Ricardo Kishna

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Zuidema

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Zuidema » wo feb 04, 2015 11:20 pm

Ik heb het stuk met Raiola bij Jinek nou enkele malen bekeken en ik heb mijn twijfels over de bovenstaande interpretatie van Jöhnk. In het kort: dat De Boer eigenlijk alleen maar beveelt zonder uitleg, want hij vindt uitleg tijdverspilling en onzin. Ik hoor echter het volgende in dat interviewtje gezegd worden:

Jinek: "Waarom wil je dat Kishna bij Ajax vertrekt? Raiola: "Ik denk niet dat zijn karakter strookt met wat Ajax vraagt. Bij Ajax wordt toch wat meer gevraagd een beetje in de pas te lopen. Ricardo is een uitgesproken, sterke persoonlijkheid die wil begrijpen waarom een aantal dingen met hem gebeuren. Ik denk (van een afstand) niet dat Ricardo en De Boer elkaar goed begrijpen."

Raiola is hier dus heel duidelijk dat Kishna qua karakter volgens hem niet goed past in het brave knapenkoor van De Boer. Maar dat stuk daarna is minder eenduidig. Dat lijkt volgens mij eerder in te haken op bijvoorbeeld die reservistenrol van Kishna. Waarom moet uitgerekend hij ineens weer aan de kant zitten? Het zou kunnen dat De Boer zulke zaken niet goed uitlegt aan Kishna. Maar ik heb niet de indruk dat dit gaat over het geven van opdrachten in het veld zonder uitleg door FdB. Dat zou Raiola volgens mij toch anders verwoorden. Jammer genoeg vraagt Jinek niet door op dat item wat er dan zoal met Kishna gebeurt en waarover hij meer duidelijkheid wil hebben.

Daarna vraagt Jinek wel: "Is het een pré vraagtekens te zetten bij wat tegen je gezegd wordt? Word je daar een betere sportman van?" Dat lijkt mij een verlegging van het onderwerp. Er wordt nu juist wel iets uitgelegd, maar je twijfelt eraan of die verklaring correct is. Daarop antwoordt Raiola dat dat kan, als je dan dingen met meer overtuiging doet. "Ik heb liever iemand die begrijpt waarom hij dingen moet doen, dan iemand die gezegd wordt wat ie moet doen, zonder te weten waarom." En dat breidt hij nog wat uit met dat dat een algemeen verschijnsel is bij de jeugd van tegenwoordig. Dat de jeugd van nu veel meer vraagt waarom ze iets moeten doen. Los van of dat inderdaad een recent fenomeen is, geeft Raiola hier volgens mij toch vooral zijn eigen mening hierover. Niet dat De Boer daarin iets niet goed doet.`

En ik herken dat gebrek aan uitleg over het spel eigenlijk ook niet bij FdB. De Boer kan inderdaad aan de kant van het veld tijdens de wedstrijd allerhande korte oneliners schreeuwen met een kwaaie kop. Doe dit, doe dat, doe zus, doe zo. Maar het is dan immers ook niet het moment om uitgebreid uitleg te gaan geven. Daar heb je de tijd dan helemaal niet voor. Dat komt in de rust of na de wedstrijd of op de training wel. En ik zie toch ook de nodige trainingsbeelden van FdB waar hij druk wijzend naar verschillende kanten met een norse kop volgens mij wel degelijk spelsituaties aan het uitleggen is aan 1 of meer spelers. Dus volgens mij schort het daar niet echt aan. Of hij dat begrijpelijk uitlegt is natuurlijk vraag twee. Kan De Boer eigenlijk wel goed doceren? Dat is helaas moeilijk te beoordelen op die beelden, omdat we hem niet goed kunnen horen. Misschien is er een liplezer op AT?

