan leren. Laat ik er een speler uitlichten: Vaclav Cerny. Met net zeventien jaar piepjong en vederlicht, maar wat een talent! Dat jochie had nu nog moeite tegen de mannetjesputters van Roma, maar over twee jaar ligt dat anders.
Anocic is trouwens een prima speler. Daar had Muric het niet mee getroffen.
Vergeet Lartey, Leyder niet... Juist de fysiek sterke spelers ontbraken. Toen de baarden van Roma strafschoppen gingen nemen tegen Van Bladeren, wist iedereen wel wat er ging gebeuren, neem ik aan. Geeft niet, het is zoals Yopi zegt: ver komen in jeugdtoernooien is voor een gedeelte een keuze. Een keuze voor de korte termijn welteverstaan. Het is overigens wel zonde dat Ajax A1 niet nóg zo'n leermoment mee kan pikken, tegen Manchester City.
De wedstrijd verliep min of meer zoals ik verwachtte. In het begin had Ajax veel moeite, in de tweede helft werden ze dominanter, en dominanter, en dominanter. Het is zonde dat dit in de laatste twintig minuten niet bekroond werd met een doelpunt, want een doelpunt hing in de lucht. Van de Beek ging voorop in de strijd en de baarden van Roma konden het niet meer bijbenen, gaven meer en meer ruimte weg, kregen kramp. Met name Eiting (maar ook Dekker) viel goed in. Een spelversneller.
De wedstrijd verliep min of meer zoals ik verwachtte. In het begin had Ajax veel moeite, in de tweede helft werden ze dominanter, en dominanter, en dominanter. Het is zonde dat dit in de laatste twintig minuten niet bekroond werd met een doelpunt, want een doelpunt hing in de lucht. Van de Beek ging voorop in de strijd en de baarden van Roma konden het niet meer bijbenen, gaven meer en meer ruimte weg, kregen kramp. Met name Eiting (maar ook Dekker) viel goed in. Een spelversneller.
- InnerHarbour
Dit soort wedstrijden winnen tegen fysiek sterke tegenstanders zijn ook leermomenten. Niet toevallig is de Nederlandse voetbal geschiedenis vergeven met dit soort wedstrijden die verloren gaan.Yopi schreef:Nee hoor, daar gaan ze niet om. Het zijn leermomenten. Wie komen er verder, onze spelers of die van Roma?InnerHarbour schreef: Italianen begrijpen waar dit soort wedstrijden om gaan, winnen.
YNWA