Ajax - Legia Warschau 20-02-2015
Moderator: mods
Re: Ajax - Legia Warschau 20-02-2015
Inderdaad, zeer onprofessioneel. Je wilt toch weten hoe je tegenstander speelt, zeker voor zo een belangrijke pot? Hoe kan je nou 1. te laat inschakelen 2. Niet alsnog die wedstrijd op band krijgen?
Inderdaad, zeer onprofessioneel. Je wilt toch weten hoe je tegenstander speelt, zeker voor zo een belangrijke pot? Hoe kan je nou 1. te laat inschakelen 2. Niet alsnog die wedstrijd op band krijgen?
- Ajaciedjuh
Dat we verloren hebben ,maar dat bedoel je niet. Vertel!Cruijff schreef:Je kent het verhaal van Ajax-Slavia Praag in de CL voorronde van 2007, Ajaciedjuh?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Het op Ajaxtotaal.nl een stuk actievere forumlid Revo kan alle ins & outs hierover vertellen, maar het kwam er op neer dat Ajax in 2007, vlak voor het tweeluik met Slavia Praag zelf ook niet over beelden van de tegenstander beschikte. Die kregen ze op een gegeven moment wel aangeboden maar toen werd er bij Ajax gezegd:Ajaciedjuh schreef:Dat we verloren hebben ,maar dat bedoel je niet. Vertel!Cruijff schreef:Je kent het verhaal van Ajax-Slavia Praag in de CL voorronde van 2007, Ajaciedjuh?
"Ach laat maar. We zijn toch wel beter dan Slavia Praag".
Het gevolg is bekend: Ajax was dus niet op de speelwijze van Slavia Praag berekend, die Tsjechen hadden zich wel volledig ingesteld op wat te verwachten van ons, Thomas Vermaelen schoot de beslissende bal in eigen doel en zij gingen wel de Champions League in en wij 4 seizoenen op rij niet.

Het is inderdaad wel wat knullig. Maar TBS heeft Legia toch geanalyseerd? Hem kennende is Legia dan tot op het bot door hem afgekloven. Daar kan geen videotape tegenop. Waar ik me meer zorgen over maak: zelfs als we tot op de laatste punt weten hoe Legia speelt, kunnen we blijkbaar nog steeds met de mond vol tanden staan. Remember RBS enz. En met het huidige Ajax helemaal.Alexander schreef:Inderdaad, zeer onprofessioneel. Je wilt toch weten hoe je tegenstander speelt, zeker voor zo een belangrijke pot? Hoe kan je nou 1. te laat inschakelen 2. Niet alsnog die wedstrijd op band krijgen?
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''

Geen kletsverhaaltje overigens het bovenstaande verhaal wat betreft het totaal niet analyseren van Slavia Praag.
In die tijd, met Ten Cate als coach, was TBS trouwens niet in dienst van Ajax, maar had Ronald Koeman hem meegenomen eerst naar Portugal en vervolgens naar PSV Eindhoven.
In die tijd, met Ten Cate als coach, was TBS trouwens niet in dienst van Ajax, maar had Ronald Koeman hem meegenomen eerst naar Portugal en vervolgens naar PSV Eindhoven.
Ajaciedjuh klim eens onder je blonde vrouw vandaan, je hebt een uitnodiging voor morgenavond in je PM Inbox staan.
Wat een amateurisme zeg. Echt ongelooflijk. Dan kijk je de eerste helft toch alsnog? DVD, Blueray, videoband...
IK GELOOF!!!!!!
Tamtam.Lionel schreef:Wat een amateurisme zeg. Echt ongelooflijk. Dan kijk je de eerste helft toch alsnog? DVD, Blueray, videoband...
Zou Frank nog ergens zo'n bakbeest van Video2000 hebben staan?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Als Ajaciedjuh morgenochtend niet reageert op mijn aanbod van 't gratis kaartje Ajax-Legia dan neem ik zeux wel mee.
Dan wordt het pas echt gezellig.

-
Goh, in mijn herinnering was dat bizarre eigen doelpunt van Vermaelen tegen Kopenhagen (ook al zo'n giller van een voorronde) en was de thuiswedstrijd tegen Praag een deceptie door een gemiste penalty van KJH na een schwalbe van Suarez.Cruijff schreef:Het op Ajaxtotaal.nl een stuk actievere forumlid Revo kan alle ins & outs hierover vertellen, maar het kwam er op neer dat Ajax in 2007, vlak voor het tweeluik met Slavia Praag zelf ook niet over beelden van de tegenstander beschikte. Die kregen ze op een gegeven moment wel aangeboden maar toen werd er bij Ajax gezegd:Ajaciedjuh schreef:Dat we verloren hebben ,maar dat bedoel je niet. Vertel!Cruijff schreef:Je kent het verhaal van Ajax-Slavia Praag in de CL voorronde van 2007, Ajaciedjuh?
"Ach laat maar. We zijn toch wel beter dan Slavia Praag".
Het gevolg is bekend: Ajax was dus niet op de speelwijze van Slavia Praag berekend, die Tsjechen hadden zich wel volledig ingesteld op wat te verwachten van ons, Thomas Vermaelen schoot de beslissende bal in eigen doel en zij gingen wel de Champions League in en wij 4 seizoenen op rij niet.![]()
- Ajaciedjuh
Ik gun jou (en mezelfCruijff schreef:Als Ajaciedjuh morgenochtend niet reageert op mijn aanbod van 't gratis kaartje Ajax-Legia dan neem ik zeux wel mee.

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- InnerHarbour
Cruijff schreef:Als Ajaciedjuh morgenochtend niet reageert op mijn aanbod van 't gratis kaartje Ajax-Legia dan neem ik zeux wel mee.