Tot slot nog even inhakend op Jöhnks voorbeeld hierboven: FdB zei op de persconferentie dat Kishna na 2 of 3 mislukte acties beter wat anders kan doen ivm het rendement dat FdB zeer hoog in het vaandel heeft staan. Ik vind dat een goede coach dan wel moet aangeven WAT Kishna dan anders moet gaan doen. Best mogelijk dat FdB dat wel uitlegt achter de schermen, maar ik vind hem hier inderdaad ook wat vaag. Als het daarbij blijft richting Kishna is hij inderdaad niet goed bezig. Maar dat lijkt me toch al met al een andere kwestie dan wat Raiola hierboven bij Jinek aanroert.
Laatst gewijzigd door Zuidema op do feb 05, 2015 7:16 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

elliquido

Bericht door elliquido » do feb 05, 2015 12:03 am

Waarom moet raiola dit op nationale tv aanroeren. Splijtzwam.
Vuilnisman, kan deze zak ook mee...
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » do feb 05, 2015 8:50 am

Waarom doet iedereen zo denigrerend over Mino Raiola? Hij is een zaakwaarnemer, hij doet precies waar Kishna hem voor heeft aangenomen. Als Kishna dit niet zou willen zou hij hem op staande voet ontslaan.

En Mino een pizzabakker slaat ook nergens op, ik ben ook jarenlang krantenjongen geweest maar om mij nu nog een krantenjongen te noemen slaat natuurlijk nergens op.

elliquido

Bericht door elliquido » do feb 05, 2015 8:59 am

Omdat een openbaar conflict nu niet het middel is om je gelijk te halen.

elliquido

Bericht door elliquido » do feb 05, 2015 9:31 am

De Boer praat met Kishna over uitlatingen zaakwaarnemer

5 februari 2015 -

Frank de Boer sprak woensdagmorgen met Ricardo Kishna over de uitlatingen van de zaakwaarnemer van de aanvaller een dag ervoor. De zaakwaarnemer stelde dat Kishna niet op zijn plaats is bij Ajax en niet door de Ajax coach begrepen wordt. "Van mij moet Kishna juist acties maken,' zo pareerde De Boer in het Algemeen Dagblad de kritiek van Raiola. 'Als je twee tegen een staat en je passeert twee man staat iedereen op de banken. Ik ook. Je hebt veel vrijheid maar uiteindelijk gaat het om het rendement."
Ajax Netwerk
De Boer spreekt ook tegen dat Kishna te weinig aan spelen is toegekomen. "Als eerstejaars senior heb ik al 23 keer gebruik van hem gemaakt. Als Ricardo niet tevreden is, moet hij naar mij toe komen."

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do feb 05, 2015 10:13 am

elliquido schreef:Omdat een openbaar conflict nu niet het middel is om je gelijk te halen.
Mee eens, kunnen we dit gewoon intern bespreken? Daarbij ben ik ook van mening dat een zaakwaarnemer zich niet overal mee hoeft te bemoeien. Zoals hier al genoemd komt Kishna over als iemand die prima uit zijn woorden komt. Ik zou zoiets dan liever zelf bespreken als ik er mee zou zitten.

Overigens, moest ik een voetballer zijn zou ik Raiola wel als mijn zaakwaarnemer willen hebben hoor. Hij zorgt voor dikke contracten. Ook voor hele matige spelers.
Nil volentibus arduum

Mano

Bericht door Mano » do feb 05, 2015 10:18 am

als speler zet Mino je wel goed weg ja.

Als je een topper bent, kom je d'r wel maar als je middenmoot bent, brengt Mino je wel een stapje hoger.
(je zit vervolgens wel op de bank, maar je zit er wel....)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Le T.

Bericht door Le T. » do feb 05, 2015 12:40 pm

Het heeft er alle schijn van dat De Boer een voorkeur heeft voor brave volgzame jongens. Zou hij een speler met een vergelijkbare persoonlijkheid ook gekocht hebben?
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do feb 05, 2015 1:47 pm

Mano schreef:als speler zet Mino je wel goed weg ja.

Als je een topper bent, kom je d'r wel maar als je middenmoot bent, brengt Mino je wel een stapje hoger.
(je zit vervolgens wel op de bank, maar je zit er wel....)
Vraag maar aan Bouy. :excited.gif:

Zlatan, Pogba, Balotelli, dat zijn de cashcows van Oom Mino, zijn reclamezuilen. Voor die jongens doet hij alles. Met de mindere goden gaat hij iets slordiger om.

Mano

Bericht door Mano » do feb 05, 2015 4:00 pm

Hij gebruikt de mindere goden als wisselgeld
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 16, 2015 9:20 am

Zou Overmars nog een keer aanstalten gaan maken om met kamp Kishna over een verbeterd en verlengd contract te gaan praten? :confused.gif:

Baseman

Bericht door Baseman » ma feb 16, 2015 9:47 am

Kan De Boer daarmee omgaan?
Er zal ook schuld liggen bij Kishna, maar De Boer lijkt het lastig te vinden om om te gaan met eigenwijze persoonlijkheden.

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 16, 2015 9:59 am

Hij speelt toch gewoon?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 16, 2015 10:03 am

Baseman schreef:Kan De Boer daarmee omgaan?
http://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en ... /ajax.html

De teneur is om FdB af te kraken. Misschien moet ie een keer: "het moet uit jezelf komen!" roepen op het trainingsveld.

FdB wordt een keer 2e i.p.v. 1e. Dus deugt er weinig meer van. En heeft men het elders, en dan ook op alle vlakken, veel beter voor elkaar. :smallgrin.gif:

Ik zit nu nog op de rentree van Harm op AT te wachten. Die zal toch onderhand niet meer Ajax-moe... ehm voetbalmoe zijn? :smallgrin.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 16, 2015 10:05 am

Dat is volgens mij typisch zo'n gerucht dat een heel eigen leven gaat leiden doordat mensen elkaar na blijven praten. Op basis waarvan zou De Boer nou niet met lastige persoonlijkheden om kunnen gaan?

Dat verhaal begon rondom El Hamdaoui. Maar als je dan vervolgens ziet wat er daarna van die jongen is geworden. Kan er dan niemand met hem omgaan of zou het misschien ook een beetje aan de betreffende speler liggen? Als je nu naar Kishna kijkt dan staat hij zeer regelmatig in de basis. Waarbij we overigens ook weer niet moeten doen alsof hij continu de show steelt. We hebben ook vaak naar eindeloze schaarbewegingen mogen kijken zonder dat hij iemand passeert.

Ik ben overigens behoorlijk enthousiast over de mogelijkheden van Kishna hoor. Wat mij betreft is hij de komende seizoenen een vaste waarde als buitenspeler als hij zich goed blijft ontwikkelen. Een langer verblijf juich ik zeker toe. En als hij goed presteert gaat De Boer hem ook gewoon opstellen.
Nil volentibus arduum

Baseman

Bericht door Baseman » ma feb 16, 2015 10:07 am

wimpey schreef:De teneur is om FdB af te kraken.
Zegt degene die alle schuld alleen bij Overmars neerlegt.
Kom op Wimpey, ik ben helemaal niet anti- De Boer, ik heb meerdere malen aangegeven dat hij veruit de belangijkste reden is voor de afgelopen 4 kampioenschappen.

Maar dat maakt hem toch niet heilig, onaantastbaar en foutloos?
Hij is geen Cruijff :wink.gif:
Marillion schreef:Dat is volgens mij typisch zo'n gerucht dat een heel eigen leven gaat leiden doordat mensen elkaar na blijven praten. Op basis waarvan zou De Boer nou niet met lastige persoonlijkheden om kunnen gaan?
Op basis van enkele conflicten met eigenwijzere spelers die een duidelijke eigen mening hebben.
En met het type speler dat De Boer zo graag opstelt; braver, goed luisterend en tactisch gedisciplineerd.

Al is dat ook logisch gezien het spel onder De Boer, daar is minder ruimte voor frivoliteiten en individuele acties met alle risico's van dien. De Boer houdt van controle en dominantie door zoveel mogelijk de bal te hebben en dan rustig en gestructureerd aan te vallen, waarbij risico's zoveel mogelijk uitgebannen worden.