YNWA
Waar blijft mijn ongewaardeerde spits Zivkovic , die kan toch mooi invallen als het niet loopt voorin , of spelen we tegen een muur ? Volgens AN/Parool zit die nu wel bij de selectie ?

Milik lijkt terug te keren in de basis
19 februari 2015 Parool
De kans lijkt groot dat Arek Milik vanavond tegen Legia Warschau weer terugkeert in de basis. Die optie lijkt waarschijnlijk omdat Richairo Zivkovic als centrumspits weer aan de selectie is toegevoegd. Zelfde wilde De Boer nog niet bevestigen dat zijn Poolse spits tegen Legia zal starten. Wel gaf hij toe dat Lasse Schone geen echte spits is. "Maar we hadden op die positie even iemand nodig die balvast was. Arek Milik is meer een echte spits die meteen naar voren gaat. Als de ploeg niet draait, dan helpt het niet als we voorin snel de bal kwijtraken. Dan kan niemand aansluiten."
Ajax Netwerk
Het helpt sowieso niet als we de bal voorin steeds snel kwijtraken. Zeker als Ajax met box-to-box halven wil spelen die geregeld als een soort 10 moeten opduiken bij/in de 16. Ook als de ploeg op zich wel draait qua opbouw en voortzetting naar de 16, kan er dan niemand goed aansluiten en doorsteken en moet je voortdurend teveel bezig zijn met de omschakeling van de tegenstander.FdB schreef: Als de ploeg niet draait, dan helpt het niet als we voorin snel de bal kwijtraken. Dan kan niemand aansluiten."
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''

Het helpt ook niet als aanvallers geen bespeelbare bal krijgen.
De Boer moppert liever op de aanval dan op de verdediging. Maar zonder goede opbouw beginnen ze voorin niets.
De Boer moppert liever op de aanval dan op de verdediging. Maar zonder goede opbouw beginnen ze voorin niets.
Experiment met de o zo balvaste Schöne in de spits werkte idd als een tierelier.
Ik heb er weinig fiducie in. Ajax is matig, dan hoeft Legia niet echt goed te zijn om door te bekeren. Niveau Steaua volstaat.

Ik heb er weinig fiducie in. Ajax is matig, dan hoeft Legia niet echt goed te zijn om door te bekeren. Niveau Steaua volstaat.
Zoals Ajax op dit moment voetbalt wel, ja. Er wordt veel te veel ruimte weggegeven, met name op het middenveld.
Het zou wel erg lekker zijn als we deze ronde overleven. Kwestie van nog wat kleur aan het seizoen geven.
Met onze huidige vorm moeten we er zeker niet te licht over denken maar het is natuurlijk ook weer geen onmogelijke opgave. We spelen eerst thuis, de uitwedstrijd is zonder publiek. Dat kan alvast een beetje helpen.
Met onze huidige vorm moeten we er zeker niet te licht over denken maar het is natuurlijk ook weer geen onmogelijke opgave. We spelen eerst thuis, de uitwedstrijd is zonder publiek. Dat kan alvast een beetje helpen.
Nil volentibus arduum
Geen idee. Weet ongeveer even weinig van Legia Warschau als De Boer.
Op dit moment hebben we het tegen bijna elke tegenstander lastig. Dat weet ik wel.

Op dit moment hebben we het tegen bijna elke tegenstander lastig. Dat weet ik wel.
Dat is waar. En ik ken het elftal natuurlijk ook niet. Maar het lijkt me sterk dat het een wereldploeg is. Hoewel Celtic er in het begin van het seizoen absoluut niet aan te pas kwam als je naar die uitslagen kijkt.
Steaua Boekarest, Salzburg. Het is wel een beetje dezelfde categorie. Maar ik wil nu wel weer eens een rondje verder.
Steaua Boekarest, Salzburg. Het is wel een beetje dezelfde categorie. Maar ik wil nu wel weer eens een rondje verder.
Nil volentibus arduum
Hoop dat de mannen in het veld het ook zo zien: Laatste strohalm om seizoen iets van kleur te geven....
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
ik zeg een infusie, vooral in de aankopen bij Marc Netto.Dit seizoen is sowieso verloren dus het JC TH kamp kan gaan zoeken naar versterkingen. Kijk naar dat gekke Basel en Red Bull Salzburg daar moet je toch ook wat mee kunnen doen. Geen copy cat maar wel 3 sterkhouders (ervaring sorry Wimpy) en onze Groninger spits er voorlopig bij. Ben ervan overtuigd dat die dit seizoen en komend jaar het verschil kan laten zien. Geen Jong Ajax meer , o nee, dat is dit elftal eigenlijk ookWeinig fiducie

ik zeg een infusie, vooral in de aankopen bij Marc Netto.Dit seizoen is sowieso verloren dus het JC TH kamp kan gaan zoeken naar versterkingen. Kijk naar dat gekke Basel en Red Bull Salzburg daar moet je toch ook wat mee kunnen doen. Geen copy cat maar wel 3 sterkhouders (ervaring sorry Wimpy) en onze Groninger spits er voorlopig bij. Ben ervan overtuigd dat die dit seizoen en komend jaar het verschil kan laten zien. Geen Jong Ajax meer , o nee, dat is dit elftal eigenlijk ookWeinig fiducie

-
Ik heb écht geen idee wat ik moet verwachten. Salzburg 2.0? Een bloedeloze 0-0 of 1-1? Een Ajax zoals het vlagen goed tegen Twente speelde? We gaan het meemaken. Voor de zekerheid straks eerst even met wat gappies aan het bier, dan hebben we én het minder koud én een geslaagde warming-up gehad, wat de uitslag ook wordt.