Dat is natuurlijk niet voldoende om het ook echt te bewijzen, maar het heeft er de schijn van.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 16, 2015 10:28 am

Baseman schreef:
Marillion schreef:Dat is volgens mij typisch zo'n gerucht dat een heel eigen leven gaat leiden doordat mensen elkaar na blijven praten. Op basis waarvan zou De Boer nou niet met lastige persoonlijkheden om kunnen gaan?
Op basis van enkele conflicten met eigenwijzere spelers die een duidelijke eigen mening hebben.
En met het type speler dat De Boer zo graag opstelt; braver, goed luisterend en tactisch gedisciplineerd.
En dan hebben we het over welke conflicten?

Het kan best zijn dat mijn geheugen me op deze maandagochtend in de steek laat. Maar ik kan me zo snel geen spelers herinneren die onder De Boer buiten de boot zijn gevallen terwijl ze op basis van hun prestaties wél hadden moeten spelen.

Het verhaal El Hamdaoui dat ik al eerder aanhaalde bijvoorbeeld. Die samenwerking liep niet. Maar die jongen heeft daarna ook nergens goed gefunctioneerd. Ik denk dat je onder De Boer best een beetje lastig mag zijn maar dat je dat dan wel moet combineren met prestaties. Met een grote mond zonder die ook waar te maken ga je het inderdaad niet redden. Maar daar heb ik dan ook niet zo'n moeite mee.

Een jongen als Kishna heeft dit seizoen toch een behoorlijk aantal wedstrijden in de basis mogen starten. Ja, hij stond er ook een tijdje naast. Maar we moeten niet doen alsof hij het hele seizoen al zo beslissend is als nu tegen Twente.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » ma feb 16, 2015 11:00 am

Marillion schreef:
Het verhaal El Hamdaoui dat ik al eerder aanhaalde bijvoorbeeld. Die samenwerking liep niet. Maar die jongen heeft daarna ook nergens goed gefunctioneerd. Ik denk dat je onder De Boer best een beetje lastig mag zijn maar dat je dat dan wel moet combineren met prestaties. Met een grote mond zonder die ook waar te maken ga je het inderdaad niet redden. Maar daar heb ik dan ook niet zo'n moeite mee.
Totdat De Boer kwam, scoorde El H. flink volgens mij. Sterker nog, hij werd dat seizoen topscoorder van Ajax, terwijl hij maanden lang nauwelijks speelde. Dus hoezo 'niet presteren'? Er zullen vast moverende redenen zijn geweest voor het conflict, maar 'niet presteren' hoort daar volgens mij niet bij.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 16, 2015 11:07 am

zeux schreef: Totdat De Boer kwam, scoorde El H. flink volgens mij. Sterker nog, hij werd dat seizoen topscoorder van Ajax, terwijl hij maanden lang nauwelijks speelde. Dus hoezo 'niet presteren'? Er zullen vast moverende redenen zijn geweest voor het conflict, maar 'niet presteren' hoort daar volgens mij niet bij.
FdB begon in Milaan. In 7 wedstrijden daarvoor had EH niet gescoord. Dan kan een spits wel eens gepasseerd worden.

zeux

Bericht door zeux » ma feb 16, 2015 11:24 am

wimpey schreef:
zeux schreef: Totdat De Boer kwam, scoorde El H. flink volgens mij. Sterker nog, hij werd dat seizoen topscoorder van Ajax, terwijl hij maanden lang nauwelijks speelde. Dus hoezo 'niet presteren'? Er zullen vast moverende redenen zijn geweest voor het conflict, maar 'niet presteren' hoort daar volgens mij niet bij.
FdB begon in Milaan. In 7 wedstrijden daarvoor had EH niet gescoord. Dan kan een spits wel eens gepasseerd worden.
Iedere spits staat weleens droog... Maar goed, het is zinloos om de hele El H.-discussie opnieuw te doen, daar gaan we toch niet uitkomen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 16, 2015 11:30 am

Daar was het mij ook zeker niet om te doen.

Het gaat er mij om dat De Boer niet met lastige jongens om zou kunnen gaan. Voorlopig staat Kishna als 'lastige jongen' echter gewoon in de basis. Ik heb de indruk dat De Boer inderdaad niet makkelijk is naar spelers toe. Kishna heeft zich bijvoorbeeld opnieuw waar moeten maken bij Jong Ajax. Maar hij staat er nu wel en is in ieder geval in de publiciteit helemaal niet negatief over De Boer. Volgens mij valt het dus allemaal wel mee.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 16, 2015 11:32 am

Schijnt dat Mourinho twijfelde tussen ElHam en Diego Costa afgelopen zomer n.a.v. zijn geweldige prestaties in de straten van Florence :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 16, 2015 11:41 am

Marillion schreef: Het gaat er mij om dat De Boer niet met lastige jongens om zou kunnen gaan. Voorlopig staat Kishna als 'lastige jongen' echter gewoon in de basis. Ik heb de indruk dat De Boer inderdaad niet makkelijk is naar spelers toe. Kishna heeft zich bijvoorbeeld opnieuw waar moeten maken bij Jong Ajax. Maar hij staat er nu wel en is in ieder geval in de publiciteit helemaal niet negatief over De Boer. Volgens mij valt het dus allemaal wel mee.
Kishna begon gewoon niet goed aan het seizoen. Pas tegen H'veen thuis vernamen we voor het eerst dit seizoen wat van 'm. Sindsdien heeft ie vrijwel alles gespeeld.

Ik snap Mino ook wel. Kishna heeft kraakbeenproblemen die zijn carrière kunnen verkorten. Dus die ziet graag dat Kishna bij Juve zou tekenen. Hij probeerde al eerder een wig tussen club en speler te drijven. Toen tekende Kishna gewoon bij. Hopelijk doet ie dat nog een keer.

Wat is trouwens de definitie van 'lastige jongen'? Kishna is verbaal uitstekend onderlegd, hij kan verdomd goed voetballen en maakt een zelfbewuste en (op mij) intelligente en bedachte indruk. Het lijkt mij 'lastiger' werken met vd Hoorn dan met Kishna. :smallgrin.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 16, 2015 12:17 pm

:biggrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » vr feb 20, 2015 1:37 pm

'De relatie tussen Kishna en Ajax staat op barsten'
Vrijdag, 20 februari 2015 om 12:56
Ricardo Kishna heeft de laatste weken een basisplaats bij Ajax en zei onlangs nog dat er geen problemen waren tussen hem en Frank de Boer. Zaakwaarnemer Mino Raiola is echter druk bezig om een breuk tussen de aanvaller en de club te forceren: hij zei eerder al dat hij denkt dat Kishna en De Boer elkaar niet goed begrijpen en doet er in Nieuwe Revu nog een schepje bovenop.

Raiola heeft in ieder geval duidelijk geen spijt van zijn eerdere uitspraken. "De relatie tussen Kishna en Ajax is uiterst moeizaam en staat op het punt om voorgoed te barsten", beweert de belangenbehartiger. "Hij kan de wereldtop halen. Kishna zit vol ambitie en is gezegend met een groot talent. Maar hij heeft nou niet bepaald het temperament van een brave kerkganger. Bij het huidige Ajax hebben ze daar moeite mee."
Na de wedstrijd tegen FC Twente, waarin Kishna matchwinner werd, zei de twintigjarige aanvaller nog dat Raiola zijn eigen mening mag hebben. "Ik heb me gewoon gefocust op de wedstrijden en trainingen. Gelukkig betaalt dat zich nu uit", zei hij zondag tegen het ANP. Kishna heeft bij Ajax nog een contract dat tot de zomer van 2016 doorloopt.
Lekker bezig, Mino. Erg professioneel. :excited.gif:

Plaats reactie